Tartu - heade mõtete linn
#1

Allikas: www.tartu.ee
Linn toetab vanatehnikamuuseumi rajamist Raadile

Linnavalitsus luges krundil Roosi 91 asuvad lennukiangaarid sobivaks vanatehnikamuuseumi rajamiseks koos restaureerimis- ja huvikeskusega, mis hakkaks tegelema vanasõidukite restauratsiooniga ja tehnika propageerimisega noorte seas.

Vanatehnikamuusemi loomist taotlev vanatehnika klubi \"Levatek\" esitas taotluse nii Roosi 91 kui Kasarmu 11 kruntidele, kuid linna arvates ei sobi Kasarmu 11 krundil olevad ratsatallid ja neid teenindav maa kavandatud tegevuseks. Seevastu Roosi 91 krundil olevad angaarid toetavad taotletud funktsiooni, sest suured ruumid annavad eksponaatide vaadeldavuseks piisava ruumi ja võimaldavad paigutada suuri eksponaate.

Kuna tegemist oleks esimese vanatehnikamuuseumiga Eestis, on klubi valmis tagama muuseumi püsiekspositsiooni ja ka vahetuseksponaatide rahvale näitamise. Klubi nägemuse järgi annaks loodav vanatehnikamuuseum koos selle juurde kuuluva restaureerimis- ja huvikeskusega ideaalse võimaluse noorte vabaaja sisustamisel.
Vasta
#2

On see ikka tõesti esimene?

Dad.
Vasta
#3

Tsitaat:...klubi nägemuse järgi annaks loodav vanatehnikamuuseum koos selle juurde kuuluva restaureerimis- ja huvikeskusega ideaalse võimaluse noorte vabaaja sisustamisel.

Selline artikkel teeb mind küll skeptiliseks:
1. Kes selle restaureerimisprotsessi kinni maksab,sest teatavasti pole see odav tegevus. Nii et ideaalne vaba-aja veetmise võimalus pole igaühele kättesaadav.
2. Julgen ka kahelda nn. restauraatorite kompetentsis.
Vasta
#4

Arvatavasti siis linn lihtsalt eraldab hooned ja toetab mingil määral ka nende korrastamist ja kommunikatsioonidega varustamist ning seejärel jääb asi entusiastide kanda.
Restaureerimise näol on arvatavasti silmas peetud ikka \"Levateki\" ja ka teiste fännide tegevust, kes siis mõned noored tehnikahuvilised oma hoole alla võtavad.

Igatahes tervitatav mõte, aga kas asjast ka asja saab?:???

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5

Idee on kahel käel toetatav, aga mis aastanumbrit kalender näitab kui keskus valmis saab. Pahatihti on nii, et algul on kõik suured lubajad, tegijad ,aga ootamatult saab raha otsa ja siis jääb asi unarusse. Õhku jääb küsimus, mis rahadest seda finantseeritakse-, ega viiesajased puu otsas kasva. Loodame, et keskus ikka valmib!
Terv.Jaanus
Vasta
#6

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: iz350
kas tsikkel polegi vanatehnika?kurtna motomuuseum!

Ma pidasin silmas veel ka Kuke Hindreku kollektsiooni...

Dad.
Vasta
#7

On olemas küll kõiksugu muuseume: tsikli, raudtee, tuletõrje, maantee, põllumajandus jm. talumuuseume ja erakollektsioone. Aga ei ole ikka veel vanatehnika/ AUTO muuseumi.

Dad, kas pead esimeseks automuuseumiks kod. Kirsi suvist vanasõidukite näitust Palmses. Minu arvates seda päris muuseumiks lugeda ei saa, jääb natukene puudu.

Luther, kaasates noori tegevusse, on asjal mitu positiivset poolt. Esiteks, võimalus sisustada nende vabaaega ning äratada neis huvi tehnikaajaloo ja -kultuuri vastu. Teiseks, muuseumi iga võimaliku nn. lisa funktsiooniga avaneb võimalus taotleda raha igasugu fondidest.
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vana
On olemas küll kõiksugu muuseume: tsikli, raudtee, tuletõrje, maantee, põllumajandus jm. talumuuseume ja erakollektsioone. Aga ei ole ikka veel vanatehnika/ AUTO muuseumi.
Siis võiks ju ka nii kirjutada ... et esimene automuuseum.

Tsitaat:Dad, kas pead esimeseks automuuseumiks kod. Kirsi suvist vanasõidukite näitust Palmses. Minu arvates seda päris muuseumiks lugeda ei saa, jääb natukene puudu.

Kod Kirsile tuleb selles osas küll tunnustust avaldada, et ta on midagi ära teinud ... erinevalt teistest, kes ainult halavad ja suuri projekte teevad.
Iseasi mida sinna püsiekspositsiooni näitamiseks panna ... selles osas jääb ilmselt muuseumi tase kod Kirsi omaga võrreldavaks.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne