Huvitavad autohinnad aastal 1980
#1

Minu käes on praegu aastakäigud tšehhikeelset ajakirja Auto Mobil, ühes 1980 aasta numbris oli nende kunagine omanik konverteerinud mõningate lääne autode hinnad ametlikus kursis rubladesse.

Ehk pakub huvi.
Opel Kadett L: 12100 DM-i ehk 4000 rubla
Mercedes 300D 25 809 DM-i ehk 8600 rubla
Audi 80 GLE 17 671 DM-i ehk 6000 rubla
VW Golf GTI 16 143 DM-i ehk 5400 rubla
VW Jetta GLI 15 835 DM-i ehk 5200 rubla
Ford Granada GL 20 218 DM-i ehk 6800 rubla
BMW 635 CSI 51 900 DM-i ehk 17 300 rubla
MB 450 SLC 5,0 65 517 DM-i ehk 21 800 rubla
Porsche 928S 72 900 DM-i ehk 24300 rubla
BMW M1 113 000 DM-i ehk 37 700 rubla

Need konverteeringud on nähtavasti tehtud miski toonase ametliku kursi alusel, millel polnud midagi ühist reaalse rubla ostujõuga.

Võrdluseks hindade kasvust: 1991 maksis Mercedes S124 diiseluniversaal 66 000 DM-i ehk sama palju MB 450 SLC kümme aastat varem. Inflatsioon on selle nimi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Ametlik kurss oli 1$ = ca 0,66 rbl. See kehtis peaaegu 90-nda aastani ja teatud VIP-idele veel hiljemgi. Tänavakurss oli midagi muud ja seda ma ei tea enam. Kas mitte ühel hetkel 1$ - 8 rbl. Olid veel boonid ja vist veel mingid tšekid.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

See on täiesti hüpoteetiline teema ju:
a)teab keegi kedagi kes sai oma puurublade eest väljamaa auto osta?
b)sai üldse tollel ajal ntks kogu oma vaba raha DEMideks või dollariteks vahetada?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#4

Härra Tegelane5

Igaks juhuks kordan üle, et ma ei väida nagu saanuks keegi:

a) osta suures koguses valuutat
b) osta endale vabalt välismaa autot.

Antud postitus on tehtud kategoorias "huvitav vahepala".

Parimat
A.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Kursiks on võetud 1 rubla = 3 marka.
Mõned hinnad veel juurde:
Odavaim auto Lääne-Saksa turul aastal 1980 oli Fiat 126 (valmistatud Poolas) - 6548 DM ehk 2183 rubla.
Lada 1200 (ehk siis VAZ 2101) - 8100 DM ehk 2700 rubla.
VW 1200 L ("põrnikas", valmistatud Mehhikos) - 8505 DM ehk 2835 rubla.
Natuke ka hinnatabeli teist otsa:
Lamborghini Countach S - 150 000 DM ehk 50 000 rubla.
Rolls-Royce Silver Shadow - 151 759 DM ehk 50 586 rubla.
Kalleim sõiduk hinnatabelis - Rolls Phantom VI - 395 000 DM ehk 131 667 rubla. See on küll pigem teoreetiline, sest vaevalt noid limusiine Saksamaal kuigi palju osteti.
Keskmine bensiinihind - Normal (91-92 okt.) 0,956 DM ehk 32 kopikat.
Super (98 okt.) 1,002 DM ehk 33 kopikat.
Muidugi tuli maksta ka automaksu ja liikluskindlustust. Näiteks:
Lada 1200 - aastamaks 172,80 DM (57,60 rubla), liikluskindlustus olenevalt registreerimiskohast 613-943 DM (204-314 rubla) aastas.
Säärase omaaegse rehkenduse järgi võis ju näida, et autod sealmaal üliodavad. paraku oli too valuutakurss aga lihtsalt laest võetud. Legend räägib, et olla kehtestatud kunagi Stalini ajal ja Stalini isiklikul korraldusel: määrati rubla ja dollari vahekord ja siis rehkendati teiste valuutade kursid selle järgi. Too rubla ja dollari kurss oli aga lihtsalt mingi Stalinile meelepärane number.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Siinkohal tuletan meelde ühte vahvat Rublasid täis kohvrit mille sai saladuslik pankur mu käest.
Herrad lugesid kõik üle ja olla olnud ca 235000 rbl.
Sellel ajastul oleks KGB ladviku onuna selle kohvriga mitu unistust saanud sealt pahast läänest tuua.
::::: Unistused.....

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#7

Täiesti juhuslikult jäi täna silma reklaam selliste autohindadega.
Huvitav, kui palju väliseestlased seda võimalust kasutasid ka?
Vaba Eestlane (Toronto) 16.02.1973
http://dea.nlib.ee/

   

VAZ 2101 3214.- USD
Mosse 412IE 3298.- USD
Mosse 408IE 3033.- USD
ZAZ 968 2026.- USD
Vasta
#8

Ma olen Viljandis näinud Vaz-2106't, mille kohta räägiti, et see oli väidetavalt ostetud Berjozka poe vahendusel. Justkui välismaalased oleks ostnud siinsetele sugulastele.

Auto oli selle poolest kummaline, et tal olid nimesildid mingi punase lisandiga. Kahjuks ei mäleta, mis seal kirjas oli. Eksisteeris see auto 80-ndate teises pooles, omanikuks Viljandi I Keskkooli tööõpetuse õpetaja Hennu K.

Viljandis eksisteeris lühikest aega ka parempoolse rooliga Ford Escort MK1, mis väidetavalt oli Inglismaal elanud sugulase pärandus. Kahjuks tolle auto saatus on teadata.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Ei nohh...Volga poes olid kogu aeg pruugitud lääne autod saadaval, 2-3 tk. olid need kogu aeg sees.
Kusjuures, kuna riikliku hinna neil ei olnud, siis sai neil igasuguseid silte panna - ka 30 ja 40 000 rubla.

Teine asi muidugi see, kes seda sai endale tol ajal lubada, kui isegi Ladaga sõitmine nõudis üsna laia tutvusringkonna ning sügavad taskud.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#10

Huvitav teema!
Ise mäletan veel hästi Soome marka ametliku kursi 70-ndate lõpupoolel, mis oli 1 rubla=7,50FIM - samas 1 DEM oli 3 FIM.

Tänavakursit ma ei enam mäleta, meie turistid ostime ruplad enamasti riiestest.Smile
Vasta
#11

Tsitaat:Ma olen Viljandis näinud Vaz-2106't, mille kohta räägiti, et see oli väidetavalt ostetud Berjozka poe vahendusel. Justkui välismaalased oleks ostnud siinsetele sugulastele.

Berjozka vahendusel said auto osta ka näiteks need, kes olid saanud päranduse välisriigist. Valuutat kätte ei antud.
Vasta
#12

Valuutast.
Selle nö ametliku kursi järgi said rublasid valuuta vastu need, kel ees ametlik väljamaale sõit. Näiteks turismireis, sugulaste külastamine jne. Muidugi mitte piiramatult, vaid siiski piirsummade ulatuses. Kui suured summad olid, ei ole enam meeles. Igatahes küllakutsega sugulaste külastamise korral ei olnud summad väikesed. Kuid suurt probleemi see ei tekitanud, sest massiliselt sugulasi välismaal ei külastatud. Siinkohal ei pruukinud probleemiks olla mitte KGB karvane käsi, vaid lihtsalt reis oli liiga kallis.

Kuid siis tuli perestroika ja kõik muutus. Lisaks vabamale sugulaste külastamisele lubati ka välismaa tuttavatel teha küllakutseid ja nende alusel lubati nõukogude inimesi välismaale. Meie reis tuttavate juurde W-Germaaniasse toimus 1989 a. suvel ja just vahetult enne seda need vahetatavad summad vähenesid ½ võrra, nii et ca 2000 DM asemel sai näkku ~900DM. Olukord nõukogude valuutavarudes oli aga halvenemas, nii et selle raha kättesaamiseks tuli a) teha akrobaatilisi-jõulisi võtteid kassa järjekorras b) kasutada pangas töötavat tuttavat ja saada summa kätte tagaukse juures. 1990. a. suvel toimunud reis Soome toimis samadel alustel.

Võidumehed olid need, kes "tuttavate" külastajatena läksid Soome, ostsid 100FIMi eest kopika ja müüsid siin maha. Olid ulme ajad! Ah et miks kopika? Sest välismaa autodele oli toll ees, mis küll hiljem maha võeti. Siis algas siinpool lahte Datsun Cherry ajastu.

Sotsriikidesse reisimine oli vist teist moodi. 1988. a. osalesin turismi reisil Ungarisse, sel puhul tohtis kaasa võtta 30 rbl. ja seda sai kohapeal vahetada mingi kursi alusel. Igatahes vahetatavast rahast jätkus teksade, kingade ja elektron kella ostmiseks (need siis suuremad asjad).

Väliseestlaste autoostud enne perestroikat.
Kinnitan versiooni, et väliseestlastel oli võimalus oma siinsetele sugulastele autosid osta. Oma perekonnatuttavatel sarnaselt perre tulnud 2106. Oli tõesti röövellik hind, kuid muud moodi ei saanud seda teha (väljamaalt osta vms). Tõesti ei mäleta, kas sealtpoolt lihtsalt raha sai saata. Kui see võimalik ka oli, siis siinne sugulane sai selle sama mõtetu pangakursiga või tšekkides - poonides.

Tšekid ja poonid olid minu mäletamist mööda seotud sellega, kui keegi välismaal töötas. Peamiselt oli see seotud meremeestega. Tšekipood Tallinnas asus Vase tänaval ja pooni pood Paldiski-Tehnika nurgal.

Muuseas, valuuta omamine nõukogude ajal oli kriminaliseeritud. Samuti kui pornograafilised pildid, riigivastane kirjandus, sini-must-valge jne.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne