T-16M sidur jukerdab
#1

Probleem selline, et sidur ei lahuta korralikult aga kui on lahutatud, siis ei haagi korralikult.
Siduri lahutamiseks tahab jõudu saada. Näiteks sõidu ajal peab peale siduri ka pidurit vajutama ja siis lahutab ära. Niisama töötava mootoriga saab teo sisse lükkamisega siduri lahutatud.
Kui aga on kord lahutatud, siis hakka jälle kinni. Pika peale käikude ja siduripedaaliga nugistades saab minema.

Mootor sai maha võetud ja käpad ilusti supleriga reguleeritud. Samuti jõuvõtu siduri vahed igaks juhuks. Hoovastik töötab ilusti. Kettad on ilusad puhtad ja üldse seest paistab kõik tipp topp korras olevat.

Kui keegi oskab midagi soovitada, siis oleksin väga tänulik. Praegu on parim pakkumine väntvõlli pikiloks aga see tundub siiski veidi kahtlane.
Vasta
#2

Müstiline olukord, kõik jupid eraldi justkui toimivad kuid koostöös mitte, seega jääb mulje nagu tegemist mingi mehaanilise takistusega. Ega ometi võllile ristiteljelisi sooni pole kulunud vms. kuhu taha survelaager või nuudil kettasüdamik takerduvad. Kui välispidised ravimeetodid ei aita, siis ilmselt võtaks uuesti mootori maha, kogu sidurimöll molekulideks laiali ja siis paistab. Väntvõlli telgnihe tundub ufoloogiana antud kontekstis pigem siis juba venib mootoriplokk tervikuna, kui sidurit vajutadaWink

IP
Vasta
#3

Ühe asja võiks veel enne mootori maha kakkumist üle vaadata. Kuidas töötab niinimetatud käikude lülitusvõllide plokeering. Peaks olema pikkisuunaline võll, mida nihutab edasi-tagasi siduripedaaliga ühendatud reguleeritav tõmmits. Kui see võll takergub, siis ei anna siduripedaal lõpuni ülesse tulla ja laseb siduril libiseda.
Teiseks, kas siduri käppade poldid ikka peavad, kas käppade ja survelaagri vahe on ikka sama, kui peale reguleerimist. Viimati mõnelpoldil või mutril keere tuksis või mängib kulunud poldipea?
Kolmas: survelaagrit liigutav kahvel võllil lahti?

Kõik ainult oletused, mis põhinevad omadel kogemustel.
Edu otsimisel.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#4

Tänan vastuste eest. Tõepoolest ühe käpa kruvi kontramutril oli keere maas aga see sai asendatud. Kaugus sai reguleeritud siduri kettast ja peale pannes oli vahe survelaagriga õige ja ühtlane. Survelaagri vahetasin igaks juhuks ära, sest see logises. (Peab küll ütlema, et poest uus logises täpselt sama moodi.)

Käikude lülitusvõllide plokeeringu osas jään hetkel vastuse võlgu. Pean selles osas ilmselt natuke raamatusse süvenema ja pealt puhtaks võtma, ehk on tõesti käikude lülitusmehhanismis kurjam peidus.
Samas siduri pedaal tuleb ilusti üles välja. Ja kui lahutab, siis saab täitsa hästi poole pedaali käigu pealt lahutada ainult siduri ja lõpuni välja vajutades lahutab kõik koos jõuvõtuvõlli ja hüdroga tagant ära.
Vasta
#5

Ma olen näinud ühte pilli, millel tehasepraagina oli k.kasti peavõlli laagriavad nihkes. Ja sidur lendas ühtelugu.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#6

Niipalju mainiks,et see siduri survelaager loksub juba uuest pärast ja nii see peabki olema. Kui käppade ja laagri vaheline pilu panna liiga väike siis kipub ikka laager kaasa jooksma. Kui panna liiga suur,ei lahuta jõuvõtuvõlli korralikult ära. Ma ei tea,millised sidurikäpad Su traktoril on,kuid vanatüübi omi kasutades hakkab ikka laagert kaasa vedama. Uuema tüübi omadel on pikad käpad,ehk raskused küljes,millega mootori töötades tõmbab käpad mootori poole,et ei käiks vastu laagert. Käppadel on küll tagasitõmbamiseks vedrud,kuid need kipuvad ajapikku venima.
Vasta
#7

Enda traktoril ka sidur ei lahtanud, vahetasid osa vedrusi välja ja asi paranes, kuid päris heaks ikka ei saanud jõuvõtuvõll veab kaasa, hädapärast käib ka nii.
Tegin ka astbestmaterjalist uued kuumatõrjeseibid kui need saavad tihked ei käi ka hästi.
Vasta
#8

Nüüd peale 3-e aastat mittekorras siduriga töötamist andsid käigukastis mõned hammasrattad otsad ja ei jäänud muud üle kui ette võtta käigukasti remont. Selle käigus sai selgeks siduri mittehaakimise põhjustaja oli tõepoolest fiksaatorvarras, mille elukoht oli must. Sai kõik ilusti ära puhastatud ja nüüd on sellega korras. Tunnistust andis sellest varem muidugi ka see, et pedaal ei tõusnud lõpuni üles.
Siduri lahutamine aga ei ole läinud sugugi paremaks. Kui juba sõites sidurdada ja käiku vahetada siis on kõik normaalne ja korras. Kui niisama töötava mootoriga sidurit vajutada, siis ära ei lahuta. Ja kui sõites sidur lahutada ja siis tühikäigul sidur all jokutama jääda, siis vajub ka uuesti kokku, hakkab kaasa vedama ja uuesti käiku sisse panna ei ole võimalik.
Põhimõtteliselt ongi hetkel olukord selline, et kui töös väike paus sisse tuleb siis muidu käiku sisse ei saa kui tuleb mootor välja suretada, sidur alla, käik sisse ja uuesti käivitada. Võrdlemisi tüütu.
Ma ise kahtlustasin vedrusid aga siis peaks ju libisema? See aga ei pea paika. Niisiis on sõelale jäänud hetkel ainus variant, et siduriketas ei liigu nuudi peal normaalselt. Peab ilmselt maha võtma ja seda asja täpsemalt uurima. Eelmine kord tundus nii nuut kui ketas täitsa OK. Kuna viga ei ole siiski konkreetselt tuvastatud siis võibolla peaks igaks juhuks vahetama välja sidurikorvi. See on kallis lõbu aga ega see mootori maha võtmine ka ülearu meeldiv tegevus ei ole.
Vasta
#9

Siduriketaste reguleerimist oled proovinud? Minu traktoril oli samalaadne probleem. Kuna mul oli nagunii terve traktor laiali ja käigukast sai uue sisu, siis täpset põhjust ei oska välja tuua. Igatahes peale uue siduriketta paigaldust ja reguleerimist hetkel toimib laitmatult.
Vasta
#10

Teema alguses 3 aastat tagasi sai mootor võetud ja lehtkaliibriga vahed täpselt paika. Sellest ei läinud midagi paremaks.
Peab küll mainima, et ühel käpapoldi kontramutril oli keere maas ja siduriketas oli ühe külje pealt veidi tumedamaks tõmmanud. Kuna ma uusi kettaid üles ei leidnud siis läks see sama tagasi.
Jõuvõtu teine siduriketas paistab täitsa korralikult töötavat. Sest kuna töötamise ajal käiku välja võtta ei saa siis kasutan tihtilugu pooleldi ülestõstetud siduripedaali asendit, kus sõidusidur on lahutatud ja jõusidur veab muuhulgas ka hüdropumpa.
Vasta
#11

Käpad kulunud ehk...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

No kui ei lahuta, siis ei eemaldu ketas piisavalt.

Vaata järgi, miks ta ei eemaldu. Kas on valesti või kulunud käpad, mõni lõtk või kurat teab mis muu kotermann. Ketas peab saama lahutatud kui sidurit vajutada. Ja kui ta on lahutatud, siis lähevad ka käigud sisse. Kui kaasa veab, siis ei lülitu ka käigud korralikult.

Lahutamisel mängivad rolli ainult mõned jublakad süsteemis. Ketas, käpad, survelaager, ning siduripedaal (ja tema ülekanne survelaagrini). Kasti sisse pole vajadust ronida. Pea kõik jupid asuvad sidurikojas.

Mingi asi on seal valesti, miks ketas ei eemaldu piisavalt hoorattast. Keera korra käppasid peale näitaks. Vaata kas muutub midagi. Vaata kas pedaali võllid järgi ei anna või üle ei libise. Kas käpad ei ole liiga kulunud, järsku hüppab üle mõnest jne.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

Minu traktoril ei lahuta üldse jõuvõtuvõlli sidur. Tegelt peaks selle korda saama, sest kõhu all on ämmavihtleja, mis on kogu suve kasutuses. Aga pole asjasse veel süvenenud.
Vasta
#14

Saska sidur on kahekettaline ja rolli mängib ka vahetketta piirajate asend! Neid aga mootorit eemaldamata kruttima ei mahu...
Vasta
#15

Veel võib sidurisse õli sattuda sidurivõllide tihendite riknemisel laagrilõtkude tõttu. Eriti hästi kleebib jõuvõtuvõlli ketast. Samuti sidurikäpa sõrmed kuluvad lapikuks- töökäik pikeneb siis niipalju, et pedaalikäiguga ei lahuta enam.
Vasta
#16

Sidurikäpa poldid kuluvad astmesse. Samuti käpa pingutuspoldi tugiots korvi küljes kulub auku. Edasi ongi kehvasti lahutav sidur. Mul oli asi lihtne, sest mootori eemaldamine oli kindel. Käpapoldid saab poest uued, kuid käpa pingutuspoltide tugiotsad keevitasin ja lihvisin. Uus sidurikomplekt on kuratlikult kallis.
Vasta
#17

(18-05-2014, 10:19 AM)v6sa Kirjutas:  Saska sidur on kahekettaline ja rolli mängib ka vahetketta piirajate asend! Neid aga mootorit eemaldamata kruttima ei mahu...

Mina sain neid täitsa vabalt kruttida maas seljali olles alumise luugi laudu ja kaliiber käib vahele allapoole jäävast august ja kirjandus annab selleks väärtuseks 2mm aga mina ei saanud enne õigesti lahutama muidu kui keerasin poldid vastu ja pool ringi tagasi ja siis sai asi viimasepeal hea. Ja need poldid on näha selles teemas postitus 122 teisel ehk keskmisel pildid keset pilti http://forum.automoto.ee/showthread.php?...643&page=7
Vasta
#18

Tuli veel üks teooria. Nimelt pidavat sobima T16M-le T25-e sidur, mis on aga siiski veidi teistsugune ja lühema käiguga. Kui sinna on paigaldatud kunagi enne minu aega T25 sidur siis ei pidavatki korralikult tööle saama.
Üks lahendusvariant olevat pidi olema käpapoltide alla seibid panna, et siis surub ketta kaugemale ja ei hakka enam kaasa vedama. Kuna seda saab ilma mootorit maha tõstmata teha alt august siis võiks vast isegi proovida.
Vasta
#19

Ilmselt ma ei satu päris teemasse, kuid kuna paremat kohta ei leidnud, proovin siin oma murele leevendust saada. Nimelt on mul iseliikuv sassi T16MG. Olen samuti hädas siduriga. Olen vahetanud sidurikorvi ja korda viis vist survelaagrit, sest viimane puruneb vähemalt kord aastas. Viimane kord laagri vahetuse ajal märkasin, et laager ei kinnitu korralikult laagrimuhvile vaid jääb edasi-tagasi loksuma. Muretsesin uue laagrimuhvi aga ei oska seda vahetada. aga niipalju olen aru saanud, et laiali tuleb lammutada siduri peavõlli sõlm. Kas kellelgi on olnud sarnast muret. Või on kellelgi selline remondi käsiraamat, kus on sellest räägitud. Olen huvitatud selle ostust või ka ajutisest kasutamisest. Lisan selle sõlme pildi
Vasta
#20

Т-16МГ замена муфты сцепления
Pane see otsingusse ja koogel-moogel lahendab su mured

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne