Küsimused t-25A-1 kohta

Kas surveklapi vedru on ka elus ja pinges? See on siis kahe poldiga kaane all olev virbel, mitte plommitud mutri all olev kuulklapp.

Kuskandis seda pinisevat traktorit kuulata saab? Mul kohe tekkis huvi.
Vasta

(21-05-2020, 16:31 PM)v6sa Kirjutas:  Kas surveklapi vedru on ka elus ja pinges? See on siis kahe poldiga kaane all olev virbel, mitte plommitud mutri all olev kuulklapp.

Kuskandis seda pinisevat traktorit kuulata saab? Mul kohe tekkis huvi.

Keegi kunagi rääkis, et kui jagaja teeb häält võib probleemiks olla surveklapp, ehk ongi? Kas PM kaubamajast on vanematüübi T25e jagajale uut surveklappi saadaval?

Pinisevat traktorit saab kuulata Lõuna Eestis, Otepää lähistel  Big Grin
Vasta

(21-05-2020, 16:31 PM)v6sa Kirjutas:  Kas surveklapi vedru on ka elus ja pinges? See on siis kahe poldiga kaane all olev virbel, mitte plommitud mutri all olev kuulklapp.

Kuskandis seda pinisevat traktorit kuulata saab? Mul kohe tekkis huvi.


Tartus võid saada  sellist "laululinnukest" kuulda.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Selline küsimus, et rippsüsteem tõstab üsna aeglaselt ja jõnksude kaupa. Mida võiks kontrollida?
Vasta

Esmalt seda, kas õli paagis üldse on. Seejärel tuleb veenduda, et paagis olev õli ikka pumpa ka jõuab.
Vasta

Hüdro kipub nii käituma, kui süsteemis õhk sees.
Vasta

(28-05-2020, 12:59 PM)vootele Kirjutas:  Selline küsimus, et rippsüsteem tõstab üsna aeglaselt ja jõnksude kaupa. Mida võiks kontrollida?

(28-05-2020, 23:47 PM)I.A Kirjutas:  Hüdro kipub nii käituma, kui süsteemis õhk sees.

Sul hüdropumba ees olev simmer kutu ja sikutab õhku läbi pumba ajami.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Küsimus asjatundjatele, soov oli vahetada oma T25 mehhaaniline õlirõhu näitaja elektrilise vastu.
Sai tellitud PMKaubamajast koos anduriga, tavaliselt on vene asjadel peale pressitud "Б", "Д" või - .
Mitte ühtegi märget ei ole, kontakte on kolm, aga ei oska juhtmeid ühendada.
Rõhu näitaja mark  ЭИ8009-9, anduri mark ДД-6-Е. Kasutatakse MTZ-del.
Kas keegi oskab aidata?
Tänud ette.
Vasta

(03-06-2020, 22:21 PM)ants Kirjutas:  Küsimus asjatundjatele, soov oli vahetada oma T25 mehhaaniline õlirõhu näitaja elektrilise vastu.
Sai tellitud PMKaubamajast koos anduriga, tavaliselt on vene asjadel peale pressitud "Б", "Д" või - .
Mitte ühtegi märget ei ole, kontakte on kolm, aga ei oska juhtmeid ühendada.
Rõhu näitaja mark  ЭИ8009-9, anduri mark ДД-6-Е. Kasutatakse MTZ-del.
Kas keegi oskab aidata?
Tänud ette.
   Kuna asjatundjaid ei olnud, sai paigaldatud mehhaaniline näitaja.
  Sellega teema lõpetatud.
Vasta

Kas praegusel ajal põllumajanduskauplustes müüdavad pihustiotsad kannatavad külge panna või on vaja jälle 10 tk osta et nendest kaks töötavat välja selekteerida? Või sobib mõni läänes töödetud ots näiteks Boschi kataloogist ?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(08-06-2020, 22:25 PM)Laurts Kirjutas:  Kas praegusel ajal põllumajanduskauplustes müüdavad pihustiotsad kannatavad külge panna või on vaja jälle 10 tk osta et nendest kaks töötavat välja selekteerida? Või sobib mõni läänes töödetud ots näiteks Boschi kataloogist ?
Odavam on minna kellegi juurde kes seda iga päev teeb, tal juba selge mida kannatab osta ja arvatavasti laos olemas ka. Rakvere kandis käisin russi pihustitega Moisto juures, kirjeldas seda pihustite olukorda - kõik kohad saasta täis kui ei tea mida osta.
Vasta

Harkovi ega vanema otsa Vladimiri T-25-el pole kohanud rippsüsteemi tõstevõlli määrdeniplit. Miskil uuemal Vladimiretsil olen aga näinud, kuid kas tehasest juba nii, ei tea.
Keegi oskab öelda, kuhu oleks mõtekas määrdenipli auk, augud teha?
Täitsa huvitav, et tehasest asi nii. Kuivalt hõõrumisega tuleb rauapuru kuhjaga.

   
Vasta

Minu 90 aasta masinal on nippel olemas ja asub võlli keskkohal. Määret lööd siis tuleb mõlemalt poolelt välja.  

Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas:  Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.

Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.
Vasta

Hüdroõli seda võlli küll määrida ei saa. Kui ava ära kulub siis peaks ju õlilaga kõikkohad täis olema.
Vasta

(17-06-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:  
(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas:  Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.

Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.

Aga miks mitte. Korpusest peaks puur lõdvalt läbi minema. Kui puur enam edasi minna ei taha ja saepuru ka peenem tuleb on võll käes. 
See hüdroõliga määrimine muidugi huvitav teema.  Kuidas see lahendatud on?  Kuigi oma ajuehitus tõrgub sellist lahendust läbi hammustamast. SEllepärast võiksid ikkagi võlli välja tõmmata, et müsteerium saaks lahenduse.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(17-06-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:  
(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas:  Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.

Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.


Selle  pärast neid küla joodikuid loe "endisi suuri traktoriste" ei tasugi kuulata. vaid ise endale selgeks teha kuidas miski toimib.  Võta see võll paremalt poolt lahti ja sikuta vasakule välja, siis koheselt asi sul selge kidas see seest välja näeb. ja mõtle kaine peaga. Kui tõesti hüdroõli mis peab olema laitmatult puhas, seda õlitaks, miks tal siis ei ole õlirõngaid või tolmukaitsmeid kuskil?   Aga küla joodikud rääkisid.    Mel666 soovitan soojalt lõpetada külameeste jutu kuulamine. Sealt ei tule ammu enam midagi tarka. Sama kehtib ka nende "vanakooli meeste õpetuste kohta"




(18-06-2020, 08:26 AM)Daff Kirjutas:  
(17-06-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:  
(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas:  Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.

Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.

Aga miks mitte. Korpusest peaks puur lõdvalt läbi minema. Kui puur enam edasi minna ei taha ja saepuru ka peenem tuleb on võll käes. 
See hüdroõliga määrimine muidugi huvitav teema.  Kuidas see lahendatud on?  Kuigi oma ajuehitus tõrgub sellist lahendust läbi hammustamast. SEllepärast võiksid ikkagi võlli välja tõmmata, et müsteerium saaks lahenduse.


See korpuse metall jällegi peaks olema midagi tugevamat, kui tavaline malm.  Ise olen kuulnud vähemalt, et tavalise trelli ja puuriga seda puurida ei anna.   Samas tänapäeva puurid + korralik puurpink teeksid selle töö aevatavasti ära.  
Mu enda 95a masinal on ka kas 2 või 3 niplit pandud õlakuvõlli määrimiseks. Samas vanematel pole seda kohanud.  Ega me esimesena jalgratast leiuta, st kaldun arvama, et varem ei ole ka rahvas selle nipli paigaldamisega hakkama saanud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Siin on ka sellest niplist juba juttu olnud, hüdroõli seda võlli ei määri, puuri ava ja pane nippel. Kuigi ise pole proovinud puurida siis ma ei usu et selle traktori küljes on ühtegi detaili mida tänapäeva tavapuur ei võta, enamus malmi on pehme savi.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Unimüts, räägid, et ei tasu külamehi kuulata kuid samas paned savijalgadel hüpoteesi püsti. Olen kuulnud, et......
See malm on seal nii pehme, et nüri puuriga lähed tast läbi. 
Puuritud teda küll. Jumala hall seest nagu muld.

Ja kui nipli paigalduseks läheb siis puuri ülevalt 45 kraadi all keskele auk. Tundub kõige lühem tee võllini. Minu omal seal nippel.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Valmistusin korralikuks sõjaks ja sai ostetud 5mm koobaltpuur. Tegelikult ei ole külajuttudel alust ja hüdropaak puuritav tavalise puuriga kergesti. Tegu ei ole päris hallmalmiga, kuna puuripurul laastu ka natuke sees.
Puurmasinaks tavaline akutrell.
Õlakuid ei hakanud eraldama, ega võlli välja võtma. Aastakümnetega on need nii üheks saanud, et ainult pitsiga verevpunaseks hakkab ehk miskit liikuma. Siis aga rikub ilmselt tõstevõlli ära ja muutub pehmeks.
         

Esimesele traktorile tegin keskele. Malmist läbi puurides kukub puur kuskil 5mm veel edasi, enne kui võlli puutub. Tähelepanek, et võlli puur ei võta, suru või silmamunad märjad. Jääb ainult hele laik, ilmselt karastatud.
Selline sai siis.
   

Ainult keskel nipli häda on see, et määre läheb sinna, kus lihtsam. Seega vasakult poolt ainult määret tuli niplist lüües välja, paremalt grammigi. Sai tungrauaga rehvist võlli otsa surutud, et määre sealt enam välja ei pääseks. Ja niimoodi sai parem pool ka määrde kätte.
   

Määret andis ikka tampida, sest väljuv ei olnud kohe üldse mitte sarnane sissepumbatavale kollasele. Eks kõik see vesi ja rauapuru värvis seda.
   

Teisel põkal tegin teistmoodi. Kaks niplit, kumbki 50mm äärest.
   

Selle eelis on, et saab paremini kontrollida emma kumma poole määrimist. Teisipidi häda puurimisega. Malmist läbi puurides on kohe võll ja kuna see karastusega. Siis võib jääda poole vinnaga auk, kust määre halvasti sisse läheb.
Minu masinal seda muret muidugi ei ole. Võlli lõtk on päris soliidne, ütleks 10mm ja peale. Ehk oleks väiksem, kui tehas oleks taibanud määrdenipli panna ja 2800 töötundi asi ei oleks kuivalt hõõrunud. 


Mõned niplit vajavad kohad oleks ka ehk need. Sidurivõll ja esisilla kiige.
         

Enne tuleb aga tegemisse võtta tõstesilinder. See on nagu üks igavene nuhtlus. Täpselt aasta aega peab peale remonti ja siis jookseb nagu mahlakask. Kõige hullemini immitseb sealt miskise käigupiiraja tifti vahelt. Peab vaatama ja selle üldse ära ellimineerima.
               
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne