Kanali ehitus
#1

Terv.

Kuidas ehitada kanalit looduslikes tingimutes?
St. tegu on muruplatsiga (tugeva pinnasega maa)
Kui lihtsalt auk kaevata, peaks ju kokku vajuma, kui peale sõidan.
Plaan teha ikka selline kanal, kus saab ikka püstises asendid olla, mitte seista aga...

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

Hmm, ilmselt tuleb asja toestada, sarnaselt vundamendi valamisega, kuid kas on asjal mõte, enamasti oleks sul see kanal vett ja pori täis.



Vasta
#3

motoblokk Kirjutas:Kuidas ehitada kanalit looduslikes tingimutes?
St. tegu on muruplatsiga (tugeva pinnasega maa)
Kui lihtsalt auk kaevata, peaks ju kokku vajuma, kui peale sõidan.
Plaan teha ikka selline kanal, kus saab ikka püstises asendid olla, mitte seista aga...

Vala kanali põhja teatud paksusega betoonpõrand, selle peale kanali servadesse ja otstesse lao poolkivi paksune sein üles kuni maapinnani. Päris kanali ülaservadesse servadesse võid veel nurkrauad panna, millele keevitad "vuntsid" külge, mille ankurdad nende seinte viimase kihi ladumisel kivide vahele või fikseerid muul moel nurkraua kiviseinaga.

Selline ehitustarind peaks olema piisavalt tugev kuni mõnetonniste masinate jaoks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Jossu Kirjutas:Hmm, ilmselt tuleb asja toestada, sarnaselt vundamendi valamisega, kuid kas on asjal mõte, enamasti oleks sul see kanal vett ja pori täis.

Asjal on mõtet. Endal selline kanali betoonist valatud ja tõesti enamasti vett pooleli - aga uputuspumpaga saab üsna ruttu tühjaks.Wink
Betoonpõrandal on lisaks kallutus ühe nurga suunas kus paikneb väike umbes 30cm läbimõõtuga ja sügav kaev - kuhu saab pumpa koos voolikuga paigaldada. Kanaliservad on umbes 40cm. maapinnast kõrgemal - hea kõrgus teha autole ka väljaspool erinevaid parandustöid ja ei vaja nii sügavat auku kaevata Wink
Vasta
#5

Tere!
Mul on maaalune garaash+ kanal ka veel. Vettpidavaks on asi saadud nii, et kanalisse on sisse ehitatud metallist kast e. kessoon. Varsti täitub ehitisel 40 a. aga vastu on siiani ilusti pidanud.
Kes kasti kanalisse ei teinud need pumpavad igal kevadel vett välja( kui viitsivad)
Vasta
#6

Teine võimalus on ehitada kanal kusagile kallaku lähedale, ja siis sealt seest drenaaz vedada, kust vesi minema voolab Smile
Kolmas võimalus - estakaad Big Grin
Vasta
#7

Küsikski estakaadi kohta. Kas võimalik ehitada jämedatest palkidest, mis pealt siledaks hööveldada, raiuda? Iga poole meetri tagant tuleks maasse kaevatud palk mis toestaks.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#8

Kui juba välja ehitada, siis kindlasti estakaad. Kanal pole miski variant. Tapad oma jalad üles alla jooksmisega ära. Tööd ka ebamugav teha. Estakaadil loomulik valgus pääseb alla.
Puidust prussidest võib teha küll. Seal aga üks probleem. Vihmaga on puit libe ja autoga üles ei saa.
Mina teeks puidust või rauast raamistiku ja paneks sõiduosale lennuvälja plaadid peale. Saad üles ka talvel.
Ära neid poste siis nii tiheli ka pane. Mida "õhulisem" on estakaad, seda mugavam on seal toimetada. Töötsoon vala kindlasti ära või muudmoodi kõva pind jalge alla.
Vasta
#9

Hiljuti sain geniaalse vihje: sõiduosa peale kasutada libisemise vältimiseks kaabliredeleid.
Vasta
#10

estakaadi saab ka puust Big Grin
[Pilt: cobra_ramp1.jpg]
[Pilt: cobra_ramp4.jpg]
[Pilt: cobra_ramp5.jpg]
Vasta
#11

vat kanalis on minujaoks üksainus ja väga ebameeldiv miinus - nimelt ta asub maa sees ja kui sa pead ntx sügisel miskit auto kallal nokkima põhja all, siis see niiskus mis sa sealt maa seest saad, ei mõju tervisele küll hästi. mina plaanin estakaadi teha nii, et esimene ots on fikseeritud hingedega umbes 1 - ...m kõrgusele maast ja tagumine ots on hüdrauliliselt tõstetav ja mehhaaniliselt fikseeritav ülemises asendis(turvalisus ennekõike). põhimõtteliselt kasutaks veoauto tagaluuktõstuki hüdrosilindreid koos elektrilise hüdropumbaga(juhul kui need muidugi jõuavad tõsta)., ning maa alla kaevaks siis nii vähe kui võimalik. mõjub tervisele paremini kui ei ole üleni maa all.
Vasta
#12

Teisaldatava terasestakaadi näide (üks pool lihtsalt laiali tõstetud, mitte korralikult kokku pandud asendis)
   
   
Vasta
#13

Ammusel ajal oli omal estakaad tehtud euroalustest. Marvan et nii umbes 7 alust üksteise peal( kõik kruvidega oma vahel kinni) ja kõige ülemise peal oli veel vist kruvidega kinni lastud 2cm lauad , pealesõit oli pikk ja lauge. Kõrgust nii palju et pikali ei olnud vaja olla. Pigem ratastel kelguga sai põlvli all sõita. Miinuseks oli et ainult otsadest sai ligi. Märjaga loomulikult mööda puitu ülesse ei saanud. Vahetatud sai seal mõned käigukastid, õli, paar summutit ehitatud. Vastu pidas 3 aastat ilusti ( ilmselt oleks praegugi veel püsti), siis läks lõkkesse sest kolisin sealt ära. Ainus et asi seisis ilusti betoonplatsi peal, seega polnud mul ei vajumise ega märja-niiskuse probleeme. Arvan et kui aluspinnale miski ala OSB plaat alla panna( kui raatsib) ja alustest ehitada , peaks suht odavalt saama.
Alustel oli hea see et käigukasti üksi vahetades sai aluste vahedega mängida kasti tõstmisel. Järjest nurgade ja vahede kaupa laudu erinevate aluste vahel jagades. Automaatkast pole just kõige kergem lahendus. Kandis 2T masinat ilma küsimusteta.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#14

Kanalist ma ei tea miskit, seega olen kuss. Üldiselt mulle ei meeldi kusagil pilus passida...

Minul on juba aastaid estakaad kahekordsest lapiti "narva plokist". Kõrgus on paras selili nokitseda. Puit on odav ja sõbralik, kuid peale mõnekuist vihmas ligunemist sigalibe.

Välirajatis on niikuinii ebamugav - estakaad vähemalt ei muutu basseiniks.
Vasta
#15

Buumi ajalk sai ehitatud uus garaaz ja sinna ka kanalit vaja.Auk maase kuni paeni,ca3 m pikk ja 1 m lai.Külgedeks nood 3 m pikad betoonpostid milledel puidust elektriliini postid vanasti kinnitati,otsteks betoonist kõnnitee äärekivid.Põgja valasin betoonist ja ka paesse sai süvend tehtud,et kui vesi peaks sisse tulema siis pump süvendisse ja tõmbab kuivaks.Samal ajal sai ka drenaaz tehtud kuna koheselt oli kanalis vesi,nüüd kevadeti süvendis vahel vesi
Vasta
#16

Mõni aasta tagasi sai endale garaaz ostetud, kuhu eelmine omanik oli just ilusa kanali sisse teinud. Kanali põhja korralikult betooonist valanud ja seinad fibost ladunud koos kahel pool olevate valgustite ja riiuli orvadega. Mõõdud olid ka täpselt parajad, 1m laiust, et mahub normaalselt sees tööd tegema, 4,5m pikkust kui auto on kanalil siis saab tagant otsast alla minna ja terves auto pikkuses asjatada ilma, et peaks autot edasi-tagasi liigutama. Ning sügavus 1,90m, et all saaks tööd teha sirge seljaga, mis on minu meelest kanali juures üks olulisemaid faktoreid. Praegu kahjuks on see kanal mul täis laotud ristipidi puupruss, et see päris kokku ei vajuks koos garaazi põrandaga. Kanali rajaja kahjuks ei arvestanud, et fibo sein niisama ei suuda enda taga hoida päris mitmeid tonne liiva. Nüüd kevadel ilmselt saan kõik selle sealt välja lõhkuda ja korralikult monoliitbetoonist punkri asemele ehitada. Jutu mõte oli selles, et kanali rajamisel tuleb arvestada pinnase survega, muidu võib halbade asjaolude kokkusattumisel osutuda vajalikuks teie väljakaevamine päästjate poolt.
Vasta
#17

Kanali rajamisel ei maksa jätta ka tähelepanuta pinnasevee survet. Olen kuulnud juhusest, kus garaazis oli kanaliks keevitatud plekist kast. Ühel hommikul tööle minnes avastas peremees, et vesi oli kergitanud kasti koos autoga maast lahti. Big Grin
Vasta
#18

Tänapäeval on tõstukid maru odavaks läinud, 1000€ on ostma minnes täitsa raha juba.
Vasta
#19

Kui kanali ehituseks läheb siis seinte sisse tehke riiulid, et oleks hea tööriistu asetada.
Vasta
#20

Vanas töökohas oli traktorite jaoks tehtud pikk kanal. Sügavust eriti polnud, sest traktorid niigi kõrge kliirensiga. Aga hooldust oli kuradi mõnus teha. Kanali servadel olid relsid, mille peal jooksis õlivann. Tegid punni lahti, panid plekist suunaja kõrvale, et õli "vanni" suunata ja korras. Vannile käis vist mingisugune imemissüsteem ka külge, et pärast mahutisse ära tühjendada. Sõrestik oli ka peal, et detailid ja muu vajalik õli sisse ei peaks ära kaduma.
Valgustustasid seda pikad lambid, kõik oli ilusti näha. Kanalil olid ka nö. "riiulid". Korraga mahtus järjest vist 2 traktorit sisse hooldust tegema. JD 7xxx (pika ninaga ja vähe väiksem 6920S. Ja isegi siis oli veel omajagu ruumi.
Pilt tehtud kanali tagumisest otsast. Valgustuse lülitasin välja, pilt sai vist tööpäeva lõpus tehtud.
[Pilt: 0104912453aba61.jpg]

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne