Parim 350 ccm ?
#41

muide muud asjad tõin ma sisse selleks, et saaksid aru, et suurtel pööretel EI SAA NEED MOOTORID KUIDAGI VÕRDSELT KASULIKKU TÖÖD TEHA. äi pole keegi sind valedes asjades süüdistanud. neid tehnilisi andmeid on esitatud palju erinevaid, aga kui sa ikka arvad, et pl ja jup jõuavad samaaegselt 100-ni, siis näitab see seda, et pole nendega kunagi sõitnud. ja seda ei öelnud ma mitte paha pärast.

et asjale punkt panna, ootame paar päeva, kuni ma andmed üles leian. analoogselt NIIATI autode kataloogile anti välja ka sikli omi. lihtsalt pean nad makulatuuri alt välja kaevama.
Vasta
#42

ehk siis kumb paremini 100 sisse saab ??
Vasta
#43

To riho: ära usu köike mis sa ajakirjadest loed ja söpradelt kuuled (igaüks kiidab ju enda oma), vaid usu seda mida näed. Vöta stopper, otsi p3 ja j3 ning mine proovi kumb kiiremini 100-ni jöuab.
Aga ära unusta kontrollida ka seda, mis keti hammakad neil on, sest ees 1-e hamba muutus annab juba palju juurde. Pane soolole külgkorvi jaoks arvestatud esimene keti hammakas ja see teeb sulle 100-ni imetlusväärse aja, kuid samas üle 105 ju eriti enam ei lähegi.(kuid seda ju kirjanduses paberile ei kirjutata)

Teemast ise:
Jawadega suurt tegelenud ei ole, kuid lollikindla ja töökindla ehituse poolest valiks iz 56-e (\"söida vöi masuudiga\"), aga nagu klaabu juba mainis: kui 1 pütt jampsib, siis teine toob ikka koju ära [seega ise jään jupiteri juurde(3vöi5)]

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#44

Selles ma ei kahtlegi, et Jup 3 parema kiirendusega on, lihtsalt nende Za Ruljomi andmete põhjal tundus, et see Jup 3 enam-vähem sama kehva kui Planeta 3 on. Ise oman 1973 aasta Planeta 3 ja pean tunnistama, et ei ole seda liigutanud umbes 5 aastat juba, kuna pole mõtet: kütusekulu on suur, vaja kuskilt aku otsida, edasiminek sama, mis Minskil (kuigi jah mäkke ronides on küll tunda, et Minskist vähemalt moment kõvasti parem on).
Samuti on Planeta 3 probleem see, et teda ei tohi liiga palju peedistada-lööb kolvi puruks (tuttav sai ikka mitmest kolvist jagu).

See ongi mõnes mõttes huvitav, et Jawa 360-l samuti 18 hobujõudu on, moment veits parem, kuid edasiminek on erinev nagu öö ja päev! Omal ajal, kui mina Planeta 3-a kulgesin, sõitsid sõbrad vanade Jawadega, ning kadedaks tegi küll.
Vasta
#45

Ise valiksin parimaks 350 kuubikuliseks midagi Jawa loomingust, välimuse poolest meeldiks vast Jawa 360. Iz-id ei ole minu arust suuremad asjad. 2 aastat tagasi, kui tahtsin omale ratast osta, käisin vaatamas Iz Planeta 5-e. Algus oli paljutõotav, mees võttis ratta kuurist välja ning esimese matsuga läks käima, kuid see kaup proovisõidust kaugemale ei jõudnud, kuna:
ratta edasiminek oli täpselt sama, mis mu Planeta 3-l;
kuigi ratas kaks põlvkonda uuem, oli sel ikka peal nõme sussklapp, karbussi pidi uputama (näpp alati bensune), lenksu peal oli täpselt samasugune toore klapp nagu Planeta 3-l (edasiareng ei olnud hoomatav).
Ostsin hoopis Jawa 638

Sel kevadel käisin huvi pärast vaatamas ühte Iz Jupiter 5 (huvitas just võrdlus Jawa 638-a). Kuna see ratas oli vähe sõitnud, ei hakkanud gaasi proovisõidul eriti palju keerama, kuid edasiminek tundus sel isendil küll kehvem kui Jawal olevat. Lisades veel juurde, et puudub tahhomeeter, ning pöörderaadius oli üle mõistuse suur (lenks tuli kogu aeg piirajasse keerata, see lõppes aga jala maha panemisega), ei jäänud ka Jupiter 5-st head muljet.

Iz-de puhul räägib veel kahjuks ka üle mõistuse suur kütusekulu (mis ka Jawade puhul võiks ikka kõvasti väiksem olla), samuti on mõned kurtnud raami vedeluse üle (seda räägitakse ka 638 raami kohta, kuid arvestades viimase raamil kahte toru mootori kinnituse all tundub ta ikkagi jäigem olevat). Siiski pidid Iz-ide pidurid paremad olema (trumli läbimõõt suurem, kuigi pole kursis, kas uuemate Iz-ide piduritel ka kahe eksentrikuga süsteemi rakendatakse).

Siiski see sügis Planeta 5 mind mõnevõrra üllatas. Nimelt tulin oma Jawa 638-a ühe pundiga koos Võru juures Nursil toimunud motokokkutulekult tagasi kuni Aegviiduni. Seal pundis oli üks vend Planeta 5-a, kusjuures taga istus tal veel teine vend (ülejäänud sõitsime kõik igaüks üksi oma rattaga). Kiirust kogus see Planeta 5 meist aeglasemalt ülesse, kuid kui selle üles sai, siis seda ka hoidis (tulime siis kogu maa kuskil kiirusega 95 km/h). Poleks uskunud, et Planeta nii pikalt sellist kiirust talub.

Jawade miinustel pikalt peatuda ei tahaks, neid teavad niikuinii kõik juba: väntvõll ja käigukast.
Vasta
#46

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: riho
See ongi mõnes mõttes huvitav, et Jawa 360-l samuti 18 hobujõudu on, moment veits parem, kuid edasiminek on erinev nagu öö ja päev! Omal ajal, kui mina Planeta 3-a kulgesin, sõitsid sõbrad vanade Jawadega, ning kadedaks tegi küll.
Siin ongi selle pika vaidluse vastus. Jupiter 3 teeb vanale Jawale kiirenduses ära. No siin õeldi et üks vileetsalt timmitud ja teine paremini. Paneme siis võrdseks vana Jawaga. Aga planeta jäi sul ju tublisti alla. Saadki võrrelda jupiteri ja planetat. Nendel sama suur vahe mis sind kunagi kadedaks tegi ja pisut suurem.
Vasta
#47

Eks oleneb ka, nõ kas on hea mootor sattunud. Olen näinud Planeta - 5´te, mis hulga rahva ees lihtsalt 2. käiguga sõites korra sidurit andes läks tagarattale :o (täiesti stock). ise olen sõitnud valdavalt Jupiteriga ning olen näinud Jawasid, mis jäävad ka vähesõitnuna ja suht max konditsioonis olles lihtsalt maha ja ei jõua Jupiterile järgi. Samas nägin palju aastaid tagasi ühte suht. uut 638 Jawat, mis läks nii kõvasti edasi (uskumatu), et ma poleks hakanud isegi proovima, palju ma oleks maha jäänud Jup-5´ga.

Ehk siis: on paremini ja viletsamini jooksvaid rattaid, eks ka häälestamine ja muu loeb. Ning isiklik arvamus - kogemused. \"Parimat\" ei oskaks nii välja tuua.

Ise ostsin omal ajal uue Jup-5e , kuigi oleks võinud osta ka uue 638. hind oli suht sama. Otsustasin Jup´i kasuks.
Vasta
#48

Aga kuidas soolo mt-10 iþ´ide ja jawadega võrreldes edasi läheb?
Vasta
#49

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: lõhkuja
Aga kuidas soolo mt-10 iþ´ide ja jawadega võrreldes edasi läheb?

Oleneb seadest (ülekanded jms) ja ka: kas kiirendus kohalt või maanteel nt. 80m/h -> jne.
Vasta
#50

To motamees: Aga millest ma vaidluse üldse algatasin - just sellest, et siin kirjutati, et vana Jawa sajani 11 s (kuigi need andmed ikka vist hoopis Jawa Californiani kohta käivad, ehk siis tegemist praktiliselt 634 mootoriga, kas Jup 634-e kah ära paneb?), Jupiter 3 aga 15 sek, ehk siis keegi kuskil kõvasti valetab, kui Jup 3 pidi kiirem olema.

[quote]Niimoodi kirjutas: nasa13
Eks oleneb ka, nõ kas on hea mootor sattunud. Olen näinud Planeta - 5´te, mis hulga rahva ees lihtsalt 2. käiguga sõites korra sidurit andes läks tagarattale :o

Ehk oli põhjus selles, et mees ajas ennem pöörde korraliult ülesse? Planeta 3 sikutas kah ratast ringi, mis kole, kui enne päästmist pööre ülesse ajada (kuna neil suur hooratas, ei kuku jõud niipea tagant ära kah).

Sellest, mis ratas parasjagu satub, sõltub palju jah. Ise lasin enda 638-l see kevad silindrid läbi puurida (tundus, et töö oli ideaalselt tehtud - laua peal kolvid silindris kukkuma lastes liikusid sedasi just õige kiirusega, kusjuures mõlemad ühe kiirusega), panin uued kolvid väntvõlli.
Tegin sissesõitu 2000+ km, kuid ratas üle 115 spidoka järgi edasi ei lähe, viimane näitab küll päris kõvasti vähem, sellelt kiiruselt nii umbes 10 km (veendusin selles, kui panin peale rattaspidoka, kui see näitas 100, näitas mootorratta oma 106), kahjuks küll see spekulatsiooni tasemel, kuna rattaspidokas varastati ära enne lõplikku katsetamist. Ees rattal küll ka too suur vana Jawa klaas, kuid ikkagi võiks kiirust rohkem minna (no siinseid jutte tasemel a.la Jawa 140 ma eriti tõsiselt ei võta kah). Kusjuures siit tuleb huvitav punkt välja: Jawa 634-l on 3 HJ vähem, moment veits väiksem ja madalamatel pööretel ( 31,4 Nm 4500 p/min), samas 638-l (33Nm 5250 p/min), maksimumkiirusel sõites aga just pöörded seal 5000+ kandis, peaks nagu 638 rohke kiirust välja minema, kuid tehaseandmetes neil lõppkiirus praktiliselt sama.

Dnepri kiirendus kindlasti samasse kanti, mis miilitsa soolo Uralil: 24 s sajani
Vasta
#51

No oletame et ülekanded on külkaga sõidu jaoks kohandatud ja alustatakse ikka nullist kuni sajani.
Vasta
#52

Too Planeta5 läks jah paraja tuuritamisega tagarattale, aga siiski üllatavalt jõuliselt (loomulikult väntvõll on üsna suure massiga).

Jawa (nt.638) ja siis MT10? Jawa on kergem ja suht usinalt põõrdesse mineva mootoriga, spekuleerin et Jawa läheb ikka kiiremini. Teine asi oleks ehk maanteel: kui MT10 oleks nõ. kiire reduktoriga ja sõidetakse suurematel kiirustel. Siis on juba MT10 mass vähem rolli mängiv, kui juba hoo sisse saanud. Suur põõrdemoment murraks ilmselt Jawa sellisel proovil ära. Jawa saaks oma täispõõrded suht kiiresti kätte ning mineks \"hääbuks\".

Neid ametlikke kiirusenäitajaid ei tasu vast väga tõsiselt võtta: vene rattad tulid juba uuena tehasest, üks parema minekuga, kui teine jms. Seda sattus ka Jawadel, kuigi harvemini - kvaliteet oli rohkem kontrolliall (liikusid ühtlaselt suht hästi).
Vasta
#53

Meenus üks kohalik vanem mees, kes noorena juba palju mootorratastega ringi kihutanud, omaaegsete Merivälja ja Kalamaja tsiklipuntide jt-ga suhelnud jne.

Kui mul oli Jup5 ostetud ja siis sai sõpradega õlut tehtud, siis ta kinnitas, et tema 350/360, mis hästi sätitud ja hea minekuga, sai Jupiterilt pikemal maanteelõigul pähe...

(Heh, tollal olid üldse Pannoniad ja kõiksugu rattad sellel ajal liikvel, paljud omalaadselt ära \"disainitud\" - sadulanahk mõnel pika karvaga jne. Smile

Kuna vene rattad olid kaootilise kvaliteediga, siis vahel võis sattuda \"õnnestunud\" eksemplare poodidesse... :???

Ma ei tee Jawa-vastast propagandat, aga ikka tuleb meelde juhtumeid, kus Jupiter on saanud Jawast jagu. Ehk siis päris lootusetu asi pole vene IZ-i puhul).
Vasta
#54

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: riho
To motamees:kas Jup 634-e kah ära paneb?
Tolle aja katsetustel jäi Jupiter uuele Jawale alla.
Vasta
#55

Planeta Sportidega pole siin vist õieti kellelgi kogemusi aga eks neid juppe, jappe ja tavalisi planetse on ikka rohkem kah aga kui kellelgi on kogemusi siis võiks ikka pajatada mis vahe on siis sellel planeta stock-versioonil ja eelnimetatutel tsikklitel.Mulle pole veel ükski jawa ega jupiter ja planeta sisse teind, ma ei tea kas peabki nii olema.:???
Vasta
#56

planeta spordile on iseloomulik (nagu ikka 2T) võimsuse suur ja järsk kasv suurematel pööretel. kruusa peal on seda eriti hästi tunda, kui 2. või 3. käiguga hakkab pöördeid kogudes veel tagaratas ringi käima. eks sellepärast krossimehed kahetaktilistel kiirust siduriga reguleerivadki, et pöörded kogu aeg suured oleks. aga ega sport tehasejupiterile alla küll jää. naabripoisil korralik jup-5. mul alles sissesõit pooleli, seega otsest ja tõepärast võrdlust veel pole. aga niimoodi kõrvuti koos sõites kehvem ta küll pole.
Vasta
#57

IZ Sport kohe sündinud neist teistest üle olema - Ja on ka.
Vasta
#58

natuke ot kyll, aga järgmise aasta suvel yritan natuke forsitud jaffiga 8 sekindiga sajani minnaSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne