Suurim R4?
#1

Teema on puhtteoreetilist laadi.

Olen natuke mõelnud erinevate automootorite versioonide ja töömahtude üle, aga tasapisi on hakanud natuke huvitama, kui suur on suurim tehasetoodangus valminud seeria R4 sisepõlemismootor, mis sõidu (veo-) autole/traktorile paigaldatud?

Siiani on jäänud mõned Ca. 2,5 liitrise mahuga mootorid nõ. R4 - de ülemiseks piiriks.

Kas keegi teab suuremaid? Ja muid huvitavaid kombinatsioone silindrite arvu/asetuse ja tõõmahu poolest?
Vasta
#2

Joss on ju üldse 2-pütane ja megamahuga - täpselt ei tea palju
Vasta
#3

Tsitaat:Originally posted by wax
Joss on ju üldse 2-pütane ja megamahuga - täpselt ei tea palju

Kuigi mitte R4, siis väga huvitav tähelepanek. Kunagi rääkis üks tuttav, et tal oli maal miski 1 sil. ja suure tõõmahuga mootoriga vana traktor. Käima olevat tõmmatud küljepealt käivitusnõõrist (trossist) Ladaga tõmmates :duh
Vasta
#4

Kui 100 auto raamat käepärast juhtub olema, siis tsekka sinna korra - minu mäletamist mööda (raamatut ei ole hetkel kahjuks käepärast) oli seal mingi Hispano-Suiza vms. eelmise sajandi algusest - 4 sil. ja 11 l :o
Vasta
#5

sajandialguse pillid olid jah sinnapoole vildakil, suure töömahuga üritati saavutada võimsust, mis muidu- tänu aparaadi madalale kasutegurile- saavutamata jäi.
Smile
Vasta
#6

Volga uuuematele versioonidele (3102 jne) paigaldatakse ka Toyota in-line 4 engine´t

Tsitaat:Toyota 5VZ-FE: in-line 4, dohc 16, displacement 3,378 cc (bore 3.68\", stroke 3.23\"), CR 9.6:1, gasoline, multi-point fuel injection, power 178 hp @ 4,600 rpm, torque 223 ft.-lb. @ 3,600 rpm.

Viide: http://www.geocities.com/MotorCity/Speed...z3102.html

Seega antud hetkeseisuga aktiivselt kasutatav suurim R4 peaks olema u. 3,4 liitrine mis mulle ette jäänud.

EDIT: kui võtta niisama jutujätkuks aluseks mõni usaka suur V8, siis pool mootorit annaks muretult 4 - 4,5 liitrise R4 mootori möödu Smile
Vasta
#7

Joss on päris suure töömahuga R4.
Vasta
#8

mul BJ-l igapäevakasutuses 3500cm3 R4 D mootor, tegelik maht siis 3400+. Lõugab ja väriseb. Sama mootori sugulane, 4 liitrine R6, käib oluliselt pehmemalt.
Töökindlus on Toyotale kohane. 350 tkm läbisõidu peal, on aastane õli/tosooli kulu 0.


Vasta
#9

Ma kaldun arvama, et Fiati 1907.aasta võidusõidumasinast pole suuremaid neljaseid vist tehtud. Kiire otsing netis andis sellise tulemuse:

One of the very few big racers of the golden era is this Fiat GP car of 1907. With this car Felice Nazarro won the 1907 Grand Prix de l\'ACF after a second place in the previous year after Francois Szisz on a Renault. By coincidence Szisz came in second in the 1907 race! The car has a 4 cilinder engine with a capacity of 15,268 cc (!) developping about 135 HP. One can better not imagine what could happen when driving a car like this at 100 mph across an unimproved road! Today the car resides in the collection of Carlo Biscaretti di Ruffia in Turin.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Eelmine jutt siis eesti keeli ka ümber. Andmed raamatust,,100 autot,, lk. 56. FIAT 130HP aastaks 1907.
silindrivalem R4
töömaht 16286cm2
võimsus 130-135 hj
mass 1025kg
kiirus 160km\\h
kolvikäik 180mm
sil. läbimõõt 160mm
Terv.Jaanus
Vasta
#11

Suurima mootorratta tiitel läheb vist sellele masinale. Pole küll neljane aga kolm liitrit ühest silindrist on ka päris tore tulemus.

http://www.motorrad-bild.de/ta_exoten/3_liter_bike.htm

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Mäletan sedasama juttu ka ühest kunagisest saksakeelsest AutoBildist.Ning see ratas läkski Guinnessi rekorditesse kui suurima töömahuga ühesilindrine tsikkel.
Aga ühest 90.aastate alguse Za Ruljom\'ist on uduselt meelde jäänud (oli ühe pildi all kirjas),et Fiatil oli enne 1.maailmasõda olemas ka miski rekordauto,mille neljasilindrise mootori töömaht ulatus 30 liitri ligi.


Aspelund Kirjutas:Suurima mootorratta tiitel läheb vist sellele masinale. Pole küll neljane aga kolm liitrit ühest silindrist on ka päris tore tulemus.

http://www.motorrad-bild.de/ta_exoten/3_liter_bike.htm

Asp
Vasta
#13

nasa13 Kirjutas:
Tsitaat:Originally posted by wax
Joss on ju üldse 2-pütane ja megamahuga - täpselt ei tea palju

Kuigi mitte R4, siis väga huvitav tähelepanek. Kunagi rääkis üks tuttav, et tal oli maal miski 1 sil. ja suure tõõmahuga mootoriga vana traktor. Käima olevat tõmmatud küljepealt käivitusnõõrist (trossist) Ladaga tõmmates :duh
Joss nüüd vaevalt kahe pütane oli,juhul kui me mõlemad seda vene lint buldooserit mõtleme.Enne T-16,T-25 olid aga olemas küll umbes sama mõõtu traktorid millel olid tõesti 1 silindriga mootorid.Raudteel oli neid päris hulga vedasid Balti jaamas pagasikärusid.Ühel tuttaval senini selline kasutusel,selline mida käivitati bensiiniga ja siis kui käis,siis viidi diislile üle.Aga R4 töömahtudest.Ford A/GAZ-A/AA/M/MM-needki ju R4 ja kindlasti rohkem kui 3 liitrit.Ei viitsi nimelt minna autost vana head Anohhinit tooma.Mis puutub aga sellesse Lada käima tõmbamisse siis võin vaid komenteerida,et sitad mehed olid ligi ja üleüldse see juba lastejutude valdkond.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta
#14

Vabandan, et natuke teemast mööda,aga:
Flanagan wrote:
\"\"Mis puutub aga sellesse Lada käima tõmbamisse siis võin vaid komenteerida,et sitad mehed olid ligi ja üleüldse see juba lastejutude valdkond.\"\"
------------------------------
Selline \"Ladaga käima tõmbamine\" eksisteerib tõesti , olen isegi sedasi teinud, mingi 10 aastat tagasi oli ühel sõbral humanitaarabi korras saadud traktor ,vist Valmet, starter oli olemas ,aga akut polnud.Vasakpoolse tagaratta ees oli umbes 40cm läbimõõduga rihmaratas 15 cm lai , selle abil olevat vanasti igasugu mehhanisme (rehepeksumasin ,segumasin,elektri generaator jms.)käivitatud.Selle rulliku ühes servas oli mingi konksu moodi vigur , mille taha sai ilusasti köie kinnitada, siis mingi 8-10 tiiru kõit ümber rulliku, teine ots auto külge ja strart! Käik pidi olema väljas ja jõuvõtuvõll sisselülitatud.Sellist käivitusmeetodit on kasutatud ilmselt üsna laialdaselt, kuna traktoriga kaasas olnud raamatus oli seda isegi kirjeldatud, raamat oli kahjuks rootsi-keelne ja aru ei saanud kõigest, aga pildil sikutasid 2 meest traktorit köiest käima.
Vasta
#15

flanagan Kirjutas:Enne T-16,T-25 olid aga olemas küll umbes sama mõõtu traktorid millel olid tõesti 1 silindriga mootorid.Raudteel oli neid päris hulga vedasid Balti jaamas pagasikärusid.Ühel tuttaval senini selline kasutusel,selline mida käivitati bensiiniga ja siis kui käis,siis viidi diislile üle.
See traktor on T-14, mul maal on olemas, aga talle on pandud peale T-20 mootor, muidu on hea masin ja ei lagune eriti.
Vasta
#16

Zombie Kirjutas:See traktor on T-14, mul maal on olemas, aga talle on pandud peale T-20 mootor, muidu on hea masin ja ei lagune eriti.

kas mitte DT-14, ma võtab kartuleid maa seest välja sellega. Korra aastas kasutab, ei mäleta täpselt.

Huvitav, miks nad ikka neid kartuleid sinna maa sisse panevad?


Vasta
#17

al Kirjutas:
Zombie Kirjutas:See traktor on T-14, mul maal on olemas, aga talle on pandud peale T-20 mootor, muidu on hea masin ja ei lagune eriti.

kas mitte DT-14, ma võtab kartuleid maa seest välja sellega. Korra aastas kasutab, ei mäleta täpselt.

Huvitav, miks nad ikka neid kartuleid sinna maa sisse panevad?
Vist jah ikka DT.

PS. kartuleid topitakse selle parast et vaja raha kuhukile matta ja enda aega sisutada {keldrisse- ja valja vedu}, kuigi ikka osteteakse poest kartult kuna keegi ei viitsi maalt tuua.



Vasta
#18

flanagan Kirjutas:Enne T-16,T-25 olid aga olemas küll umbes sama mõõtu traktorid millel olid tõesti 1 silindriga mootorid.
DT-20 1-silindriline diisel. Töömaht 1,6L. Kui oleks neljane siis oleks 6,4 liitrine!
Vasta
#19

Koperdasin juhuslikult sellise Fiati pildi otsa. Kubatuur olevat 18115 ccm ja tippkiirus koguni 146 mph. See viimane arv on 1908. aasta kohta küll müstiline.
Fiat Mephistopheles

Rover 3500 - European Car of the Year 1977
Vasta
#20

siin 1 hästi mõnna link mootorite animaskeemidega:

http://www.keveney.com/Engines.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne