19-07-2019, 09:27 AM
(18-07-2019, 22:06 PM)meli666 Kirjutas: Huvitav, mis õlifiltri kasutusele võtu puhul tingib selle õlirõhu tõusu? Reduktsioonklapp peaks ju selle ära määrama?
Tsentrifuugi düüsidest läheb osa õlirõhku kaotsi. Kas sel filtrikorpusel ka mingi düüsi moodi asi sees ja kogu pumbast tulevat õli läbi filtri ei lasta?
Või käib ikka kogu pumba õli elemendist läbi ja tsentrifuugi düüside puudumise tõttu õlirõhk kõrgem.
Siin mängib rolli pumba tootlikus ja koostudevahelised lõtkud. Pump ei jõua kõiki vahesid täis pumbata. Kõige suurem rõhu langetaja on tsentrifuugi püstvõll mis ära kulub ja loksuma hakkab.
Reduktsiooniklapp jäetakse lihtsalt mängust välja kuna selle töölerakendumiseks ei piisa rõhku. Õli tilgub lihtsalt enne igaltpoolt välja ja rõhk langeb ilma klapita.
Kui panin mootori tööle ilma tsentrifuugi katteta siis oli näha kuidas alt õli jooksis mootorisse tagasi nagu kosest ilma tsentrifuugi tööle panemata. Käega hoogu andes natuke hakkas pöörlema aga hoogu üles ei saanud.Kuigi kõik oli vaba ja ei poonud kusagilt võlli. Lõtk oli käega tunda. Kui aga üritad neid lõtke vähemaks saada siis jääb trammel lihtsalt seisma ja ei suuda pöörlema hakata. Õlirõhu kadu läbi düüside on minimaalne. See ei mõjuta üldist pilti mitte.
Üldiselt selle tsentrifuugi remontimine ei vääri küünlaid.
Sellel uuel filtrikorpusel eraldi düüsi pole üleooluks küll on aga filtrl sees ülevoolu kapp, et kui kogu õli ei suudeta filtrist läbi lasta kas ummistuse või suurema tootlikuse tõttu siis see läheb läbi ülevooluklapi otse magistraali mis näiteks antud juhul suundub otse väntvõlli kanalitesse. (Põka mootori õlitussüsteem on ehitatud peavoolutsentrifuugi skeemi järgi. Kogu õli läbib tsentrifuugi ja vahetatava elemendi puhul jääb sama süsteem kehtima.)
Kui nüüd haarata kinni lausejupist, "..läheb läbi ülevooluklapi.." siis see on siiski parem variant kui õli läbib mittetöötavat tsentrifuugi ja lihtsalt ringleb ilma puhastamata. Antud juhul aga mingi osa siiski läbib ka filtrit, kui ütleme, et filter ei jõua kogu õlikogust läbi lasta. See teeb põhimõtteliselt sama välja kui haruvoolutsentrifuugiga õlitussüsteem.
Nüüd sellest temperatuuriandurist. Ise mõtlesin algul panna see klapikambri kaane sisse aga seal ei pruugi see anda vist adekvaatset infot olukorrast. Peale jääb arvatavasti 2715 variant, õlivann. Õlivõtturi sõela kane sisse läheb auk, keere sisse ja saab see asi ka lahendatud.
Aquila captas non muscas.