Õli ringlus
#1

Keegi oskab öelda, miks ei lähe õli siis oliradikasse, kui ta teatud temperatuurini soojeneb? Autoks ikka Omega 2.3 TD. Kas kuskil on mingi õli termaostaat or smth? Nimelt on mul õli radikas kogu aeg külm, sõida palju tahad...Sad

LISATULED.COM - Lisatuled, Led barid, töötuled
Aia- ja kodukaubad
Vasta
#2

õlifiltri juures - kust radika-torud peaksid alguse saama, pidi jah termostaat olema (vähemasti bensiini-ooplitel). Ise pole näinud, aga olemas ta onSmile
minu õliradikas on kah praeguste ilmadega külm.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

mul on ta igasuguste ilmadega külm, olgu suvi või talv... aga mis kraadide pealt ta avanema siis peaks?

LISATULED.COM - Lisatuled, Led barid, töötuled
Aia- ja kodukaubad
Vasta
#4

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vjatka
Autoks ikka Omega 2.3 TD.
võib-olla tähekombinatsioon \"TD\" takistab avanemist (eriti just see D-täht)Big Grin
ok, nali naljaks - enda tehnika seda poolt soojemate ilmadega ei uurinud, niiet ei tea. Eks kui teinekord pikemalt kohapeal tiksun, siis uurin! Muide, õliradikas peaks olema kõigil (vähemalt 2.0) GSI-del - ka ühe nukkvõlliga motodel. Sama mootoriga non-GSIdel (ehk siis 8V Kadett sedaan+caravan, lisaks 8V OmegaA-VectraA) aga seda radikat pole.
...eks ta üks mõttetu \"vile\" ole vast.
kui järele mõelda, siis mootoripesu tegemisel (kui moto juba oma masinal oli, augustis) olin unustanud õliradika toru pingutada - tulemuseks oli liitrike pesuõli maas. Külma mootoriga - ning õhutemp. kah eriti kõrge polnud, aga \"klapp\" pidi ometi lahti olema... Hmm - hakkasin ise alles nüüd asja üle mõtlema.

noh, GAZ-UAZ-mehed - kuidas teil selle asjaga on? Pidevalt õliradikas taga?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Vähemalt osadel masinatel toimib see termostaat õlisurve kaudu. Kuumal mootoril õlisurve langeb ega jaksa enam seda klappi kinni hoida, kustkaudu õli radikasse lastakse. Arvestatud on nii, et klapp avaneks nii 80 kraadi juures.
Vasta
#6

Ahjaa, unustasin. Ka külmal mootoril on see klapp tegelt natuke irvakil, muidu võib õliradika soojuspaisumisest lõhki lüüa.
Sellest vist siis ka see õliloik...Smile
Vasta
#7

krt, mul põhiprobleem selles ongi, et kui mootor soojaks läheb, tahab surve kuidagi ära kaduda (punane tuluke hakkab madalatel pööretel ca 600p/min vaikselt virvendama). Teine õliga seotud jama on selles, et vahepeal siis kui ppikemad sõidud on, hakkab see kollane tuli vilkuma, kus on õlikann ja all lainetus. Ise kahtlustan vaikselt õlipumpa.
Mis te arvate?

LISATULED.COM - Lisatuled, Led barid, töötuled
Aia- ja kodukaubad
Vasta
#8

noh, GAZ-UAZ-mehed - kuidas teil selle asjaga on? Pidevalt õliradikas taga? [/quote]
**************************
ÕliradikasBig Grin taga? Tava radika ees ikka:lol
Ok saan aru.Olemas aga tilpneb niisama
küljes voolikud lahtiühendatud.:???Miks?
Õlisurve tõmbab madalaks hoolimata sellest kui \"paksu\" õli sinna sisse pannakse.
GAZ 24 tehaseraamat väidab ,et õliradikas peab olema sisse lülitatud (torude vahel kraanid) kui sõidetakse kuuma ilmaga pikki maid kiirusel üle 100km/h.
Oma katsetused Pärnu -Tallinn ots GAZ24ga (moto parajalt hõre) väljalülitatud:lol(hea sõna) ja ei miskit hullu.:bounce:bounce Kiirust oli piisavalt et trahvi saada:keersilm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne