Kuhu kõik vanad autod foorumist jäid?
#21

Kuna teema muutub järjest asjalikumaks, siis liitun ka ning võtan sõna.
Minul on näiteks täiesti kama, millest kirjutada. Andke teema ja võiks kirjutada ka vanadest autodest, pole probleemi.
Jama on aga selles, et tegelikult ju vanad autod ei kvalifitseeru üldse õige vanatehnika alla. Pole muidugi veel nii hull teema kui vanad bussid, aga ikkagi...Vanade jalgrataste ja mootorratasteni on autodel (ja bussidel veel eriti) pikk maa sõita, sellised uuema aja veidrad leiutised.
Ja kui ma autodest hakkaks kirjutama, kes siis jalgratastest jahuks? Rolleyes Valdo ka vanaks jäänud, jutt enam ei jookse eriti? Jätaks siis mopeedid ja motoplokid Valdole...
Vasta
#22

Teema alguse poole tagasi tulles, ise loen neid motoblokkide jne ja mootorrataste liikuma panemisi küll huviga-pildi pealt ei paista jah kuigi põnev. Aga kes ise midagi liikuma on pannud, see teab mis rõõm see on.
Tegelt huvitakski, kas need aastate pikkused taastamised kui valmis saavad pakuvadki sellist rõõmu? Algul õhinaga möllad aga 5 aasta pärast oleks minul küll mott ammu maas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#23

Ise ka kajastasin muidu projekte kuid nüüd on asi soiku jäänud, mitte projektid vaid pigem kajastamine. Kui teha korralik teema foorumisse, pika jutu ja piltidega, no olgem ausad, see võtab meeletu aja. Ja mis tihtipeale on veel nii mõnelgi probleemiks, tööd tehes satud tuhinasse ja klõpsutamine ununeb kus see ja teine, ja siis hiljem ongi sul ainult kaks pilti, et enne ja pärast. Siis aga on see mõte, et seda pole mõtet riputada kohegi, keegi jälle ütleb näe lõid pintsliga roostele värvi selga ja nüüd hea, missest, et oled päevi, nädalaid ehitanud ja puhastanud. Teine põhjus ilmselt miks ei kajastata on need lahedad kriitikud, kes irisevevad ja vinguvad, ise aga sügavad korteritoas kotte ja peale külmkapiukse lahtitegemise, muid projekte pole...
PS! tegelt on väga huvitav lugeda kõiki teemasi, peab ikka käsile võtma end ja ka miskit üles riputama. Pilte pole enam paraku, mitme aasta projektide pildid kadusid koos arvuti kõvakettaga, vot on lahe tehnika.
Kajastage usinalt kaasvõitlejad!



Vasta
#24

Katsuks üle saada sellest, et ühed teevad korralikult, on tõsised tegijad, lõikavad valtsi lahti ja keevitavad poritiiva päevaga ümber oma põlve. Teised aga puhastavad Delta paaki... Kõik on toredad tegijad ja tore on et midagi üldse teevad. Katsuks üle saada ka sellest et mingi Ameerika auto tegemine on midagi eriti lahedat võrreldes jalgratta tegemisega. Ja katsuks eriti üle saada sellest et üldse millegi tegemine on targem kui tegemata jätmine.
Vahest oleks huvitav kui keegi kirjutaks sellest kuidas ta säilitab originaali sellisena nagu see on ja rabele pidevalt eseme küljes nagu oleks voolu all. Hea näide on siin.
See on muidugi õige, et teiste projektide kallal ei sobi viriseda. Samuti on loomulikult täiesti normaalne, et tööl käiv inimene ja vanatehnikahuviline peaks vähemalt aastaga ühe vanaaegse bussi ära restaureerima. Paraku tundub, et siinses foorumis on mitu vanade busside restaureerijat langenud pahameele rahe alla, et nad ei ole aastaga hakkama saanud ja on liialt aega kulutanud ilukilpide poleerimise peale. Kahjuks me ei ole teada saanud, kas need projektid on lõppenud, on pooleli või on kokkuostu viidud. Ehk teisisõnu on tuntava virisemise tõttu projektide kajastamine lõppenud ja uutel huvilistel ei ole mitte millestki mitte midagi õppida ega järeldada.
Pealegi las inimene nühib oma liistu kolm aastat ja mida me saaksime kui ta nühiks seda kolme asemel kaks aastat. Lõpuks pole ka vahet, et samad liistud on kusagil Salve tänava poes kolme euro eest juba poleerituna müügil. Me elame vabal maal ja las inimesed teevad mida tahavad ja tore ju on kui nad sellest kirjutavad, mida nad teevad.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#25

Hr.Väravameh... kirjatükki lugedes tuli jällegi meelde üks tõsiasi masinate taastamisest.
Nagu ta kirjutab, nühitakse liistusid "ot ja do", kindlasti vajalik ja tänuväärt tegevus ja ma ei taha selle töö vajalikkust maha teha, kuid mind teeb nukraks see, et me paneme ühte patta erineva klassi masinad:
1. mis läigivad hästi, külge on kruitud kõik vajalikud vidinad ja jutid on tõmmatud ka vigadeta ning õige laiusega, selline masin lükatakse aastas 2-3 korda välja värske õhu kätte ja kokkutulekutele ning hindamisele viiakse teine treileril ning saab kõrgeid autasusid.
2. siia kuuluvad masinad, millised sõidavad hooajal x 000 km ringi, pakutakse ka hindamiseks, kuid nendel on tänu ekspluatatsioonile tekkinud märgatavaid vigu- värvkattele on tekkinud kraapse, tsikli tuletorud on siniseks põlenud ja ei läigi nii hästi kui vaja ning ka kroomiosadel on märgatavaid roostetäppe, rääkimata mõnest lisavahendist või vidinast, milline on liikluses küllaltki vajalik, kuid masina sünnikuupäeval sellist vidinat veel ei kasutatud.
Jõuda tahan aga selleni, et 1. klassi kuuluvad masinad koolevad tihti väikestel kruisidel ära, sest nende põhifuntsiooniks ettenähtud organile st masina jõuvärgile pole pööratud küllaldast tähelepanu, mahlad hakkavad jooksma, mootor kuumeneb üle või on teisel hing hoopis kinni.
2. klassi kuuluvad masinad jooksevad tavaliselt vigadeta (tõrkeid võib alati tekkida), kuid nemad ei pääse masinaid hindava komisjoni otsusega kuigi positiivsesse seisusesse, sest nende "vneznõi vid" ei ole parimate killast, mis siis et hooajal on läbinud paraja portsu km ja kõigile kokkutulekutele sõidavad omal jalal.
Kokkuvõtteks oma pikale lobale tahan öelda, et neid masinad tuleks hinnata erinevate mõõdupuude järgi. Kunagi varem tegin ka sellise ettepaneku, kuid siis öeldi, et see ei lähe mitte (Köster Kiire ristsetelt).
Ainsana olen lugenud, et kangelaslinna Narva kokkutulekute korraldajad panevad pingeritta masinad vanuse ja kohalesõidetud maapikkuse järgi omal jalal, kuidas nad muidugi kilomeetri taha jäetud treilale vaatavad, ei tea ja eks seda ole üldse raske ka kindlaks teha kui just otsest "koputajat" ei leidu.
Vasta
#26

(01-06-2011, 05:12 AM)miilits Kirjutas:  Hr.Väravameh... kirjatükki lugedes tuli jällegi meelde üks tõsiasi masinate taastamisest.
Nagu ta kirjutab, nühitakse liistusid "ot ja do", kindlasti vajalik ja tänuväärt tegevus ja ma ei taha selle töö vajalikkust maha teha, kuid mind teeb nukraks see, et me paneme ühte patta erineva klassi masinad:
1. mis läigivad hästi, külge on kruitud kõik vajalikud vidinad ja jutid on tõmmatud ka vigadeta ning õige laiusega, selline masin lükatakse aastas 2-3 korda välja värske õhu kätte ja kokkutulekutele ning hindamisele viiakse teine treileril ning saab kõrgeid autasusid.
2. siia kuuluvad masinad, millised sõidavad hooajal x 000 km ringi, pakutakse ka hindamiseks, kuid nendel on tänu ekspluatatsioonile tekkinud märgatavaid vigu- värvkattele on tekkinud kraapse, tsikli tuletorud on siniseks põlenud ja ei läigi nii hästi kui vaja ning ka kroomiosadel on märgatavaid roostetäppe, rääkimata mõnest lisavahendist või vidinast, milline on liikluses küllaltki vajalik, kuid masina sünnikuupäeval sellist vidinat veel ei kasutatud.
Jõuda tahan aga selleni, et 1. klassi kuuluvad masinad koolevad tihti väikestel kruisidel ära, sest nende põhifuntsiooniks ettenähtud organile st masina jõuvärgile pole pööratud küllaldast tähelepanu, mahlad hakkavad jooksma, mootor kuumeneb üle või on teisel hing hoopis kinni.
2. klassi kuuluvad masinad jooksevad tavaliselt vigadeta (tõrkeid võib alati tekkida), kuid nemad ei pääse masinaid hindava komisjoni otsusega kuigi positiivsesse seisusesse, sest nende "vneznõi vid" ei ole parimate killast, mis siis et hooajal on läbinud paraja portsu km ja kõigile kokkutulekutele sõidavad omal jalal.
Kokkuvõtteks oma pikale lobale tahan öelda, et neid masinad tuleks hinnata erinevate mõõdupuude järgi. Kunagi varem tegin ka sellise ettepaneku, kuid siis öeldi, et see ei lähe mitte (Köster Kiire ristsetelt).
Ainsana olen lugenud, et kangelaslinna Narva kokkutulekute korraldajad panevad pingeritta masinad vanuse ja kohalesõidetud maapikkuse järgi omal jalal, kuidas nad muidugi kilomeetri taha jäetud treilale vaatavad, ei tea ja eks seda ole üldse raske ka kindlaks teha kui just otsest "koputajat" ei leidu.

Tegelikult, nimetame asjad oma nimedega. Autol mis sõidab ainult kruiisidel ning autol mida veetakse show-le treileril vahe pole väga suur.
See, et suvel ilusa ilmaga sõidad ettevaatlikult mitusada maante-km üldiselt teeb vanaautole ainult head võrreldes kasutu seismisega.

Aga hoopis teine värk on masinad, mis on taastatud kord (parem või halvem) ning seejärel on suve (või aastaringselt)-igapäeva-vanasõidukiks muutunud. Ehk siis mida kasutaksegi just sõidukina. Ja need autod suvega sõidavad 5-10-15, ning ehk siis mõne aastaga 25-30 000 km. Vahest ka pulmade vedu, talverallid, parkimine akna all jne jne.

Siis on juba tõesti tegemist on daily driveriga ning kuigi iga omaniku asi, mida ta oma autoga teeb, selge on see, et show-le sellel sõidukil asja pole ning minu arvamus, et sellise kasutuse järel langeb auto väärtus kolinal (või variant nr.2 - auto väärtuse säilimiseks pead sa tegema jätkuvalt hiigelsuured jooksvad investeeringud)

Kusjuures, seda on kohe-kohe näha - kas auto on "tööhobune" või hobbyauto - räägi sa mistahes, aga need märgid tulevad kohe kui auto näed.

...kuidagi nii.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#27

(30-05-2011, 02:44 AM)krss Kirjutas:  Denis, mitu korda Sa viimase nädala jooksul oled võtnud sõna teiste lugejate autode teemades ja täiendanud oma teemasid? Toungue


Olen kogu aeg võtnud sõna aga mitte automoto.ee-s sest siin ei ole enam need teemasid, mida ma valdan. Kahjuks.

Ehk siis ma ei tea suurt midagi kombainidest, mopeedidest, treipinkidest, mullatöömasinatest, lastejalgrattadest, iseliikuvast sassitraktoritest, Jaan Tatikast, Anu Saagimist...

Teistes foorumites olen küll sõna võtnud...näiteks...

http://roverp5.proboards.com/index.cgi?action=display&board=general&thread=5256&page=1#39798

http://roverp5.proboards.com/index.cgi?action=display&board=general31&thread=5258&page=1#40028

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=7293&page=1

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#28

Ega polegi imestada, et osa sm. kolib teistesse foorumitesse, sest nendes tundub olema konkreetse teema või masina kohta arutelu asjalikum ja ehk ei hakata ka kohe sõimama või siis ei kasutata väljendit - arstid ei tea midagi- st kõiketeadjad püüavad teiste ideed või mõtted maha materdada, et saaks ikka midagi kirjutada.Vaadake või vanatehnika.ee-d, tsiklitalli jne.
Vasta
#29

(02-06-2011, 05:14 AM)miilits Kirjutas:  Ega polegi imestada, et osa sm. kolib teistesse foorumitesse, sest nendes tundub olema konkreetse teema või masina kohta arutelu asjalikum ja ehk ei hakata ka kohe sõimama või siis ei kasutata väljendit - arstid ei tea midagi- st kõiketeadjad püüavad teiste ideed või mõtted maha materdada, et saaks ikka midagi kirjutada.Vaadake või vanatehnika.ee-d, tsiklitalli jne.

No ei saa kohe muidu, jälle kisub sõimama ja materdama! Toungue
Vaatan küll vanatehnika ja tsiklitalli foorumeid. Aga seal pole eriti kedagi sõimata ja materdada! Sel teemal on ju mitmel pool ennegi sõna võetud - kas kvaliteetfoorum ja vähe (väga vähe, ei midagi) lugeda või selline, kus on ikka materdamist ka. Selliste mainitud väikeste kvaliteetfoorumite mõte on teine (rohkem sellised klubi asjad), lisaks veel muud väärtused (tsiklitalli fotogalerii, vanatehnika juures EAG, VVM, mustanr register jne).
Ja ega need kiidetud margipõhised jms asjad ka alati mingid põnevad kohad pole. Mõningad saksa tsiklifoorumid on sellised pula - mula heietised...lihtsalt huviliste ring on väike ja jutustajate oma veelgi väiksem.
Ka selles automotos on tegelikult vähe materdajaid ja sõimajaid, kuigi kirjas on hulga tuhandeid, ikka on ainult ksf! Miilits see, leda sõimatakse ja sõimajaid ka vähevõitu! Toungue
Aga kui ei meeldi, alati võib mujal lasta ennast kiita või vaikelu nautida, selleasemel et selles foorumis püüda maailma parandada.
(selgituseks - kogu eelnev jutt oli nali ja väljamõeldis!)

Vasta
#30

(02-06-2011, 08:43 AM)kass Kirjutas:  ...sõimama ja materdama...
Minu hobid on mujal ja siin foorumis käin ainult lugemas/ilastamas. Uskuge, sõimamist ja materdamist siin ei esine, äärmisel juhul ehk heatahtlikku nöökamist. Võrrelge kasvõi näiteks : http://www.eestifoto.ee/sein/read.php?f=3&i=86260&t=86260
http://www.eestifoto.ee/sein/read.php?f=3&i=86298&t=86298

Vasta
#31

(02-06-2011, 09:40 AM)karlarnold Kirjutas:  Võrrelge kasvõi näiteks : http://www.eestifoto.ee/sein/read.php?f=3&i=86260&t=86260
http://www.eestifoto.ee/sein/read.php?f=3&i=86298&t=86298

Paistab, et moded on jõudnud sealt üle käia...

Vasta
#32

Lisaks vist eestlaste olemuses ,et pigem nikerdatakse üksi pimedas kui võetakse sõbrad kampa ja/või näidatakse ka teistele oma tööd.

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne