21011 Süüte- ja Karburaatoriküsimused profile!
#1

Tere j6udu,

v6in ennast nüüd ka uhkeks 21011 omanikuks nimetada. Hetkel on suur ehitamine, l6ppuks jääb siis hobbyauto vabaajaks.

Tehnika on p6him6tteliselt selge, kokkupuuded vana tahnikaga on ka ennem juba olnud.

Ikkagi tekkivad aga küsimused. Uurisin ka originaal elektri skeeme, varuosakatalooge ja remondijuhendeid (Nii palju kui aru sain, vene keel on väga n6rk).

Nüüd aga minu küsimuse juurde, loodan et keegi oskab aidata.

Hetkel paigaldatud järgmine lahendus:

- Ise ehitatud elektroonsüüde (Jagaja on ilma vakuumtopsita)
- Karburaator koos vakkuumväljundiga (punn ees) ja koos tühikäiguklappiga.

Mul jääb see mulje et karburaator on vale. Sest mina ei leidnud kusagil dokumentides vakuumväljav6ttu ja tühikäiguklappiga karburaatorid 21011 jaoks. Juhe mis peaks klappi peale minema ei ole ka olemas. Tühikäik autol ei ole, kui ühendan klappi otse plussiga siis on tühikäik olemas.

On mul 6ige arusaamine ja hetkel on vale karburaator peal?
Millise auto pealt see antud karburaator v6iks pärit olla?
Kas on see k6lblik v6i peaksin originaal karburaatori otsima?

Teiseks teemaks siis jagaja. Paigaldan autole kontaktivaba süüde. Pakkuja pakkub ühte ja sama varianti nii 01 kui ka 011. Jagaja on koos zentrifugal ja vakuumsüsteemiga.

Saan ma asjast 6ieti aru, et vakuum ühendatake ainult 01 ja mitte 011?


Tänan juba ette heade infromatioonide eest.
Vasta
#2

Sada sõna annavad vähem informatsiooni, kui üks pilt. Aga tundub, et kõneall olevale masinale on peale pandud kas 03-e või 06-e karburaator. Algaastail tulid kõik 01-d ja 011-ned välja ilma vaakumkorrektorita ja vastavalt polnud ka väljaviiku karburaatoris. Viimase otsa 011-netel (01-e kohta ei mäleta) oli peal "Ozoon" nimega karburaatorid, kus teine lõõr avati vaakumiga (mingit "Ozooni" nime karburaatori korpuselt otsida ei tasu, seda seal ei prugi olla) ja jagajaga, millel oli vaakumkorrektor. Oli küll ökonoomsem, järgi proovitud.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Vaz 2101, -2102 ja -21011 on jagaja P-125 vaakumita. Vaz 2103, 2106 jagaja P-125 + vene B -ongi vaakumregulaatoriga. Seega pakutakse 2106`le sobivat kontaktivaba jagajat ja peal sul 06 karbuss, tulebki sobiv kooslus. Ja magnetklapp süüteluku alla, siis ei jää mootor kuumalt podisema ega tee seistes akut tühjaks.
Vasta
#4

Pole sellel 03-e ja 06-e vanemal jagajal mingit vaakumregulaatorit, see lisandus alles koos 07-e ja "Ozoon" karburaatoriga. Marki peast ei mäleta, hetkel ei saa vaatama ka minna. Sealt kandus edasi ka 06-le ja Nivale. Üleüldse on 01/11 ja 03/06 jagajate vahe ainult võlli pikkuses. Võib olla ka tsentrifugaalregulaatori vedrude/raskuste häälestuses, kuid seda ainult teoreetiliselt.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

Nii annan siis ka uudiseid teade,

hetkel paigaldatud 2107-1107010-20 karburaator. Eeldan en vana omanik paigaldas selle variandi. Kahjuks ei ole see karburaator enam k6lblik. Düüsid umbes, kiirenudspumba augud umbes, sammuti ka kiirenduspumba düüs. See ka p6hjus miks auto kiiret gaasiandmist vastu ei v6ta. Tühikäigul jättab aegajalt ka "vahele".

Pean endale ju vist uue karburaatori ostma. Loodan et on veel m6istliku qualitäätiga saadav, ehk siis Made in SSSR, seda Hiinasolki ei taha näha.
Vasta
#6

Otsi üks kinnine nõu,millel kaan pealt ära käib. Nõu peab olema just nii suur,et lahtivõetud karburaator sinna kenasti ära mahub. Pane osadeks võetud karbuss sinna nõusse ja kalla atsetoon peale,nii et kõik asjad korralikult ära on uppunud. Membraanid ja kõik kummist-plastikust jupid jäta nõusse panemata...... Kaan peale ja las siis liguneb mõne päeva. Siis võta kaan maha ja kuku pintsliga osasid pesema. Suruõhuga puhtaks ja asi uuesti kokku..... Kui kõik osad enam-vähem puhtad,kanalid läbipuhutud ja torgatud,küll siis karburaator ka korralikult tööle hakkab.

Ärge seda kõik järgi proovige,muidu võivad kõik rikkis karburaatorid järsku tööle hakata....Big Grin

Jõudu!
Vasta
#7

Karburaator numbriga 2107 on arvestatud (nii hästi, kui venelastel see õnnestus) töötama mootoriga, mille töömaht on 1500 ja 1600 kuubikut. 1300 kuubikuga peaks teoreetiliselt segu lahja tulema, st. täit võimsust ei saa. Ise otsiks peale karburaatori det. numbriga 2105 ja sinna juurde vastava jagaja. Kui aga originaalsust taga ajada, on loomulikult vaja 2101 numbriga karburaatorit (ega 21011 ei omanud vist päris oma karburaatorit?). Ei maksa pilli lõhki ajada ja otsida täiesti uut, selle hind ei pruugi meeldida. Targem on ülejäänud raha kere korrastamisse/säilitamisse investeerida. Eestimaa peal peaks küllalt olema korralikke, kuid kasutatud detaile, sest pigem mädanevad ära Zigulite kered, kui tehnika otsa saab. Võib näiteks vanarauakokkuostu punkti väravas passida. Või siin foorumiski oma muret kurta. Saagiga võib vajadusel teha nii, nagu Ksf! Talupoeg soovitas. Võib- olla pole vajagi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8

Tellisin endale uue 2105... karburaatori. Ei maksa ka nii palju. Parem investeerin m6ni sada eurot kui tunideviisi midagi puhastada ja l6ppkokkuv6ttes tolku ei ole.

Jagaja on mul Master-Sport kontaktivaba. Zentrigufal + vakuumkorrektur. Süüde on hea, meeldiv paigaldada ja ei pea enam mingeid kontakte vaatama. Küll ta uue karburaatoriga hästi käima hakkab.

Aitäh info eest.
Üks küsimus tekkis mul ka, ausalt öeldes veidi piinlik.
Tahaksin klappe reguleerida, v6i vähemalt üle m66ta. Seadmed ja mis asendis m66ta on mul selge, aga kust seda ma täpselt ei tea.

Kas olen ma juhenditest 6ieti aru saanud, et m66detakse nukkv6lli ja nookurivahet? (Nookud on ju vedruga pinge all, ja saab liiguda m6lema poole.)

Tean et minu VWdel m66detakse alati nookuri ja klappi vahel.
Vasta
#9

Tagaveolistel Vaz-idel on klapi ja nookuri vahe nii väärakas kohas, et seda mõõta ei saa. Seetõttu mõõdetaksegi nookuri ja nukkvõlli vahet. Nookurit hoidev pisike vedru surub nookurit vastu tugimunakut ja klappi, jättes nookuri ja nukkvõlli vahe lahtiseks. Kaliibri mõõt 0,15, tähendab, et klapivahe on tegelikult 0,52 umbes, kangi efekt võimendab näitu.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#10

(11-12-2011, 23:32 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Otsi üks kinnine nõu,millel kaan pealt ära käib. Nõu peab olema just nii suur,et lahtivõetud karburaator sinna kenasti ära mahub. Pane osadeks võetud karbuss sinna nõusse ja kalla atsetoon peale,nii et kõik asjad korralikult ära on uppunud. Membraanid ja kõik kummist-plastikust jupid jäta nõusse panemata...... Kaan peale ja las siis liguneb mõne päeva. Siis võta kaan maha ja kuku pintsliga osasid pesema. Suruõhuga puhtaks ja asi uuesti kokku..... Kui kõik osad enam-vähem puhtad,kanalid läbipuhutud ja torgatud,küll siis karburaator ka korralikult tööle hakkab.

Ärge seda kõik järgi proovige,muidu võivad kõik rikkis karburaatorid järsku tööle hakata....Big Grin

Jõudu!
Omal ajal tegin ise sama trikki mosse karpaga. Tehase poolt oli see va õnnetu DAAZ412 peal (kes kokku puutunud, need teavad) ja nii hankisingi omale peaaegu "aitäh"-eest Kuusakoski hunnikust ühe igavesti äkase ja kõikvõimaliku kleepuva saastaga koos, aga siiski komplektse ja väliste mehaaniliste vigastusteta vanakooli-K126N. Peale atsetoonis leotamist-puhastamist (peale mida nägi välja nagu uus) läks autole peale ja ma ise ka imestasin, kus oli mossel alles minek!


Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11

Tehnoloogiliste puurimis kanalite otstesse on pressitud tina plommid...need soovitan kõik kenasti üle koputada,et sealt vahelt lisaõhku ei saaks. Enamus karbusse on lippama saadud, kui nukad-klapid-rõngad mootoris ikka korras on.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne