Silindri hoonimise + ja -
#1

Tere.

Nimelt,mida te soovitate teha 2T mootori silindriga kui ta on töötanud ilma õlita? Uus kolb läheb kindlasti sisse. Kuidas suhtute soolhappega puhastamisse ning kuidas hoonimisse. Tahaks korralikku diskusiooni sellel teemal,mis põhineb teadmistel ja kogemustel.
Vasta
#2

Ise olen kasutanud soolhappe asemel 50% seebikivilahust, rikub vähem hülssi.
Üle puurimise ja/või hoonimise vajadus sõltub juba konkreetse kahjustuse suurusest/hülsi pinna seisukorrast. Samas, töötanud (=kulunud) silindri hoonimine on küll selle protseduuri eesmärkidega suht vastuolus, aga mõnel pool (nt mikidemaal) väga levinud.
Vasta
#3

Sõltub mis materjalist on hülss ja kui sügavad on vaod,ilma sellise infita on raske nõu anda.
Vasta
#4

Tähendab,et ma mõtlen ikka Nikasil kattega AL silindrit. Neid veavalt,et mõõtu lõigatakse kuna kiht on sedavõrd õhukene ning kõva.

Vasta
#5

Seda silindrit peab nägema muidu ei oska soovitada,aga reeglina sellist silinndit ei hoonita,see kiht seal väga õhuke.Seebikivi lahusega kolvijäänused maha ja uus kolb ja rõngas sisse.
Vasta
#6

Ega jah Alumiinium silindereid ei hoonita need lähevad puruks lihtsalt, ei ole mõttekas tegevus.
Vasta
#7

Vaidleks vastu. Olen ise umbes 15-20 ilma õlita "kokku lastud" mootorit korda teinud kasutades hooni ning lihtsalt uut kolbi. On nad kõik pidama jäänud ning pole probleeme tekkinud. Mõnel oli ikka parajad vaod silindris sees.

Flex Hone on pallikestega. Lasen sellega max 20 sekundit ja see tõmbab suurema osa külge kleepunud alumiiniumit maha ning puhastab ka tavalise silindri pinna ära.

Kas happega puhastamine tervisele kahjulik ja väga ajamahukas pole?
Vasta
#8

No ida-bloki võrride silindreid ehk võimalik et jäävad "ellu" aga läänekaid pole küll kuulnud et oleks tehtud, või olen lihtsalt ajast kaugelemaha jäänud.
Vasta
#9
Video 

Nikasili hoonitakse tööstuslikult, aga teemantkividega. Tavalisele malmhülsile mõeldud hoonikividega (nagu liivapaberigagi) saab muidugi edukalt tööpinnale jäänud kolvi jäänuseid eemaldada. Keemia poeb kahjustatud kohtadest nikasili taha ja rikub üldiselt silindri.

Hoonimisharjad nag flex hone on tegelikult ainult ilma akendeta silindritele ette nähtud, aga ajuhiiglased üle maailma lõhuvad nendega akende ääri.
Vasta
#10

(29-11-2011, 21:39 PM)argo1974 Kirjutas:  Nikasili hoonitakse tööstuslikult, aga teemantkividega. Tavalisele malmhülsile mõeldud hoonikividega (nagu liivapaberigagi) saab muidugi edukalt tööpinnale jäänud kolvi jäänuseid eemaldada. Keemia poeb kahjustatud kohtadest nikasili taha ja rikub üldiselt silindri.

Hoonimisharjad nag flex hone on tegelikult ainult ilma akendeta silindritele ette nähtud, aga ajuhiiglased üle maailma lõhuvad nendega akende ääri.

Stihli silindrite puhul küll pole märganud,et oleks akna servasid rikkunud. Võib olla oleneb see rohkem pinnakattest? Olen näinud ka selliseid hiina silindreid millel kroom vms kiht on seest lihtsalt maha kukkunud tavalise töötamise käigus.

Rahaliselt võttes on mõnikord mõtekam osta uus masin juba kui hakata silindrit vahetama kuna need on väga kallid ning võivad moodustada 1/3 kuni 2/3 terve seadme hinnast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne