Huvitab mind vanatehnika,kuid ei tea kuigi palju sellest,ning tahaksin teada mis järgmised asjad on ja mida nad teevad
1.pilt
2.pilt
1-mis see on,mis sinna sisse käib ja kuhu voolik peaks minema?
2-see peaks olema paak,kuhu seljuhul voolik läheb?
3-mis asjaga tegu,kuhu sealt peaks voolikud minema?
4-käivitus mootor?
5-mis asja see hoob peaks tegema?
7-mis sinna avasse läheb?
ja mootoril on mitu polti,mis pole kinni keeratud,see on normaalne?
3.pilt
1-7 mis asjaga tegu?
4.pilt
1-4 mis nad teevad?
mismoodi mootor seisma jäetakse?
1. pildil siis on vigur, mis ühendab käivitamise hetkeks akud starterile 24V, muidu on elektrisüsteem 12 volti
2. pildil :
ei saa aru, mis kohas see nr 1 peaks olema , aga tõenäoliselt on tegu käivitusmootori bensiinivoolikuga.
nr2 peaks olema käivitusmootori bensiinipaak
nr 3 on kõrgsurvepumba etteandepump , üks toru läheb kütusepaaki (läbi filtri) ja teine kõrgsurvepumpa (ka võibolla läbi filtri)
nr4 on tõesti käivitusmootor
nr5 on käivitismootori tsentrifugaal (automaatne) pööreteregulaator ja sealt peab minema hoob karburaatori segusiibrile.
nr 7 kohta ei oska selle pildi järgi midagi öelda.
3. pildil
nr1 on tulede ümberlüliti
nr 2 on vist käsipidur
nr 3 on käigukang
nr6 on käsigaas
ülejäänud on sidurid ja pidurid, aga enam täpselt ei mäleta, mis pedaal mida teeb
4. pildil on heedri ja haspli ja peksumasina variaatori reguleerimise hoovad, ei mäleta enam täpset otstarvet. Mootor peaks seisma jääma, kui käsigaas maha lükata. mõnel mootoril oli suretamiseks eraldi tross kabiinis, seda tuli tirida ja siis jäigi seisma.
Aga üldiselt on see kombain üsna keeruline aparaat. Kui juba lihtsate asjadega on niipalju küsimusi, siis ma ei soovitaks sellega iseseisvalt põllurallit sõitma hakata. Katsu leida mõni targem mees, kes kõik vajalikud sõlmed puhtaks teeb ja hoolduse läbi viib. Ja siis kõrval seisab, kui esimesi ringe teed.
(20-09-2011, 23:45 PM)tarmo242 Kirjutas: Huvitab mind vanatehnika,kuid ei tea kuigi palju sellest,ning tahaksin teada mis järgmised asjad on ja mida nad teevad
...
Mine raamatukokku ja leia sealt vene "2. liigi traktoristi õpik", või veel parem, "Kombaineri ABC". Seal on kõik küsimuste vastused kirjas ning lisaks hulk muud infot, mida niikuinii kohe vaja läheb, kui masin mütsub...
Vaat see nr. 3 on selline pätakas,et seismisega roostetab vahest nii kinni,et ei liigugi enam. Mis sest et nafta all jooseb ja ka koguaeg töös. Vahet pole ka selles,et paned uue peale. Aasta pärast jälle kinni.... Kasuks tuleb ka see,kui vahetevahel liigutad edasi-tagasi,siis määrib natuke ja roostetamine väheneb. Kui aga üldse ei torgi,siis ei päästa miski.... muudkui vaheta tihend ja lihvi haljaks seest. Teinekord kannatab teha. Olen ka seest üle treinud ja jämedama kummirõnga sisse toppinud. Aitab seegi.
(21-09-2011, 07:56 AM)sass Kirjutas: 1. pildil siis on vigur, mis ühendab käivitamise hetkeks akud starterile 24V, muidu on elektrisüsteem 12 volti
2. pildil :
ei saa aru, mis kohas see nr 1 peaks olema , aga tõenäoliselt on tegu käivitusmootori bensiinivoolikuga.
nr2 peaks olema käivitusmootori bensiinipaak
nr 3 on kõrgsurvepumba etteandepump , üks toru läheb kütusepaaki (läbi filtri) ja teine kõrgsurvepumpa (ka võibolla läbi filtri)
nr4 on tõesti käivitusmootor
nr5 on käivitismootori tsentrifugaal (automaatne) pööreteregulaator ja sealt peab minema hoob karburaatori segusiibrile.
nr 7 kohta ei oska selle pildi järgi midagi öelda.
3. pildil
nr1 on tulede ümberlüliti
nr 2 on vist käsipidur
nr 3 on käigukang
nr6 on käsigaas
ülejäänud on sidurid ja pidurid, aga enam täpselt ei mäleta, mis pedaal mida teeb
4. pildil on heedri ja haspli ja peksumasina variaatori reguleerimise hoovad, ei mäleta enam täpset otstarvet. Mootor peaks seisma jääma, kui käsigaas maha lükata. mõnel mootoril oli suretamiseks eraldi tross kabiinis, seda tuli tirida ja siis jäigi seisma.
Aga üldiselt on see kombain üsna keeruline aparaat. Kui juba lihtsate asjadega on niipalju küsimusi, siis ma ei soovitaks sellega iseseisvalt põllurallit sõitma hakata. Katsu leida mõni targem mees, kes kõik vajalikud sõlmed puhtaks teeb ja hoolduse läbi viib. Ja siis kõrval seisab, kui esimesi ringe teed.
Tänud vastamast,ei ole soovi selle aparaadiga midagi teha,lihtsalt oli huvi aga muidu see 1pildil on 1 käivitusmootori paak,kust läheb pooleks lõigatud voolik?,veel siis küsimus kuhu peaks minema paagist tulev voolik?ise enesest masin tõõtas viimatu kuskil 10 aastat tagasi ja siis on lihtsalt peale koristamist seisma jäetud,veel oleks üks küsimus.mis on nuppude otstarve ja seina peal olevad pildid vastavad kangidega?Ja veel kuidas põhimõtselt masin käima pannakse?
(21-09-2011, 10:33 AM)v6sa Kirjutas:
(20-09-2011, 23:45 PM)tarmo242 Kirjutas: Huvitab mind vanatehnika,kuid ei tea kuigi palju sellest,ning tahaksin teada mis järgmised asjad on ja mida nad teevad
...
Mine raamatukokku ja leia sealt vene "2. liigi traktoristi õpik", või veel parem, "Kombaineri ABC". Seal on kõik küsimuste vastused kirjas ning lisaks hulk muud infot, mida niikuinii kohe vaja läheb, kui masin mütsub...
Ei taha masinat käima panna,lihtsalt tekkis huvi asja vastu ja erilist vajadust pole raamatu jaoks
Pilt nr 3.
4- põhupunkri avamise pedaal. Kinni läheb ise, hüdraulika aitab
Pilt nr 4.
1- sellega pingutatakse rihma, millega käitatakse kogu heedri-kaldkonveieri ülekannet. Teoreetiliselt on võimalik rihma lõdvendamisega katkestada ülekanne heedrile mis teatud hetkedel võib väga vajalikuks osutuda.
2- peksumasina siduri lülitushoob. Piltlikult öeldes käitatakse läbi selle siduri kõiki kombaini mehhanisme.
3- vilja väljalaadimisteo sisse/väljalülitamishoob.
4- peksumasina ja peksukorvi vahelise pilu reguleerimise hoob
Need viis hooba mis seinaküljes paistavad on ülalt alla:
veermiku variaatori hoob (kombaini liikumiskiiruse muutmiseks)
peksumasina variaatori hoob (peksumasina pöörlemiskiiruse muutmiseks)
haspli pöörlemiskiiruse reguleerimise hoob
haspli tõstmise-langetamise hoob
heedri tõstmise-langetamise hoob
(21-09-2011, 22:29 PM)Leiutaja Kirjutas: 1- Teoreetiliselt on võimalik rihma lõdvendamisega katkestada ülekanne heedrile mis teatud hetkedel võib väga vajalikuks osutuda.
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2011, 20:36 PM ja muutjaks oli E303.)
Lisan siia kombaini NIVA vanemat tüüpi kabiini sisu skeemid .Sinu kombain peaks olemema valmistatud ennem 1982 aastat.Sest su kombainil puudub terakao mõõtur ning armatuuris olev peksutrumli tahhomeeter on vanemat tüüpi. Uuema tüübi masinatel on see kandiline ning samuti on armatuurlaual mõned signaalambid juurde tulnud.Samuti kadus ära see vänt millega peksutrumli kiirust muudeti. Kui võimalik siis vaata oma kombaini tootmise aastat tehase lipikult. See asub kombaini kabiini esiosa alumises nurgas.Seitsmekümmnendatel aastatel toodetud masinatel oli tehase lipik terapunkri esiosa ülemises osas . Kabiin oli üleni punane aga alates 1982 aastast oli kabiin valget värvi.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(01-10-2011, 20:08 PM)E303 Kirjutas: Lisan siia kombaini NIVA vanemat tüüpi kabiini sisu skeemid .Sinu kombain peaks olemema valmistatud ennem 1982 aastat.Sest su kombainil puudub terakao mõõtur ning armatuuris olev peksutrumli tahhomeeter on vanemat tüüpi. Uuema tüübi masinatel on see kandiline ning samuti on armatuurlaual mõned signaalambid juurde tulnud.Samuti kadus ära see vänt millega peksutrumli kiirust muudeti. Kui võimalik siis vaata oma kombaini tootmise aastat tehase lipikult. See asub kombaini kabiini esiosa alumises nurgas.Seitsmekümmnendatel aastatel toodetud masinatel oli tehase lipik terapunkri esiosa ülemises osas . Kabiin oli üleni punane aga alates 1982 aastast oli kabiin valget värvi.
Ei saa praegu vaadata,aga kui mälu ei peta siis 1977 ei või olla?