Salongi vaipkatetest ja laepolstrist
#1

Tere, oleks ühele vanale Porschele vaja teha uued põrandavaibad. Originaalidel on aluskihiks selline nagu kummeeritud kangas. Kas kellelgi on ideid, kust sellist materjali leida võiks? Tuntumatest vaibakauplustest leidsin ainult tugeva kummipõhjaga porivaipasid (jäigad ning ilmselt keeruline paigaldada) ning vettläbilaskvaid vaipasid (ilmselt hästi paigaldatavad).

Kas soovitatakse kasutada pigem kummipõhjaga või vettläbilaskvaid? Teooria on, et vesi alla pääseb niikuinii, kummi puhul lihtsalt ei saa enam välja.

Kas kuskil pakutakse perforeeritud kunstnahka (sarnast, nagu nõukogude autodel lagedes kasutatud)?
Vasta
#2

Originaal autopõhja vaipkatetel on sellepärast kummeeritud põhi, et jute ja muud tekstiilmaterjalid mädanevad aja jooksul ära. Vaip peaks ikkagi õhku läbi laskma, et allasattunud vesi saaks ära kuivada. Odavamatesse masinatesse paigaldatakse tänapäeval nõelvilt-vaipkatteid, parematesse veluurkatteid, ameerika masinatel on levinud ka aasalised e. loopkatted. Lage on sobiv vooderdada Mistra Autexis tootetava õhukese viltkattega, seda peaks vaibakauplustes vabalt saada olema
Vasta
#3

Enda arust Porschel kasutati läbi aega erinevad katted, need on kõik välismaa kaubandusvõrgust saadaval.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#4

(27-05-2011, 13:56 PM)Kiluo Kirjutas:  Teooria on, et vesi alla pääseb niikuinii, kummi puhul lihtsalt ei saa enam välja.

Proovi seda oma teooriat tõestada ka...Big GrinBig GrinBig Grin

Sest see pole teooria vaid järjekordne rahvajutt.

Autopõhi (=plekk) peab vett, vaip peab vett, õhku (mis võib niiskust = vett) sisaldada, jääb sinna vahele suht vähe (kui just troopilises vihmametsas vaipa ei paigalda) ning see vähene, mis talvel sooja pesulasse sisse sõites kuhugi kondenseerub, kaob sealt sama kiirelt kui tuli...

Ehk vabalt võib vett mittelbilaskvat vaipa paigaldada, midagi hullu ei juhtu.

Vasta
#5

Ma nii kindel ei oleks.

Endal oli 2 korda Volga vaip ära mädanenud just selle tõttu, et niiskus kogunes kummimati alla, ehk siis ei kuivanud seal all.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

See volga vaip oleks sul toas riiulil kah kaks korda ära mädanenud, ole täitsa rahulik.
Vasta
#7

Tänud kommentaaride eest!

Pakutakse tõesti järeletehtud vaibakomplekte hindadega umbes 250...750 EUR. Originaale pole kohanud. Kuna käesolevast toorikust originaali taastada ei ole mingit mõtet ega kavatsust, siis pole originaalide otsingusse ka süvenenud.

Kui ma teaks, et need järeletehtud vaibad on väga heast materjalist ja ise ma head materjali leida ei suuda, siis võiks ju osta ka.

Kuna aga kõik detailid on tasapinnalised, käärid ja nuga on olemas, siis ei näe olulist vajadust vaibalõikamist kuskilt Saksamaalt või Ameerikast sisse osta.

Ehk soovitused vaibamaterjalide osas endiselt oodatudRolleyes

Ning ka vihjed, kust leida perforeeritud kunstnahka. Stihl vist on teinud ise lagesid? Mis materjalid, ja millise päritoluga, kasutusel olid, kui saladus pole?

Vasta
#8

Tead need materjale on maailmas küll ja küll - pane otsingusse "classic cars carpets" või "classic car floor mats" või "oldtimer teppiche". Kohalikust kaubandusvõrgust ei oska midagi soovitada.

Minu kogemus ütleb et valmisvaibad ei pruugi alati ideaalselt sobima. Aga see on jälle võib olla minu kogemus...

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

(28-05-2011, 17:59 PM)Kiluo Kirjutas:  Stihl vist on teinud ise lagesid? Mis materjalid, ja millise päritoluga, kasutusel olid, kui saladus pole?

Minu tehtud lagede osas saladusi väga pole. (Jaguar Mark VII ripplagi - Abakhani riie; Ford Capri II ripplagi - vene (ilmselt Lada) perforeeritud kunstnahk vist Noorest Tehnikust; Jaguar Series II kooriklagi - Honda laematerjal Siletelist; Alfa Romeo 75 koorik - sama; Ford Mustang 69 ripplagi - usa valmismaterjal (maksis 250 eeku) ; Jaguar Mark X, 1968a ripplagi - Abakhani riie, hetkel töös olev Alfa Romeo GT 1974a, ripplagi - briti varuosamüüja valmisõmmeldud perf. kunstnahk jne)

Kui vaid teaks, mida see saladuslik "vana Porsche" (vana on 2001a kuni P. toodangu alguseni välja) sisaldab, oskaks ehk midagi ka täpsemalt nii lae kui vaiba osas soovitada...Big GrinBig GrinBig Grin



Vasta
#10

...midagi ütleb minule et Lada perforeeritud kustnahk on kõige õigem valik...

(28-05-2011, 09:57 AM)stihl Kirjutas:  See volga vaip oleks sul toas riiulil kah kaks korda ära mädanenud, ole täitsa rahulik.

juba kaks aastat kesklinna panipaigas ja uus nagu prillikivi.

aga jah, epic fail teha käsitööna autentset villast vaiba ning selle järel sa ei saa autosse seda panna, kuna sellest on kahju...

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#11

(29-05-2011, 15:27 PM)denis23 Kirjutas:  ... kesklinna panipaigas ja uus nagu prillikivi.

Ma pidasi silmas seda, et kõigepealt oli sul vaip aastast 1960, mis ära mädanes...eksole. 51a tänaseks vana.
Pärast panid teise mehe vana ja enda jaoks "uue" (e tänaseks mitte vanema kui 45a vana...Toungue) ja taas mädanes....
Miskipärast.

Ja, oh imet, 2009 aasta vaip ei tohletagi kahe aastaga ära. Ilmselt on süüdi ikkagi "niiskuse puudumine"...
Mõnel mehel on kodus põrandavaip, mis samuti vblla pärit aastast 1960. Ega ta nüüd vist nii väga käidav/puhastatav tänapäeval ei ole...
Muuseumis tõmbavad samuti paela ette, et ei tallataks.



Mis ma tahan öelda, et kui sa autot igapäevaselt kasutad, siis kulub/mädaneb max. 30 aastaga ära suvaliselt paigaldatud vaip ning lagi.
Cabrio- ja liimitud vinüülkatuse iga aga on veelgi lühem, ehk sõitva cabrio katust vahetatab hoolikas peremees u 10e aasta tagant ja nii on.
Ehk see on samasugune hooldusosa nagu õlifiltergi, ainult vähe pikema intervalliga...

Harjuge ära nende tõsiasjadega elu kaduvuse suhtes ning ärge püüdkegi koguaeg leiutada midagi autoinseneridest paremat...

P.S. Ja nüüd pole vaja vaidlema hakata tänapäevaseid plastmassvaipu näiteks tuues...Bemmi insenerid ntx. on tohutult vaeva näinud, et algselt suht igavene plastmass samuti vananeks nagu kõik muud asjadki siin elus. Muidu mõni mees sõidabki oma E39 (jne kõik E... toidulisandid kuni tänapäevani välja) termostaadi korpusega eluaeg ja ei tahagi 70€ eest iga 7e aasta tagant uut osta...Cool
Vasta
#12

(29-05-2011, 16:02 PM)stihl Kirjutas:  
(29-05-2011, 15:27 PM)denis23 Kirjutas:  ... kesklinna panipaigas ja uus nagu prillikivi.

Ma pidasi silmas seda, et kõigepealt oli sul vaip aastast 1960, mis ära mädanes...eksole. 51a tänaseks vana.
Pärast panid teise mehe vana ja enda jaoks "uue" (e tänaseks mitte vanema kui 45a vana...Toungue) ja taas mädanes....
Miskipärast.

Ja, oh imet, 2009 aasta vaip ei tohletagi kahe aastaga ära. Ilmselt on süüdi ikkagi "niiskuse puudumine"...
Mõnel mehel on kodus põrandavaip, mis samuti vblla pärit aastast 1960. Ega ta nüüd vist nii väga käidav/puhastatav tänapäeval ei ole...
Muuseumis tõmbavad samuti paela ette, et ei tallataks.



Sa ikkagi eksid suht mööda minu vaiba epic faili kirjeldamisel. Alguses tõesti mädanes 1960 a. vaip, mis oli 50 aastaga nagu uus ning siis mädanes kahe nädalaga. Lihtsalt sellepärast, et niiskus jäi kummimatide alla. Muus osas jäi ilusaks.
Kusjuures - kahjustuseks oli must seen, mida ei olnud võimalik puhastada jne.

Siis lasin Viljandis või Elvas või kus iganes teha käsitöövaiba mis oleks originaalile väga-väga sarnane, ning tulemus oli hiilgav.
Ja täpselt samasugune probleem - unustasin peale pesu kummimatid välja võtta autost, niiskus jäi sinna alla, ning selle all asuv villane vaip pöördumatult hävis. Ja jälle selles osas mis jäi väljaspoolt kummimati - vesi lihtsalt kuivas ära.

Aga me mõlemad räägime suht üks teisest mööda. Sest et küsitakse mitte sellest, kui kummimatt jääb vaiba peale, vaid kas vaiba alumine kummikiht võib põhjustada metalli roostetamist.

Vastus - loomulikult mitte. Vastupidi - kummikiht ei lase vesi metallile ligi. Tõsi küll, ka ilma kummikihita, ei peaks vesi sinna satuma.
Ja kui isegi sattub - olgu mis iganes moodi, erinevalt villasest vaibast, ei tee see vesi kaitstud metallile mitte midagi.


Ja kui see vesi sattub põrandale juba sinna iga vihmaga või pesuga, siis on jälle pole vahet - tuleb tihendid korda teha ning ilmselt põrandapleki puhastada roostest.


Ja teema algatajale: kuule inimene ära tee rumalusi, osta autentset valmisvaip, see ei maksa mitte s-gi, isegi kui sul on vana Porsche 924 ei tasu sulle seda mingi Bauhofi rullmaterjaliga rikkuda, mis veel kokkuvõttes ka kallimaks sulle läheb koos tööga.

Aga praktika näitab, et enamus inimestest eelistab õppida oma vigadest, kui üldse.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

(29-05-2011, 13:50 PM)stihl Kirjutas:  
(28-05-2011, 17:59 PM)Kiluo Kirjutas:  Stihl vist on teinud ise lagesid? Mis materjalid, ja millise päritoluga, kasutusel olid, kui saladus pole?

Minu tehtud lagede osas saladusi väga pole. (Jaguar Mark VII ripplagi - Abakhani riie; Ford Capri II ripplagi - vene (ilmselt Lada) perforeeritud kunstnahk vist Noorest Tehnikust; Jaguar Series II kooriklagi - Honda laematerjal Siletelist; Alfa Romeo 75 koorik - sama; Ford Mustang 69 ripplagi - usa valmismaterjal (maksis 250 eeku) ; Jaguar Mark X, 1968a ripplagi - Abakhani riie, hetkel töös olev Alfa Romeo GT 1974a, ripplagi - briti varuosamüüja valmisõmmeldud perf. kunstnahk jne)

Kui vaid teaks, mida see saladuslik "vana Porsche" (vana on 2001a kuni P. toodangu alguseni välja) sisaldab, oskaks ehk midagi ka täpsemalt nii lae kui vaiba osas soovitada...Big GrinBig GrinBig Grin

Vabandust, pole mingit saladust, lihtsalt polnud eesmärk väga originaalseks, margispetsiifiliseks, minna, vaid sobivaid materjale leida. Porsche on 1970. aasta 911 E, kunagi kellegi poolt välimuselt '74. aasta RSR'i meenutama (aga mitte täpselt sarnane olema) ehitatud.

Lakke sobiks jah Lada perforeeritud kunstnahk, või miski selle sarnane (värv võiks olla must, niikuinii "tuning"). Noor Tehnik seda tänapäeval ei paku. Neid pakutakse ka Ebays, ilmselt lae ostangi sealt, aga kui oleks Eestis poeletilt võtta sobiv materjal, siis ei näeks taas mõtet seda sisse osta.

RSR'il niikuinii vaipu sees pole, seega poleks nagu ka probleemi, aga autentse RSR replica ehitamist ka ei ürita, näiteks topeltküünaldega süüte jagajad maksavad Ebays 4000 EUR, sarnases suurusjärgus kõik spetsiifilised jupid. Tahaks lihtsalt midagi maha panna, et ketsidega põrandat haljaks ei nühiks. Ega need olemasolevad vaibad on ka "ainult paiguti läbi kulunud", aga väike "pervert inside" tahaks midagi värsket maha rullida.

P.S. Tänud väga hariva ja loodetavasti ka teistele kasuliku arutelu eest!

Edit: Ärge nüüd valesti mõistke, päris marlit kanna alla ka ei tahaks panna, aga sadu (kehtivas rahas) lihtsalt välimuse eest maksta selle projekti puhul pole mõtet.
Vasta
#14

Nagu ma aru saan, käib jutt auto põrandamattidest. Soovitan pöörduda Mistra-Autexi poole. Meil toodetakse nii auto vaipkatteid, kui põrandamatte. Tee oma mattidest lõiked ja võta kaasa. Sulle tehakse sobivast materjalist uued matid, mis on ääristatud ja soovi korral varustatud ka logoga. Võid muidugi osta ainult materjali ja matid ka ise valmis meisterdada.
Vasta
#15

Enda arust 1970 a. 911 on piisavalt hea potentsiaaliga auto et seda normaalselt teha. Aga eks omaniku asi...

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#16

(30-05-2011, 08:44 AM)denis23 Kirjutas:  Enda arust 1970 a. 911 on piisavalt hea potentsiaaliga auto et seda normaalselt teha. Aga eks omaniku asi...

Küsingi ju, et kust saada normaalseid materjale.
Vasta
#17

Kui musta lage tahad, siis ongi vaid kaks valikut: mitte midagi maksev tavakunstnahk kohapealt (Noorest Tehnikust ntx) või perforeeritud välismaalt tellida...
Siit kasvõi.
Eks neid müüjaid on tõesti tuhandeid....East Kentist saad lihtsalt mõne Porgele sobiva tihendi ka veel samasse saatmisse lülitada...niikuinii on vaja.
Ja 5-600 vanas rahas on trahv laematerjali eest anyway.

Võta mõni volgamees ka veel kampa, saab saatmiskulud pooleks teha...(need hädaldavad samuti oma window feltide defitsiidi üle pidevalt...nii siin foorumis kui mujal.

Põrandale ma paneks ikkagi pigi + paar kihti vilti + vaiba. Mis siis, et rallikas; endal mugavam sõita.
Vasta
#18

Veelkord tänud kõigile nõuandjatele! Enam-vähem on pilt selge. Lae tellin ilmselt siis välismaalt juba valmiskujul, vaibaküsimusega lähen algatuseks Mistra-Autexisse, telefonis tundus, et nad on võimelised mulle meelepärast toodangut väljastama.
Vasta
#19

Tänust on vähe, nagu öeldakse, ole hea pane mulle mõni oma kontakt PS-i, kui paljuks ei pea...Cool

Mul reaalne oht, et üks sihuke tuleb meie polstriosakonda töösse ja seis hetkel selline:

[Pilt: 28062010919a.jpg]

Aasta oli 69 ning vaip puudu, lagi puudu, istmed puudu ning pea nullist tuleb kõik üles ehitada...
Siis oleks hää kellelegi helistada ja kiibitsema minna, kuidas need asjad üldse originaalis välja näevad. (täna pole kahjuks veel ka kursis, kas 69 ja 70 on seest sarnased?)

Tänud ette.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne