Vana ratas
#1

Tiris poiss maalt linna ühe vanema naisterahva-raamiga ratta ja nokitseb selle kallal. Roogib värvi maha jne. Vahel oli abi tarvis pedaalide, väntade, võllide ja esikahvli eemaldamise juures. Endal huvi asja vastu puudub, kuid keskvõlli all ehk siis vändavõlli all raamil ehk siis keskjooksu all silmasin tähist LF10975. Kas sellise tähistuse järgi saab öelda, millega tegu?
Harutamise juures torkas silma, et väntade juures oli kasutatud vasakpoolset keeret, vasakul pool just.Mingeid muid erilisi märke nagu pold... vändad koos võlliga ühest tükist, keskosa all olid kahel pool väikesed õnarused, vist vajalikud väntade väljavõtmise kergendamiseks..
Musta värvi, poritiibadel keskel peen punane triip, äärtes sinised triibud, säilinud kahjuks vaid katkendlikult. Poiss plaanib ratta lihtsalt korda teha, et liikuda. Enne oli raam lihtsalt pintseldatud mingit suvalist värvi...
Laagrid olid (vähemalt väntade ja esikahvli omad) suht heas korras, isegi imestasin..


Vasta
#2

Ilma piltideta on raske öelda, millega tegemist. Üldiselt oli enne 1940ndaid inglastel tavaks raaminumbreid alustada vahel kahe tähega. Samas... inglaste raaminumbrid asusid harva all, sinna armastasid seda lüüa rootslased.

Kui saaks näha pilte raamist, raaminumbrist, keskjooksust, ketirattast ja veel mõnest iseloomulikust detailist, võiks midagi ratta kohta arvata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Valdo nagu tavaliselt eelnevat postitust läbi lugema ei vaevunud...kirjutati ju, et vändad võlliga ühes tükis, st "fauber - tüüpi" keskjooks. Seega peaks tegu olema rootsi toodanguga, ei oska öelda millised tootjad kasutasid numeratsioonis kahte tähte lisaks numbritele ja numbri koht keskjooksu muhvi alaküljel, ühte näiteks Wiklund, seal "kõhu" all number veel Monarkil, Nymani kontserni ratastel - Hermes jne.
Vb tegu ka pealesõja toodanguga, nn "humanitaarabi" jalgrattaga?
Vasta
#4

(11-07-2011, 11:47 AM)kass Kirjutas:  ... vändad võlliga ühes tükis, st "fauber - tüüpi" keskjooks. Seega peaks tegu olema rootsi toodanguga

Siis on rootslane jah. Ikkagi - ootaksin huviga fotosid!


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Ok, vaatan, mis teha saan, läheb mõni päev aega vahest.


Vasta
#6

niisiis klõpsasin mõned pildid. Iseasi kui palju nendepealt midagi aru on saada.
[Pilt: P7120001-1.jpg]
[Pilt: P7120003-2.jpg]
[Pilt: P7120006-3.jpg]
[Pilt: P7120007-4.jpg]
[Pilt: P7120008-5.jpg]
[Pilt: P7120009-6.jpg]
[Pilt: P7120010-7.jpg]
[Pilt: P7120010-7.jpg]
Vasta
#7

Arusaamatuste vältimiseks - see on sama ratas, millest mina algselt rääkisin Smile. Oliver tegeleb asjaga edasi.


Vasta
#8

Rootsi töö jah. Tootjat on raske kindlaks määrata, kuna silti ees pole. Ketiratas sarnaneks veidi Monarki toodanguga, aga... Monarkil olid reljeefsed välismuhvid, mida siin pole. Aga eks lihtsa-viisnurkset ketiratast on vast kasutanud ka teised tootjad.

Raam, kahvel, leistang, vändad, ketiratas on enda omad. L-kujuline sadulatoru ka. Arvatavasti porilauad ka, kuigi siin ma päris kindel enam pole, sest "rootslastel" oli porilaua tagaots üles keeratud.

Sadul ise pärineb 1970-80ndatest, pedaal ka.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

(13-07-2011, 11:27 AM)valdo Kirjutas:  Rootsi töö jah. Tootjat on raske kindlaks määrata, kuna silti ees pole. Ketiratas sarnaneks veidi Monarki toodanguga, aga... Monarkil olid reljeefsed välismuhvid, mida siin pole. Aga eks lihtsa-viisnurkset ketiratast on vast kasutanud ka teised tootjad.

Raam, kahvel, leistang, vändad, ketiratas on enda omad. L-kujuline sadulatoru ka. Arvatavasti porilauad ka, kuigi siin ma päris kindel enam pole, sest "rootslastel" oli porilaua tagaots üles keeratud.

Sadul ise pärineb 1970-80ndatest, pedaal ka.

Võiks ka soome asi olla, aga muidugi võrreldes rootsi toodanguga ilmselt soome osa oli olematu.
Lenks pole "rootsilik", pealegi paistab olevat nikeldatud erinevalt kroomitud ketirattast, pakun, et pole algne?
Tagaporikal pole "kleidivõrgu auke", seega meesteratta oma ja pole algne, ega esimestki tea, pildipealt eriti ei oska sotti saada.
Ja sugugi mitte kõigil rootsi porilaudadel ei olnud tagaporika ots üles keeratud.
Kes seda sadulatorugi teab...
Valdo - hakkad vanaks jääma või lihtsalt "roostes"? Toungue

Vasta
#10

Hello, i used the translation on the internet but did not understand half of what is writen. But i can tell you all that the frame marked LF is from Lindblads Velocipedfabrik and could be between 1930-32 or around that time i guess. I have seen also frames marked LD and LE. Lindblad made Crescent, but used also other names on their bikes like Drott and so on. The Fauber crank and crank wheel looks very Swedish, but not Crescent. Lindblad was taken over by Nymans Verkstäder in 1931 and the manufacturing was moved from Stockholm to Uppsala the same year. Lindblad became a part of the Nyman company and worked as a salesorganization for the Crescent brand.
Tere, olen kasutanud tõlge internetis, kuid ei saanud aru, pool sellest, mida on kirjutatud. Aga ma võin öelda teile kõigile, et raam märgitud LF on alates Lindblads Velocipedfabrik ja võib vahel 1930-1932 või umbes sel ajal, ma arvan. Olen näinud ka raamide märgitud LD ja LE. Lindblad tehtud Crescent, kuid mida kasutatakse ka teiste nimede all oma jalgratastega nagu Drott ja nii edasi.Fauber väntama ja väntama ratas tundub väga rootsi, kuid mitte Poolkuu. Lindblad oli üle võtnud Nymans Verkstäder 1931 ja tootmine viidi Stockholmist Uppsala samal aastal. Lindblad sai osa Nyman firma ja töötas salesorganization jaoks Crescent kaubamärk. Åke S
Vasta
#11

Tõlge on ikka naljakas, aga , hmm, arusaadav. Hello Monarkisten! It`s nice and helpfull reply! I hope estonian experts would like to communicate with you more than only this thread!
I`m not "at home" in bycicles, but when i saw this number beginning with "LF" i understood that it could be something from Germany. Because our old aunt was using this ready long time Smile, since last war i suppose Smile.
Our experts wroted before, that this frame was produced in Sweden but they did`t specified the factory. Thank you for that!Smile
Finally only frame and this "bottom part" left and we restored it some 20 years ago with parts we could get. Most of it was russian production. Now my son would like to restore it nicely but not originally, because it is almost impossible. If we found this number we were just courious to get to know where it is produced.Smile
Finally -sorry for my bad englich!


Vasta
#12

Your English is good. Here is our swedish webpage where you can see other Crescent and the comanys brief history in English. You can restore the bicycle as you wish. Soviet is a part of your history, so i do not se any problem to use russian parts.

Siin on meie rootsi veebilehe, kus saab näha teisi Crescent ja comanys lühike ajalugu inglise keeles.
Saate taastada jalgratas, kui soovite. Nõukogude on osa oma ajalugu, nii et ma ei se mingi probleem kasutada vene osast.

http://www.cykelhistoriska.se/cyklarc1.htm
http://www.cykelhistoriska.se/crescenteng.htm

Best regards Åke Stenqvist
Vasta
#13

Thank you, Åke, for this piece of the history of the bicycles in Sweden!
Now we know how old is our frame and maybe my son will change his thoughts about the renovation of this bicycle.

Lahe lugemine! Mina ei teadnud sellest enne muhvigi! Eks see lisab Oliveri rattaraamile ja väntadele pisut rootsihõngulist vürtsi Smile..


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne