21-10-2019, 20:40 PM
(21-10-2019, 19:43 PM)Daff Kirjutas: Vene tehnika puhul ei julgeks küll nii konkreetselt väita. Mul kodus 90. aasta 25 eksportvariant ja sellel näiteks on armatuuris üks auk rohkem samas kui kodumaa versioonidel seal haljas plekk.
Tegelt kui natukene süveneda masinasse rohkem, siis tootmisaja paneb suht täpselt paika. Seda siis punastel masinatel. Pruunide ja kollastega ei jaga mina ka veel mütsi kunas ja kuidas. Pole ühtegi omanud ja pole piisavalt olnud võrdluseks masinaid võtta olnud.
Selle masina puhul on teema selles, et tagasild on veel trummelpiduritega. Mitte pole veel ketaspiduritega. See muutus tuli 95a keskel välja. See, et ta pole 94a vihjab roolikarbi ülemine ots. Ehk siis kadus ära roolikarbi ülevalt see kopsik koos 305 laagriga ja eboniitkarbi kinnitusega.
94a on veel pedaalid punased ja siduripedaal on lahtikäiv ülevalt otsast. Piduripedaal on jällegi kinnine ühes tükis sellel masinal ja punast värvi. Pool aastat uuemal masinal käivad nad ülevalt otsast lahti ja on musta värvi nagu sidripedaal.
95 lõpp pole ta ka kindlasti enam seetõttu, et tagaaken hakkas siis lahti käima ja tagumised töötuled kolisid ülesse küljepeale eraldi kronsteini külge. Alla enam ei pandud tulesid. Samaaegselt kadus ära paremalt poolt lahtikäiva akna kinnitushaak ära. Kabiini uuendustega tekkisid ka pikad peeglite kronsteinid.
Võiks nendest plastik armatuuriga masinatest terve raamatu kirjutada. Neid piisavalt nähtud ja uuritud. Endalgi on üks uuematüübi 95a masin (olgugi, et paberites 96a).
1987-1991a toodeti masinaid kuidas juhtus. Selget loogikat seal ei ole nii täpselt - kuigi masinat terves pildis kaedes võib vanuse paika panna. Kasutati mitmeid erinevaid osasid ja komplekteeriti masinaid kohati mitte arusaadavalt. Eks seal oli ka see teema, et masinaid toodeti siis väiketalunikele ülisuurtes massides võrreldes varasemalt ainult kolhoosidesse/sohvoosidesse toodetava arvuga.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.