(Seda postitust muudeti viimati: 28-07-2011, 21:21 PM ja muutjaks oli Heiks.)
Juhtus ühe kaasfoorumlase kaudu mulle esialgse vaatluse kohaselt G. Erenpreis´eri raam. Väidetavalt vanaraua leid. Millega tegu on tuvastatud tagajooksu pidurifiksaatori kirjetelt ja rummult paistab, et tegemist on 1930 aasta rattaga. Lätlastele iseloomulik keskjooksu ketiratas ei jäta ka erilisi kahtlusi, et asi võib tõesti nii olla? Mis on aga kummaline on raami küljes olev esihark. Küsimus, et kas selline esihark võis antud isendil kohe originaalis sellisena küljes olla või on see kellegi omaaretus? Igal juhul kõik toimib ja on väga hästi kokku istutatud. Et kõiki vanarattahuvilisi korralikult üles ärritada siis ütlen kohe, et originaaliks taastamise plaani ei ole(küll aga oleks huvi originaalratta pilti näha)....Sestap kui kellelgi on tagaratta vastu huvi, siis andku teada.
Ei ole Erenpreis ega ka originaalhark. On kas lisa - vedrukahvel või mõne väiksema mopeedi oma. Mis ratas tegelikult on, ei oska lambist öelda ja vaja lõunale minna.
(26-07-2011, 12:07 PM)kass Kirjutas: Ei ole Erenpreis....vaja lõunale minna.
Ei ole Erenpreis...Kuidas saab peale selliseid hüpoteese külma kõhuga lõunale minna...Ma sooviks teada, auväärt Kass, et millele teie väited tuginevad?
On asju, mida pole vaja tõestada! (päike tõuseb igal hommikul ja läheb õhtul looja, juudid on head advokaadid, iga jalgratas ei ole Erenpreis jne), selle asja nimi on süütuse presumtsioon, või vähemalt mingi sarnase kõlaga sõna).
Aga tore on, et asja üles riputasid, on mille üle muljetada!
Erenpreisid ei jõudnud kunagi nii hiiglaslike toodangunumbriteni.
Pidurisaba "Erenpreis" GEO kuulub ka GEO kirjega tagarummu juurde.
Sachsi tagarummul 1930 oli "Torpedo"-kirjega ja ühekordses rõngas "kulliga" pidurisaba. Ise oleksin väga huvitatud fotol nähtavast tagarattast.
Esihark on lisavarustus. Müüdi jalgrattakataloogide kaudu põhiliselt Saxonette-abimootoriga isendite täiustamiseks. Kusagil sakslaste "Altesrad" - foorumis oli nimetatud ka võimalik tootja.
http://i38.tinypic.com/2me76o9.jpg http://i36.tinypic.com/r0o9c5.jpg
30-nda aaasta paiku oli Erenpreisil aga suhteliselt keeruline aeg, oli tüli endiste kaastegijatega lõhkiläinud firmast, ehk Omegaga.
Raaminr võiks GEO-l olla ikkagi kaela esiküljel, mitte sadulatoru muhvil ja näit 30-ndate keskel oli midagi 74 - 76 tuhande kanti.
Antud raami peaks koju ajama raaminr 1,8 miljonit ja raamikaela kaldus muhvide järgi ja tagaratast ei saa vist üldse usaldada, st aastat 1930 tõeseks pidada.
(Seda postitust muudeti viimati: 26-07-2011, 18:24 PM ja muutjaks oli Heiks.)
Nüüd kus mulle kui „Siilile” on selgeks tehtud, et esialgne diagnoos G. Erenpreis´eri kohapealt ei pea paika siis on mu enda huvi asja vastu kordades kasvanud...millega siis tegu, mehed? Kas sildiaukude mõõtmisest oleks abi? Esihark paistab tõesti Saxonette´ga sobivat, leidsin ka mõned pildid.
Tagarattas broneeritud Ostap Bender´ile.
1,84 miljonini jõudsid enne sõda vähesed sakslased, 1930 ja 1,84 sobiks muidu Opelile . Siin tuleksid jah mängu sildiaugud ja punasest vasest needid. Kaldusäärtega muhve peaks kontrollima ja sellist ketiratast ei pruugiks ka Opelil vb olla, ei tea, ei ole pädev!
Õigem oleks öelda/kirjutada Excelsior. Mis pagana firma see oli, et nii suure raaminr asju tootis? http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=34709
Kuigi seal ksf! Illi123 ilmselt eksib raaminr suurusega, ilmselt ikkagi 1,2 miljonit, mitte 12, miljonit.
Raamikaela muhvid ka viltuste servadega, teadsin, et kellelgi olen näinud...
Tänan kõiki kes mind sellest pilkasest pimedusest päevavalgesse tirisid. Olid toeks sellel kolgatateel...jalad täis pindu, silmad täis kimalasi. Kui vähegi saaks viskaks Kassile kala, Ostap Benderile briljante ja Illi123-le vast millimallikaid .
(28-07-2011, 22:27 PM)illi123 Kirjutas: 99% vesi on aga kõva azi on. Nii meile omalajal EPAs õpetas keegi Ukraina päritoluga Prof. bioloogiat.
Vastus: millimallikas.
Pakun : "Luunja kurk".
Punkt õige vastuse eest läheb taas Mõigu KEK-ile.
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2011, 14:15 PM ja muutjaks oli Ostap Bender.)
Selle lisavarustus-vedruhargi võimalikeks tootjateks pakuvad sakslased firmasid BENTELER ja TIGER. Ilmusid kataloogidesse 30-nendatel ja olid saadaval veel 50-nendatel. Sobib päris hästi suvalise 30-nendate aastate saksa või eesti päritolu (ja eriti ajastukohase abimootoriga) jalgratta autentseks "tuunimiseks".
(Seda postitust muudeti viimati: 05-09-2011, 11:29 AM ja muutjaks oli Heiks.)
Olen tänaseks ratast üksjagu edasi arendanud. Pildid teen ehk mõne aja pärast. Hetkel puudu järgmised asjad: 22 mm sadulapost koos sadulakinnitusklambriga, 25 mm augu läbimõõduga esilaterna hoideklamber, 11 mm vändakinnitusmutter tiheda vindiga, ol. oleval on vint täiesti maas. Kui kellelgi midagi säärast pakkuda siis oleks väga huvitet. Leidsin vahepeal veel ühe toreda lingi: http://web.zone.ee/siimnomme/ANTIIK/Untitled-3.html
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2012, 00:57 AM ja muutjaks oli Heiks.)
Nüüd siis ammu lubatud pildid. Masin ei saanud küll algsele kujule taastatud ent siiski on saanud vana raam uue hingamise. Kuna ratas oli juba algselt küllaltki roostes siis saigi seda teed mindud ja pisut vinti isegi juurde keeratud. Osa detaile uuesti kroomitud ja leitud uus sadul, lenks ja jooksud...Mis minuarust on eriti tore selle ratta puhul on see, et see ratas nagu ei saagi enam kunagi vanaks....sest ta juba on vana.!
(29-07-2011, 14:12 PM)Ostap Bender Kirjutas: Selle lisavarustus-vedruhargi võimalikeks tootjateks pakuvad sakslased firmasid BENTELER ja TIGER. Ilmusid kataloogidesse 30-nendatel ja olid saadaval veel 50-nendatel. Sobib päris hästi suvalise 30-nendate aastate saksa või eesti päritolu (ja eriti ajastukohase abimootoriga) jalgratta autentseks "tuunimiseks".
Mul oli lähiajal au saada oma erakogusse Otto Saare Jalgrattatehases 1940. aastal toodetud meestejalgratas Famos, millele oli juba tehases alla pandud selline vedruhark. Julgen nii väita sellepärast, et ratas oli tehasevärvis, sh ka hark (mis näitab, et ka see on viimistletud koos rattaga, sh marmoreeritud kiil ja üleminek).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Nagu varasemal osta-Famose-promomisel mainisin on mul üks väga sarnane vedruhargi ja "saare tunnustega" rape. Kindlasti oli sellel Famosel vedruhark juba tehasest all aga kust mujalt lgp. Saar selle ikka tellis kui vastavatest välismaa koostematerjali kataloogidest. Lihtsalt sakslased väitsid teadvat selle konkreetse hargitüübi tootjat ja viimase aja sagedaste leidude põhjal võiks arvata et see konkreetne hargitüüp võis olla 30-nendate lõpupoolel saadaval ka igas tõsiseltvõetavas eestimaises jalgrattaäris lisavarustusena.