01-08-2019, 08:57 AM
(01-08-2019, 08:24 AM)v6sa Kirjutas: Põksinäksi korras lintpidurid on väga head. Nende asendamine trummelpiduritega otse rattavõllile on tehnoloogiline tagasiminek. Isegi selle traktorilaadse toote kontekstis.
Sel on põhjus, miks traktorite pidurid paigutatakse peaülekande veetavate võllide otstele ja mitte lõppülekande väljundvõllile. Selleks põhjuseks on liigne soojus ja meeletu pöördemoment, mis seda toodab.
Samas on kiireltkuluvate (lindiga võrreldes) klotside vahetamine sedapalju lihtne, et väikese koormusega masinaga jõuab natuke tööd ka teha enne, kui klotsid taas kord otsa saavad.
Ma pisut siiski oponeeriks eelpool püstitatud väitele. Kui need klotsid suudavad GAZ-52 kinni pidada aastaid enne kui nad läbi kuluvad siis paljude poolt vihatud 25 jaoks on nendest eluks ajaks.
Olen kunagi venekeelsest kirjandusest lugenud nende traktori pidurite kohta, et miks nad on paigutatud kohe peale diferentsiaali. Väidetavalt sellepärast, et kasutada külgpidureid pööramisel abivahendina. Kui veo ajal pidurdada siis väljundvõlli oma mitmekordse ülekande tõttu on tunduvalt raskem pidurdada kui vedavat võlli. Saab pidurid teha väiksemad kuid tehnoloogilisemalt on see lahendus keerulisem ja kallim kui otse ratta külge ehitatuna.
Kui lihtsalt pidurdamiseks oleks pidureid vaja siis piisab ka sellest variandist mis hetkel kõne all on.
Aquila captas non muscas.