omavalmistatud haagiselamu - teardrop

tänaval kohtas ka selliseid liikureid

kuigi jah tavalist 120 ja 125 keret liikus palju rohkem
ja neid oli seal kordades rohkem näha kui Poolas nt väikeseid Fiat´e
Olen kolmel aasal läbi poola teadlikult jälginud ja loendanud Fiat 126 esindajaid ja palju üle kümne pole saanud
ka seekord jäi saak alla kümne - kurb aga nende aeg on ka seal läbi.

[Pilt: DSC08152.JPG]

külastasime ka Skoda muuseumi
oli huvitav kuid pettusin natuke sest paljut polnud üldse näha
näiteks väikseid busse jms.
samas oli seal paju asju mida ei teadnud varem (polnud ka uurinud enne)

igaljuhul ajalugu on selline alates jalgratastest kuni tänapäevani ja seda siis märkides

[Pilt: DSC08202.JPG]

[Pilt: DSC08208.JPG]

[Pilt: DSC08212.JPG]

[Pilt: DSC08211.JPG]

loodusest jättis suure jälje mälestustesse selline "kivilinn"
tegu siis liivakivi kaljudega
matkamist on seal tundideks

[Pilt: DSC08446.JPG]

leidub varemeid kaljude otsas

[Pilt: DSC08453.JPG]

viimane kämping Tsehhis täpsemalt siis pea aegu Praha kesklinnas
väike ja kitsas aga kõik muu oli super
sellised tagahoovi kämpinguid oli seal ühel tänaval mõnesaia meetri peal mingi 7 vist ja kõik olid täis.
Märksõnaks Troja, Praha.

[Pilt: DSC08523.JPG]

üks paljudest vaadetest Praha vanalinnale ja nagu näha olenemata jahutatud/niisutatud terassist pole kliente istumas
sest oli kuradima palav.
nendel päevadel millal meie seal olime oli varjus 35...36C

[Pilt: DSC08568.JPG]

vanalinnas sõitsid ringi sellised autod mis samaaegselt kastsid tänavaid aga ka jalakäijaid
ühel väljakul jäi auto pidama pea kümneks minutiks ja rahvast jagus palju, et seda kohe ära kasutada

[Pilt: DSC08656.JPG]

kohustuslik paadisõit mööda jõge ja sildade vahel/all

[Pilt: DSC08689.JPG]

siin siis ka tõestus Praha loomaaiast koos kella ja näiduga

[Pilt: DSC08867.JPG]

käidud ka kuninga kindluses
kus siis troon ja kroon ja ....

[Pilt: DSC08952.JPG]

[Pilt: DSC08917.JPG]

[Pilt: DSC08932.JPG]


see oli ka Tsehhis viimane asi mida vaatasime ja edasi tuli juba Poola
öö warssawi all kus temperatuur oli veel peale südaööd 28C ja järgmisel päeval ostureis Maximuse nimelises kaubanduskeskuses
juttude järgi on seal praegu ligi 100 000m2 pinda müügipoksideks ja teine niipalju avatakse kohe kohe juurde igaljuhul need maja osad olid juba vamis.
peale shopinguid siis otse koju ilma peatusteata kui v.a. pausid tankimiseks ja ...
järgmine öö peale Warssawi 28C olime kodus kus meid tervitas 10C õhk.

edasi tuleb haagise korrastamine järgnevateks ettevõtmisteks. 
Vasta

Tere, väärt lugemine ja ilusa asja olete ehitanud,kiitus

jäi üks link ka täna silma, http://dailyvitamin.tv/amazing-teardrop-camper/
Vasta

tänan tänan

olen sellist näinud varemgi
aga pole kunagi seda läbi suutnud mõelda kuidas asi teha veekindlaks ehk meie kliimasse
Vasta

Sügistalvised tormid liigutasid asju ja lähedal seisvad konstruktsioonid otsustasid liikuda haagisele liiga lähedale
tulemuseks kerge lohk tagaluugis ja anodeeritud alumiiniumile kohane pinnakatte pragunemine

visuaalselt pole lohk väga nähtav kui päike peale ei paista aga pigem häirib see "hele jutt" mis ongi see pragunemine.

ehk siis kevad algab millalgi nüüd tagaluugi pleki vahetusega.

[Pilt: upload_-1]

[Pilt: upload_-1]
Vasta

Süües kasvab isu
ehk plaanidest on hakanud teostuse poole liikuma külmkapi lahendus 3.0

sai hangitud soodsalt selline komplekt ehk minek on kompressoriga süsteemi peale

[Pilt: upload_-1]

mis siis sisaldab edast kolme asja
1. kompressori ja kondensaatori komplekti
2. aurustit koos torudega
3. termostaati

mõõtkavaks siis Statoili L mõõdus (mitte XL) tops

[Pilt: upload_-1]

aurusti mõõduks sama tops ja lisaks 0,5-ne sprite pudel

[Pilt: upload_-1]
 
külmamasina data

[Pilt: upload_-1]

ja aurusti data

[Pilt: upload_-1]

nagu näha on mõlemad osad varustatud juba gaasiga ja nii üllatav  kui see pole on seda aurustis rohkem kui kompressori pooles
kompressor ise on danfossi toodang (BD35F)
süsteem on seega eeltäidetud ja ühendatav iseavanevate ja tihenduvate vms. tüüpi ühendustega ehk ei vaja spets tööriistu ega ka oskusi
kuigi see poleks minu jaoks ka probleem
hetkel isegi kaalun mõtet kas mitte teha torustik (mida on 2m) lühemaks ja mitte jätta neid kuskile peitu

isu kasvamine tähendase siis, et mitte ei jäänud puudu külmiku mahtuvuses aga pigem võimsuses ja suutlikuses
jah praegune 3-süsteemne absorptsioon meetodil toimiv kapp on kordades ja kordades parem kui kõik laiatarbena müüdava termoelektrilised jupstükid
neid ma viskaks kaugele jookseks järgi ja viskaks veel kaugemale.
praegust on väga hea kasutada autos, kaubikus, haagissuvilas, metsamajas või suvilas, terassil grilli kõrval õllede jahutamiseks vms.
hea on see, et ei vaja seinavoolu aga saab hakkama ka 12V ja gaasiga. 
minul tekis probleem kitsaste tingimuste tõttu liigse übritseva keskkonna soojusega.
kapi töötamisel aga lisandus soojust pidevalt juurde kuna jahutamiseks ta ju küttis oma süsteemi teisest otsast.
ja keskkeuroopa soojade ilmadega kus kapi avamist oli rohkem ning korpuse isolatsioon pole sellistel tingimustel võimsusega sobivuses
ega ma ka ei hellitanud ja täitsin ka kapi kuni servani.
ehk kuni ümbritsev on kuni 25...27C on asi toimiv 20C juures terassil sai vabalt ka jääkuubikuid teha ja peale päevast avamisrallit tekinud kondensaat öösel külmus kasti põhjas ning hommikul tuli õllepurke jääst lahti murda.
Haagises aga sõites on ruum piiratud ja seega kütab asja liiga kuumaks, platsil seistes lahtise luugiga on asi parem.
Kuigi praegune kapp on päris väikese tarbimisega oma suuruse ja saavutuse kohta 85W on kompressoril eelis ka seal ehk tarbides vaid 40W
mis kaalub ülesse selle, et tuleb loobuda elektrivabast gaasi kasutamise hüvest.

Uue külmiku kesta plaanin teha kasutades juba proovitud materjale ehk sama mis kasutuses teise haagise ehitusel
alumiinium komposiit väljas ja sees ning vahepeale sinine peno.
ideeliselt vähemalt 30mm isolatsiooniga + 2x 3mm komposiiti peaks andma päris hea isolatsiooni.
tähtis oleks saada ka luuk hermeetiliseks.
ja püüan kuju poolest kasutada maksimaalset võimalikku ruumi.
eks näis mis tuleb.
Vasta

Mitu ruublit sellise väärtus võiks olla?
Vasta

kui küsid uue asja hinda siis
mina sain asja koba peale siit samast, kodumaalt, laost ja lõpumüügi tootena ning hind jäi alla 400.- koos karvadega
pakkujaks siis Autoexpert ehk KGK

esimene link googlest annab maailmas sellise vastuse
https://www.marinesuperstore.com/refrige...ooling-kit
aga võimalik on ka saada selline hind ja eks ka kallimalt
http://www.amazon.co.uk/Waeco-CU55-Cooli...B00LAYY5R4

samas valik seadmetele ja komplektidele on tunduvalt laiem ja sellest vigurist saab minna vaid paremaks (loe: kallimaks)

http://www.dometic.co.uk/products/coolin...ication=39

kui aga küsid kasutuses oleva kapi kohta siis hind on samas suurusjärgus ehk 300...400.-
seda saaks siit: http://www.matkasuvilad.ee/
Vasta

kui eelmine suvine reis Tsehhi algas äpardusega Leedus, kus avastasin vastu maad lohiseva amordi sest kinnitus oli murdunud
mis iseenesest tegelikult reisi ära ei jätnud ja siiski sai kõik käidud, vaid see lohisev saba oli vaja eemaldada.

[Pilt: DSC07277.JPG]

nüüd sai lõpuks ka asi parandatud
ehk käru sai pukkidele ja sild alla lastud

[Pilt: upload_-1]


ning alt ära veeretatud

[Pilt: upload_-1]

kuigi oleks piisand ju vaid ülemise amordikinituse poldi tagasi keevitamisest läksin teist teed
ehk algselt natuke kergema haagise jaoks eemaldasin kunagi alumise vedrulehe
nüüd soetasin uue komplekti vedrusid ja amorte ehk täis vahetus.

vanad ära uued küljes

[Pilt: upload_-1]


eks sai natuke jäigem aga kuna mass on ikka sinna 500 kg peale nüüd siis on ehk parem ja ei tao enam põhja ootamatus olukorras

külmiku visualiseerimine sai kah käsile võetud

ehk vers. 1.

[Pilt: upload_-1]

kompressor sai plaanitud ülesse nurka kuna seal asub haagises ka sooja jääkõhu väljatõmme - et oleks kõige efektiivsem

[Pilt: upload_-1]

AGA siis mõte muutus kuna asi ei olnud ikkagi hea sest sisemisele külmaelemndile asukoha leidmine nii et oleks ka omal mugav ....
see peaaegu, et puudus.

vers. 2. 

kompressor kolis alla nurka mis andis olulise parema ruumipaigutuse kastis sees 

[Pilt: upload_-1]


[Pilt: upload_-1]


mitmenda versiooni juurde ma lõpuks jõuan veel ei tea
väline maksimaalne mõõt sai saavutatud
eelnevalt viisin kapi alust sahtlit 3,5 cm alla poole ja esisein sai tehtud kaldu

kiirelt arvutades koos 40mm isolatsiooniga ja kompressori hõivatud ruumiga jääb alles ~60L meenutan et vana kapp oli 40L
mõttetööd veel jagub ja nikerdamast on rohkem kui rubla eest

miks ei pane kompressorit mujale ehk eemale ? V: tahan jätta kapile võimalust ka kärust välja tõsta.
Vasta

täna said ka rattalaagrid vahetatud (lastud vahetada).
ja vahetusse läksid ka rehvid (Barum Bravuris3 205/50/15)
Siiani olin kasutanud vaid kellegi vanu juuste vist juba 3 ringi aga nüüd läksid tutikad rehvid alla
ehk esimest korda 10a jooksul selle haagise veermiku ajaloos.
mõtlesin hetkel, et vanast ja algsest puukerega haagisest on alles vaid ..... kere alune raam, veopea, tugiratas ja tagumised tugijalad ok ka sillatala
kõik muu on nüüd uus - kere ja kõik mis seal sees ja küljes, veotiisel, rattalaagrid, vedrud,  amordid, rehvid, tuled 
ah jah poritiivad on kah veel originaalid.

nüüd võib suvi tulla ja saab jälle julgelt kodust kaugemale sõita.
Vasta

külmakasti korpus sai ikkagi lahti puuritud ja modifitseeritud s.t. lõigatud siit sealt
esimesed servad tegin mööbli ümarnurga profillist (alumiinium)


[Pilt: upload_-1]
[Pilt: upload_-1]
[Pilt: upload_-1]

lisaks sai soojustuseks valitud SPU plaat 30mm
lõigatud ja proovitud kuidas saab ja mahub
hiljem vaja kinni liimida täita vahed vahuga ja katta ka seest samasuguse plaadiga nagu väljast
ja jah oleks ehk lihtsam olnud seest välja ehitada aga seda siis tagantjärgi..... või siis tegelikult mitte.


[Pilt: upload_-1]
Vasta

Veneaegse külmakastiga kurb kogemus - kondensvesi loksus kasti põhjas. Kas seda ka uuemal ajal ette tuleb? Või on drenaaž põhjas? Äkki on kellelgi kogemust!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

odav-kastidel ei ole drenaaži kui sellist millest vesi välja lasta ega ka muid nn. abivahendeid vee vastu.
minu vanal kastil pole kah sellist ava aga põhi on sooniline ~1cm sügavuselt s.t. kogu tekkiv vesi jääb sinna soontesse
jah vastus küsimusele - ikka tekib kondensaat sest sinna satub soe ja niiske õhk ning teisalt välja võetud külm asi kattub õues kondensaadiga ja tagasi pannes valgub see pinnapealne vesi sinna põhja ega jõua nii kiirelt ära kuivada.
suurem kondensaat tekib alati siis kui toide välja lülitada ja kast seest soojenema hakkab.

mul iseenesest probleemi veega ei olnud kuid jah olen mõelnud kindlasti ka uuel kastil teha põhja rest mis laseb esiteks vee enda alla ja hoiab kauba kuival ning teiseks laseb külmal õhul kanduda ka kaubale nn. põhja alla ja igale poole üle kasti laiali kui asjad on tihedamalt kokku pakitud.
Vasta

kasti ehitus läinud visalt aga siiski miskit juba hakkab nägema
vajab veel viimistlemast ja sättimist aga põhiplaanis on asi paigas
kompressor ja aurusti said täna ka ära ühendatud s.t. gaas on lahti ja niisama lihtsalt enam lahti ei lase
sisemine valge kate kah paigas v.a. kompressori kate
puudub veel luuk

Kui valmis saab siis teen testi ehk panen kaks kasti kõrvuti samadesse tingimustesse ja koorman sama sisuga
eks näeb siis mis vahe tuleb.


[Pilt: upload_-1]

[Pilt: upload_-1]
Vasta

Peab ülesse tunnistama pattu, et unustasin hea sõbra sünnipäeva ära Sad
Lausa juubel !!!

ehk 10 a tagasi sai minu haagis ametlikuks.
s.t. 10. mai 2006 oli see päev kui väljastati number ja roheline dokustaat.

3x hurrreii Cool
Vasta

(23-05-2016, 17:50 PM)MeelisV Kirjutas:  ehk 10 a tagasi sai minu haagis ametlikuks.
palju õnne!
kuigi tänaseks on algsest ju järel "number ja ämber"? Smile
täpsemalt lausa ämbripõhi, mis on kah muutunud; tiiselgi vahetunud ja VIN kenasti ARK-s ümber löödud? Smile

muidu teema alguse vineerkasti (ja selle valmimise) pildid on tänaseks kadunud - 2013 omad (mis on veel alles) on juba alumiinium-plast teemast.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(25-05-2016, 17:19 PM)13piisab Kirjutas:  
(23-05-2016, 17:50 PM)MeelisV Kirjutas:  ehk 10 a tagasi sai minu haagis ametlikuks.
palju õnne!
kuigi tänaseks on algsest ju järel "number ja ämber"? Smile

sellest ei pea siin tingimata pasundama
palun mõlemad postitused kustutada

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

kas see asi nüüd nii hull on ?
haagise pikkus laius kõrgus ei ole muutunud
pealisehituse kuju ei ole muutunud
pealisehituse sihtotstarve ei ole muutunud
silla asukoht ja sild on sama
haagise täismass on sama
veopea on sama ja E
tiisel sai vahetaud kokkuleppel ja ARK teadmisel k.a. nende poolt vana vin koodi hävitamisega ja uue koodi nende poolt peale löömisega - JOKK
tuled ja helkurid on kõik õigetes asukohtades ja E - ülevaatusel kontrollitud

ei tea, et haagise pealisehituse remont oleks ebaseaduslik ?
kui keegi oma tiki-traileril vahetab kastiported kas siis on kuri karjas ?

seda enam, et algselt haagist registreerides ei huvitu "ARK" üldse ehituskonstruktsioonilistest lahendustest
üks haagis sai kunagi arvele võetud vaid kuudi sõrestikuna (tulevane kinnine autoveo treila) ja nemad ütlesid, et pole vahet mis seinad me lõpuks sinna sõrestiku külge paneme on need siis paneel, vineer, pvc tent või mis iganes. panime lõpuks kihtplastiku Big Grin  

siin on palju autosid presenteeritud igaljuhul palju küsitavamate ümberehitustega

aga tänan muret tundmast ja kui keegi arvab, et siiski ikka on vaja eks siis võtke ka maha need postid
Vasta

Ksf Marko on varemgi terava keele pärast silma jäänud, osad postitused asjalikud osad trollivad, ära sellepärast muretse..

Kogu see haagise teema on huvitav, jälgin seda huviga. Kõik asjad ei pea tulema Hiinast või Ikeast ja kuidas muidu õpib midagi ise tegema kui mitte teistelt meistritelt. 
Kindlasti on selliseid veel kes rohkem loevad ja vähem postitavad  Cool
Vasta

Tänan komplimendi eest!
Terve foorum on täis kirjeldusi illegaalsest või hallis alas olevatest tegevustest. Tõesti olen neile aegajalt tähelepanu juhtinud, ARK seltskond omab ka pääsu internetti. Alati kipub keegi selle peale hambaid näitama, miks ometi?
Kui antud juhul on kõik kombes, siis võtan oma sõnad tagasi, paraku jäi kolmeteistkümne postitusest täpselt vastupidine mulje...
Palun vabandust teema risustamise eest!
Käru ise on vinge!!!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(26-05-2016, 17:27 PM)Marko Kirjutas:  Terve foorum on täis kirjeldusi illegaalsest või hallis alas olevatest tegevustest. Tõesti olen neile aegajalt tähelepanu juhtinud, ARK seltskond omab ka pääsu internetti. Alati kipub keegi selle peale hambaid näitama, miks ometi?

ilmselt väga lihtsal põhjusel: pole mõtet probleeme tekitada asjadest, mis ei ole probleemid. Nagu siia teemasse maandunud legaalsus-sõnavõttki. Naudime mõnusat mõistlikku maailma ilma (paranoilise) "keegi loeb kõike ja teeb linnukesi"-tundeta ja on maailm palju kenam koht Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne