Harkovi sportratas V-37 (50 aastat oktoobrist)
#1

Hei!

Oskab keegi hinnata piltidel oleva tõenäoliselt masslademetes toodetud ja hunnikutes kaasajani säilinud Harkovi tehases 1967. aastal toodetud turismiratta V-37 komplektsust ja olulisust meie jalgrattakultuuri kontekstis? Originaalvärvis, kuigi oluliste kahjustustega.

Puudu on silmaga nähtavatest asjadest käiguvaheti, tõenäoliselt tööriistakott. Esiratta kohal olev pakiraam on ka vist pigem kellegi lisand kui tehase originaal.

[Pilt: sport3p.jpg]

Rohkem pilte siin: http://imageshack.us/g/163/sport1k.jpg/

Tasub sellega tegelda või on mõtet jätta masslademesse?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

see esi-pakiraam võib ka täitsa õige asi olla. Minu Ukrainal oli samasugune
Vasta
#3

Sadul ja lenks tõenäoliselt valed. Kuigi 1961 aasta harkovi jalgrataste reklaambukletis kajastatud varasemate mudelite küljes veel alumiiniumist "oinasarvi" pole näidatud, aga 1967 aasta Sputnikutel peaksid need vist juba olema, kindlalt ei tea.
Erilist vaimustust antud "turist" ei tekita, samas on see subjektiivne asi, kellele mida ja kui palju.
Vasta
#4

Jäta masslademesse. Küll masslade altpoolt hõredamaks kulub/roostetab/ümber sulab.

Do'nt panic
Vasta
#5

Sadul ja rool näeksid tõepoolest palju kohasemad välja V-122 raamil. Samas nad tundusid visuaalselt oma kulumise ja kasutatatuse astmega minevat kokku ülejäänud velosipeediga.

Eks peab omanikku küsitlema, mis ja kuidas see ratas peresse sattus ning kas selle detaile on aja jooksul vahetatud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

(20-11-2011, 15:24 PM)giordanobruno Kirjutas:  Jäta masslademesse. Küll masslade altpoolt hõredamaks kulub/roostetab/ümber sulab.

Eelkõnelejaga nõus, kuid teisalt siia juurde käib kohustuslik lause - ega neid juurde ei tehta ega tule. Saabub aeg, kui selliseid vanaaegseid jalgrattaid on loetud hulk ja üksikutel meestel. Ja kauaks seda naftatki on... Rolleyes


(20-11-2011, 15:27 PM)Aspelund Kirjutas:  Sadul ja rool näeksid tõepoolest palju kohasemad välja V-122 raamil. Samas nad tundusid visuaalselt oma kulumise ja kasutatatuse astmega minevat kokku ülejäänud velosipeediga.

Eks peab omanikku küsitlema, mis ja kuidas see ratas peresse sattus ning kas selle detaile on aja jooksul vahetatud.

A.

Keegi tubli mees Oldmoped on kuhugi Interneti nimelisse kohta üles riputanud V 37 (B 37) tehaseraamatukese, selles on aparaadile küll kõverad sarved ja viltpõhjaga kitsas sadul külge joonistatud. Selline sadul oli justkui juba V 33 -l kasutusel.
http://moped.ee/kataloogid/jalgrattad/xvz-v37-1966.pdf
Kes viitsib, võib vaadata, võimalus on.

Vasta
#7

Neid katalooge jõudsin ma juba märgata ja vaadata. Kuigu kusagil kataloogis sees oli ka sirge sarvega eksemplar joonisena.

Aga kuna metall rääkida ei oska, siis on raske teada saada, kas ta sündis sellises komplektis näiteks spetsiifilistest osadest vabal päeval või muditi need külge siis, kui oinasarve oinale jäeti ja viltsadulast viltkübar orgunniti.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Kataloogis sees oli suvaline joonistus suvalisest väntsõõrist mingi tehnilise protsessi illustreerimiseks. Ja see suvalistest tükkidest masinate ehitamine, kui õigeid tükke polnud võtta - seda ei maksa liiga üleekspluateerida, oli ikka GOST, OTK ja kinnitatud mudelid. Muidugi elu tegi korrektiive, aga 60 - 70 ndatel ja veel selline tähtjas väljalaskeaasta....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne