Tagaotsitavad autod ja tehnoülevaatus
#1

Sattusin laupäeval olukorda, mille eest soovitan kaasfoorumlastel õppida.

Läksin oma 61. aasta Volgaga tehnoülevaatusele, tagumiste pidurite testimise juures tuli teine üleevaatuspunkti töötaja ligi, katkestas ülevaatuse ja teatas, et auto on tagaotsitav - nende süsteem ei võimalda sel juhul ülevaatust teha. Hämming ruudus - auto on nii avalik kui võimalik, mulle endale on erinevate organite poolt tehtud täiskontroll, käisin kaks päeva varem isiklikult ARKis (loe: MNT) oma teist autot ümbervormistamas - mitte kunagi mitte ühtegi probleemi. Auto eelmine ja üleelmine auto omanik on teada, suurtes piirides ka kogu auto ajalugu. ARK ei ole mind kordagi informeerinud probleemidest minu autoga.

Koostöös ülevaatajatega (asjalikud mehed, respect Pikaliiva Grupp) asja uurides sain teada, et alates juulist olla nende programm liidestatud mingi teise infosüsteemiga, mis automaatselt kuulutab autod "Tagaotsitavateks", juhul kui VIN kood ei vasta standardile, aastaarvule, keretüübile või ma ei tea millele veel. Küllap sai minu auto probleemiks tehasetähise puudumine (passis kirje - markeerimata). Tavaliselt saab probleeme lahendada ARKi helistades, kuid laupäeviti pole kedagi toru vastu võütmas. Ülevaatus tegemata jäigi. Probleeme pidi eelkõige olema omavalmistatud haagistega - reeglina ka neil puudub tehasetähis.

Ma ei tea, mida väljand "Tagaotsitav" tähendab, kas sama mis ka politsei keeles. Kui nii, siis olukord on väga jabur, siiski edasi ma teemat uurida ei viitsi, rääkimata sellest et keegi kompenseeriks aja, kütuse ja närvikulu. Kui auto oleks tagaotsitav ka politsei jaoks, siis ei tahaks olla roolis ja pruutpaar autos, kui kinni peetakse ja auto käest ära võetakse.

Täna hommikul helistas Pikaliiva grupp ja teatas, et piirang on maha võetud ja olen taas ülevaatusele oodatud.

Kui kellelgi on veel markeeriamata autosi, siis soovitus on ülevaatusele minna ainult tööajal.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#2

Sattusin tänavu suvel samasse olukorda autoga millel lühike VIN kood.
Laupäeval ülevaatuspunkti minnes öeldi ka kohe kui VIN arvutisse toksiti,et tagaotsitav euroopas sama VIN koodiga 5 erinevat liikurit.

Müstiline on tõesti,et MNT ei suuda seda küsimust laupäeviti lahendada.
Vasta
#3

Ark nimelises asutuses töötab teatud grupp tegelasi kelle nimeks võiks panna Kummitempel.
Tehakse uuendusi, kaalumata läbi kui palju ebamugavusi see inimestele põhjustab. Ei vastutata mitte mingil moel oma tegemata jätmiste ja vajaka jäämiste eest. Hämatakse ja aetakse kõik kellegi teise kaela. sisuliselt on aegajalt tunne et mitte keegi ei vastuta mida seal need inimesed oma ametipostil teevad. Osad vist kujutavad ette et nad on selles nn ärapanemise ametis.

Omal ka üks konks viimasest hetkest reedel.
Üritasin siis arvele võtta ühte huvitavat autot : Citroen XM. Auto oli viimased 4 aastat garaazis seisnud ja mingit kindlustuse lepingut tal ei olnud, ei kehtivat ega maksevaba. Tädi toksis juba kõik enamvähem ümber ära ja siis teavitab et süsteem ei luba mulle ennam passi väljastada kui mul on kindlustus tehtud. Käisin nurga taga seal putkas kus peaks olema kindlustus, see oli loomulikult lõunal. Pealegi oli seal ainult Salva putka, mida teades ütlen et nad ei soovi naljalt teiste kindlustusfirmade pakkumisi müüa. No fukkk küll, ma ei ole ju kohustatud seal olema sundkorras kõige nõmedamat kindlustust ostma. Läksin tagasi ja kuidagist õnnestus tädi ära sebida ja helistasin oma maaklerile ja lasin teha kehtiva kindlustuse peale. Kuigi tädike veel andmebaasist ei näinud kas kehtib, ta siiski andis mulle passi välja. Ju siis mu silmnägemine oli usaldusväärne. Asi sai aetud aga jällegist sai nähtud et kuskil üleval keegi vajab seda jälgimise süsteemi, kus on näha täpselt kes mida omab.

Kuid ikkagist, jälle mingi debiilne lisaklausel ja seadusejama. Lisaks veel ka arkis kohapeal olev ühe firma eelistus, mis on konkurentsiseadusega vist lausa vastuolus.

Iga kord sellesse asutusse sisenedes on juba stress, et mida nüüd veel....

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#4

Selle suvine rõõm seoses ARK-ga (ptüi-ptüi-ptüi MNT).

et siis korraline ülevaatus, käru rivvi, pass letti ja peale numbri sissetoksimist .... "antud sõidukile tehnoülevaatuse tegemine ei ole võimalik ja on vaja auto näidata MNT esindajale" (no oli midagi sinna kanti) ... ülevaatuse onud vaatavad mind siis ja küsivad, et ehk olen ma auto vahepeal nii katki sõitnud, et kindlustus selle maha on jõudnud kanda ... nähes minu lolli nägu üritati uurida asja ARK-st ... aga seal oli LÕUNA (keskmine näpp kohane) ... läksin siis nuka taha ja hakkasin ise läbi ametliku infotelefoni asja uurima ja selgus et jaa ... vaata siin on olnud üks ümberehituse soov ja nüüd on vaja auto ikka uuesti ette näidata ... aa no mida PE*SET, ma tegin jah kunagi taotluse auto 8-kohaliseks teha aga sellega saadeti mind sobivalt "ülejala" ... aga EI ... ikka vaja autot näidata ... MILLEKS???....et eenduda, et auto ikka nõuetele vastab ... MASENDAV!!!!
Üldiselt avaldasin ma selle peale mõnikend detsibelli kõvemat protesti ja arvasin, et minu asi pole kuidas nemad OMA idiootlike süsteeme käsitlevad ja kui mulle ei antud ümberehituse luba, siis ma ei pea ka oma ümberehitamata sõidukit neile näitama, tehku oma asjad korda või andku mulle keegi, kes asjast midagi ka teab... no nii ... peale mõningast suguühet otse ajudesse, sain ma ka numbri ja nime, kes teeb ja otsustab ... peale veel ca kolme persooni soov minu ajudega vahekorda astuda selgus, et ARK-s on just 1 mees, kes neid märkeid peale paneb ja maha võtab ja tema oli sobivalt ... SÖÖÖMAS!!!

Seega oli 1 konkreetne LAMMAS, pannud peale keelumärgi ja selle sinna JÄTNUD!

Kogu ajudenu** võttis aega 2 tundi ... hea et ei pidanud veel paar tundi sõitma autot näitama ... ja märge võeti maha ca 1.30PL ...ehk siis sobivalt peale söömist.

Tervitusi siit ka Maanteeameti ARK osakonnale.

Dad.
Vasta
#5

Mis puudutab seda nn "tagaotsitavat" autot, siis on asi imelihtne - tagaotsitavate register on seotud nii politsei, kui piirivalvega, elementaarne. Samuti läheb automaatne kontroll ülevaatuspunktidesse ja kõikvõimalikesse kindlustustesse jne. Põhimõtteliselt on kõik tagaotsitavad ehk ärandatud sõidukid "nähtavad" EU piires. Pikema VIN koodiga isendite puhul ei teki probleemi, ei ole eriti tõenäoline , et kood korduks. Kuid kõikvõimalikud mittestandardsed koodid tekitavad probleeme. Eelmisel aastal müüsin oma traktori haagist, millel oli kood kolmekohaline, mingi 789 või umbes nii. EU-s oli sellise koodiga tagaotsitavat tehnikat täpselt 9 ühikut. Ja põhimõtteliselt ei saa ühtegi tehingut enne teha, kui on selge, et objekt ei ole tagaotsitav. Lihtne letitöötaja ei julge vastutust enda peale võtta ja kõige selle jama kordaajamine täpselt nii, nagu seadus ette näeb, on ülimalt aeganõudev ja täielik jama. Kuid EU on ühtne majandusruum, kehtivad ühesed reeglid mida tuleks justkui täita. Kui keegi on vajalikul hetkel lõunal, siis see on muidugi teine teema. Aga mulle tundub, et kui sellist küsimust lahendada täpselt seadusega ettenähtud korras, siis ...... parem on sellisesse situatsiooni mitte sattuda. Kui satute vastutuleliku ametniku peale, siis pääsete suhteliselt lihtsalt ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne