Topelt mootorid.
#1

Plaan selline.
Aiatraktorile soov paigaldada topelt(muruniiduki) mootor. Ühe mootoriga jääb võimsust väheks. Üks võimas mootor läheb aga kalliks. Meil on kahjuks kasutatud väikemootorite turg suhteliselt kehv seega mingit normaalset alternatiivi raske leida.
Küsimus oleks selline et kuidas oleks hea need mootorid sünkroonis tööle saada. Pöörded on üks asja pool aga natuke keerulisemana näen ülekannet ühele ülekandevõllile(käigukast).
Kui kellelgi ided, jagage.
Ette tänades!
Vasta
#2

Ooo, see on päris komplitseeritud probleem. Masinaehituses üldjuhul selliseid lahendusi ei kasutata, kus mitu mootorit omavahel reduktoritega ühendatud, ikka hakkab kusagil midagi lõhkuma (kuigi nt, TractorPullingus on seda nähtud). Jäiga ühenduseta, nagu nt mootorpaadil kaks erinevat mootorit taga, asi toimib. Ühele võlliteljele on samas erinevaid mootoreid sätitud, kuid ka seal peab taktijaotus täpselt paigas olema.

Jään põnevusega ootama, mis lahendusi välja pakutakse.

Terv.,

IP
Vasta
#3

Kuule aga see nõuka aegne BTR (oli vist) kus oli 2 gaz-i mootorit peale aretatud.Ma ei tea mis valemiga...kuid tegelikult asi toimis siiski...
Vasta
#4

Pakun, et mitme suure mootori puhul on igal mootoril sidur vahel, nad lastakse eraldi käima, siis lastakse nad omavahel kokku ja seal edasi juba omaette sidur lahutab käigukasti jne. Ka on võimalik, et kasutatakse hüdromuhve.

Ma ei kujuta hästi ette kuidas kahte vert. võlliga muruniiduki mootorit saaks omavahel paaritada teistit, kui neid üks teise otsa samale võllile istutades.

IP
Vasta
#5

Kujutan ette küll. Süsteem tuleks lahendada siiski nii nagu Countax murutraktorite tagumine jõuvõtuvõll,millelt saavad käituse nii oksapurustajad kui mullafrees.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#6

(01-06-2011, 10:51 AM)Roland Kirjutas:  Kuule aga see nõuka aegne BTR (oli vist) kus oli 2 gaz-i mootorit peale aretatud.Ma ei tea mis valemiga...kuid tegelikult asi toimis siiski...

Ei tea aga küll räägiks ...

BTR kasutas veovalemit üks mootor 1. ja 3. teljel, teine mootor 2. ja 4. teljel. Teineteisest sõltumatud süsteemid, kui nüüd käikukangi lülimine välja arvata.

Sama rõõmu kasutati ka 2CV-del, kus oli mootor ees ja taga, tõsi, üks lükkas ja teine tõmbas.

Dad.
Vasta
#7

kiilrihm koos "käsitsi" lülitatava pingutusrulliga. pinguti siis toimib ühtlasi sidurina mootorite käivitamise ajaks. ja hiljem töötamise ajal leevendab rihmajam mootorite võimalikku erinevat käitumist. tõsi, rihm võib kulumaterjaliks osutuda. samas kahe umbes 5hj kone ühendamiseks piisab täiesti ühest rihmast (näiteks 13mm oleks juba varuga).
Vasta
#8

BTR-il on tõepoolest kaks GAZ-i mootorit peal. Nad on ühise rami peal, nii et mõlemad saab koos maha tõsta. Mõlemal oli vist ka eraldi käigukast. 3 aastata tagasi sai tegeldud selel BTR-iga mitu kuud, aga ei ole enam meeles kuidas see sünkroonimine ja muud asjad seal toimusid.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#9

Olen kunagi õppinud BTR-i juhiks Meegomäel aga polnud tõepoolest meeles, kuidas see mootorite sünkroniseerimine seal käis. Meeles on vaid, et masin oli suht mannetu, tahtis liikumiseks kõrgeid pöördeid, samuti oli müra sõidu ajal tohutu. Pidime läbima ka vees sõiduõppuse selle masinaga, aga instruktor jättis selle tunni vahele, väidetavalt ei pidanud masin vett. Paadimootoreid olen kasutanud topelt, seal töötas asi kõige paremini niimoodi, et parempoolne (n.ö. vett ettelükkav) mootor võis nõrgem olla. Meil olid kasutusel mootorid Veterok 12 ja Vihr 20. Lisaks paremale minekule oli välistatud ka "teelejäämine"
, kui üks mootoritest lepingu lõpetas.
Vasta
#10

Netis on isegi video kus topelt vertikaalvõlliga niiduki mootorid. Küll aga mõtlesin kokkuhoiu mõttes plaanisin kasutada horisontaalvõlliga moototeid. Kas reduktor suudaks asja toimima panna selles vähe kahtlen.
Vasta
#11

Usun et paljusid huvitaks kust saada neid 'kokkuhoiule' sobivaid horisontaalvõlliga mootoreid. Odavad ja levinud tükid on ikka kõige tavalisema muruniiduki püstvõlliga isendid ju.
Vasta
#12

Niisama repliigi korras 5x mootor Sherman tankilt:

[Pilt: 9-sherman-tank-engine.jpg]
Vasta
#13

Ei saa hästi aru milles probleem. Mitme silindriga mootoris on ju ka lihtsalt mitu 1 silindilist mootorit väntvõllipidi kokku ühendatud ja ühte korpusse pandud. 4taktilistest rääkides kasutatakse mõlemat varianti - kolvid käivad korraga või kordamööda
Vasta
#14

(03-06-2011, 12:49 PM)altraditional Kirjutas:  Usun et paljusid huvitaks kust saada neid 'kokkuhoiule' sobivaid horisontaalvõlliga mootoreid. Odavad ja levinud tükid on ikka kõige tavalisema muruniiduki püstvõlliga isendid ju.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Sama küsimus tekkis. Aga on veel üks lahendus. Näiteks nii.
http://www.youtube.com/watch?v=ANJ6a8w9-Cs


Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#15

Palju väikemootoreid on müügil firmas "hortulus". Sealt leiab igale maitsele nii vertikaal kui horisontaalvõlliga. Ega see mootorite ühendamine iseenesest ei olegi ületamatu probleem. Häda selles et ega mootorid pole ju identsed ja mingid pöörete erinevused kahjuks jäävad. Kasutatakse mingeid pöörete sünkronisaatoreid aga sellise süsteemi ehitamine läheb siis juba liiga kalliks.
Vasta
#16

(04-06-2011, 13:22 PM)all111 Kirjutas:  Palju väikemootoreid on müügil firmas "hortulus". Sealt leiab igale maitsele nii vertikaal kui horisontaalvõlliga. Ega see mootorite ühendamine iseenesest ei olegi ületamatu probleem. Häda selles et ega mootorid pole ju identsed ja mingid pöörete erinevused kahjuks jäävad. Kasutatakse mingeid pöörete sünkronisaatoreid aga sellise süsteemi ehitamine läheb siis juba liiga kalliks.
Pöörete erinevust ei saa olla kui väntvõllid omavahel kokku paned. Nii väikese võimsuse juures võid vabalt ketti kasutada. Sisselaskekollektori võid ju teha ja asja 1 karburaatori pealt käima panna - lihtsalt selleks et oleks vähem reguleerimist hiljem. Väga paljud 2 silindrilised mootorrattad töötavad siiski 2 karbussiga. Ei ole need silindrid alati ka nii identsed midagi.

Ikkagi jääb mulle arusaamatuks, miks on seda üldse vaja? 11hj elektristarteriga mootor on ju odavam kui 2 x 5,5hj käsistarteriga
http://flintkaubandus.ee/?p=21&id=178&item=1185

Vasta
#17

well, võib-olla pisemate mootoritega kannatab ketti vahele panna või mingil muul moel vändad jäigalt siduda küll, aga kui juba näiteks 5 hobust koned on, siis need jäigad asjad ei toimi, kui tahetakse ikke nöörist asja käima tõmmata.
ühest nöörstarterist jäiga ülekande kaudu kahte asja edukalt käima ei saa. pole need nöörikad topeltkoormustele arvestatud ja mingil hetkel jääb käerammust ka väheseks.
seepärast soovitan veelkord kiilrihma koos käsitsi lõdvaks lastava pingutiga, sel juhul sidur nigu maast leitud. tõmmad ühe käsitsi käima ja siis võid rihmaga teise juba motoriseeritult käivitada.

kui plaanite väntasid otsapidi kokku keevitada, siis vaja vaadata seuksed koned kus vända mõlemast mootori otsast kätte saab. paljud väikemootorid seuksed, kus jõu ainult ühest otsast kätte saab, sel juhul vaja teine kone enne tagurpidi tööle õpetada.
Vasta
#18

(04-06-2011, 15:27 PM)tiit Kirjutas:  
(04-06-2011, 13:22 PM)all111 Kirjutas:  Palju väikemootoreid on müügil firmas "hortulus". Sealt leiab igale maitsele nii vertikaal kui horisontaalvõlliga. Ega see mootorite ühendamine iseenesest ei olegi ületamatu probleem. Häda selles et ega mootorid pole ju identsed ja mingid pöörete erinevused kahjuks jäävad. Kasutatakse mingeid pöörete sünkronisaatoreid aga sellise süsteemi ehitamine läheb siis juba liiga kalliks.
Pöörete erinevust ei saa olla kui väntvõllid omavahel kokku paned. Nii väikese võimsuse juures võid vabalt ketti kasutada. Sisselaskekollektori võid ju teha ja asja 1 karburaatori pealt käima panna - lihtsalt selleks et oleks vähem reguleerimist hiljem. Väga paljud 2 silindrilised mootorrattad töötavad siiski 2 karbussiga. Ei ole need silindrid alati ka nii identsed midagi.

Ikkagi jääb mulle arusaamatuks, miks on seda üldse vaja? 11hj elektristarteriga mootor on ju odavam kui 2 x 5,5hj käsistarteriga
http://flintkaubandus.ee/?p=21&id=178&item=1185

Tänud lingi eest. Ega aretama poleks mõtet hakatagi kui leiaks hea hinnaga mootori. Selle firma mootorid on tõesti odavamad.
Vasta
#19

Aga äkki selline süsteem, kus võtta auto tagadiffer, kus on sõltumatu vedrustus olnud ning veovõllide asemel ühendada mootorid ning kardaani flantsist saaks jõu väljavõtte.
Vasta
#20

ka difriga saab koned kokku panna. selle ringi ajamine võtab küll muist jõudu ää. ja ikkagi on vaja sel juhul teine mootor tagurpidi käima õpetada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne