09-11-2020, 09:09 AM
(07-11-2020, 19:42 PM)meli666 Kirjutas:(09-08-2019, 09:00 AM)Daff Kirjutas: Nii, nüüd siis mul põka töötanud vahetatava filtriga 4 tundi. Kui enne paigaldamist oli õlil visuaalne väljanägemine kuidagi tuhm ning kahvatu ja varda peal jättis mulje nagu viljalihaga mahl, et polnud läbipaistev siis nüüd on tulnud õlile läige ja varras kumab läbi õlist. Silma järgi jääb mulje, et asi töötab.
Sügisepoole huvipärast vahetan filtri ära ja saen vana pooleks. Vaatab mis sinna kinni on jäänud.
Õlirõhk selle filtriga ja Kamazi õliga igatahes laes. Õli temperatuuri juures ca 80-90 kraadi on rõhk 900 pöörde juure nõks üle 4ati.
Huvi pärast niitsin purustajaga kaks tundi kui õues oli 28 kraadi. Elas üle kenasti selle kuuma. Mootorile on paigaldatud uuema 40 ventikas, see aitab hoida temperatuuri madalama.
Igatahes mina loen "moderniseerimise" kordaläinuks.
Kuidas siis moderniseeritud põkatsi tervislik elukäik kulgeb?
Põlvas Perikos jäi silma malmist Ukraina õlifiltri süsteem:
https://www.periko.ee/et/a/olifiltri-kor...20-1407501
Plaan omale ka paigaldada. Täisgaasiga hagu andes pikemalt ja kohe seisates kuuleb tsentrifuugi häält. Tööd paraku sellised lühiajalised plöta plöta ja tsentrifuug eriti ei toimeta.
Põka käib nagu muinasjutt. Tegin mingi aeg huvipärast filtri vahetuse ja vaatasin vanasse sisse. On ikka töötanud küll. Tahma oli omajagu kinni püüdnud. Mulle sattus küll mingi väikese filtriga variant. Kasutatud on koodi järgi mingit Lancia filtrit. Aga eks ta tööta umbes samal põhimõttel nagu aruvoolu tsentrifuug. Osa aõli käib läbi filtri ja ülejääk paneb niisama jehhat läbi klapi mis vajaminevast kogusest üle jääb.
Eks ajapikku käib sealt kogu õli läbi. Parem ikka kui vanasti.
Aga õli üle jääb. Tsentrifuugiga ei jagunud grammigi soojendusradika tarbeks. Torud olid kogu aeg külmad ja õlirõhk nullilähedane. Nüüd rõhk kuuma mootoriga isegi tühikäigul alla 2 ei lange ja selle temperatuuri juures jääb piisavalt õli üle ning klapist jõuab anda ka soejnduse tarbeks. Torud tulised kogu aja.
Nüüd on plaanis ajaviiteks panna ka jahutusradikas külge nagu 40 on. Mõtlesin PM kaubamaja tüüdata ja lasta neil venest tellida D-120 radikas.
Nad ajasid mulle kunagi uue LTZ reduktsiooniklapi välja nii-et saan panna korraga külge nii soojendus- kui jahutusradika.
Kui aga oled laia profiiliga ja treiata ja käiata oskad siis tee ise või lase treialil treida vahejunn tsentrifuugi trumli asemele ja pane russi õlifilter. Venemaal treivad külasepad neid ise ja kiidavad.
Ühesõnaga, pane element ja sa ei kahetse.
Aquila captas non muscas.