W123 280 CE 77a. warm up regulator saadavus/remont?
#1

Ehk siin teadmajad mehed oskavad midagi tarka pajatada, tänud kohe ette ära!

Sellise vidinaga siis mure:

[Pilt: 93545-c123_soojenemise_regulaator.PNG]

[Pilt: 99992-reg.jpg]

Speedster tunnistas selle riknenuks, külmalt käivitades auto töötab pikalt kõrgetel pööretel, enne kui maha rahuneb, sõltumata õhu temperatuurist.
Silber küsib.......ma ei hakka ütlemagi mitu raha. Ühesõnaga, kas selline asi üldse mingil moel remonditav ja kes seda teeks? Või kellelgi äkki pakkuda töötavat vidinat?
[/align]
Vasta
#2

khm..liitun küsimusega. mälu järgi, 200 euri uue hind.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#3

Kui on tegemist mehhaanilise pritsega, siis on see asi juhtrõhu regulaator ja
see küll kuidagi pöördeid ei mõjuta.
Seal sees on membraan ja vedru membraani all.Lisaks veel bimetallriba, kuhu on ümber keritud seda soojendav traat ja mis muudab vedru survet membraanile.Membraan aga liigutab bensiini rõhku reguleerivat klappi ja ainus rike saab seal olla takistustraadi katkemine.
Pöördeid aga tõstab külmal mootoril eraldi klapp kas siis vedelikuga köetav termostaat või elektriga köetav bimetall.
Käib reeglina kuhugi segusiibri piirkonda 20mm voolikute vahele ja voolikut pigistades lähevad pöörded alla.
Vasta
#4

Hmmm, huvitav..... ei jaga seda asja ise päris täpselt.

Speedsteri Hannes ütles diagnostikas, et see kutu ja et nimelt see mõjutab ka pöördeid külma mootoriga.. Ta nimetas seda termostaadiks, asub väljalaskekolle all. Tean, et külmkäivitus on eraldi asi ka olemas, kuid mida see juhtrõhuregulaator teeb siis? Kas seda võib tinglikult nimetada õhukulumõõtjaks, uuematel Mersudel see just vahest peavalu?

200 euri oleks sooduspakkumine, Silber rääkis midagi 1200 eurost....Rolleyes
Vasta
#5

See juhtrõhu regulaator rikastab segu külmkäivituse faasis. Ja ma hästi ei usu, et Hannes seda oleks termostaadiks nimetanud...
Õhukulumõõtja on K-Jetronicul see metallist "taldrik" pritsepea sees.
Vasta
#6

(17-06-2011, 07:15 AM)Maamees Kirjutas:  Hmmm, huvitav..... ei jaga seda asja ise päris täpselt.

Speedsteri Hannes ütles diagnostikas, et see kutu ja et nimelt see mõjutab ka pöördeid külma mootoriga.. Ta nimetas seda termostaadiks, asub väljalaskekolle all. Tean, et külmkäivitus on eraldi asi ka olemas, kuid mida see juhtrõhuregulaator teeb siis? Kas seda võib tinglikult nimetada õhukulumõõtjaks, uuematel Mersudel see just vahest peavalu?

200 euri oleks sooduspakkumine, Silber rääkis midagi 1200 eurost....Rolleyes

Selle viguri ülesanne on külmal mootoril segu rikastada ja pöördeid see ei saa mõjutada.
[Pilt: k-jetronic-mengenteiler-b.jpg]
[Pilt: warmup_reg2.gif]
Ülemisel pildil on kujutatud pritsepea läbilõige ja selle kanal A on ühendatud regulaatori kanaliga C ja kanal B on tagasivool.
Külma mootoriga laseb regulaator tänu külmale bimetallvedrule kütuse blunsri pealt tagasi paaki ja tänu sellele jõuab õhuklapp tõsta blunsrit rohkem üles ja segu rikastub.
Mootori soojenedes laseb temperatuuriandur voolu bimetalli küttekehasse ja bimetallvedru surub tugevamalt klapile ja juhtrõhk tõuseb.
See aga tõstab survet blunsri peal ja õhuklapp ei tõuse enam nii kõrgele ja segu lahjeneb.
Lisaks on regulaatori membraani alune ruum ühendatud kanali A kaudu kollektoriga, et vaakum ei muudaks segu koostist.
Ühesõnaga on teeninduses aetud jama.
Viga võiks otsida umbes sellisest asjast.
[Pilt: aux-20air-20valve-250x250.jpg]
Vasta
#7

Hannesega pole mõtet vaidlema minna, niikuinii ta räägib kõik surnuks....Smile))
Ma kah kunagi üritasin, aga loobusin kohe.

Nüüd olen kasutanud teisi nippe: kui ta diagnoosib juhtrõhu regulaatori vea, siis järelikult nii on.

Viimane kord tegin nii, et hankisin lammutusest teise, võtsin lahti, puhastasin, omastarust reguleerisin ja siis viisin kogu kupatuse Hannesele tagasi.
Sõimas küll, et kesse loll siin keerand ja näppinud on, aga sai rõhud lõpuks paika.
Trahv oli 60€. Big GrinBig GrinBig Grin
Ja asi (tegelt naabrimehe 350SL) töötab siiani - toored/külmkäivitused toimivad.
Lisaõhku regullib seal veel mingi teine klapp, mis samuti oli kinni kasvanud, ning mis pärast Hannesepoolset vägivalda samuti elule ärkas...

Üks teine "hull", kes sellesama juhtrõhuga süvenenult tegelenud, on bemmifoorumist nuga, tema kogemus siin.
Vasta
#8

Kallis inimene, tee korda palun minu W116 sama klapi, sama viga.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

Nii.....pean siis Hannesega asja üle rääkima. Saime teineteisest valesti aru või miskit, kuid olen päris kindel teda mainimast sõna "termostaat", asukohaga kuskil kollektori all. Ise veel mõtlesin, et jälle targem, siiani teadsin ainult jahutussüsteemi termostaati.

Ühesõnaga, kütusekulu üle ma kurta ei saa, arvan. Nii vanal autol 15 lirtsu sajale 100% linnasõit peaks suht ok olema, ega seda eriti paremaks ei kanguta. Mure on sellega, et olenemata ilmast käivitades lõugab mootor mingi aeg päris kõrgetel pööretel, olgu väljas kasvõi +30 sooja. Seda siis külma mootori puhul, kui juba sõidetud ja mootor soe, kõik ok.

Kas pean viga otsima siis mujalt kui juhtrõhu regulaatorist?
Vasta
#10

Ma arvan küll, et aja Hannesega seda asja edasi, paremat meest sa ei leia. Pealegi, on ta on siiamaani vist ainuke bakalaurusega professionaalne tegevmehaanik Eestis.

15 liitrit sellisele loomale linnas on üliöko. Sellepärast ära küll muretse.
Juhtrõhuregulaator regullib kütet; kui külmalt lõugab, siis pigem küllusliku õhu pärast, mida, tõepoolest muudab hoopis mingi termostaadi moodi asi...

Tundub, et Eestis on nende "termostaadi moodi asjade" taastamisel vaakum tekkinud, samamoodi on hädas nendega Jaguari V12 omanikud, kel muud varianti pole kui uus osta...Hindu vaadates Jaguari osa küll tunduvalt odavam kui MB oma...(400€ vs 1200€).
Kuna tegu on nö. konserviga, siis tuleks asi lahti treida, puhastada, lihvida ning pärst uuesti treipingis uue kaanega kinni kaanetada. Täna ei tee seda teenusena minuteada mitte keegi. Ilmselt nõudlus liiga väike.

Seega, ainuke variant hankida võimalikult värske kasutatud asi, leotada, liigutada, suruõhuga puhastada, leotada jne 100x kuni ellu ärkab. Saab täitsa ise hakkama...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne