Maz 5551 - andke hüva nõu
#1

Meil on siis nimelt aeg - ajalt vajadus lühikese kalluri järele. Hakkasime mõtlema Maz 5551 ostmisele, aga ei ole selle auto isikupäradega eriti kursis. Siit siis palve foorumiliikmetele, kes on isiklikult selliste isenditega tööd teinud, remontinud või muidu lähemalt tuttav: millised on ostmisel tähelepanu vajavad nõrgad kohad, kütusekulu ja muud tähelepanekud. Kas olen õigesti aru saanud et antud Mazile paigaldatud V6 on suhteliselt õnnestunud mootor? Kuidas on Eestis Maz varuosade saadavusega? Kas tal roolivõim on ikka?
Auto andmed:
Maz 5551, 1991a.
mootor V6, 11150cm3, 132kw

Tänud vastajatele,
Rommi


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Varuosadega peaks aitama: http://www.maz.ee/

Nad pakuvad ka päris uut MAZ-kallurit. Viimane pidi olema päris hästi välja kukkunud sõiduk, küll juba Deutz'i mootoriga.

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Kõige suurem puudus vanal autol kiiludega kinnituvad rattad. Eriti raske tagumised rattad ilusti paika saada, kui nn. ämblik ka juba kulunud. Probleeme on olnud väntvõllidega, mis aeg-ajalt kipuvad pooleks minema. Käigukasti korpusel ka praod sisse tulnud. Arvan, et osa probleeme ise tekitatud liigse ülekoormusega. Ei tea mis vedusid plaanid tegema hakata ja kui pikki otsi. Külavahel õigustas MAZ end kindlasti. Küttekulu sõltus koormast, 20-40 l/100 km.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#4

Kui osta siis ikka lääne mootoriga Maz sest kütusekulu vene mootoril ikka suur ja remonti tahab tihti kui tegu on raske veoga.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#5

Väga vabandan, et pisut OT, aga äkki keegi kommenteeriks seda pooliku väntvõlli teemat.
Oma kogemus ütleb, et sama mootorit pisut muul tehnikal kui veoautol, kasutatakse pisut forseeritud kujul (kõrgemaks kruvitud pööretega), ja probleemiks on pigem plokikaane tihendid, mitte väntvõll.
Muidugi juhul, kui pikalt katkise tihendiga lasta võib ka poolik väntvõll olla kiire tulema.....

P.S. pean silmas ikka maz-i enda mootorit, mitte läänekat



huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#6

see maz-i v6 on ikka uskumatult vinge ja sitke mootor.
Kütusekulu on olematu ja isegi paar aastat vedelenud auto käivitub poolest pöördest.
Vasta
#7

Tean ka ühte juhust pooleks väntvõlliga (venna autol) ja sõitids ise koju veel. Kolinat otsinud mootorimehed avastasid lõpuks vända vea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne