31-05-2019, 11:52 AM
(31-05-2019, 09:10 AM)2715 Kirjutas:(31-05-2019, 08:45 AM)muska71 Kirjutas: rippsüsteemi silindri otsakaaned on teras või malm?ehk kas on keevitatav?kasutan vähe ja silinder tilgub kui maahlakask ja mõtted ümber teha lekkivaid kohti vähemaks.no ei viitsi pidevalt tihendeid vahetada.
Saab küll keevitada aga mismoodi see lekkimist vähendab?
Lekivad ikka kolvivarre mansett ja kolvi tihend ning käigupiiraja kolb.
Muud liitekohad muutuvad väga edukalt hermeetiliseks kui kasutada hüdraulika tihendamiseks mõeldud kummitooteid.
Samas kui kui ikka ei viitsi tihendeid vahetada peaks hoopis uue silindri tegema tänapäevasest materjalist kolvivarre ja tihenditega ning ei pea 10 aastat ühtki silindri tihendit vahetama.
See uue tänapäeva silindri teema on naeruväärsuse tipp tänasel päeval. Kui originaal silinder "polski paska" maksab seal 50-60euri juures, siis sarnaste näitajatega tänapäeva oma on 3x kallim esmalt. Teisalt keegi ei remondi neid silindreid teenusena enam. Kui isegi leida selline inimene läbi pee, siis on tema töötasu sama suur kui uue polski silindri hind. Sinna juurde veel materjalikulu. 1:1 silindri tihendite vahetus on nagu ulmevaldkond tänapäeva hüdro poodidele. Tihendid on küll mõõdu järgi, kuid isegi nende ultramodernsed kataloogid ei paku sellistes mõõtudes tihendeid suures osas. Seega lase kõik pesad treialil ümber teha "tänapäeva tihendi mõõtudele. - ajakulu ja lolli targutamist ülipalju. Nö veneaegsed uued silindrid on seest aga nii kokku kleepunud ja tihendimaterjal ka kõdunenud, et isegi uue silindri puhul lekib ta aasta jooksul.
Kokkuvõttes ongi, vana silinder tilgub, uus tänapäeva polski oma on pask, nõukaaegne sisu kõdunenud ja "lääne" analoog maksab 3x rohkem. Ühesõnaga pees täiega.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.