18-06-2020, 09:54 AM
(17-06-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas: Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.
Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.
Selle pärast neid küla joodikuid loe "endisi suuri traktoriste" ei tasugi kuulata. vaid ise endale selgeks teha kuidas miski toimib. Võta see võll paremalt poolt lahti ja sikuta vasakule välja, siis koheselt asi sul selge kidas see seest välja näeb. ja mõtle kaine peaga. Kui tõesti hüdroõli mis peab olema laitmatult puhas, seda õlitaks, miks tal siis ei ole õlirõngaid või tolmukaitsmeid kuskil? Aga küla joodikud rääkisid. Mel666 soovitan soojalt lõpetada külameeste jutu kuulamine. Sealt ei tule ammu enam midagi tarka. Sama kehtib ka nende "vanakooli meeste õpetuste kohta"
(18-06-2020, 08:26 AM)Daff Kirjutas:(17-06-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:(17-06-2020, 21:17 PM)Daff Kirjutas: Ühesõnaga, võll välja, puuriga keskele auk sisse, keermestada ja võib tuld anda.
Ma tänan, asi selge. Küla peal eluaegsed traktoristid rääkisid, et võlli õlitus on hüdropaagi sees oleva õliga. Ja ei tohtivat niplit panna, sest siis lööb määrde hüdropaaki. Pole kunagi hüdropaagi siseeluga tutvunud ka.
Proovin ära petta ja võll sees selle augu puurida. Tõsteõlakud on tummiselt kinni roostetanud nuutide peale ja parem neid mitte torkida.
Aga miks mitte. Korpusest peaks puur lõdvalt läbi minema. Kui puur enam edasi minna ei taha ja saepuru ka peenem tuleb on võll käes.
See hüdroõliga määrimine muidugi huvitav teema. Kuidas see lahendatud on? Kuigi oma ajuehitus tõrgub sellist lahendust läbi hammustamast. SEllepärast võiksid ikkagi võlli välja tõmmata, et müsteerium saaks lahenduse.
See korpuse metall jällegi peaks olema midagi tugevamat, kui tavaline malm. Ise olen kuulnud vähemalt, et tavalise trelli ja puuriga seda puurida ei anna. Samas tänapäeva puurid + korralik puurpink teeksid selle töö aevatavasti ära.
Mu enda 95a masinal on ka kas 2 või 3 niplit pandud õlakuvõlli määrimiseks. Samas vanematel pole seda kohanud. Ega me esimesena jalgratast leiuta, st kaldun arvama, et varem ei ole ka rahvas selle nipli paigaldamisega hakkama saanud.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.