Keevitatud raamiga iz-49 taastamine
#1

Tere

Sattus minu kätte iz-49 raam, mis tundub olevat mootorikinnituste juurest puruks läinud ja on uuesti kinni keevitatud. Kas seda raami on mõtet kasutada taastamisel, juhul kui tahaks musta numbrimärki taotleda või võib rahulikult chopperiks ümber lõigata?


Tundub, et ei ole võimalik taastada:

3.2.1. Raam.

Määrusest tulenevad nõuded:
- sõiduki mootoris, kütuse- ja jahutussüsteemis, jõuülekandes ning veermikus ei tohi olla nähtavaid lekkeid;
- valgustus- ja signalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras ja toimima;
- juhtimisseadmetes ja veermikus ei tohi olla vigastusi ja jääkdeformatsioone, esinevad lõtkud ei tohi olulisel määral mõjutada sõiduki kasutamist;
- sõiduki muud seadmed peavad olema töökorras ja toimima;
- sõiduki kere detailides ja raamis ei tohi olla pragusid ja murdeid;

allikas:
http://vanatehnika.ee/modules.php?name=F...topic&t=19

Aga keegi teadjam võiks kinnitada, et vääritimõistmist poleks - kas murde kokkukeevitamine tähendab ikkagi, et murre on seal juba tegelikult olemas ja taastamine ei ole mõtekas?
Vasta
#2

Korralikke IZ-49 raame liigub laatadel koormate kaupa. Ei tasu kõveraid taastada.
Vasta
#3

Liiga palju teooriat on kurjast....... Lihtsam on tegema hakata....
Kas vahetad raami välja,või taastad vana. Jõudu!
Vasta
#4

(16-01-2012, 14:56 PM)indrek Kirjutas:  Korralikke IZ-49 raame liigub laatadel koormate kaupa. Ei tasu kõveraid taastada.

Tore teada. Oskate äkki nimetada mingeid suuremaid või pikema ajalooga laatasid, mis kuskil toimuvad ja palju üks korras 49 raam maksta võiks?
Vasta
#5

Suurim ja kuulsaim laat Eestis kahtlemata Kurtna/Tagadi restauraatorte päev.
Info siin: http://unic-moto.ee/component/content/ar...orite-paev

Seda peaks ilmselt iga Eesti vanatehnikahuviline teadma, isegi kui kohal ei käi Smile
Mina ei käi kohal, seega raamide hindu ei tea..
Vasta
#6

Vanade asjade taastamisel tuleb ette palju ekstreemsemaid olukordi kui murdunud raami kokkukeevitamine. Kui selline töö on tehtud kvaliteetselt, siis ei ole see tavaliselt ka takistuseks ka vanasõidukina tunnustamisel. Seda enam, et teed ikkagi enda jaoks ning kunagine murdekoht või pragu peab nagunii olema taastatud selliselt, et palja silmaga näha ei ole. Kui raam peaks aga hiljem murduma, siis on see ikkagi Sinu vastutus.

Mina ei tea IZ 49-st praktiliselt mitte midagi, aga olen aru saanud, et see on üsna levinud mootorratas, mille raam võib olla kui nii mõnelgi muul IZ tehase varasemal või hilisemal mudelil (kindel muidugi ei ole). Laatasid toimub suvisel ajal Eestimaal ja Lätis praktiliselt igal nädalavahetusel. Suvi on aga kaugel. Ma usun, et kui postitad turuplatsi ostukuulutuse ja igaks juhuks lisad ka otsitava raami pildi, siis võid sealtki saada pakkumise. Samuti on abiks otsing sellessamas foorumis vastava otsingusõnaga. Kui keegi on taastamas või taastanud sarnast ratast, siis on tal suure tõenäosusega olemas või ta teab, kus on samasugune raam. Mootorratta taastamisel on raam üks lihtsamini leitavaid osi. Kui jõuad lülitite ja muude väiksemate detailideni, siis saad aru.

Jõudu, Indrek Sirk
Vasta
#7

(16-01-2012, 17:04 PM)stiilneüksik Kirjutas:  Tore teada. Oskate äkki nimetada mingeid suuremaid või pikema ajalooga laatasid, mis kuskil toimuvad ja palju üks korras 49 raam maksta võiks?
Arvestades viimase aja hindu Kurtna laadal siis arvatavasti maksab seal üliharuldane ja ainulaadne IZ 49 raam terve varanduse v. noh ühe Eesti keskmise kuupalga eest annab müüja selle ära ja ütleb et on hästi saadud.
Ise viiamne kord kui käisin siis üks küsis võrri kasutatud karteripoolte eest(D4 v. D5) €30... no palju õnne. Samas see et ma nii vaene olen, et osta ei jõua on minu viga, mitte müüja oma. Enam polegi Kurtnas midagi ostnud kui välja jätta ideaalsed veneaegsed 2106 tagastange ja esimärk. Viimased muidugi maksid päris palju, aga olid seda raha ka väärt.

10x normaalsema hinnaga saab antud detaili foorumitest ma arvan, siinne ja nt. motokuur.ee v. biker.ee. Võrreldes Kurtna laadaga müüvad normaalsed inimesed asju täiesti tasuta teinekord, kuigi jh neil jääb ära ülihinnaline kauba vedu laadale ja hirmkallis müügiplats, millega üldjuhul suvalise jimpstüki 5 eurist hinda põhjendatakse.
Vasta
#8

Kas siis selle kära peale pole juba raami pakutud? Smile
Meile öeldi,et € hindu ei tõsta,kuid laadal tuleb ikka väikse asja eest € ära küsida. Muidu ei saa sõidukulusid tasa. Samas tuleb juba kolm päeva varem hakata asju sorteerima ja kastidesse panema. Peale laata aga mitu tundi bussi puhastama....Big Grin Peale seda tuleb veel rull paberit ja kõik muud abivahendid ligi hoida.......et peale kempsuskäimist ellu jääda.... Need ongi laada mõnud.....Big Grin Sellepärast ka mõnelpool hirmkallid hinnad.....Sad
Vasta
#9

(18-01-2012, 08:56 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kas siis selle kära peale pole juba raami pakutud? Smile
Meile öeldi,et € hindu ei tõsta,kuid laadal tuleb ikka väikse asja eest € ära küsida. Muidu ei saa sõidukulusid tasa. Samas tuleb juba kolm päeva varem hakata asju sorteerima ja kastidesse panema. Peale laata aga mitu tundi bussi puhastama....Big Grin Peale seda tuleb veel rull paberit ja kõik muud abivahendid ligi hoida.......et peale kempsuskäimist ellu jääda.... Need ongi laada mõnud.....Big Grin Sellepärast ka mõnelpool hirmkallid hinnad.....Sad

Hindu peab olema igasuguseid. Mõni kohe lihtsalt tahab rohkem maksta.Big Grin
Vasta
#10

Tere jälle.

Tänud vastamast ja aitamast. Raame on juba pakutud küll. Eks lähiajal selgu, kas läheb äriks Big Grin Võtan kõigepealt selle pooliku osadeks ja teen mingisuguse lahingplaani Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne