Palun abi vana ratta hindamisel
#1

Tere. Mul on selline täiesti sõidukorras ratas keldris seismas. Sain ta paar aastat tagasi ühelt nüüdseks kadunud sugulaselt, kuulu järgi olla sõjaaegne Saksa ratas. Oskab keegi seda väidet kinnitada või ümber lükata? Uurisin lähemalt ja leidsin sadula alt raamilt järgnevad numbrid: toru ühelt küljelt 657412 ja teiselt 1943(aastaarv?). Pakiraam on lai ja ratas on kaetud musta mattvärviga. Samas sadula peal oleks aimatav nagu mingi venekeelne kiri (Tulskaja, vms). Teine küsimus, kas sellisel rattal oleks huviliste seas mingit väärtust- kuna ise ei oska temaga midagi peale hakata, siis plaanin ta ära müüa.
Tänan ette abi eest!
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=2120826
Vasta
#2

Kirjeldatud raaminumbrite järgi on kindlalt tegu saksa sõjaväerattaga või õigemini selle jäänusega (rattad, sadul, lenks ja ilmselt ka pedaalid valed.
Hinnaklass on suhteline, parem oleks kui suudaks margi ära tuvastada.
Huvilisi leiad kindlasti.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#3

Aasta algul sai näiteks Soovist osta "Patria wkc " solingen ratta (1942 aasta),millel oli ka originnal pedaalid ja lenks 50 euriga .
Vasta
#4

Nagu juba vastatud, tegu tõesti saksa sõjaväe jalgrattaga. Kahjuks ei näe pildilt, kas silt on raamil ees olnud, ilmselt kahjuks mitte. Sildikinnituse aukude või neetide paigutus ja vahekaugus annaksid identifitseerimiseks vajalikku infot. Raaminr järgi on tegu keskmise saksa tootjaga (ega iga väike tootja riigitellimust muidugi ei saanudki), suurematel tegijatel oli selleks ajaks juba numbrid üle miljoni, mõnel ka kahe miljoni.
Mõned otsapidi sobivad tootjad on näiteks Wittler, Express, Hercules (vist küll ei tootnud sel ajal jalgrattaid?) jne...sõjaväe rataste hulka võib sattuda ka austria toodangut.
Aga küsimus ei olnud tootja määramine...eks ta jah sellises komplektsuses maksaks meil alates "suur tänu" kuni 50 - 70 euri vast. Aga väärtus kindlasti on, ehe saksa asi, pakiraamgi juba midagi väärt.
Vasta
#5

Antud ratas nüüd minu omanduses. Jaak on esimesse postitusse lisanud ka pildigalerii. Järsku prooviksime uuesti identifitseerida. Sildil on olnud 2 neeti. Aukude vahe u.48,1mm. Augud on üleval ja all ehk siis vertikaalselt.
Vasta
#6

(28-01-2012, 17:26 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  ....... Jaak on esimesse postitusse lisanud ka pildigalerii. Järsku prooviksime uuesti identifitseerida.

see Jaagu postitatud album ei avane/pole olemas/ ütleb, et vigane... ma küll ei oskaks mingit ratta marki määrata aga teavitan heast tahtest, Edu!




Vasta
#7

Kurat ei avane jah enam, teen mõnipäev uued pildid.
Vasta
#8

Proovisin pildid lisada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#9

Jah, rattad, pedaalid ja sadul-lenks on puudu. Isegi sopaplekid on tehase omad, mulle tundub. Ajad krt kihevile siin: westwood velgi leidub, torpedo rumme leidub ja mis peamine: mul sellise ratta lenks ka olemas. Hakka või rahakotti revideerima.
Vasta
#10

Ei saanud küll täpselt aru, mida ksf! Soobel oma portmonee inventuuri tulemusega kavatseb tegema hakata, aga niipalju tean, et ksf! Paltuur on ise kange saksa sõjaasja ihaleja ja hoiab sellest rattast sama kõvasti kinni kui 1945 - l ta kamraadid Berliini linnast.
Mis aga ratta identifitseerimisse puutub, siis siin on kinni võtta piltide põhjal otsustades ainult raaminumbrist ja sildiaukudest, st hakata sinna silti sobitama. (eeldades, et augud ikka tehasest tulnud on). Ja siis veel isikupärased porilauakinnitused (nagu neid armastasid juba tsaariajal lätimaa tootjad teha).
Nagu pakkusin, numbri järgi vb sobiksid Wittler ja Express, Herculese omanike rahvust millegipärast Paltuuri kamraadid saksamaal ei sallinud ja nad lõpetasid tegevuse ära ja asi jäi justkui soiku. Minul on üks Wittleri raam sildiga, kui ligi saan, võin silti mõõta, aga neil oli vististi mitmeid silte ja ka raami tegumoode, näiteks minu raamil on kurblivõlli ehitus üsna spetsiifiline, sõjaväerattal oleks kindlasti teistsugune. Expressil ka kinnitusaukude vahe on samasuunaline/sugune aga vb vahekaugus suurem? Keegi võiks mõõta kel silt on. Ning raaminumbri numbrite šrift ja kuju oleks siis järgmine võrdlustestJa kui ei ole ei W ega Ex, siis on midagi muud.....
Ahjaa , Sooblile veel velgedest - Westwood vestvuudiks, aga saksa armeerattal käisid ikka vast vähe omamoodilisemad traatmantli veljed.
Vasta
#11

Danke! Härra Kass on täpselt saanud pihta minu viimase aja lemmiktegevusele. See armeeratastega jahmerdamine on väga huvi hakanud pakkuma. Vaikselt on hakanud rattaid ja juppe tulema, aga oleks vaja veel rohkem. Kogu vaba aeg möödubgi internetis Truppenfahhrade jälitades. Mul 1942a värvitud raamisildiga Expressi raam on täiesti identne, välja arvatud kahvli otsad. Ketiratas sutsu teistsugune ja tundub, et numbri shrift ka.
Ei soovita küll kellegil nende sõjaratastega jändama hakata Toungue Igasugu imelikud lenksud, pakiraamid, mustaks võõbatud rummud ja aastaarvudega raamid võib Pärnusse jalust ära saata.Big Grin. Need olid ikka koledad tegelased kes nonde ratastega ringi kihutasid.Rolleyes:
Vasta
#12

Esimesed kaks pilti Express, teised kaks selle tundmatu omad. Raamid küll visuaalselt täiesti sarnased aga Expressi ülemine toru siiski 1 cm lühem.
Ei ole eriline pildi postitaja veel, aga eelmisesse postitusse läksid siiski esimesed 3 Expressi pilti. Panen siia selle mis puudu jäi. Tundmatul rattal on numbrid küll väga õrnalt löödud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#13

Jah - ei vaadanud, kes ratast müügiks pakkus ega märganud et juba omanikku vahetanud. (Reparatsiooni diamanti alt pärit sakilise profiiliga kahes reas kodaraaukudega veljed ka olemas.)
Vasta
#14

Vaatasin täna oma Wittleri jäänust, sildi kinnitused paraku horisontaalselt aga vb kasutasid ka teistsuguse tegumoega silte, porilauamärke oli neil küll mitmesuguseid. Ka pole sel velol kohtagi, kuhu raaminr-d löödi. Ka peaks ksf! Baldhur88 - l omal ka üks 1936-nda aasta Wittler olema mille tunnustega saaks tundmatut võrrelda.
Vaadates tagasihoidliku kvaliteediga fotosid 42 aasta Expressi ja 43 aasta tundmatu raaminumbritest, ei tundu minu udusele silmale numbrišriftid eriti erinevat. Kattub hulga numbreid - 6,4,7,1,9, eks "elusast peast" oleks muidugi kõige parem neid võrrelda. Keegi võiks Expressi sildi aukude vahe ära mõõta. Mõneti imelik oleks küll, kui 42 aasta Expressil on vesipildi - embleem ja 43 aasta omal oleks metallsilt aga kes neid asju teab. Numbrid ja aastad hädapärast Expressile ehk sobiks?
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/express.pdf

Panen siia ka pildid (natuke) läti Janise muuseumi kokkulapatavast WH Expressist, mis midagi antud küsimusele küll juurde ei anna:
http://i38.tinypic.com/292026s.jpg
http://i36.tinypic.com/29lz8zc.jpg
Ja et näidata, et asi polegi nii lihtne, siis kommentaariks, et see ei pruugi tegelikult ka Express olla. (raam võib ka eestist pärit olla, ei tea ka, mis on selle raami number ja kas seda üldse on).
Vasta
#15

Minu Wittleril silt täitsa teistpidi. On 1936 a väljalase. Tegin mõned pildid ka, aga arvuti vana saatana käsik ei lubanud neid ülesse laadida.Sama mis ostas praegu müügiks. Tegelikult mu vanaratta huvi sai alguse peale selle isendi leidmisest.Samast kohast tuli hulgaliselt muid juppe. Naiste Rudoni esihark, riistakotte ja üks sõjaratta esiratas.Sellest omakorda sai alguse sõjaratta kiiks.Ma arvan, et paremad palad on veel tonnide heina all peidus, peab minema sinna veel kaevama.Tühistan selle Wittleri oksjoni, hea meelega jätaks ratta endale, aga tuleb tegelda ühes suunas. Nii, et vahetaks sõjaratta juppide vastu kui keegi huvi peaks tundma.
Vasta
#16

Pole vaja ühes suunas tormata! Wink
Aga jäi kirjutamata - need tundmatu velo porilauad, need on ikka üsna omapärased, kinnitusviisi poolest. Saan aru, et mõlemad porilauad on ühte tegu ja nägu? Kas istuvad ikka ilusasti ja originaalselt küljes, ega mingeid lisaauke jms kahtlast ei ole?
Vasta
#17

Pole küll teemasse aga prantslased kasutasid samasugust porilaudade kinnitussüsteemi.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#18

Mõlemad ühtemoodi ja istuvad ka hästi. Üks kahlane lugu on küll. Ratas on üle võõbatud. Raami originaal värv on selline pool läikiv, sopakatel sellist värvi all ei tähelda. Võib olla, et porilaudadel pole originaal värvi ka säilinud. Algselt oli esiporikas ka valesti külge pandud.
Vasta
#19

Saksa ebays müüb keegi Expressi silti, arvab, et ca 35/6 vms, sel küll kinnitusaukude vahe suurem, kui sellel aparaadil - 5,2 cm. Kuna endale on hüpotees Expressist kallis, siis jätkan väiksema sildi otsimist! Toungue
Vasta
#20

Leidsin mõned pildid 1943 a. Expressist. Sarnased porikad, ketiratas küll teistsugune. Metallist märk täiesti olemas. Numbri shrift peaaegu sarnane.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne