Opel Rekord D 4dsedan 1977
#1

tutvustan rahvale siis ühte järjekordset projektialust.
tegu on siis Dseeria opel rekordiga,mille sünniaastaks võib kirjutada 1977 ja mis on eestis alates 1989a ja millel on säilinud nõukaaegne pass,passis on huvitav see et auto toodi siia mingi komsijoni loaga ja ei ole lubatud ilma selle komisjoni loata edasi ka müüa.passi vahel oli ka veel blankett 1997a ark ülevaatuse kohta.ning ringi sõitis ta veel veneaegse numbriga.kuni seisma ta jäi.

auto leidsin kui ma ei eksi siis vist siitsamast foorumist ligi 3 aastat tagasi ja omanik soovis seda jalust ära saada kuna tal polnud enam viitsimist teha seda autot.oli omale uuema japsi kupee ostnud ja see vist pani asja paika.
auto oli minu ostu ajal pea sama pulkadeks lahti harutatud kui ta liivapritsi minnes oli.vb mõned väike asjad olid küljes mis ma veel maha võtsin.
samas vahepeal oli ka omal tüdimus peal,kuid kuna sõber Alo mind vaimselt veenis et võiks vaadata äkki annab teha siis panime ühel soojal suveõhtul kahekesi ka auto olemasolevatest tükkidest kokku ja samas vaatasime ka mitu juppi võiks puudu olla.selgus et polegi midagi puudu.seega tekkis idee et peaks ikkagi selle ilusa vanasõiduki jälle radadele saama.
seega klaasid eest ja auto jälle pulkadeks ja liivapritsi.
liivapritsis jäi küll paar väikest kohta kahe silma vahele kuid lõpptulemus oli oodatust parem.kartsin et prits sööb rohkem plekki ära.kuid hea uudis oli see et kerega on teha palju vähem tööd kui kartsin.
eks nyyd lähema kuu jooksul üritan leida mitme teise projektitöö vahelt aega ja kere ära lappida ja hakata siluma uue värvi jaoks.
õnneks on plekid suhteliselt sirged ja auto on avariivaba.
põhja läheb plekiks 1,0 ja poolraamid on valmistatud 1,6mm metallist.poolraami valtsplekid said kunagi tehtud respos ja neid on väheke veel järel.
ning lisan siinkohal siiamaani tehtud pildirea.
http://www.album.ee/album/30018480/50122398
Vasta
#2

lisan veel
algne mootor oli 1,9 bensiin ja sellest on järel vaid alumine osa.lisaks oli ka automaat käigukast.kuid kuna kumbagi ei soovi kasutada siis on kaalumisel paigaldada uuem 2,3td mootor ja 5 käiguline getragi manual käigukast.
kõigi eelduste kohaselt läheb ka käiku kõigi veermiku pukside ja amortide vahetus.
ja nagu eeldada siis peab ka kogu piduriosa pulkadeks võtma ja taastama.
õnneks on oma varudes olemas nii sadulaid kui ka mootor ja käigukast.
salong läheb väljavahetamisele ja asemele tuleb 1982 aasta opel senatori must sametsalong. lihtsalt vanad istmed on ära istutud ja selline kooslus kus on vedrud ja mererohi ei kõlba enam kuskile ja ka nende taastamisele ei soovi raha raisata.nagunii on ebamugavad.ja uuemad istmed on ligilähedase disainiga kui vanad.vaid ehituse vahe on.uuemal on svammiga istmed ja paraku ka hulka mugavamad.eriti kuna on väga hästi säilinud.
veljed kuuluvad ka väljavahetamisele.on olemas väga hästi sobivad vanakooli kärgveljed firmalt AST ja mõõdus 15 kord 7,5 tolli.need veljed on väga klassikalise disainiga ning ei riku auto retroolemust.
ning taas üritan teha autost dailydriveri ja nö prakticalclassicu.uunikut sellest autost ei saaks kuna teen väikseid muudatusi et auto oleks mugavam kasutada.
Vasta
#3

Veljed keskelt kuldseks ja rant poleeri ära - saavadki väga ajastukohased ning sobivad nagu rusikas silmaauku.
Mis värvi plaanis auto värvida?
Huvitav, kas eelmine kereremont on kohalike meistrite töö või veel auto eelmisel kodumaal tehtud?

p,
tõstis teema siia projektide alla
Vasta
#4

auto tuleb üleni punane.
veljed on nyyd juba kahes variandis.kas ast veljed millel kodarate vahe on originaalis juba musta värviga ja kodarad ja rant poleeritud ja laki all.või KWH veljed mida saab oma maitse järgi värvida veel.kuigi eelistan üleni lihtsalt hõbedast.need ka 15 kord 7.
kusjuures autol on vist tehtud isegi kohalike juures remonti kerel.samas on kohati näha et suht viisakalt.ise tahaks samas vaimus korrastada.õnneks lappe palju vast ei tule.
Vasta
#5

Selle auto taastulemine saab olema korralikum ja põhjalikum kui tehasest.
Iga detail on üle käidud ja töödelud.

Igati kena...Silm puhkab kohe.
http://album.ee/node/24122973/50122398
Vasta
#6

Auto vedeles minu käes päris pikka aega. Algselt oli ta keredoonorina mõeldud teisele sarnasele autole kuid jäi siiski seisma.
Vahepeal ei olnud mingeid plaane sellega. Mingi aeg tuli selgus et mulle pole seda konkreetset mudelit enam vaja. Auto läks koos kõigega avalikku müüki , kuulutused rippusid natuke aega siin ja seal. Lõpuks helistas mulle reaalne huviline. Tuli järgmine päev Edgriaaniast kohale ja vaatas kere üle. Vaatas mu hoovi peale ja vaatas töökotta. Talle sobis mida ta nägi. Ütles et teeme auto korda ka siis juba. Mulle see idee sobis kenasti.
Muudatused võrreldes varasemaga.
Arvele võetud eestis siis august 2010.
Tumeroheline passis ja nii ta saab ka.
Mootor saab asenduse 1,9 VS 3,0
Automaatkast saab asenduseks Getrag 240 seeria manualkasti.
Kogu veermik koostada vaid uutest osadest.
Kerel kõik aukus kohad välja vahetada serv servaga tasa meetodil.
Mugavam salong kuid originaali lähedase kujuga, Senator A must samet.
Kerelt kõik iluliistud kaotada ja alles jäävad vaid kroomstanged.
Kapott asendada diiselmudeli scoobitud kapotiga.
Kergelt madaldada, vanakooli kärgveljed alla mis mahuvad koobastesse liikuma.

Siiani tellitud uute asjade nimistu( see on see mida siiani veel saab)

esimesed kettad
esimeste sadulate rem. komplekt
esimesed klotsid
esimesed rattalaagrid
zarniirid 4tk
tagaklotsid
tagatrumlid
tagatöösilindrid
klotsipaigalduskomplekt
plokikaane tihend
õlipõhja tihend
esimese otsa tihendid
mootori esisimmer
mootori tagasimmer
klapikaanetihend
küünlad
küünlajuhtmed
jagajakaan
rootor
õlifilter
käigukasti esimese otsa simmer
käigukasti tagumise otsa simmer
tagasilla simmer
tagarattalaagrid
esimesed amordid ühesuunalised
tagumised amordid ühesuunalised
siduriketas
sidurikorv
sidurisurvelaager
stabilisaatorvarda kondid

ilmselt on kola veelgi kuid hetkel ei tule kõik meelde.

Puhastatud detaile lademes.

Kogu käigukasti ärakäivad metallosad
Käigukasti korpus
mootorikorpus
mootori esimene kaan
jagajakorpus
mootorikäpad
kõik mootori juurde kuuluvad alumiiniumdetailid
starter
veepump
generaator
sisselaskekollektor
väljalaske kollektor
sillatala
kõik õõtsad
tagasild
stabikavardad
tagastabika kondid
käändteljed
hooratas
suurem enamik polte ja muud peenemat

Kõik detailid on käsitsi puhastatud ja värvitud.

Mootor on ühe 128tuhat sõitnud Opel Senator B pealt( Üle katuse käinud auto) Lahti võetud minu poolt esimest korda, tehase tihendid igal pool, lahtivõtmine oli omaniku soovil igaksjuhuks. Selgus et kõik on heas korras ja kokku läks uute tihenditega ja poltidega.

Kõik agregaadid on eelnevalt kontrollitud ja tunnistatud heas korras olevaks.

Ajujuhtmestik ja pihustid ning sissepritse osad saavad asenduse 1985 a Senator A2 ilma lambda andurita süsteemi pealt. Asenduseks tuleb ka hallanduriga jagaja mis asendab uuema sissepriste kohustuslikku osa , väntvõlli pöörete andurit.

NB! Kõik ehituseks vajalikud osad on välja sorditud oma varudest.

Kere on juba saanud põhjaliku põhja keevituse.
Kõik paigad on tehtud võimalikult kõrge täpsusega selleks et tagada originaalse kere kuju järgimine.
Ainult käigukangi asukoht on viidud 15cm tahapoole.

Kerel on vahetamata veel vaid tagumine põll, mis on uuena tellitud.

Ustel on paaril ära vahetatud alumine serv. Kõik detailid on üleni lihvitud ja eeltöö saanud ning kaetud täitekrundiga.
Valmis plekid:
tagaluuk
kapott
kõik uksed
esitiivad

Kere on alt kaetud keeviste ja oluliste kohtade pealt kerehermeetikuga, ning kogu kere põhi alt ohtra mastiksiga, PVC baasil

Mootoriruum põhjalikult puhastatud ja krunditud, tulevik toob sinna mattmusta katte.

Kuna teiste tööde vahelt aega on napilt siis teeb seda tööd tihti nädalavahetuseti ja siis süvenenult ja ei lase ennast segada muust.

kõik suurem töö on tegelikuses ära tehtud novembri kuu sees. Nipet näpet ka varasemalt kui kuna oli uue töökoja sisse seadmise periood siis ei jäänud vaba aega ööpäevas üldse üle.

Värvimise aeg hakkab lähenema ning ilmselt uuemaid pilte enne kohale ei jõua kui kere juba värvi all on.

Mõni pildike konkreetse auto ajaloost. Järjekord on selline noh enam vähem kronoloogiline.

[Pilt: large_16591540_HTiS.jpg]
see oli siis kui me ta Aloga kokku ladusime
[Pilt: large_16591611_Hps3.jpg]
liivaprits sõi nõrgad kohad välja
[Pilt: large_23962923_U4ps.jpg]
kolmeliitrilise sobitus ja äralõigatava metalli märkimine
[Pilt: large_23975569_XDIB.jpg]
ette uued jalgealused
[Pilt: large_24115965_9AsG.jpg]
viimane hetk enne uste maha raiumise algust
[Pilt: large_24122951_3nPo.jpg]
suurem hunnik laiali võetud esi ja tagasilla detaile liivapritsis
[Pilt: large_24141112_izdi.jpg]
mõned kenad asjad ka mis auto alla lähevad
[Pilt: large_24141120_29Zy.jpg]
veel natuke asju ja natuke üleliigset
[Pilt: large_24187287_D0nP.jpg]
kere saab ka nii lihtsalt liigutada kui vaja peaks olema
[Pilt: large_24187293_2TWH.jpg]
põhja all siis alumised raamid keevitatud ja mitmeid väiksemaid kohti asendatud, kõik epokrunditud ja ootavad mastiksit.
[Pilt: large_24204051_b30M.jpg]
palju vahvaid uusi ja taastatud osi
[Pilt: large_24204053_J6ha.jpg]
mõned uued asjad veel
[Pilt: large_24226113_2Cgs.jpg]
ja ongi mastiks all ja aeg plaanida kere tagasi keeramist ja sildade paigaldust
[Pilt: large_23962911_5BE9.jpg]
veel üks kena asjake mootori juurde

Seniks aga kena jõulu aega. Mul aega pole vaja valmis jõuda.

PS. lisan kohe ka vastuse tekkivale küsimusele: Sillaosa pukse enam uusi ei saa ja kõik puksid on sobitatud teiste autode puksidest ja kohandatud, kõik on ilma tühikuteta puksid et oleks vähe konkreetsem juhitavus.

Ning lõpetuseks lisame ka väikse nalja viluks tehtud nn TEASERI.( tegelikkuses sellist madaldust ja velge praktilisuse ja projekti eelarve tõttu ei tule)
[Pilt: large_24122727_nxyl.jpg]
Küll aga endale oleks, sellisel kujul ta ehitanud küll.

tza!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#7

Tsitaat:Ning lõpetuseks lisame ka väikse nalja viluks tehtud nn TEASERI.( tegelikkuses sellist madaldust ja velge praktilisuse ja projekti eelarve tõttu ei tule)


Aga rohkem, kui kindel on ju see, et kõik eelarved igasuguse ehituse käigus lõhki lähevad. Smile
Vasta
#8

(11-12-2010, 19:02 PM)s2rka Kirjutas:  
Tsitaat:Ning lõpetuseks lisame ka väikse nalja viluks tehtud nn TEASERI.( tegelikkuses sellist madaldust ja velge praktilisuse ja projekti eelarve tõttu ei tule)


Aga rohkem, kui kindel on ju see, et kõik eelarved igasuguse ehituse käigus lõhki lähevad. Smile
Siiani veel kõik kontrolli all.


http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#9

Ahjaa mõned komponendid on jäänud veel ülesse laadimata.

täpsustus, enamik detaile on kuumakindla hõbedavärviga kaetud. Paar detaili vajab veel viimast viimistlust.

[Pilt: large_24262911_JUIh.jpg]
Väljalaske kolled esailgu siis nii...
[Pilt: large_24262915_zD4S.jpg]
Sisselase sai ka uue katte sest ei sobinud ilma
[Pilt: large_24262921_ZNFT.jpg]
Uued tihendid paigas ja komplekteerimine käib.
[Pilt: large_24262927_9Swg.jpg]
kolletihend
[Pilt: large_24262933_KEAh.jpg]
tellitud tagapõll jõudis ka Taanilaost kohale.
[Pilt: large_24262957_jzPw.jpg]
[Pilt: large_24262939_nXDZ.jpg]
Käikari uus kuub on nagu jõuludele kohane
[Pilt: large_24262945_HPqN.jpg]
Getrag 240.
[Pilt: large_24262951_Y6BT.jpg]
Ja viimasena siis veel üks jõuluehe.

Häid jõule sis.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#10

Head lumist vana aastat siis.
Kuna istusime ka lumevangis ja käisime põldu uudistamas autoga siis tekkis töösse ka pisem paus ja jäi aega oma kodulehte uuesti ehitama hakata. Ehk siis tähelepanelikumad avastasid et mu koduleht oli maas. Nüüd kolisime selle mujale sest vanas kohas ei saanud asju aetud õieti.

http://www.motoristiklubi.eu

Käesoleva aasta tegemised ja kõik projektid leiavad koha uuel weebil , nii umbes ühe kuu jooksul. Piltmaterjali on ropult, sortimine võtab kupli kumisema. Gaz 20 , golf1, vw t3 syncro, cadillac deville......

Edu kõigile ja kes tahab veel suveks midagi omale nikitseda lasta siis helistage ette ja astuge läbi, näete oma silmaga kuidas kogu töö käib.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#11

Väike Up ka selle auto tegemistest.

Auto uuesti sildadel ja mootor koos kastiga peal. Elektriku taga ootan natuke. Tahan et kõik juhtmestik oleks enne tehtud kui auto värvimisse läheb.
Weebis on mingil määral asi kirjasõnasse juba kokku võetud kuni tänase päeva seisuni.
http://www.motoristiklubi.eu/5230/

http://www.motoristiklubi.eu/5644/

Lisaks vaid paar iseloomustava pildikese.
[Pilt: large_24506565_eoe8.jpg]
[Pilt: large_24506559_tBL2.jpg]

Häid külmapühi!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#12

Vahepeal tuli meelde et peaks ka teemasse lisama midagist.
[Pilt: large_25075009_Xxws.jpg]
Ehk siis 7l värvi ja 4,8 l lakki. tulemus on seda väärt.
Tänud Automaalrile aka Taavile.
Tänud ka Mariole kes kambrit kasutada lasi.
Lisan ka uuemat kui jälle meelde tuleb.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#13

Täna siis oli kena päev, esmane käivitus.
4 päeva kõvemat tööd 9:00 - 0:00
Kõik detailid on custom made. Mitte ükski originaalosa ei lähe külge ilma vaevata. 80 protsenti detaile on modifitseeritud, eeskätt tänu sellele et aiste vahele sai 3,0 mootor.Ühes sellega on kõik muutunud.
Vidioooo:
http://www.youtube.com/watch?v=PT81qeGopWI

Pidurisüsteem on valmis, pidurid toimivad.
Küttesüsteem on valmis , toimib.
Elektroonika paigas ja toimib.
kogu auto elekter on valmis ja kõik toimib.
Uksed ja tihendid koos.
Tuled on koos ja tehtud.

Jäänud on põranda vaibad ja istmed ning veesärk.
Loodame...

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#14

Ikka kuradima vinge riistapuu on valmis saanud. Ja see 6 pütase hääl on ikka midagi muud kui mingi 4 pütase oma. Tagarehve peab vist küll üks jooks kogu aeg pagassis varuks olemaSmile
Vasta
#15
Star 

Ma ärkasin ka lõpuks peale 24h pingutust.
Hommikul kell 7:30 kanti sõitis auto ära pealinna poole.
Enne seda sai natuke tuld antud.
Saba on liiga kerge ja esimese kolme käiga on keeruline, lisaks tõstab auto nina käiguvahetuste järsemal lahtilaskmisel. Sellest tekib üpris ebameeldiv nina tuikumine, ilmselt tuleb ka kunagi siis auto uuesti töösse kui omanik on esmased lastehaigused tuvastanud. Kõigi eelduste kohaselt peab hakkama jäigemaid vedrusid ja gaasiamorte otsima sellele.
Lisaks jagub pisemat kohendamist ja peenemat sättimist kere,värvi, sisu, kapotialuse, veermiku juures veel pikalt.
Tegemata jäi palju selliseid väiksemaid kosmeetilisi parandusi selleks et auto tunduks igast otsast nagu tehase auto, ma ei taha seal lihtsalt jätta neid asju näha mis on täiesti ise tehtud ja käsitöö. Algne idee oli auto teha selline et vaid sügavalt huvilised inimesed saavad aru et kõik ei ole nii nagu tundub.

Sisu sai kokku, Opel Senator A2 mustad plüüšistmed said sisse, esiistmetel said alla vana rekordi enda istme alumine raamistik.
Radikas sai tutikas, Scorpio 1,8-2,0 radikas, ilus paks ja mahtus millimeetri pealt sellesse vahesse mis meil sinna jäi.
Uksekäetoed tehti Cristolis( Minu poolsed kiitused ja sügavad soovitused, kui rahakott vähegi kannatab) väga kaunis töö , täisnaha ja õmblustega, kiiresti tehti valmis ka.
Tagaakna pealine kaeti ka seal, zablooni valmistasin auto järgi ise.
Uksepapid taastati ja kaeti riidega ka Cristolis. Ilus töö.

Esisilla kokkujooks jäi tegemata tänu ajapuudusele. Keerasime paika vaid nii palju kui normaalne tundus sõita, mis ei tähenda muidusgist et see paika sai.
Pidurisüsteemid kõik toimisid. Käsipiduritrossiks sai modifitseeritud Omega B oma.

Paigaldamata jäi karteri kaitse ja müraisolatsioon.

Lisame pilte veel kui jõuan.

Ulme on 24h jutti teha ühte autot....
Vastu pidasime, suurimad tänud Raulile ja Indrekule kes minuga lõpuni vastu pidasid.
Me oleme Rauliga teinud viimase 4 päeva tööd selle auto kallal iga päev ca 9:00- 0:00 ja viimane 5 s päev lausa 24h jutti....

Eesmärk jõuda laupäeva hommikuks iseliikuva ja toimiva autoni mis on komplektne , see on tehtud.
Esmaspäeval alustasime veereva, mootori, kasti, pooliku juthmestikuga värvitud koorikuga. Laupäeva hommik sai valmis. Laupäeva varahommikused videod on tehtud mingi ala kella 6 paiku....
Ise olen läbi nagu läti raha ja kavatsen nüüd puhata....

Aga kes see töökojas tekkinud kaose ära koristaks?

Vidioooo!!
http://www.youtube.com/watch?v=9ohFpnDEn...re=related

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#16

Kui sa siin juba seda Christonit mainisid, siis tuli meelde, et kunagi hiljaaegu näitasin oma Mantat ühele oma tuttavale ja tema sõpradele. Üks tüüp nägi istmeid ja küsis, et kus ma need teha lasin ja kui sain vaevalt mainida et Tartus, ütles ta kohe, et selge- Christonis. Teist sellise kvaliteediga tegijat ei pidanud lihtne leida olema.
Vasta
#17

Üherattavedu tundub lõbu pärssivat.
Vasta
#18

Olen seda autot paaril korral Paldiskis näinud. Väga ülbe häälega on ikka küll, silm samas puhkab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne