Derby sildiga pähkel ja see teine ka
#1

Laenake silmi kahe ratta jaoks. Esimene on Diamanti ketirattaga ja Derby sildiga. Sildineedid on kodukootud, nagu näha on sildist allpool veel üks vaba neet. Raaminumber 14440. Kaelakausid aga sisselõigetega, erinevalt ühest siin foorumis kajastatud Derbyst.
Teise ratta silt on olnud vesipilt. Raaminumber neljakohaline, raamitorude ühendusmuhvid päris paksukesed, tagahargi otsad keevisliitega, triibud puna-kuldsed. Porilauad lihtsa kumera profiiliga, esiporika otsal on ETK-lt tuntud tiib ja ratas embleemi konts.
Kas keegi näeb puude taga metsa?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                   

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#2

(21-10-2011, 01:58 AM)tolmuahv Kirjutas:  Laenake silmi kahe ratta jaoks.

ETK tiib peaks olema Saksa Torpedo. Enamikul minu erakogu ETKdest ongi peal minu poolt Saksamaalt toodud porilauamärgid, kuna siinsed algsed kippusid purunema. Kas ja kes veel seda kasutas, seda paraku ei tea. Mõni Eesti väiketootja võis seda vabalt teha. Ega sellegi osas ei anna pead, et ETK mõne (varasema) mudeli juures värvitud embleemi kasutas.

Derby on ka tõenäoliselt mingi kohaliku väiketootja töö - minu komplektsel Derbyl on küljes läbisegi Inglise ka Saksa osi, mida inglased ega sakslased reeglina kunagi ei teinud. Sinu raam on arvatavasti sama tootja töö - loogiline, et sinna on pandud külge veidi teisi osi, mida parajasti saada oli. Ketiratas on vast hiljem vahetatud. Kes Derbyt tegi - jällegi ei tea kahjuks... mul on peale komplektse naisteratta olemas ka üks meesteratta raam sellise märgiga (kahjuks küll üsna "püksinööp"...).

Igatahes usun ma, et mõlemad jäänused on Eestis valmistatud rattast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kindlasti ei ole piltidel ETK.
Tõenäoliselt ei ole piltidel ka Derby.
Arvatavasti ei ole kõik eesti tundmatud jalgrattad valmistatud Eestis.
Vasta
#4

Kaldun ka arvama, et Derby pole Derby. Silt on sinna liiga ise pandud ja nagu öeldud, kaelamuhvid hoopis teistsugused kui Valdo Derbyl, et kas tõesti sama tootja raam? Teisest küljest on numbrišrift väga sarnane, etriti nullid on hästi sarnased vasakult poolt laiad. Ja tagakahvli otsa kuju sadulamuhvi juures ka nagu kaks tilka vett. Kahvli kontramutter oli ka samasugune nagu Valdo Derbyl aga kahvel kahjuks nõukaaegne.

ETK pole see teine kindlasti mitte aga ehk ikka Eestis tehtud ratas. Vaevalt, et kaugema tootja nii väiksese numbriga raami siia sattus.

Ei teagi, kuidas nüüd edasi elada Smile

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#5

(22-10-2011, 00:07 AM)tolmuahv Kirjutas:  Kaldun ka arvama, et Derby pole Derby. Silt on sinna liiga ise pandud ja nagu öeldud, kaelamuhvid hoopis teistsugused kui Valdo Derbyl, et kas tõesti sama tootja raam? Teisest küljest on numbrišrift väga sarnane, etriti nullid on hästi sarnased vasakult poolt laiad. Ja tagakahvli otsa kuju sadulamuhvi juures ka nagu kaks tilka vett.

Vaevalt Derbyt teinud väiketootja ise raame tegi. Pigem tõi partiidena sisse, värvis ja tagus numbrid peale. Seega - raami üksikasjad võisid varieeruda iga (väike)partii tagant.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Igaks juhuks siia ka Valdo Derbi teemale viide
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...ight=Tempo
et asjad oleks seotud ja saaksid areneda ning hargneda.
Vasta
#7

raaminumber 80tuhat midagi on ikka väga suur Eesti tootja jaoks. Isegi 14440 on suur- ja tegu peaks olema väiketootjaga. Sildi all on näha ka üks üleliigne neet. sedapuhku ei ole vist tegu lisasildiga nagu Wandereridel see Lier&Rossbaumi märk firmasildi all.

Sellest teisest rattast veel- eks ole sellel väga erilise lõikega kaelamuhvid? Sellised sirgelt viltu lõigatud, külje pealt hästi näha. Kas siit võiks midagi hargnema hakata?

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#8

"Viltused kaelamuhvid" on tõesti spetsiifilised, on selliseid nähtud aga ei mäleta - mis, kus js mis pärast. Vb vendade Tiitsmaade erakoguga seoses?
Nende jalgratta markidega on ju selline lugu, et igasugused Royalid, Idealid jne olid üsna levinud nimetused (tagasihoidlikult öeldes) ja ekspluateerisid neid mitmete maade tootjad, sealjuures vast eriti meelsasti väiksemad tegijad. Ka Derby on selline mõnus nimetus, et seda kasutati mitmeti. Ka praegu on saksa ebais Derby jalgrattasilt müügil, arvatavasti saksa asi ja hilisemast ajast (ilmselt, tegumoe järgi).
Nende 5 - kohaliste raaminumbritega on kõige suurem jama, mingid ebamäärased valmistajad, mitte enam väikesed aga ka mitte eriti suured tegijad, kui võtta tootmisajaks jämedalt 30 - ndad. Võiks olla mõni lätlane, soomlane vms aga kas ja kes...
Sellel Derby - sildiga isendil võiks sildi ettevaatlikult ära võtta, ega see suurt midagi ei annaks, aga ega need al. needijurakad nagu nii eriti ilusad ei ole ja vb on sildi all näha originaalvärvi/triipu/sildijälje jäänust.
Vasta
#9

(24-10-2011, 01:50 AM)tolmuahv Kirjutas:  raaminumber 80tuhat midagi on ikka väga suur Eesti tootja jaoks. Isegi 14440 on suur- ja tegu peaks olema väiketootjaga.

Ärge eeldage, et kõik Eesti väiketootjad on raaminumbreid pannud oma toodetele järjest. Väga uhke on on oma tehase esimsele rattale panna raaminumbriks 278782 ja teisele rattale näiteks 287887. Pealegi läheb vaja sel juhul vaid kolme numbrirauda Smile

Eriti kasutati seda suure numbri efekti siis, kui üritati oma toodangut müüa Lääne toodangu pähe.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

(24-10-2011, 10:20 AM)valdo Kirjutas:  
(24-10-2011, 01:50 AM)tolmuahv Kirjutas:  raaminumber 80tuhat midagi on ikka väga suur Eesti tootja jaoks. Isegi 14440 on suur- ja tegu peaks olema väiketootjaga.

Ärge eeldage, et kõik Eesti väiketootjad on raaminumbreid pannud oma toodetele järjest. Väga uhke on on oma tehase esimsele rattale panna raaminumbriks 278782 ja teisele rattale näiteks 287887. Pealegi läheb vaja sel juhul vaid kolme numbrirauda Smile

Eriti kasutati seda suure numbri efekti siis, kui üritati oma toodangut müüa Lääne toodangu pähe.

Kas on selle kohta mingeid konkreetseid näiteid? Huvitaksid kõik teadaolevad faktid!

Vasta
#11

Nonii, võtsingi ilma eriliste ootusteta Derby sildi maha ja nagu arvasingi, polnud seal all näha midagi peale hilisema värvikihi. Aga siinkohal tahaksin anda au ksf! Kassi intuitsioonile- liivapaberiga ülevärvitud sildialust sondeerima hakates paljastuv oli põnev nagu krimikroonika. Kahjuks ei tulnud lagedale ei vana värvi ega sildijälge, sest hoolas käsi oli kõik enne ülevärvimist lagedaks kraapinud. See-eest nägi ratta käil välja nagu tähistaevas, värvi alt paljastus tervelt viis needikändu lisaks kahele augule, mis sildist jäid. Muist olid püsttelje suhtes viltu. Need, mis paiknesid rombi kujuliselt, olid ka kõige stabiilsemate mõõtudega- horisontaalsete vahe 30mm, kummastki horisontaalsest üles ja alla 45mm tsentrist- tsentrisse.
Derby mõte tuleb vist nüüd maha kanda.
Kahjuks polnud fotokat kaasas, lisan pildi hiljem.

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne