01-06-2019, 21:23 PM
(01-06-2019, 08:08 AM)v6sa Kirjutas: Vahelduseks teateid orignaalfiltrite maailmast.
T-25, originaalne 91 aasta toode. Filter vahetatud eelmisel kümendil. Enam ei jaksa käia. APPIIIIII.
Siis hakkan vaatama, et KSP ülevool puudub. Pumbapeast läheb tagasivoolutoru etteandepumpa, aga peast paaki kütus (ja selles olev õhk) ei pääse. Selge - peasse jääb õhupadi ja see tuleb eraldi välja lasta. Õnneks on kenasti väljaspool teine tutsiava, milles punn ees - sealt tuli paar puuksu ja puhas kütus. Starterit - käivitus koheselt, käis normaalselt. Ja siis sureb jälle maha. Õhku pole ei filtris, ei pumbapeas - kohe tuleb puhas kütus pumbates. Selge - süsteem on õhutihe, aga kusagil on ummistus.
Vaatan, et filtripoldi aluseks tihendiks saanud seen on ära pudenemas. No selge - ei talunud seekordne kütust, ennegi juhtunud. Seega peenfilter jälle maha. Ja ülla-ülla, ka filtri kumitihendid ei ole kütust talunud - pundunud nii palju, et ei taha poldi otsast maha tulla. Kütus eranditult Olerexi sinine, vahetub loomulikul teel paari kuuga. Kopsiku servatihend ka lokib. Hakkan uut panema - no ei lähe pessa. Poolringi läheb kenasti ja edasi vaid serviti. Rsk! Hakkan uurima - tihendi laius erineb pea millimeetri. No ei mahu ju.
Siis sai hing täis - kodus oli Hydroskandi rõngastihendid olemas ja tõin selle. Lupsti soonde, klõpsti filter kaanega pessa ja uue seenga kinni. Natuke pumpa ja käima. Käib. Ja käib. Ja kohe jäigi käima. 24 h hiljem pole kõnet tulnud...
Ühesõnaga - ma jään seisukohale, et algne filtersüsteem on üks sitanikerdis peamiselt selle tõttu, et originaalosad ei ole meie kütusega kokkusobivad. Suvaline teine filtersüsteem on kordades valutum. Kasvõi kolksvaageni läbivoolufilter voolikute vahele. Jah, prahti tekib palju (kogu filter tuleb ära visata), aga jama on vähem.
Probleemsed filtrid ja tihendid ostis omanik Sauelt Agromarketist. Minu Türilt soetatud tihendid ja filtrid korda 3 pole probleeme tekitanud. Karma?
Varuosadega ongi karma teema väga suur. Ei ole siin kerget lahendust kellegil. Probleem pigem selles, et näpitakse töötavat süsteemi liiast ja siis ongi probleem kes remondib. Aga sellegi poolest õpetlik lugu. Mul endal samasuguste süntomitega masin peale rida kürgsurvepumba vahetust. Minu omal kuigi vist vigane etteandepump. Pole nüüd suvel aeg/tahet ka asjasse süveneda. Eks vara talvel uurib asja. Siin endal soovitati kuigi ka proovimise ajaks peenfilter välistada/eemaldada ringlusest.
Ega need erinevad tänapäeva filtrid halvad pole. Ka tänapäeva omad. Kuid minusilmis on asi pigem nende paigaldamises. Ok nad näevad ebaloomulikud välja. Kuid enamjaolt paigaldamise käigus avastatakse näiteks et kapott jääb ette . - Koheselt abistame relakaga. (sama rõveda teo teevad t25+esibuldooser = kapotile suur rõve auk sisse kütusepaagi täitmise jaoks.) Või siis pannakse kütusefiltrid hinge õnnistusena seisma kõveralt ja heal juhul 1 väiksema pooldi otsa - nu kuidagi ju töötab . See on ka põhjus miks ise neid tänapäeva filtreid ei seedi.
Tihendite kohapealt ise olen läinud seda teed, et ostnud nö pm kaubamajast tihendi ja selle mõõtude järgi otsunud paremast materjalist tihendi, alati see kuigi ei õnnestu - nagu sinagi mainisid, siis mõõdud võivad olla ekslikud ja paikapanek on suurem jebi. Endalgi panin uut filtri kopsiku tihendit pikka aega paika - lõpuks sai terve süsteem maha võetud ja kruustangide vahel uus tihend paika. Vene tehnikat liigub SRÜ riikides palju, kuid kehva varuosa saadavuse ja kvaliteedi tõttu lõhutakse neid masinaid rohkem kui remonditakse.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.