Nõukogudeaegne bussipeatuse märk
#21

Aga palun : A kaugus valgest osast - 35 , A laius 235 , Horisontaaljoone kaugus 105, Joonel keskel 10 mm katkestus ( trafareti omapära ), A tipp ülemisest servast 25 ( kui oleks terav.Viljandi meestel on trafaret olnud veidi kumera tipuga R -4-5 mm ) Loodan, et on abi.


Tervitab Veteran.
Vasta
#22

(13-06-2012, 09:42 AM)oltsberg Kirjutas:  Ja veel. Kas keegi hakkab karjuma ja kutsub miilitsa, kui ma märgi oma saunauksest väheke avalikumasse kohta üles sätin?

miilitsat ei kutsuta, aga ära võidakse viia küll Sad Meil oli turismitalu reklaam kunagi turismitalu algusaegadel isetehtud sildina tee ääres üleval. Korjati ära mõnel korral ja enne pidama ei jäädud, kui pidi orbokit maksma. Ehk räägi tee valdajaga läbi, tema otsustada on, kas jääb pidama või mitte.
Vasta
#23

Asjale võib muidugi mitmeti läheneda. Konkreetsel juhul hakkab tegemist olema liitatraktsiooniga. On olemas puitpostiga teeviit, mis küll tänases üldmõistetavas kontekstis mingit tähtsust ei oma, kuid ajaloolises plaanis vaadatuna pean vajalikuks seda säilitada. Plaanis on see viidapost uue vastu välja vahetada ja bussipeatuse märgiga täiendada. Seda enam, et reaalselt bussid seal ka peatuvad, kuigi ametlikku peatust ei ole. Lisaks sellele kleebitakse antud posti peale ka kuulutusi. Sellise "pullitegemise" taga ei ole mitte niivõrd edevuse rahuldamine, kuivõrd praktiline eesmärk - sel juhul leiavad külalised õige teeotsa ilma vaevata üles. Kunagi on olnud põhjust kiirabi kutsuda, aga tänu vähemärgatavale teeviidale kimasid nad suure lauluga mööda ja eksisid ära. Kui aga kena A posti otsas ripub, oleks orientiir selge ja ühene.

Ja Veteranile täpsustava info eest suur-suur tänu!
Vasta
#24

Sääre ajalootoas on selline märk täitsa olemas: Pilt.
Vasta
#25

Kuu aja pärast ehk saab esitleda ka Tallinna bussipeatuse silti.Punasel taustal valge IKARUS 620 ja 12 liininumbri kohaga.All weel peatusenimi.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#26

http://www.osta.ee/noukaaegne-bussipeatu...50369.html

üks silt müüa
Vasta
#27

Selline emailitud silt on üle...kellel vaja?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#28

Ohhoi, ja ongi see teema ülesse kaevatud, millest muuseumipapa mulle suvel privas mainis Smile

Küsisin siis ühes teises teemas veidra bussipeatust tähistanud sildi kohta ja nagu siin nüüd eespool vanu postitusi lugedes ilmnes, on tegemist üpris haruldase asjaga.
Et hr. muuseumipapa oli üks ja ainumas, kes mu postitusele tol korral mõistlikult reageeris, siis on võimalik nüüd kunagi varjupaigal see tänaseks juba minu omanduses olev plekitükk enese kasutusse saada Smile
Jah, aga siis, kui ise ka omad hindamatud kondid jälle kodumaile saan veetud...

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=49499
Vasta
#29

(26-10-2014, 18:33 PM)Janka Kirjutas:  Ohhoi, ja ongi see teema ülesse kaevatud, millest muuseumipapa mulle suvel privas mainis Smile

Küsisin siis ühes teises teemas veidra bussipeatust tähistanud sildi kohta ja nagu siin nüüd eespool vanu postitusi lugedes ilmnes, on tegemist üpris haruldase asjaga.
Et hr. muuseumipapa oli üks ja ainumas, kes mu postitusele tol korral mõistlikult reageeris, siis on võimalik nüüd kunagi varjupaigal see tänaseks juba minu omanduses olev plekitükk enese kasutusse saada Smile
Jah, aga siis, kui ise ka omad hindamatud kondid jälle kodumaile saan veetud...

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=49499
Vasta
#30

Muuseumipapal on sõnum postitusest puudu jäänud vist... Samas tuli meelde läbielatud elektroonikaime, nagu " PIIPAR"
Et sellele tekstisõnum saata, tuli helistada vastavale numbrile ja oma tekst operaatoritüdrukutele ette lugeda ( aktsepteeriti ka kõikki roppusi, kui kedagi tahtsid saata...)  Sama inimlikku süsteemi võiks ka siin kasutada.  Selle uue foorumiga on ikka jama küll, kui inimesed ei saa oma mõtteid-arvamusi edastada.    Sad
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid353956

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#31

Teema algatamisest peale on oi kui palju vett merre voolanud, aga päris ilma asjata kõvaks ajamiseks ma seda teemat siiski püsti ei pannud:
   
Tähenärijad võivad sõna otseses mõttes tähti närida ja näiteks punase värvitooni valeks kuulutada jne. Muidugi oleks tore, kui keegi oskaks tulevaste põlvede tarbeks täpse RAL koodi öelda. Samas olid omal ajal värvitoonid üsna "ujuvad" ja seda "õiget" võib otsima jäädagi.

Kasutatud on sõbralike lõunanaabrite laiatarbevärve, eks nad vastavadki enam-vähem omaaegsele originaalkvaliteedile.

Must kiri (mingi suvalise aerosooliga tehtud) läks küll vähe pekki. Ei osanud šablooni perfektset liibuvust tagada. A-tähe sain liibuma tänu magnetitele, peenikese kirja juures kasutasin neid ka, aga nad olid kahjuks liiga suured, et igasse "prakku" torgata.

Huvitav, kuidas omal ajal (auto)majandites embleeme masinate peale värviti, nii et šabloon ilusti ligi oli?

Nüüd huvitab, milline on "õige" post.
   
Ise arvan, et parempoolne, betoonpostid polnud vast nii levinud. Kui keegi oskab posti mõõtmete ja märgi paiknemise kõrguse kohta midagi öelda, siis ootan kõrvad kikkis ja võtan info tänuga vastu.

Veelkord tänu kaasfoorumlasele Veteran, kelle esitatud mõõdud mind väga palju aitasid.
Vasta
#32

Betoonpost oli täiesti standardse lahendusena kasutusel.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#33

Peaks leiduma Rohuküla sadama ees seisnud sildist ähmane pilt. Oli raudtorust post ja sadamahoone al.raamiga klaasukse kõrgune.
Leidsin aga kehvake ta on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#34

(15-06-2015, 10:42 AM)oltsberg Kirjutas:  Must kiri (mingi suvalise aerosooliga tehtud) läks küll vähe pekki. Ei osanud šablooni perfektset liibuvust tagada. A-tähe sain liibuma tänu magnetitele, peenikese kirja juures kasutasin neid ka, aga nad olid kahjuks liiga suured, et igasse "prakku" torgata.

Huvitav, kuidas omal ajal (auto)majandites embleeme masinate peale värviti, nii et šabloon ilusti ligi oli?

Automajanditest Eestis ei tea midagi, aga vene kroonus ei teinud keegi seda tööd värvipüstoliga. Veel vähem aerosoolidega.
Polnud võimalusi lihtsalt.
Tööriistaks  oli губка Big Grin. Ehk siis tükike porolooni, millega kõik numbrid-tähed läbi  šabloonide valmis said tupsutatud. Tulemus jäi igati ontlik ja ühelgi tähenärijast šaakalil polnud irisemiseks vähimatki põhjust.
Vasta
#35

Janka kirjeldatud tehnoloogiat olen kasutanud kangale trükkimiseks, tulemus väga hea.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#36

Tänan, Janka! Tupsutamise tehnoloogia antud kontekstis kindlasti asjakohane, sest puudub värviga kaasnev gaasi- või õhuvool, mis šablooni serva kergitada püüab. Võinud ju ise ka mõne vana sovhoosniku käest küsida, aga ei taibanud.

Ksf! aavu pilt viitab, et kõik postivariandid on "õiged". Enda ähmased mälestuspildid kisuvad küll rohkem parempoolse pildi kanti.
Ilmselt sõltus posti konstruktsioon paigaldamise ajast ja piirkonnast.

Mis aastatel selline märk üldse kasutusel oli? Kadusid kusagil 80ndate esimeses pooles?
Vasta
#37

(15-06-2015, 10:42 AM)oltsberg Kirjutas:  ...Huvitav, kuidas omal ajal (auto)majandites embleeme masinate peale värviti, nii et šabloon ilusti ligi oli?
Püstoliga värvimiseks kleebiti šabloon tavotiga ukse külge (ma ise seda teinud ei ole, aga lapsena pealt näinud küll). Kõige keerulisem oli sealjuures ilmselt õige paksusega tavotikihi papile kandmine.
Vasta
#38

ja eriti õige asja sabloon oli pisut pisike ja tausta polnud kaetud ja seega oli sablooni perimeetrist väljas näha ka kena värviudu.
Vasta
#39

(17-06-2015, 12:23 PM)olevtoom Kirjutas:  
(15-06-2015, 10:42 AM)oltsberg Kirjutas:  ...Huvitav, kuidas omal ajal (auto)majandites embleeme masinate peale värviti, nii et šabloon ilusti ligi oli?
Püstoliga värvimiseks kleebiti šabloon tavotiga ukse külge (ma ise seda teinud ei ole, aga lapsena pealt näinud küll). Kõige keerulisem oli sealjuures ilmselt õige paksusega tavotikihi papile kandmine.



Ei ole küll majandites kohanud porolooniga tupsutamise tehnikat. Aga püstoliga värvimisel läksid käiku nii värvija enda kui ka abilis(t)e sõrmed. Wink Kui abi võtta polnud, sai ka magnetitükikesi kasutada. Loomulikult ei olnud šabloon tehtud mitte kalkast või A4 trükimasina paberist vaid ikka korralikust kartongist, millele lisas jäikust ka järjest lisanduv värvikiht. Seega püstolist tulev õhuvool šablooni märkimisväärselt ei liigutanud.
Vasta
#40

Pildilt küll halvasti näha, aga Tartumaal Vasulas silt omas mahlas rippumas: 
https://www.google.ee/maps/@58.47128,26....312!8i6656
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne