Auto generaatori paigaldamine saanimootorile????
#1

Tere,

Plaanis paigaldada Rotax 503-le täiendav generator, milleks on Opel Asconalt pärit renoveritud Delco 55A. Vajadus sellise lisavõimsuse pärast seetõttu, et renoveeritav roomiksõiduk Terri 30 saab lisaks hulga elektritarbijaid nagu kätesoojendus, el.vints, korralikud tule ette ja taha jms. Olemasoleva mootori generaatorist, mis annab 170W jääb ilmselt vajaka.

Küsimus selles, kuidas panna Rotaxi originaalgeneraator, mil ka vooluregulaator, ja lisageneraator koos ühes süsteemis tööle. Ilmselt oleks mõistlik mootori enda generaator jätta süüte ja lisagenekas kõige muu jaoks.

Oskab keegi, palun, välja pakkuda autogeneka ühendamise skeemi, sel vaid kaks otsa, suur + klemm, mis läheb akule ja teine ergutuseks. Genekal on sees nii dioodid kui ka regulaator. Kas regulaatoriklemmi toon süüteluku alla kokku ja kõik, või on veel sellele Delco asjale mingeid releesid ja regulaatoried vaja?

Tänades,

IP


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2

+ läheb akule ja ergutus lühenda jadamisi 5 w pirniga ja süütevooluga. ja vool tuleb. Kui tahad eraldi süteemi siis peaksid panema talle eraldi aku. ühes süsteemis 2 generaatorit, mis on eri võimsustega ei anna pointi. töötab see mille regulaator hakkab madalamal pingel tööle.
Vasta
#3

Kui selle auto geneka paika saad jätagi ainult see.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#4

Hea info, olen kahelnud kahe geneka paralleelselt toimimises, seepärast tekkis mõte jätta väiksem, ehk originaal, reservi või panna sellelt käima mõni latern, pingeregulaator vahele siis, vms. Mootori süütemagneeto peaks voolu saama eraldi ahelast, kui ma ei eksi, joonised nii näitavad.

Muide, kas see ergutusahela 5W pirn hakkab sel juhul indikaatorina tööle, ehk kui vool genekast tuleb, siis nö klemmipotentsiaal ühtlustub ja lamp kustub?

Paar küsimust veel? Tekkis mõte paigaldada eraldi amper - ja voltmeetrid. Kas ampermeeter läheb sel juhul jadamisi geneka akujuhtme vahele ja voltmeeter süüteluku + ja massi vahele.

Veel, kas näiteks +30/-30 ampermeeter jääb 55A geneka jaoks lahjaks ja peaks 60-st kasutama, eeldades, et kogukoormus võib üle 30-ne minna?

Tänandes,

IP
Vasta
#5

(30-07-2011, 10:14 AM)Isapull Kirjutas:  Paar küsimust veel? Tekkis mõte paigaldada eraldi amper - ja voltmeetrid. Kas ampermeeter läheb sel juhul jadamisi geneka akujuhtme vahele ja voltmeeter süüteluku + ja massi vahele.

Veel, kas näiteks +30/-30 ampermeeter jääb 55A geneka jaoks lahjaks ja peaks 60-st kasutama, eeldades, et kogukoormus võib üle 30-ne minna?

Tänandes,

IP

Voltmeetri paigutus pole oluline juhul kui tema saab masina pikaaegseks seismiseks välja lülitada. Piisab ka 30A või 20A ampermeetrist. Ei usu, et seal väga suur aku peal on, mis nõuaks nii suuri laadimisvoolusid. Ampermeetri otstarve on näidata kas laeb akut või tarbib akust voolu. Starteri vool ei tohi ampermeetrist läbi käia, kui on vaja mõõta starteri voolu, siis pannakse töökojas momendiks suurem ampermeeter vahele. Näiteks mõõtepiirkonnaga 400A või 800A.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Asi klaar, uurisin ka mitmeid Mossede ja žigulide elektriskeeme vanematest teadatuntud Sõiduautode raamatutest. Eks ta üks ristand tuleb, kuid parem siiski luua võimsusreserv teise genekaga hulga tarbijate jaoks, kui originaal magneetomähis ära küpsetada.

Ülesanne mul veel sellevõrra põnevam, et olemasolev elektriosa sel masinal parasjagu rüüstatud ja pea olematu. Seega läheb täiesti uue kaabelduse ja elektriskeemi aretamiseks.

Tervitab,

IP
Vasta
#7

(29-07-2011, 10:12 AM)Kodanik2 Kirjutas:  + läheb akule ja ergutus lühenda jadamisi 5 w pirniga ja süütevooluga. ja vool tuleb. Kui tahad eraldi süteemi siis peaksid panema talle eraldi aku. ühes süsteemis 2 generaatorit, mis on eri võimsustega ei anna pointi. töötab see mille regulaator hakkab madalamal pingel tööle.

Tervitus,

Kui ergutuse ühendan jadamisi 5W pirniga ja süütevooluga peaks pirn süttima, kui genekas voolu ei anna ja kustuma, kui vool hakkab tulema - potentsiaalide vahe kaob. Samas kas pole mitte ohtlik, et kui selle skeemi järgi pirn läbi põleb, ei saa genekas ergutusvoolu ja võib teele jääda? Kuidas seda vältida?

Häid Jõule soovides, IP
Vasta
#8

(23-12-2011, 17:36 PM)Isapull Kirjutas:  
(29-07-2011, 10:12 AM)Kodanik2 Kirjutas:  + läheb akule ja ergutus lühenda jadamisi 5 w pirniga ja süütevooluga. ja vool tuleb. Kui tahad eraldi süteemi siis peaksid panema talle eraldi aku. ühes süsteemis 2 generaatorit, mis on eri võimsustega ei anna pointi. töötab see mille regulaator hakkab madalamal pingel tööle.

Tervitus,

Kui ergutuse ühendan jadamisi 5W pirniga ja süütevooluga peaks pirn süttima, kui genekas voolu ei anna ja kustuma, kui vool hakkab tulema - potentsiaalide vahe kaob. Samas kas pole mitte ohtlik, et kui selle skeemi järgi pirn läbi põleb, ei saa genekas ergutusvoolu ja võib teele jääda? Kuidas seda vältida?

Häid Jõule soovides, IP

Ei ole ohtlik. Genekale on ainult korraks seda "ergutuse" otsa vaja et laadima hakkaks. Kui mootori käimise ajal pirn läbi põleb siis kuni sõidu lõpuni on ikka laadimine olemas.
Samas, 5W pirn on ilmselge liialdus. Ei ole mina veel näinud et mõne auto armatuuris laadimislamp sama eredalt säraks kui näiteks tagatuled.
riske saad vähendada kui paned rööbiti 2 väiksemat lampi või lambiga rööbiti takisti. samas, ainuke reaalne riskide maandus on 2 genekat ümber lülitamise võimalusega.
Vasta
#9

Aitüma!

Praeguse skeemi kohaselt jääb originaalgenekas reservi võib teha ka ümberlülituse võimaluse. Vooluallikaks jääb siiski lisagenekas. Süüte osa jääb originaalmagneetolt. Töötavad eraldi mähistelt.

Pirniga rööbiti takisti paigaldamine on hea mõte. Mis takistusega see olema peaks, mul omal neid väga palju erinevaid ei vedele, st. pean õige soetama. Indikaatorlampidest on mul võimalik kasutada 4W pirni ja 1,2 W 12V pirniga lampe.

Tervitab, IP
Vasta
#10

Täna võin öelda, et teema algatuseks püstitatud mõte on teoks saanud.

Rotax 503-l on auto generaator küljes ja toodab voolu. Ehitasin põhimõtteliselt auto elektrisüsteemi, nagu eelpool austet ksf! aavu joonisel näidatud ja toimib. Tänan abi eest!

Tervitades, IP

[Pilt: large_26306619_4PkK.jpg]
Vasta
#11

Kuna selle projekti üks probla oli teises teemas mainitud suunarelee, siis lisan omalt poolt elektroonilise suunarelee skeemi, mis põhineb mikroskeemil U243B ja peaks olema suht standardne. Ehk on kellelegi abiks.
   
Paremal ääres on klemmide tähistused ja selgitus, mis kuhu läheb. Ülejäänu on "sisemine hingeelu", millest omakorda on jämeda joonega kasti sees pisikese 8 jalaga sitika sisemus.
Skeemi otsisin välja, kuna mul on üks niisugune läbi kärsanud eksemplar olemas ja kavatsen 555 seeria kivi pealt uue geneka teha. Sellise, mis ei kontrolliks koormust ja sobiks lumepuhuri 5W pirniga vilkurit majandama. Praegu on seal kiiruga pandud veneaegne termorelee, mis teeb vibratsiooni mõjul vigureid. Isegi koormustakisti ei aita.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

Vilkurile? Paneks miskit sellist BLING-BLING , kooriks sellel kesta maha ja riietaks oranzi kuplisse Rolleyes

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

Aitäh pakkumast, strobot ei taha. Pimedas lund ajades niigi nähtavus lumepilve tõttu sant. Lase ennast veel silmist pimedaks kah! Rolleyes
Olemasolev veoka poritiiva suunatuli ehk "punnsilm" nagu seda vene ajal kutsuti, käib küll. Ennast ei pimesta, aga näha on piisavalt kaugele ja 360 kraadi.
Odavaima strobo saab muideks ise teha ühekordseks kasutamiseks mõeldud fotoaparaadist, mida ilmutuslaborites ära visatakse.
Kui keegi huvi tunneb, siis olen teinud ja võin aidata. Väga lihtne muideks.
Vabandan OT pärast, see elektroonikajutt rohkem nagu Elfa foorumi rida.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne