Ümmarguse ninaga LAZ bussid Eestis?
#1

Kas teab keegi, kus saaks ümmarguse ninaga ja tagumise õhuavaga LAZ bussi?
VLA kuni 1970 - viimase sellise isendi nägin hiljuti ühe laulupea ajal Tallinnas.
On kellelgil aimu nende saatusest, äkki mõne bussi omanik tahab müüa?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Deniss, sellist mis oleks sõidukõlbulik ja millel oleks dokumendid, võidki otsima jääda.

Ainus võimalus on leida projekte, aga seal arvesta sellega, et kere kandevosa tuleb nullist uuesti ehitada. Olemasolevad isendid on seisnud vähemalt 20 aastat, niiskes kliimas ja ilma korraliku roostekaitseta tähendab see surma.

Asp
unistab ka vahel
Vasta
#3

Ühte bussi ma tean küll, täiesti töökorras ja ära keevitatud aga värvitööd tegematta. Aga on vist natuke uuem mudel.
Vasta
#4

Arvan, et sina, Aspelund natukene dramatiseerid olukorra üle.
Ütleme nii et ARK andmetel, oli neid noh...ütleme 1997 a. arvel...
umbes 25 vla enne 1970 ja 25 perioodil 1970-75. Muide, mitte ühtegi Tallinnas
Nagu ytlesin ühe täiesti töökorras isendi nägin Tallinnas aasta oli alles 2000 mingi lapse laulupeo ajal.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#5

Nagu sa näed, mõnes Euroopa riigis sellised bussid isegi veel liinidel töötavadSmile))


http://www.gortransport.kharkov.ua/index...laz697.htm

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

http://denisovets.narod.ru/laz/lazprotot...5Erear.jpg
http://denisovets.narod.ru/laz/lazprotot...Z695Ea.jpg

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#7

Ma ei dramatiseeri. Kunagi kogusin ma ühte märkmikku infot tee ääres vedeleva vanatehnika kohta. Mingil teadmata põhjusel imponeerisid mulle kohutavalt vanad vene bussid. Aga isegi siis, 80-ndate lõpus, oli neid käputäis. Ma usun, et Perly baas võib Sulle anda infot kuni paarikümne masina kohta, aga 90 protsenti on neist vaid dokumendid. St reaalne buss on tõenäoliselt hilisem 695M.

Vana Lazi needuseks praegusel EMEXi ajastul on see, et nende keret katab alumiiniumplekk. Võid ise arvata, mis see tähendab viinanäljas vaevlejale.

Edu otsingutes, aga ma ei ennusta väga suurt tulemust.

Asp
Vasta
#8

Kuule, isegi siin foorumis üks tagahoovis seisev isend jooksis läbi -
isegi küljeplekid olid alles.

Kas on teada mis juhtus ZIL (LIAZ) 158-ga?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

Üks on siis Järva Jaanis tuletõrjemuuseumis, kuid ei tea kas liigub:
[Pilt: vanalaz.jpg]
Vasta
#10

Ok, lõpetan omapoolsed kommentaarid. Loodetavasti annad märku, kui Su sõber oma tagasihoidlikku bussikollektsiooni siis töötava eksemplariga õnnistab.

Asp
Vasta
#11

Valgamaal Lüllemäe kandis on neid lausa kaks tükki. üks neist on kindlasti vrakk ja ka teine on pikemat aega seisnud. Täpsemalt praegu midagi öelda ei oska. Kui konkreetsem huvi siis saab asja uurida
Vasta
#12

Kuna jutt oli saadaolevatest laz-idest siis see meie muuseumi laz ei ole kohe kindlasti saadaval...ja see ei ole ka sõidukorras ja lazidest on varem ka räägitud

http://forum.automoto.ee/viewthread.php?tid=556

ja keegi siin lehvitas kunagi sellega:

http://album.ee/?o=201053318
Vasta
#13

To Asp:

Miks siis lõpetad, just rohkem inffi vaja, mitte vaikustSmile)))

Kas ZIS 154 kere oled vaatamas käinud?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#14

Muidugi on huvi kõkide asjade vastu, mis kunagi kuulusid tänavapilti, rohkem aga mitte

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#15

Ei....noh...sõbrad tõenäolisusteooria järgi, kui
nõukogude aja lõpuks oli Eestis rohkem kui 50 sellist isendit registris, millest
suurim osa ka uued numbrid sai, siis suure tõenäolisusega ei saanud need kõik jäljetult
Emeksisse kasuma. Teine tõde on midagi kuulub Aspelundile et
enamus alles jäänud bussidest eksisteerivad väga armetus seisundis. Kuid siiski loogiliselt võetuna, peaks tunnistada, et
kui 33-st ZiS 154-st mis kunagi oli Eestis on ühel või teisel kujul teada kahe jäänused, ning kahest ZiL 127-st on teada ühte \"survivori\"
siis neid LAZe peaks ikka kuskil mõni liikuv isend alles olema...peaks lihtsalt otsima...
Aga bussi taastamine...no way...liiga kulukas, parem tõesti kuskil Venemaa avarustest seda tuua...Muide, mitte kõik bussid töötasid liinidel -
on olnud ka tuletõrje masinad, liikuvad hambaravi ja röntegenid jne. Nii et ikka olen VÄGA huvitatud taolisest inffist.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: denis23
Ei....noh...sõbrad tõenäolisusteooria järgi, kui
nõukogude aja lõpuks oli Eestis rohkem kui 50 sellist isendit registris, millest
suurim osa ka uued numbrid sai, siis suure tõenäolisusega ei saanud need kõik jäljetult
Emeksisse kasuma. Teine tõde on midagi kuulub Aspelundile et
enamus alles jäänud bussidest eksisteerivad väga armetus seisundis. Kuid siiski loogiliselt võetuna, peaks tunnistada, et
kui 33-st ZiS 154-st mis kunagi oli Eestis on ühel või teisel kujul teada kahe jäänused, ning kahest ZiL 127-st on teada ühte \"survivori\"
siis neid LAZe peaks ikka kuskil mõni liikuv isend alles olema...peaks lihtsalt otsima...
Aga bussi taastamine...no way...liiga kulukas, parem tõesti kuskil Venemaa avarustest seda tuua...Muide, mitte kõik bussid töötasid liinidel -
on olnud ka tuletõrje masinad, liikuvad hambaravi ja röntegenid jne. Nii et ikka olen VÄGA huvitatud taolisest inffist.
Oleks väga tore kui sest Zis 154-st jääks kasvõi mõni foto maha. Võibolla mõni hea inimene fikseerib ajaloole selle ZIS autobussi mida Deniss teab kuskil Tallinna all konutavat. Ühes \"Igrushkide\" numbris (täpset numbrit ei mäleta, vist 23 või 24) on Zis 154 restaureerimisest pilte ja juttu. Oleks hea võrrelda selle Eesti eksemplariga.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#17

Eberhard, teeme niimodi et ma ütlen sulle kus see ZIS 154 seisab siis mine ja tee sellest pilte.
Ainult et see on mingi ime et see buss veel siiani pole EMEXi saagiks langenud.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#18

Arvan,et tean,kus seisab üks kunagi Haapsalu EPT-le kuulunud ümmargune LAZ,kuid enne,kui olen luurel käinud ja ära näinud,ei kinnita midagi.Kui see alles on,siis on see liikur aga üle 15 aasta seisnud.EPT-st kanti see vist 1988 maha.
Vasta
#19

Ühte kumera esi-ja tagaosaga LAZi vrakki tean ka Viljandi lähedal ,kuid eemalt vaadates tundub küll ,et ega sealt enam eriti midagi võtta ei ole.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#20

Sihuke \"punnsilm\" LAZ \"Turist\" oli veel kaheksa-üheksakümnendate vahetusel tollases \"Edasi\" kolhoosis Pärnumaal vahvasti kasutuses. Kohalike ralliässade \"tuunitud\", nägi toonase standardi järgi päris hea välja ja lippas nigu lennuk. Paaripäevase kooliekskursioonilt tulles aeti maantel ikke kellad põhja ning enamus kaasliiklejatest mööda. Oli sihuke hõbedakarva hall ja vist punase, rohelise ja kollase triibuga. Esiukse ette allaserva oli kaks väikest ovaalset akent installeerit, et kõnnitee serva näeks. Seest ka tibitobi puhas ja korras. Nood rallifanatid bussijuhid pidasid äraütlemata head hoolt oma massadest. Et ta nii suhteliselt hiljuti veel heas korras ja tavakasutuses oli, julgen arvata, et tänaseni ehk sealkandis alles.
Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne