Palun abi vana ratta hindamisel
#21

Ma pole eriti kaua selle vanaratta asjandusega tegelenud. Ei hakanud eraldi teemat tegema. Mul on selline komme, et kui ise ei tea või ei saa aru, siis küsin alati targematelt. Tekkis selline küsimus ketirataste kohta. Ma olen nii aru saanud, et on sellised k. rattad mis on täiesti nagu kindlate firmade n.ö. visiitkaart. Selline nagu eelmises postituses pildil on vist üldlevinum ja määrata ainuüksi selle põhjal ratta marki ei ole võimalik.
Teine küsimus on raaminumbritega seoses. Kas saksa tsiviilratastel on number taotud alati sadulatoru paremale poolele? Armeeratastel, siis vastavalt aastaarv paremal ja järjekorra number vasakul? Mõte tuli sellest, et e bay-s müüdi mingi aeg ühte armeeratast, mis oli selline väga kahtlase väljanägemisega. Tollel oli aastaarv tambitud vasakule poole. Läks päris soolase hinnaga ja tekkis mõte, et ehk oli võltsing.
Vasta
#22

Ja-ja, las targemad vastavad!
Vasta
#23

(19-02-2012, 23:35 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Teine küsimus on raaminumbritega seoses. Kas saksa tsiviilratastel on number taotud alati sadulatoru paremale poolele? Armeeratastel, siis vastavalt aastaarv paremal ja järjekorra number vasakul? Mõte tuli sellest, et e bay-s müüdi mingi aeg ühte armeeratast, mis oli selline väga kahtlase väljanägemisega. Tollel oli aastaarv tambitud vasakule poole. Läks päris soolase hinnaga ja tekkis mõte, et ehk oli võltsing.

Armeerattal on reeglina ühel pool muhvi servas raaminumber ja teisel pool aastaarv. Päris kõigil ei ole, sest pole olemas ühtset nn "armeeratast", vaid siiski paljude tootjate armeerattad, mis säilitasid veidi oma "näo". Aga 90% Saksa sõjaväerataste korral see kehtib.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#24

No näed, ongi targemad lõpuks ka välja ilmunud! Smile
Aga mis aastast üldse neid aastaarve hakati neile armee ratastele taguma? Toodeti neid ju juba ka enne Poolale kallale minemist, kui suures mahus, seda mina muidugi ei tea. Ja olid ka austria tootjate armeerattad. Ebais muidugi näeb igasugust jama ja "pärle" vahel.
Ketiratastega jah sellised lood, et suurtel oli sageli oma muster/kodardus, sageli oli neil neid koguni mitu varianti nii korraga kui ajaliselt nihkes. Vahel kasutasid ka mõned väikesed tegijad suurte tootjate ketirattaid ja olid ka sellised "standartsed", neutraalsed ketirattad, millede järgi eriti midagi ei määra, seda nii viimatine "aukudega" armeeratta variant, mida kasutati ka peale sõda ning ka see eelmine "lumehelbe" või "lillekese" (kuidas keegi armastab nimetada) kodardus, mida ka nõukogude ratastel kasutati.
Vasta
#25

Üks hiljuti loetud seik kahtlaste armeerataste kohta. Nimelt korraldas SA 30ndatel Saksamaal propaganda eesmärgil pikemaid võistluslikke patrullsõite, kus kasutati spetsiaalselt selleks valmistatud kergeid võidukaid, millele oli armeeratta välimus antud.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#26

(21-02-2012, 23:18 PM)holz Kirjutas:  Üks hiljuti loetud seik kahtlaste armeerataste kohta. Nimelt korraldas SA 30ndatel Saksamaal propaganda eesmärgil pikemaid võistluslikke patrullsõite, kus kasutati spetsiaalselt selleks valmistatud kergeid võidukaid, millele oli armeeratta välimus antud.

Iseenesest muidugi huvitav tõsiasi. Et midagi Lenini poolt laupäevakutel kasutatud täispuhutava palgi taolist? Aga ilmselt ikkagi väga pisikene kogus võrraldes üldise armeerataste hulgaga. Ja kuidas see välimus siis anti - pandi suur paliraam taha, äravõetav lenks või teki/sinelirulli kinnitused lenksule?

Vasta
#27

Kogus kindlasti päris tühine. Detaile ei kirjeldata, oleks tõesti põnev teada, aga sinelid on piltidel lenksudel olemas. Ka ratturite mundrite ja saabaste kohta öeldakse, et valmistati ekstra nende sõitude jaoks.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#28

Kus pilte näeks, olen ka seda infot kuulnud.
Vasta
#29

Pilte avalikult kahjuks ei näe.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#30

Tundub, et ka igas külas oli oma Adolf Hitler Strasse. Üks tüüp laseb vaikselt õlli ka.
Vasta
#31

Esimesele rattale on sirpkahvel alla pandud.
Vasta
#32

Ankeri omadel olid kõigil sirbid. Pärast mõningast kogemust muudeti kahvli kaar väiksemaks, sest suurel kiirusel olevat vibra segavaks muutunud.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#33

(22-02-2012, 09:42 AM)holz Kirjutas:  Ankeri omadel olid kõigil sirbid. Pärast mõningast kogemust muudeti kahvli kaar väiksemaks, sest suurel kiirusel olevat vibra segavaks muutunud.

Kas see on ikka 100% tõsi, et kõigil Ankeri mudelitel olid sirpkahvlid? Ei julge küll vastupidist väita, aga millegipärast oli siiani mul ettekujutus, et olid ka tavalise kahvliga mudelid samaaegselt?

Vasta
#34

(22-02-2012, 10:29 AM)kass Kirjutas:  Kas see on ikka 100% tõsi, et kõigil Ankeri mudelitel olid sirpkahvlid? Ei julge küll vastupidist väita, aga millegipärast oli siiani mul ettekujutus, et olid ka tavalise kahvliga mudelid samaaegselt?

Auväärsel on 100% õigus. Kahvli võis igale rattale ise valida, täpselt nagu muudki detailid kuni värvikombinatsioonini välja.
Eelpool pidasin silmas patrullsõidu meeskonda, Ankeri varustatud meeskonnal olid ratastel sirpkahvlid.



andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#35

Rumal küsimus, aga milleks selline sirpkahvel üldse hea oli, võrreldes tavalisega. Iseenesest silmale teeb küll rõõmu.Big Grin
Vasta
#36

Minuarust küsimus pole rumal.Pole kunagi sõitnud sirpkahvliga ja võibolla oma 130kg eluskaaluga polekski mõistlik tegevus, kuid mingi leevendav funksioon võiks ju olla.
Vasta
#37

(22-02-2012, 22:33 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  ... milleks selline sirpkahvel üldse hea oli ...
Jutu järgi teeb sõidu natuke pehmemaks. Mul üks kahvel on, aga rattale seda alla pannud ei ole ja ise sõitnud ei ole. Eks kunagi peab ära proovima, aga sõitmiseks mõeldud rattale seda alla panema ei kipu.
Eelpool mainitud kahvli kaare vähendamine käis ka Sturmi ässade rataste kohta.



andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#38

Olen sellise kahvliga sõitnud - vedrutab küll. Aga töllerdab ka kergelt külgedele, see tegi asja ebamugavaks. Lõdvavõitu vedrulahendus, kiigega ühendet kahest jäigast elemendist vedrustused on pädevamad.
Vasta
#39

Mõneks päevaks vaatamist, Ankeri Truppenfahrrad Saksamaal müügis.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne