10-11-2020, 14:38 PM
(10-11-2020, 11:46 AM)Laurimetall Kirjutas: Lihtsalt uurin, et kas tsentrifuugilt üleminek vahetatavale filtrile on moe asi või on tsentrifuug lihtsalt kulunud . Mingites teemades oli juttu,et tsentrifuug suudab kuguda olulisemalt suurema koguse sodi kui mingi paberfilter. Või on tegu t25 mingi muu probleemiga, et tsentrifuug ei tööta. T40l mul kõik toimib ilusti .
Asi on lihtsalt kulunud. Veneaegsed mis veel töötasid on otsa saanud ja uusi varuosana saadavaid tsentrifuuge ei saa pöörlema.
Kulunud võlliga tsentrifuug aga raiskab lihtsalt õlisurvet. Tihedaks teda teha on jälle niivõrd keeruline, et pole mõtet aega ja raha raisata kui just pole tegu mingi kinnisideega.
Ku ma enda põkal õlisurvet otsisin siis võtsin tsentrifuugi kaane maha ja panin mootori käima. Trummel mootori täispööretel hakkas kuidagimoodi pöörlema aga vunki üles ei võtnud. Küll aga jooksis alt jalast õli nagu kosest tagasi karterisse. Õli ringles aga oma otstarvet ta ei täitnud. Nii läkski vahetatav element asemele.
Kui nüüd rääkida paber- ja tsentrifugaalfiltri efektiivsusest siis viimane on kindlasti efektiivsem kuna tema ei puhasta mitte sõelumise teel õli vaid kasutab tsentrifugaaljõudu. Kõik võõrkehad mis vähegi õlis ringi hulbivad surutakse jõuga vastu seina ja sinna nad jäävad.
Kellel on au olnud võrrelda seda sodi mis tuleb tsentrifuugist ja mis tuleb paberelemendist siis tsentrifuugist tulev sodi on nagu pasta samas kui paberelemendist tulev sete pole nii peen.
Näiteks uuemad Euro 6 mootorid mille õlivahetusvälp on 100 000km on kõik võtnud kasutusele lisaks paberile uuesti ka tsentrifuugfiltri. Paber lihtsalt ei suuda tagada sellist puhastusastet nii pika aja jooksul kui tsentrifuug.
Põkale see muidugi mingit märkimisväärset eelist ei anna. Kui tsentrifuugist jooksis ennem enamus õli mööda ja mis filtrist läbi käis trumli aeglase pöörlemise tõttu mingit puhastust ei saanud siis paberelement on igal juhul parem.
Aquila captas non muscas.