Tatra 613-3 Eestis?
#1

Tervist!
Olen uus siin foorumis, olen selline rumal inimene, kes ostis endale koleda masina, tegu siis Tatra 613-3. Täna kandsin raha ära, ja nädala lõpuks peaks masin jõudma siia.

Olen uurinud, et Eestis on olemas arvel üks Tatra 613-3 1990. Äkki keegi teab, mis seisukorras on see auto, kas ühes tükkis, või läinud juppideks?

Tervitades, Aleks

P.S. olen lisaks ka Jaguar XJ40 Sovereign Gold omanik (seda varianti toodeti kokku 278tk)
Vasta
#2

üks valge millel olid taga volga 3110 tuled seisis paaraastat tagasi xxxxxxxxxl, mingi asutuse hoovis, mingajapärast oli aga kadunud sealt, mul vist peaks kuskil isegi selle foto olema
Vasta
#3

(08-08-2011, 16:36 PM)supp Kirjutas:  üks valge millel olid taga volga 3110 tuled seisis paaraastat tagasi suur-sõjamäel, mingi asutuse hoovis, mingajapärast oli aga kadunud sealt, mul vist peaks kuskil isegi selle foto olema

oleks lahe vaadata, kuidas valge näeb välja, kahju, et tal 3102 tuled tagant, sest sellel autol mis tuleb mulla ka tagatuled on läbi Sad
Vasta
#4

Nii ja naapidi , isegi puhtana on tegu üpris koleda autoga, nagu disainer oleks olnud kunagine kompartei templilööja....
Ma ei saa aru et milleks?

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#5

Muig, Itaalia disainifirma Vignale kohta selline kriitika... Tõenäoliselt seal ka mõni kommunist omal ajal töötas, aga ametilt ja kutsumuselt oli ta ikkagi disainer.

A.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Eks see ole maitse asi. Samas vanematüübiline Tatra 613 luukpära on isegi päris kena masin - vähemalt originaalne kindlasti. Ja tollane Tšehhoslovakkia oli ka ainus idabloki-riik, kus suudeti evitada seeriatootmisse sportlik kupee. Ikka sellesama Tatra põhjal. Hiljem keelas kohalik kommunistlik partei niisuguse nähtuse kui "ressursside tarbetu raiskamise" ära.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#7

ftp://ftp.team.net/ktud/pictures/Tatra/Tatra87GC-br.JPG
Minu mälestustes Tatra oli selline. Hiljem need karjääriveokid sõltumatute vedrustustega (nagu ZAZ965 tagasild, rattad viltu all).

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

(10-08-2011, 17:49 PM)aavu Kirjutas:  ftp://ftp.team.net/ktud/pictures/Tatra/Tatra87GC-br.JPG
Minu mälestustes Tatra oli selline. Hiljem need karjääriveokid sõltumatute vedrustustega (nagu ZAZ965 tagasild, rattad viltu all).

Jah, just nimelt, tagauimega ja eest "kolmesilmaline" Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Ilu on muidugi vaataja silmades, aga koledaks muutus see auto just 613-3 tulekuga. Itaalia disainerid olid juba aaammu oma töö teinud ja välimuse eest olid vastutavad nähtavasti tehase insenerid ja ratsionalistid, kes andsid omapärasele sedaanile kordumatu välimuse robustsete, odavast mustast plastmassist, paneelide ja detailide abil. Hiljem on seda masinat veel paar korda "vägistatud" moderniseerimise nime all.
Ma ei ole uuendamise vastane, aga automaailmas on palju viisakamaid näiteid vanade mudelite läbi aasta kümnete viimises.
Hea küll, aeg ja koht määrasid ka ilmselt palju.
Vasta
#10

Tuletame meelde, et sportlike kupeesid tehti ka Skoda baasil..ja seda suurseerias. Melkus-Wartburg oli ka täitsa seeriatootmises.

Aga ülidselt oli 613-3 oma aja laps. Ei midagi imelikku toonases autodisainis, täitsa tasemel oma sünnihetke kohta.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#11

Nojah, arvestades, et kogu ida-bloki sõiduautode toodangut võib ka vabalt rahva üle irvitamisena vaadelda, oleks võinud hullemini minna Cool

Eks teda muidugi tuleb võtta sellisena nagu ta on... 86-ndal pakutud 68-nda aasta mudel.
Vasta
#12

ilu on vaataja silmades, see 613 on igaljuhul tehniline vaatamisväärsus, see sama valge jäi ka mulle silma just ostu plaane pidades, paraku ma ise seda vaatama ei jõudnudki,et lähemalt uurida ja plaane pidada, ning siiamaani pole mul niipalju pealehakkamist olnud et väljamaale kiigata, kuigi netis olevatel pakkumistel olen aegajalt silma peal hoidnud
Vasta
#13

(10-08-2011, 21:41 PM)supp Kirjutas:  ilu on vaataja silmades, see 613 on igaljuhul tehniline vaatamisväärsus, see sama valge jäi ka mulle silma just ostu plaane pidades, paraku ma ise seda vaatama ei jõudnudki,et lähemalt uurida ja plaane pidada, ning siiamaani pole mul niipalju pealehakkamist olnud et väljamaale kiigata, kuigi netis olevatel pakkumistel olen aegajalt silma peal hoidnud

ma suhtlesin selle valge Tatra omanikuga, müügi plaane tal pole, vastupidi keeldus müüa seda. Lugesin mida siin kirjutasid austatud foorumi külastajad, jäi selline tunne, et hetkel ma ainuke kes jagab siin Tatrade 613 ajaloos ja spetsiifikas, kahjuks ise pole selline inimene kes midagi oma kättega teeb, kunagi olen küll ise meisterdanud, kuid nüüd muutusin kontorirottiks, aga eks silmad kardavad, ja käed teevad, hakkan ise taastama seda, "õnneks-kahjuks" olen ise venelane, tsehhi ja slovakkia keeled on slaavi keeled, midagi saan aru, vaatamata, et auto on haruldane, leidsin nettis tsehhi keeles "repair manual"-i. Lisaks St-Peterburist lubati teha koopia venekeelsest raamatust. Jubinad seal enam pole võtta, kunagi kui neid autosi oli rohkem, siis olid ka maaletoojad.

Sellest valgest veel, omanik ütles mulle, et auto oli pärit Leningradist, ja ilmselt tuleb välja, et NSVL riigidest ESVL pole saanud mitte ühtegi Tatrat enda valdusse, näiteks Ukrainas on on hetkel müügis vähemalt 5-6tk. Seal neid kasutas nii kui kurikuulsas KGB, nii ka mõni partei töötaja. Kokku NSVL sai nats alla 1000 autot (minu mälust oli vist 996 sõidukit).

Tatra 613-3 võib ka ilus olla, kui pole rondiks ajatud.
[Pilt: 5779109376_76cd0d4117.jpg]
Kusjuures 613 pole luukpära, ta ikka sedaan kere (Vignale poolt disainitud), kindlasti "Chromka" on kaunim, aga ka 613-3 on päris lahe apparaat, teda kavatseti mitte odavamks teha, vaid "kaasaaegseks", kuid minu meelest rohkem Tatral õnnestu see 613-4 (95MY), ja eriti T700ga
Vasta
#14

Kas Eestis ka mõni 603 on?
Minu arvates üks kaunimaid disaine üldse autonduse ajaloos...
http://www.flickr.com/photos/davydutchy/.../lightbox/
http://www.flickr.com/photos/davydutchy/.../lightbox/
Vasta
#15

seda ma ei tea aga t87 on nähtud meie maal küll, mingid jäänused vist olid hiiumaal, siis mingi ca 6a tagasi nägin ühte krunditud keret veeremas mingi autokastis ja ühe müüs mul tuttava vanaisa 90nendatel ca 100t eek-i eest soome, ise olen 90nendate alguses ühte t87 isegi tallinnas sõitmas näinud
Vasta
#16

(25-08-2011, 18:29 PM)vootele Kirjutas:  Kas Eestis ka mõni 603 on?
Minu arvates üks kaunimaid disaine üldse autonduse ajaloos...
Ma kirun ennast siiani maapõhja, et vaid üks kord elus sai kaine mõistus autoostul minust jagu: 1994 Saksamaal Kleve linnas seisid kõrvuti e28 525e atm 2000DEM ja sitikmust sõidukorras Tatra 603 2700DEM. Ja kusagil platsi tagumises nurgas Senator A1 3,0atm 800DEM. Ja mis mina loll tegin - "kartsin" ainumas kord oma abikaasat ning ostsin bemmi ja oopeli Auto asemel. Ma läksin ju igapäeva pereautot tooma+rahategemiseks üks juurde aga tulnuks tagasi meeletu suure V8 Tšehhi laevaga. Tegelikult kodus näitasin pilti ja öeldi kohe, et "loll olen". Ma tean seda...
Vasta
#17

Ja pole sel 613-l ka miskit viga. Selles videos tundub lausa klassikaliselt kena autoga:
http://www.youtube.com/watch?v=0Bk7jiN4_Ak
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne