MB L 410 D 89a, pottsepaautoks kohendamine.
#81

Sai kah kunagi vabariigi algaastail vedrulehti keevitatud. Polnud lihtsalt kuskilt võtta. Resurss 70 km kuni 100000. Enamikus üle paari kuu ei pidanud vastu. Masinad oli suuremate kandevõimetega. Enam nii ei teeks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#82

Eelmise punktiga kogemus negatiivne. Vales mõõdus, valest terasest (vajusid kiirest sirgeks), minu jaoks vale hinnaga, garantiist ei tea midagi ja ülbe suhtumine. Enam sinna ei läheks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#83

(19-12-2011, 00:40 AM)motamees Kirjutas:  Lisaks radikatele tuleb panna ka põrandaküte. Eelmine elamu on talvel muidu kena soe, aga paljajalu on põrandal ebamugav käia. Sellel masinal tuleb see viga kõrvaldada.

Aga milleks üldse radiaator kui niigi juba põrandaküte plaanis? Võtab teine ilmaasjata ruumi ja keerutab tolmu üles. Kui näiteks riiete kuivatamise jaoks tarvis, siis väga viisakas oleks ju spets (S-kujuline) käteräti kuivatamise toru kuhugi seinale panna.
Vasta
#84

Kui Konks (minu sõbra hüüdnimi) ütles, et niiviisi peab see keevitus, siis mina usaldan teda. Olen temalt õppnud väga palju. Kui ka eksime, siis olen nõus seda tööd ilma kobinata ümber tegema.
Olen kindel, et siin foorumis pole ühtegi meest, kes on nii kaua keevituskäppa käes hoidnud, kui tema. Vaja on kasutada õigeid elektroode ja töövõtteid. Ainuke nõrk koht selle asja juures võib olla minukäeline keevitus.
Aamen.
Toungue
(20-12-2011, 00:24 AM)olli Kirjutas:  ...Aga milleks üldse radiaator kui niigi juba põrandaküte plaanis? ...
Põrandaküte sobib ainult väga hästi soojustatud ruumidesse. See kong ei kuulu sellesse klassi. Kõva külmaga põrandaga kongi soojendades ei saa jälle paljajalu põrandal käia. Liiga palav on.
Põranda alla tuleb vaid nõrk elektriküttekaabel või küttekile.
Vasta
#85

Vaatamata sellele, et hakkad põrandat eraldi kütma, pane sinna vähemalt kaks korda paksem soojustus kui seina sai. See pole raiskamine.
Vasta
#86

Ülevaatuse onud vaatavad vägagi viltu keevitadud vedru peale.
Vasta
#87

Viltu võivad vaadata. Kui kuskil on kirjas, et vedruleht ei tohi olla keevitatud, siis palun näidake mulle ka väärt lugemisvara.
Vasta
#88

(20-12-2011, 02:20 AM)autojuht Kirjutas:  Ülevaatuse onud vaatavad vägagi viltu keevitadud vedru peale.
Nad peavadki viltu vaatama, sest ka keevitus on parema pidamise huvides viltu tehtud. Wink
Ühel mu autodest sai kardaan pikemaks keevitatud. Keegi pole selle kohta kunagi midagi halba kostnud.
       

(20-12-2011, 01:27 AM)Janka Kirjutas:  Vaatamata sellele, et hakkad põrandat eraldi kütma, pane sinna vähemalt kaks korda paksem soojustus kui seina sai. See pole raiskamine.
Põranda soojustus tuleb alusraamide vahele ja topeltpõhjaga.
Vasta
#89

Ässkeevitaja Sepa Ott kasutab vedrulehtede keevitamiseks vene UONI pulkasid. Kõik veokite vedrud, kestavad.
Vasta
#90

Sõidu ajal aeglaselt soojeneva jahutusvedeliku kohta - nimelt olen kohanud uut(2009 vist oli) 15 kohalist väikebussi millel oli jahutussüsteemi väike ring viidud läbi väljalaskekollektori kiirema soojenemise eesmärgil. See siis tehasest juba selline lahendus....

Aga motamehe tööd jälgin huviga....


Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#91

Seda juttu ma juba usun. Talvel tuleb sellisel mootoril pigem soojendada just seda jahutust kui panustada jahutusega soojendamisele. Oleks siis aina TransEuroopal kulgemine.
Mingis olukorras midagi kindlasti saab, aga kuidas on rentaablusega alternatiivide vastu?
Vasta
#92

(20-12-2011, 21:48 PM)nustu826 Kirjutas:  ... millel oli jahutussüsteemi väike ring viidud läbi väljalaskekollektori kiirema soojenemise eesmärgil...
Ja kui mootor juba soe, mis siis toimus?

Vasta
#93

Miks sa kaminahi nii kriitiline oled jahutusega kütmise suhtes? Olen näinud, et töötab küll, ka lahjema diiselmootori puhul. Motamehelt tahaks teada, et mille sisse see põrandaküte valatakse, et hästi sooja edasi kannaks?
Vasta
#94

(20-12-2011, 23:52 PM)postimees Kirjutas:  ...Motamehelt tahaks teada, et mille sisse see põrandaküte valatakse, et hästi sooja edasi kannaks?
Siin se iva ongi, miks ma põrandakütte ja radikad korraga panen.
Millegi sisse ei saa valada. Ja polegi vaja valada. http://www.soekodu.eu/tooted1.html
Teine võimalus, mis vajab veidi nuputamist on kaks küttekaablit järjestikku panna. Järjestikku panemise olen juba ära katsetanud kahel erineval viisil. Nuputamist vajaks siis see soojaülekanne ruumi, ilma põrandat valamata. Vast kahe vineeri vahele panek sobib.
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Wink

Vasta
#95

Vägisi jääb mulje, et ei ehitata mitte pottsepaautot vaid saunaautot. Ma saan aru, et soojateema on pottsepp - meistrile hingelähedane...
Aga tee siis juba korralik kiviahi, mis Sa jamad nende voolikute ja radiaatoritega! Ühtlasi oleks ka hea promo ja turundusnipp ahjuteemale. Kui kunde vaatab, et meister ise kütab petrooli ja elektriga, siis võib ta teha sellest omad järeldused. Rolleyes
Vasta
#96

(21-12-2011, 00:25 AM)motamees Kirjutas:  
(20-12-2011, 23:52 PM)postimees Kirjutas:  ...Motamehelt tahaks teada, et mille sisse see põrandaküte valatakse, et hästi sooja edasi kannaks?
Siin se iva ongi, miks ma põrandakütte ja radikad korraga panen.
Millegi sisse ei saa valada. Ja polegi vaja valada. http://www.soekodu.eu/tooted1.html
Teine võimalus, mis vajab veidi nuputamist on kaks küttekaablit järjestikku panna. Järjestikku panemise olen juba ära katsetanud kahel erineval viisil. Nuputamist vajaks siis see soojaülekanne ruumi, ilma põrandat valamata. Vast kahe vineeri vahele panek sobib.
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Wink

Endale sähvatas esimese võimalusena kasutada alumiiniumist soojusjaotusplaate. Sobivad siis sel juhul kui põranda alla hoopis toru ajada. Maksavad 6-7 eurot tükk ja ruutmeetri kohta läheb neid umbes kolm. http://www.uponor.ee/lahendused/siseklii...plaat.aspx

Vasta
#97

(20-12-2011, 23:52 PM)postimees Kirjutas:  Miks sa kaminahi nii kriitiline oled jahutusega kütmise suhtes? Olen näinud, et töötab küll, ka lahjema diiselmootori puhul. Motamehelt tahaks teada, et mille sisse see põrandaküte valatakse, et hästi sooja edasi kannaks?

Ära väga muretse, ega ma halva pärastToungue, ma tahan, et sõber saaks kergeme vaevaga oma autoehitamise kiiksust lahti pööratud ja akaks ahjudest jälle mötlema. Tal niigi see haigus , et teeb ahjutöögi sama toleransiga kui rauatöö.
Ma laseks tõesti vaid osa soojendusradika soojast õhust elamusse kui seda sooja peaks üle jääma hakkama. Üle hakkab seda jääma seetõttu, et roolimaja on väike ja tuleb põrandaküttega Coolvõi siis tõesti teha nii, et talveks jahutusradikas tagatuppa installida, nagu teevad mootorimaailmas romuralli meistrid.Toungue


Vasta
#98

Ei sest autoehitamise kiiksust see mees juba lahti ei saa. See tal hulga ammusem ja kroonilisem kui ahjuehitus. Teades, et sina ta ahjude juurde põhjalikumalt viisid, kas siis võib, ehk oodata vorsti vorsti vastu, ehk millal sina tavotiste kätega garaazis toimetama hakkadToungue ?
Vasta
#99

(20-12-2011, 23:50 PM)motamees Kirjutas:  
(20-12-2011, 21:48 PM)nustu826 Kirjutas:  ... millel oli jahutussüsteemi väike ring viidud läbi väljalaskekollektori kiirema soojenemise eesmärgil...
Ja kui mootor juba soe, mis siis toimus?

Vat kahjuks jään vastuse võlgu. Ei olnud võimalust nii lähedalt uurida. Ilmselt juhitakse siis jahutusvedelik kollektorist mööda. Või oli buss lihtsalt pöhjamaa pakett ja mõeldud kuhugi põhja Soome või lapimaale vms...

Järgmisel korral uurin lähemalt seda süsteemi et kuidas see asi töötama peaks kui nägema juhtun...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(21-12-2011, 18:08 PM)postimees Kirjutas:  Ei sest autoehitamise kiiksust see mees juba lahti ei saa. See tal hulga ammusem ja kroonilisem kui ahjuehitus. Teades, et sina ta ahjude juurde põhjalikumalt viisid, kas siis võib, ehk oodata vorsti vorsti vastu, ehk millal sina tavotiste kätega garaazis toimetama hakkadToungue ?

Mina olen mitu korda ametit vahetanud. Siiski eelistan alati võimalusel tegeleda vaid ühe ametiga korraga .Küll aga kasutan erinevate ametite tarkused ära järgmistes ehk antud juhul pottsepatöös ja oh kuidas need aitavad.
Nii vana mees aga änam ei pööra. Liiga tark jubaRolleyes
Motamees just selle pööramisega ädas ja mädas.
Toungue

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne