1968 Opel Kadett 2D Sedan - värvitud
#1

Kuna OpelClubEstonia foorum on maas, topin midagi uut oma projekti kohta siia foorumisse.

Kadett B\'st Eestis:
Tegemist on mitte väga unikaalse autoga. 1998a andmetel oli Kadett B\'sid Eestis veel üle 100. Nendest u. 10 tk ei olnud 2D Sedaanid.
Nendest sajast masinast on Arvatavasti kuni pooled juba vanaraua pähe ära viidud. Ülejäänudest pooled on kuskil kuuse all maa sisse vajunud, ja heal juhul saab sealt varuosasid. Ülejäänudest (ca 25tk) peaks olema taastamiskõlblikud või isegi sõidukorras. Liikluses pole mul olnud võimalust ühtkit sellist veel näha.

Miks just Kadett B?
* Olen ainult Opelitega kokku puutunud.
* Kuna kiirendus on prioriteet, siis miks mitte võtta 750kg kere.
* Tol hetkel polnud Corsasid saada Sad
* Konkreetne isend on väga hästi säilinud.
* Maksin selle kere eest \"Corsa-hinda\".

Mootorist:
1983\'a 18E mootor Ascona SR/E pealt. Tehase andmetel 115hj, 151Nm ja 10s sajani. Kuna veidike mootorit näpitud, siis Ascona sai sajani 8.8sekiga. Ehk siis 130+ hj ja 165+ nm. Sõitnud on see moto 350K kuni 400K. Kompressioonid on momendil 15.5, 14.5, 13.5 ja 12.5at. Väike remont kuluks ära. Surveaste on 9.5:1 asemel u. 10.5:1. Peale tuleb 316\" nukkvõll, peale mida teoreetiliselt 170hj ok ok praktiliselt 150++hj. Tuuning kevadeks: CAI, koonusfilter, CR 11.5:1, 316\" cam, kaane töö, 75mm siiber ja 1 pütiga sumpa. 195-225hj/t

Peale soetamist olen sisse tagunud u. 8500EEK / 7kuud. Seal hulgas uus ENEM 316kraadi nukkvõll koos jäigemate vedrudega, koonusfilter, SACHS-siduriketas, 5L täissünt, teine Kadett varuosadeks, racing rehvid Wink jne.
Uskumatu?

Plaanid:
5-aastakuplaan:
Korda saada masin, mis liigub alla 5.5sek sajani, ja alla 13.5 sek ET :bounce. Kusjuures, et jääks tänavapeal silma ka heas mõttes.
Aastaplaan: Kogu projekti maksumus 30-40K EEK (sh isegi bensiin)
Poolaastaplaan: Kevadeks \"rajale\" saada. Vähemalt 150hj ja ees juba ketas-pidurid.
Kuuplaan: Keretööd alustada ja lõpetada.

Point: Püüan endale või teile tõestada, et 30K EEK\'iga on võimalik ehitada sõiduauto, mis kiirendab paremini kui enamus sportautosid. Kahe aasta peale on see 1250.-/kuu. Kusjuures projekti alustades, ei teadnud remondi tegemisest tuhkagi, ise noor-isa ja ITi-mees Big Grin.

Pildid enne keretöid
Sügiseks sain midagi juba valmis
Soetasin selle probleemi endale aprilli lõpp 2003
Enne ja pärast ostmist

Kuna palju tegemisi tuleb seoses ette ketaspidurite panemisega jms\'ga, siis tuleb kasuks....Igasugu Kadett B sildade pildid

Momendil on 2 komplekti kellasid armatuurlaual, siis peab vaikselt mõtlema sobiva tahhoka tegemisele jneKellad

Igasugu muud vajalikud ja vähem vajalikud jupid.

Kõigele sellele jamale saate ligi ka siit



Loodan, et Uglyfant saab kah projektiga ruttu järje peale.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#2

Väga muljetavaldav, olen aga kindel et selline kiire masin on võimalik ka odavamalt ehitada kui 30k igaljuhul mul selline plaan on/oli. Jgaljuhul jõudu ja hoia meid ka kursis oma auto ehitusega.
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: RZolen aga kindel et selline kiire masin on võimalik ka odavamalt ehitada kui 30k igaljuhul mul selline plaan on/oli. Jgaljuhul jõudu ja hoia meid ka kursis oma auto ehitusega.
On küll, jah, võimalik odavamalt.
Aga 30K sees on ka täielik plekitöö ja ülevärvimine ning vajalikud tööriistad, igasugu keemia, mida võibolla vaja ei läinudki. Lisaks on selle sees ka vana mootor, mille võtsin projekti 5K\'ga. Nagu mainisin, projekti maksumuse sees on isegi bensiin, mis kulub auto testimisele. Arvesse ei võtnud vaid kulunud aega ja õlut. Kuna õlut läheks ka ilma projektita, ja võibolla isegi rohkem Smile
Kui need jätaksin eelarvest välja, oleks projekti maksumus 15000.-

Uurisin veel Eesti Kadett B\'sid:
Neid pidavat 98a seisuga olema siin 77tk, millest eelneva loogika alusel peaks olema 17tk taastamiskõlblikud Wink
Põhimõtteliselt 2tk neist 77\'st ei olnud 2 uksega. Ja tavalised 2D sedaanid ei olnud neist 12tk. Ah mida iganes. Oleks vaja värskemaid andmeid.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#4

No see ei olnud halvasti mõeldud, et odavamalt saab, igaljuhul oleks tore kunagi kokku saada ja autosid võrrelda, kogemisi jagada.
Vasta
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: RZ
No see ei olnud halvasti mõeldud, et odavamalt saab, igaljuhul oleks tore kunagi kokku saada ja autosid võrrelda, kogemisi jagada.
Järmisel aastal peaks OCE\'ga kuskile tuurile küll minema. Oot, kas olid Lõuna Eestist?

OLEKSIN VÄGA TÄNULIK, KUI KEEGI SAAKS MIND AIDATA KADETTILE KÄIGUKASTI-TUNNELI/KONDLI LEIDMISEGA. SELLE ALLA PEAB MAHTUMA REKORDI KAST.



68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#6

teet@kah kiiret-odavat massinat ehitab
jube hea näha, et meestel eesmärk silme ees!

ise müttan ainult selle vahega, et asi peab igapäevasõidus olema, s.t. olulised pole mitte ühekordsed kulud, vaid ekspluatatsioon. Kriteeriumiks siis ülalpidamiskulud 1EEK/km, normaalne tühikäik ning \"pauer\" kõigil pööretel (üle 4000rpm kasutan haruharva).
mis mootor sul \"viisaastakuplaanis\" sisaldub? Kas on üldse mõtet praegusega edasi minna? Ise näiteks praegust motot järele aitama EI hakka...
1.8 moto juurde ju ei sobi vast tekst:
Tsitaat:Korda saada masin, mis liigub alla 5.5sek sajani, ja alla 13.5 sek ET
aga ok, ei tüüta sind mootori-teemaga siin teemas! Kui sul sinna juba 1.8pritse installitud, peaksid sinna ka C20XE/LET bolt-on minema (ma neid ühilduvusi tiba luuranud). Mis kast kasutusel? Esi- või neliveolistel seab kastile piiranguid difrile järgnev pool (seda järeldan ise, kuna turbo-calil on AINULT 1.käik piiratud 200NM => PEAB tegu olema veermikupoolse osa nõrkusega - või suisa veermikuga?).
ka Postil oli teadupärast alguses probleeme (liitmikuga) poolasside kasutamisel Corsal - lahenduseks oli liitmiku peale pandud tugevduse otste lõikamine hamba-kujuliseks. Loodame siiralt, et seegi Opel veel kestab-areneb.
tegelikult võiks-peaks kõigi opli-ehitajate kogemused eestikeelsena üles riputama - hakkame juba Soomele järele jõudma...

muide, kas ehk kunagi mõõtu kah võtame?
EDU!

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#7



OLEKSIN VÄGA TÄNULIK, KUI KEEGI SAAKS MIND AIDATA KADETTILE KÄIGUKASTI-TUNNELI/KONDLI LEIDMISEGA. SELLE ALLA PEAB MAHTUMA REKORDI KAST.


***************Kas äkki Rekordi kerest lõigatud tunneli osa polex abix?
Noid peaks sada olema.:eureka
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa


OLEKSIN VÄGA TÄNULIK, KUI KEEGI SAAKS MIND AIDATA KADETTILE KÄIGUKASTI-TUNNELI/KONDLI LEIDMISEGA. SELLE ALLA PEAB MAHTUMA REKORDI KAST.


***************Kas äkki Rekordi kerest lõigatud tunneli osa polex abix?
Noid peaks sada olema.:eureka

Kui Sierra tunnelist on võimalik ehitada, siis Tartu sattudes tule ja lõika endale sobiv tükk välja Smile
Vasta
#9

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab
normaalne tühikäik ning \"pauer\" kõigil pööretel (üle 4000rpm kasutan haruharva).
Ma ei saa aru, mis kasu on \"normaalsest\" tühikäigust. Kui üle 4000RPM ei kasuta, siis võiks eeldada, et sul on vähemalt 5L V8 aiste-vahel Wink
Vot ei tea, kas tõstsid C20XE peale? Kui nii, siis tegelt 4000RPM juures on juba 80KW (kui gaas on põhjas).
Tsitaat:mis mootor sul \"viisaastakuplaanis\" sisaldub? Kas on üldse mõtet praegusega edasi minna?
Praeguse mõtekuse pärast üldse saigi projekt ette võetud. Just seda ma üles upitama hakkangi, kuna tuleb odavam. Momendil tal juba u. 100KW 165Nm, arvestades seda, et ega mu masinal ei tule palju lahjem tuunigu-aste, siis ei tohiks ka vähem võimu tulla (neil 100+ hj/L). St, peale 316kraadise installi nõuan sellest mootorist 110-125KW@6800-7000RPM 175..185Nm@5600RPM olenevalt kui timmi olen segud/süüted saanud. Arvestades seda, et Ascona ostsin 3K\'ga ja tuuningu peale läheb kokku 4K, siis 7K\'ga nii võimas mootor saada pole just kallis lõbu. XE nukkvõllid üksi maksavad sama palju. Loomulikul on XE\'st võimalik 10% rohkem välja pigistada. Mõtlen pidevalt, et kui 18E kotti jookseb, tuleb 20SE peale minna, sest sinna annab sama nukkvõll panna. Ja 2-sest annab ka ligi 10% rohkem välja pigistada. Kui 1.8\'se puhul näen lage ca. 190hj juures, siis 2.0 tuleks ajada ikka u. 210hj\'ni. Kui 240hj/t jääb väheks , võiks mõelda juba mingi vana 3L\'se (võibolla turbotamise) peale, nende nukkvõllid on kah mingi 4K. XE jätanxin hea meelega vahele, kuna vahe 18E\'ga on nii väike. Selle 1.8E\'ga on isegi üle 110kw\'sed masinad ära joonestatud.
Saan aru, et mu plaanid on optimistlikud, aga ilma nendeta ei võtaks midagi ettegi.
Tsitaat:Ise näiteks praegust motot järele aitama EI hakka...
Mida ei hakka? c20XE\'d ei hakka?
Tsitaat:1.8 moto juurde ju ei sobi vast tekst:
Tsitaat:Korda saada masin, mis liigub alla 5.5sek sajani, ja alla 13.5 sek ET
Selles suhtes ARVAN siiralt, et eksid:
Tean, et kellelegi ei meeldi, kui Opel\'eid Lotustega võrreldakse. Aga Opel Speedster on Lotuse põhi tegevus ja Opel Lotus Omega on üks võimsamaid Lotuseid üldse.
Lotus Elise 111 \'02 vs Opel Kadett 18E \'68
Maht: 1796cc vs 1796cc
CR: 10.6:1 vs 10.5:1(mul 1mm lihvitud seega 9.5:1->10.5:1)
HP: 158@7000 vs 158+@6900
Nm: 175@4650 vs 180@5700
mass: 881kg vs 780kg (täis paagiga)
V-Sild: tagu- vs tagu-
moto: taga vs ees
0-100km/h: 5.3 vs <6s???
(Lotuse andmete õigsuse üle ma ei vastuta)

Ainus tõeline Elise pluss on kaalujaotus (ca. 35% ees) tänu mootori asukohale, mis annab talle (võrreldes esimootoritega) kuni (10%) 0.5sek kiirendust. Kuna tema vedavale sillale toetub 570kg vs 390kg mu masin (u. 51% ees).
Et asi võrreldavam oleks, viskame kadettile 100kg pagassi (taguteljest 50cm taha poole). Kuna teljest taga pool, siis kergitab see auto nina. Sellest 20% ja kg võrra läheb esiosa kergemaks ja 120%kg võrra taguosa raskemaks (teljevahe on 240cm).

570 vs 510 kg tagusillale, kui autode massid on võrdsed. See lisa, et Lotusel on siis 10% rohkem massi taga, ei mõjuta ta tulemust paremaks üle 0.15sekundi võrra. Ja tegelikkuses asfaltil sõites massi lisamine isegi vedavale sillale vähendab kiirendust, nii, et 0.15sek hoopis kadetti kasuks. st, et massi ja kaalujaotuse kohapealt Kadett alla ei jää.

Kui mass, võimus ja kaalujaotus on praktiliselt samad, siis on jäänud vaid suht tühised tegurid ..100kmh sõidu puhul nagu tuuletakistus ja veeretaksitus jms. Enamus neist teguritest on suht võrdsed ja nende erinevuste summa ei mõjuta kiirendust üle ntx 10% ehk 0.5seki.
Kui kevadel \"testima\" hakkan, panen 170/500 Racing tatised rehvid kah alla, nii, et haarde poolest ei tohiks kah alla jääda. Niisiis no andestame Lotustele, Lotuse 5.3sek + 0.5sek MAX (erinevuste tõttu) = 5.8sek @ 158hj/175Nm. Aga kuna võimu on \"aastaplaanis\" Big Grin (yeah right)rakendada 170hj+/185Nm, siis peaks sealt hammustamagi nii palju, et alla 5.5seki venitab sajani. Ehk +12hp/158hp=-7.6%hj, millest enamus (u.5%) reaalselt parandab kiirendust seega 5.8x95% = 5,5sek.
OK, aga unustasime ka selle, et Kadett on tegelikult kergem - u. 760kg, kui 10L bena paagis. Kaaluvahe on 15%, millest peaks piisama, et mõned sajad millisekundid lõigata Wink.
Mainisin 170hj, kuna olemasolevad pihustid üle 170hj välja ei anna kui b-rõhku üle 3.3bar ei keera - peale seda tuleb pihustida vahetada. Pealegi peaks selle võimsuse juures juba uue sisselaske kollektori ehitama. Ja kui ehitama hakata, siis tuleks ka surveaste 12.5:1\'ni tõsta, nukiratas regullitavaks teha, kolvirõngad vahetada, vänt ja hooratas kergemaks teha, ning väljalase avardada. Noh, peaks 190hj\'ni jõudma.

Muide Eestis juba ammu liigub 1 (või mitu) Golf I, millel on suht samad näitajad, mis tulevasel Kadettil, ja need kiirendavad sajani 5.5 midagi.
Tsitaat: aga ok, ei tüüta sind mootori-teemaga siin teemas!
Minu arust siin teemas võib just kõigest rääkida, mis autoga seotud.
Tsitaat: Kui sul sinna juba 1.8pritse installitud, peaksid sinna ka C20XE/LET bolt-on minema.
Ütleme nii, et olen selle sobitamisega nüüd mõned sajad tunnid reaalselt tegelenud - 1 nädal ja 3.0 tuksub aiste-vahel. Kasti võib isegi sama jätta; sidurikojast alates läheks vahetusse; radika lükkan iluvõre taha jne. Kõik on tehtav, kõik võtab aega (rohkem kui arvata Big Grin) - kätte-võtmise asi.
aga see selleks, kuna suvaline 3L pole võimsam ja ta kaalub ka mõttetult palju. 170hj Yamaha mootor oleks paras Wink

Tegelikult tahaks järgmise projekti teha hoopis tagamootoriga, siis olgu kasvõi 8L V8.

Tsitaat: Mis kast kasutusel?
Mul tavaline Rekordi 4-käiguline (3.64, 2.12, 1.33, 1.00). Tagadiffer on 3.9:1.

Tsitaat:ka Postil oli teadupärast alguses probleeme (liitmikuga) poolasside kasutamisel Corsal
Oh kui hea kuulda, et ma ikka Corsat ei valinud Smile

Tsitaat:võiks-peaks kõigi opli-ehitajate kogemused eestikeelsena üles riputama - hakkame juba Soomele järele jõudma...
Võiks,võiks... Aga tegelt võiks kogu saksa autode info kokku panna. Siis bemmimehed kah näevad Wink Big Grin
Tsitaat:muide, kas ehk kunagi mõõtu kah võtame?
Eks paistab. Kui võimalik siis kindlasti.


Tänx, kommenteerimast, EDU läheb tarvis!

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: AltsKui Sierra tunnelist on võimalik ehitada, siis Tartu sattudes tule ja lõika endale sobiv tükk välja Smile
Asi ongi selles, et Tartu ei satu. Ja hea oleks, kui oleks saaks enne jõule kätte.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaaKas äkki Rekordi kerest lõigatud tunneli osa polex abix?Noid peaks sada olema.:eureka
Peaks, aga tegelt see nii lihtne pole.
* Mu kolm tuttavat on oma 6 rekordi kere kõik jeemexisse viinud.
* Romulas kukkusid koorima ja kokutama.
Võtan KBörsi ette.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#12

no kui juba keevitus käepärast on siis keevita ise kokku see tunnel, olen ise päris mitut näinud mis plekist kokku keevitatud-tiba kandilised jäävad aga asja ajab ära.
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: RZ
keevita ise kokku see tunnel
Kui juba plekki otsima hakata, siis oleks tore, kui see oleks enamvähem õige kujuga.:rull
OK, ma ei tüüta teid rohkem selle tunneli teemaga.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#14

Kas seda masinat kuskil ligemalt ka uurida saaks,igast mõtteid tekitab
selline ehitus plaan ikkagi endale ka
Kadett B osta ja igapäeva(suve)liikur
teha.:yes
Vasta
#15

Põhimõtteliselt kui huvi on, saaks mingi nädalavahetus seda näha. Asi selles, et Kadett pole praegu minu õue peal, seega ma ei saa igakell seal lammutamas käia.
Ega seal veel väga vaadata polegi.
Tulen näitan ise, kui piisavalt valmis saab.

Ilusad pildid Kadettile värvi valimiseks

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#16

OK, värviks tuleb siis mingi erk-punane.

Lähipäevil peaks saama intsi käest Omega käimari tunneli.
Ints kah meil Kadett_B_Mees.

Sellele või järgmisel nädalavahetusel läheb aktiivseks keretööks.

Opljat mehed kellele pildid meeldivad, vaadake http://www.opel6070club.com/Kuvia/kuvia.htm.
Mõtlesin, et kuhu gaasi pedaal paigutada - kuna vana pedaali koha peal on siduri koda ja tunnel.
Vot kuhu Jari selle pani - jalad on veic puntras vasakul nurgas, aga ega see kiirendust vähenda Big Grin
[Pilt: KadB1I.jpg]
vot see on seal piduri pedaali varjus. Momendil mul see kah u. seal ja toetub rooli samba külge. On ka nagu näha, et tross jookseb salongis kõrvalistuja poole.

pole hästi aru saada, kustkohast tross jookseb.
[Pilt: BFarkku2I.jpg]
..aga tundub, et piduri peasilinder peale selle, et ta on ette poole toodud on ka kõrgemale tõstetud.
[Pilt: mootoriRuum_vasak.JPG]
Mu pildil ei paista peasilinder väljagi Smile

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#17

Ühe tundmatu andmebaasi järgi OLI Kadett B\'de arv 98a Eestis:
Limousine, 2D - 102tk
Limousine \" L\", 2D - 3tk
Limousine \"LS\", 2D - 3tk
Limousine, 4D - 2tk
2D Caravan\'e - 10tk
4D Caravan\'e - 1tk
Coupe F/Rally Coupe - 2tk
---------------------------------
viimased pole arvatavasti Rally Coupe\'d, kuna värvideks on punane ja tumekollane. Aga mine sa tea.
Oli kirjas ka 1 Kadett A Limousine, 2D.
Seda \"LS\" 2D\'d nimetatakse ka
Kadett Fastback, (Kadett LS), 2D Sedan LS FastBack või Buick MiniBrute 2-Door Sport Sedan. Ja välja näeb ta selline
[Pilt: Prospekt%20LimoFliessheck2T.jpg]
Kadett B 2d \"L\" Limousine
[Pilt: Prospekt%20Limo2TL.jpg]
Kere paistab tavaline olevat, aga stangedel on need junni Smile

Kadett B 2d Limousine (standard)
[Pilt: Prospekt%20Limo2Tstandard.jpg]
Kadett B 4d Limousine
[Pilt: Prospekt%20Limo4Tstandard.jpg]
Kadett B 2/1 Caravan (Uglyant\'il on selline)
[Pilt: Prospekt%20Caravan3Tstandard.jpg]
Kadett B 2/1 Caravan
[Pilt: Prospekt%20Caravan5Tstandard.jpg]

Coupe F
[Pilt: Prospekt%20CoupeFRallye.jpg]
Sellega veel see lugu, et kirjade järgi toodeti neid 68-72a aga 1 mainitud Coupe F\'idest on AB järgi toodetud 73a. Nii, et reaalselt võib neid olla Eestis 1 või isegi vähem, kui mõni on Jeemexisse viidud.

Genereerisin lehe http://www.berlinspiders.de/history/kadett_b.html ja selle baasi abil järgneva info kadettide kerenumbrite kohta (kuna selles andmebaasis pole öeldud, mis kadett on. Ja ntx 1973 toodeti B\'d ja C\'d ning 1965 toodeti A\'d ja B\'d).
Kerenumbrid----------alates-------------------kuni.
Kadett A 310000001 310649513
Kadett B 310649514 313260164
Kadett C 313260165 315226858
Kuigi info peaks olema suht täielik, arvestan KAdett B lõpu numbriks u. 313300000, kuna seal baasin on VIN\'iga 313281282 \"KADETTB-31/2410\"-nimeline masin.

Projektist kah:
nüüd käimari-tunnel käes ja nädalavahetusel läheb ehitamiseks.
Kui kõik sujub ostan suht odavalt homme ühe korraliku 1.8i mootori tagavaraks. Võibolla jätan praeguse hoopis tagavaraks, kuna sel vaja alt poolt veic nokitseda.

Eelmisel nädalavahetuse puhkasin kõigest, isegi kadettikesest Smile

Edukat Kadett B maniakaalsust kõigile Smile!!!

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#18

Kerenumbrid----------alates-------------------kuni.
Kadett A 310000001 310649513
Kadett B 310649514 313260164
Kadett C 313260165 315226858
Et see on natuke lahtine teema, kuna ARKis on Kadett B\'sid, mis olevat nagu toodetud isegi 1975\'a kuigi tootmine lõpetati 1973.
Kui kellelgi on konkreetseid andmeid Vanade Opelite VINide kohta, siis oleksime tänulikud!
Need numbrid sain täpsemalt nii, et võtsin aluseks 3?0000001 ja liitsin
Kadett A lehelt leitud toodetud_arvu 649512 = 3?0649513, mis peaks umbkaudu olema esimese Kadett B kerenumber. Liites sellele Kadett B lehelt leitud arvu 2610650, saamegi (3/9)?3260163.
Andmebaasis tuhlates tundus, et Kadett B\'d ei lõppe veel selle VIN\'iga, kuna seal on ka VIN_313281282, millel o kirjeldus \"KADETT B\"
Nagu näha ei pea see kerenumber algama ainult 3\'ega, kuna on sellised tüübid:
Opel Kadett Limousine \"LS\", 2 türig 91
Opel Kadett Limousine \"LS\", 4 türig 96
Opel Kadett Coupé F 92
Opel Kadett Rallye-Coupé F 92
Opel Olympia A Limousine, 2 türig 98
Opel Olympia A Limousine, 4 türig 97
Opel Olympia A Coupé 99

Modell Ausführung Modell-Nummer
(Buick) Opel Kadett 2-Door Sport Sedan 91
(Buick) Opel Kadett Rallye Kadett 92
(Buick) Opel Kadett Super Deluxe Sport Coupe 95
(Buick) Opel Kadett LS Sport Coupe 99
----------------



OK, projektist nüüd nii palju, et ostsingi just ühe avariilise 100KW Ascona juurde. Olevat Saksa politseiauto olnud pluss Eestis veel tuunitud. Eks paista, mis sellest saab - aga mootor pidi tip-top olema, ja seega läheb hoopis see Kadetti peale, kui selleks aega saan.
Ise olen sitaks rahul.
:rull

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#19

Niisiis, projekt sai jõudu juurde.
Nädalavahetusel sain Kadettile ka mootori-doonori, millel on praktiliselt sama mootor. Erinevused on:
* Mootor uuem - värskem (jrg.näd.vah. mõõdan ka kompressioonid)
* Ajul teine versioon - \"0 280 000 334\" aga eelmine oli \"0 280 000 304\".
* Lambda-andur Smile (jee, nüüd saab ka kütuse segu mõõtma hakata)
* Süüteaju
* pidavat olema suurendatud kanalid ja klapid.
* AFM on kah teise koodiga, aga annab täpselt samasid pingeid. Vedru tundus kah suht sama.
Kokkuvõttes olevat see mootor arendanud üle 100KW ning Ascona kere lohistanud 8.5sekiga 100ni. Ei tea kuidas mõõdeti, aga põhimõtteliselt siis võimsus u. sama mis mu Asconal. Kusjuures AirBox oli standard (filter oli veic paksem kui mu vana), ja mis kõige tähtsam - plokikaanel on veel standard kõrgus. Ehk siis need tuuningu elemendid, mis mu autole vähemalt 10KW juurde andsid oli veel rakendamata. See sinine asconn oli enne Vaidas ja sellega sõitis keegi \"Erkki\" - kui keegi teab seda masinat, siis KOMMENTEERIGE!!!


SÜÜTEAJU:
Tänan kõiki, kes annaks selle süüteaju kohta informatsiooni. Tean vaid, et sellel 15pin moodulil on PHILIPSI 28pin kivi peal. Kas keegi saab aidata, sealt kivist info lugemisega? See paistab olevat küll prose, kuna ta kood oli mingi A80xxxBP, aga jalgade paigutuse järgi võiks arvata, et ta on ka PROM. Ehk siis kui hooaja Big Grin alguses läheb suuremaks timmimiseks, oleks tore, kui saaks süüdet korralikult timmida.
Selle juures oli huvitav see, et näha polnud kuskil vändaandurit, sest mis kasu on ajust, kui vända asendit saab ta teada alles iga (paugu) 180kraadi tagant. Kas siis jagaja annab tihemini induktsiooni edasi? Kommenteerige!!?
Sealt s-ajust läheb ka kaabel (mustavalgetriibuline ja rohevalgetriibuline) pritsu-ajusse. Kommenteerige!!?
Asjast veel nii palju, et jagaja on väliselt sama (koodi pole vaadanud), sealt läheb ind.kaabel süüte moodulisse, mis on natsa väiksem kui mu vana. Moodulist läheb kabla süüteajju ja süütepooli. Süütepool on kah suurem (nagu vanastiSmile).
-----------------------
Kadettist
Uue masina kõrvalt leidsin vähe aega. Aga lammutasin ühe ukse laiali, mis läheb selle mölgise juhiukse asemele.
[Pilt: Kadett_juhipoolt.jpg]
On alles leiutis, uksel tuli 6 polti/kruvi lahti saada, et pealt saaks aknaraamid välja tõmmata, muidu klaasi kätte ei saanud. Pooled poldid olid kõvemad kui keevitus - ainult puur aitas. Ja tihendeid oli kah uksel 6 tükki, millest osad läksid katki.
Ühesõnaga läks paar tundi ukse lammutamise peale - kokku panemine teeb u. sama välja; pluss et seda uut ust doonori küljest kätte saada, lammutasin enne 6h; ja seda kõike, et saaks seda värvimiseks ette valmistama hakta (5h-15h); pärast tuleb ta ka ette tõsta (1h) - kokkuvõtvalt oma 16-25h suht pingsat töötundi, et ühe ukse värvituks saada. Teise uksega läheb u. poole vähem. Kui seda projekti alustasin, ei kujutanud ma ette, et ainult uste peale läheb mul 25-40h, mis on minu vabaajaga võrreldes minimaalselt 2 nädalat.
Loodetavasti kõik muu sujub kiiremini Big Grin
-----------------------
Ajust
Kuna ENEM A2 nukkvõlli MaxHP prognoositakse tulevat 7000RPM +/- 250, siis tehase rev_limit jääks ilmselgelt takistavaks faktoriks. Seega vaja see tõsta vähemalt 7800\'le (8200 oleks parem, aga kepsud-kolvid-saaled on ju standartsed Sad).
Lähtudes lehest (lugege läbi)L-Jetronic - tuli mõte see takisti R106 üles leida. Kuigi siin räägiti L-jetronicust, ja tegemist on LE-jetronicutega; oli lootus, et põhimõtteliselt on need sarnased. Ise elektroonikas sibittagi ei jaga Big Grin Keerasin ...334 aju lahti, ja kohe oli näha, et on hoopis teine värk.
[Pilt: 0280000334_f.jpg]
Ainult 1 plaat kahe asemel Sad - ja pealegi ei leidnud sealt kirja R106 ega ka R103, mis peaks vastama piirajatele. Aga oli plaadi tagaküljel sadu takisteid.
Leidsin netist LE-jetronicu skeemi http://dl.bmworg.ru/repair/electro/le-jetronic.pdf. Lähtusin nüüd sellest, et R101 on mõlemal skeemil näha. R101 läheb skeemil kivi BS10 9.jalakülge - nii ka minu omal. Skeemil on R106 selle kivi 4. ja 14. jala vahel, ning läheb ka läbi R103 2. jala külge. Leidsin sama funktsiooniga takisti plaadi tagaküljelt Smile, ning jootsin ta kohe lahti Big Grin.
[Pilt: 0280000334_rev_limit.jpg]
Nüüd vaja aint juhtmed potekaga külge tinutada, ja järgi proovida, kas funkab; ning siis juba asendada potekas sobiva takistiga. Et siis RevLimit jääks u. 7800RPM. Smile

Müüki tuleb ports ülejäävaid osasid : pihustid, esituled, klaasid ja enne kevadet ka F16 käimar. Küsida võib kõike.

68\' Kadett B 2d Sedan - 18E (tuksub)
97\' Astra F Caravan Motion - X20XEV
83\' Ascona C SR/E - > müün juppe
Vasta
#20

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Astrona
Tean vaid, et sellel 15pin moodulil on PHILIPSI 28pin kivi peal. Kas keegi saab aidata, sealt kivist info lugemisega? See paistab olevat küll prose, kuna ta kood oli mingi A80xxxBP, aga jalgade paigutuse järgi võiks arvata, et ta on ka PROM.

Vaata kivi täpne number järgi.

Tsitaat:Ehk siis kui hooaja Big Grin alguses läheb suuremaks timmimiseks, oleks tore, kui saaks süüdet korralikult timmida.

Kui selle data sealt kivi seest kätte saab, siis oskad Sa seda kuidagimoodi interpreteerida ka? Ise nullist peale asja reverse engineerima hakata on suht vaevaline, või kuidas?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne