ZIS/ZIL 127 varjupaigas
#1

Esiteks on planeeritud, et maailma ainus ZIS 127 osaleb (muidugi siis kui kõik ikka hästi läheb) vanade veokate XXI kokkutulekul ja viibib Järva-Jaanis 23. ja 24. juulil 2011. Püsieksponaatide hulka seda "überlandomnibussi" kahjuks arvata ei saa.

Teiseks on veidi hilisem variant sellest bussist, ehk siis ZIL 127 ülimassiliselt levinud Eestis (kõige rohkem ühe elaniku kohta maailmas) ja hoolimata sellest, et seda pole seetõttu Varjupaiga punasesse raamatusse lisatud, võiks ehk veidi selles suunas mõelda.

Sõbraliku naaberfoorumi galeriis on minu poolt üles võetud kaks pildiseeriat Eestis asuvatest ZIL 127 bussidest: http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...emId=34168 Need bussid asuvad loomulikult Kuusalu vallas ja eraomanike tagaaedades. Täpseid koordinaate me avalikus foorumis avaldama ei hakka.
Kui huvi on, siis võiks ühe neist toimetada varjupaika, mitte et seda kuidagi päästa oleks vaja, aga lihtsalt eksponaadi kui sellise mõttes. Kõige väiksem mure on omanikega kokkuleppele jõudmine võrreldes murega, et need bussid on maa sisse vajunud, konstruktsioonid on läbi roostetanud ja ometigi kaaluvad kümmekond tonni. Nende praegustest asukohtadest teisaldamine nõuab suuremaid insenertehnilisi teadmisi, planeerimist ja loomulikult tehnikat, mis on mõeldud keeruliste ülesannete täitmiseks. See viimane nõuab omakorda raha ja mitte väikeses koguses. Need bussid ei ole veerevad, neid saab ainult tõsta spetsiaalselt neile valmistatud karkassi abil ja ikkagi jääb õhku küsimus, kust tõsta ja kuhu tõsta.

Seega, kas oleks üldse mõeldav asjaga tegeleda, või jätta asi sinna kus see on ja piirduda pildimaterjali ja tedmisega, et sinna need maailma lõpuni jäävadki?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

(01-04-2011, 15:25 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Püsieksponaatide hulka seda "überlandomnibussi" kahjuks arvata ei saa.

Siis järeldub, et teda tuleks ka tagasi vanale kohale lennutada. Palju on uute piirivalvekopterite tõstejõud?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Aga miks mitte bussi nii transportida, nagu seda vanade (palk)hoonetega tehakse?
Vasta
#4

(01-04-2011, 16:08 PM)pppp Kirjutas:  Aga miks mitte bussi nii transportida, nagu seda vanade (palk)hoonetega tehakse?
Olen seda mõelnud ka, aga see sisaldab endas palju tööd ja aega. Katteplekid tuleks eemaldada, karkass osadeks lõigata jne. Siis aga hakkavad tekkima kiusatused: kas parandada raami ja karkassi riknenud kohad, kas panna uus valtsitud katteplekk, kas võiks alla panna ka sillad, kas võiks taastada salongi, no siis on veel mootor vaja kohale asetada, käigukasti leiame ka, samuti kroomime kõik ehisdetailid, siis oleks juba imelik jätta kardinad õmblemata ja ülevaatus vormistamata...
Kusagil on lihtsalt üks mõistlikkuse piir ja investeerimine muutub raiskamiseks. Kui aga leidub entusiaste, kes ettevõtmist pooleli ei kipu jätma, siis küll.
Minul jätkus entusiasmi ainult ühe 127 restaureerimiseks ja teise jaoks ilmselgelt jõud raugeb. Selle ühegi taastamine sisuliselt rauamaagist ja alumiiniumi purust oli üsna karm vanatehnikaküberneetika ja mõne etapi juures oli aju tuum lõhkemise piiril.

Kui eelnevalt valmistada prussidest toestav karkass, siis oleks helikopteriga tõstmine muidugi võimalik lahendus. Ilmselt aga on sellel protseduuril mingi arvestatav hind.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne