05-08-2019, 08:24 AM
(05-08-2019, 00:31 AM)Marko Kirjutas:Ei ole päris nii.(04-08-2019, 09:16 AM)v6sa Kirjutas: Eelkirjutaja soovitust tasakaalustada komplektina toetan. Kui tasakaalustaja nõus on, siis koos sidurikorviga.
Läks vist natuke võssa? Enne ikka vänt tasakaalu, siis hooratas külge ja uus katse, siis sama koos korviga?
Kepsud - kolvid lihtsalt kaalule. Edasijõudnud tegid kepsude raskuskeskme uuringut ka, aga see juba võidusõiduteema.
Põktoril on kahesilindriline mootor, kus kolvid käivad vaheldumisi ja seega tekib kolbide liikumisel jõud, mis püüab mootorit pöörata ümber mõttelist telge mis on pistetud silindrite vahelt läbi ja see jõud tasakaalustatakse tasakaalustusvõlliga ära.
Kepsu pöörleva massi peab aga lisama väntvõlli kaelale ja selle tasakaalustavad ära vastukaalud sest muidu tekib jõud, mis püüab väntvõlli pöörlemistelge tsentrist välja nihutada.
Seega peab kindlasti kepsukaeltele paigaldama tasakaalustamise ajaks vastukaalud.
Tasakaalustada aga saab seda mootorit ainult komplektina sest osa vastukaalu on hooratta küljes ja osa rihmarattal.
Muidugi on seal ka konstruktsiooniline puudujääk sest tasakaalustusvõlle on ainult üks, mis tekitab sama jõu mis tasakaalustamata väntvõll.
Õige oleks kummaski mootori otsas kaks vastassuunas pöörlevat tasakaalustusvõlli millel raskused vastamisi ja seega tasakaalustaks nad ainult kolbide liikumise jõu.