K-55 taastamine.
#1

Tere, sai siis alustatud selle modifikatsiooni laiavõtmisega. Mootorisse on sattunud suur kogus vett, pooleks võtmine oli päris kunst. Nädala töö on tehtud ja mootorratas on juppideks võetud ja puhastatud. Nüüd hakkab kõige aeganõudvam osa: mootor kokku, osa värvist maha, osa läheb värviparandusteks, ilmselt porilauad ja paak. Tahan poleerida kokku uue värvi vanaga. Mõned pildid tehtud tööst.
[Pilt: 0930520253ac27.jpg]
[Pilt: 093053305403d1.jpg]
[Pilt: 093052153cb28a.jpg]
[Pilt: 09305225524fb5.jpg]
[Pilt: 093052349557c5.jpg]
[Pilt: 093052437ff814.jpg]
[Pilt: 0930525575c792.jpg]
[Pilt: 093052737ec327.jpg]
[Pilt: 093053013b6e63.jpg]
[Pilt: 0930531692e8a7.jpg]
[Pilt: 0930532558b918.jpg]

mootori doonoriks sain mingi 125 m3 statsionaari,mis pole tööd peaaegu teind,vänt ,kolvid,silinder on ilusad,esituli on ka vale, originaal olemas,õhupuhasti oli ka omaaretus.
kas on kellelgi pakkuda mootori poolte tihendeid,oleks huvitet.
Vasta
#2

(19-01-2012, 22:01 PM)näkisepp Kirjutas:  ....kas on kellelgi pakkuda mootori poolte tihendeid,oleks huvitet.

mul peaks olema, sest kui enda K-55. otsisin kahte tihendit siis oli saadaval terve tihendite komplekt aga mul läks tarvis ainult silindri ja silindripea oma... homme vaatan ja kui on... siis võin sama teed mööda saata, mida mööda Sa saatsid S-11 -e Smile

Hommik...

Mingid "125 Minski" tihendeid on, visuaalsel vaatlusel tunduvad sarnased,
laadin pildi siia, ehk on keegi "teadja", kes julgeb kindlamalt väita kas sobib või ei...

ja juhul kui soovid siis mul "kodanikud" sõidavad päeva lõpus Sinu kandist läbi, võin saata ka proovimiseks... mul endal vaevalt, et neid lähiajal vaja läheb




Vasta
#3

Tähendab,et Minski silindrialune tihend Moskvale ei sobi. Poldiaugud on küll samade mõõtmetega aga Moskval on nö õhukanalid külgedel väiksemad ning siis Minski tihend hakkab servaga üle olema nii,et jääb 2-3 mmi vahe sisse. Ühesõnaga Minski tihend on liiga suur.

Minski silindripea tihend sobib küll ilusti Moskvale.

Vasta
#4

tere,arvan ise ka et need ei sobi,Tondi motopoes need ka saadaval(Minski omad) tuleb vist käte vahel valmis teha kui ei saa kuskilt tehase originaale,mõned soovitavad panna silikooniga,aga siis jääb jälle kummitama-kus on siis asja originaalsus.
Vasta
#5

(20-01-2012, 11:57 AM)näkisepp Kirjutas:  tere,arvan ise ka et need ei sobi,Tondi motopoes need ka saadaval(Minski omad) tuleb vist käte vahel valmis teha kui ei saa kuskilt tehase originaale,mõned soovitavad panna silikooniga,aga siis jääb jälle kummitama-kus on siis asja originaalsus.

No karteritihendi vahele sa silikooni nüüd küll ei pane. Esiteks annab tihend sulle teatud vahekauguse,ilma milleta sa võid lihtsalt mootori ja käigukasti "kinni puua" . Teiseks silikoon ei pea sul vastu mootoriosas kuna see pole täielikult bensiinikindel. Orginaalis kasutati vanasti kohtades kuhu polnud tihendit ette nähtud nitrovärvi või mingisuguseid lakke. Tänapäeval on olemas selleks spetsiaalsed tihendimassid,mida kantakse pindadele. Jah hea õnne ning jumala kaasabil võib sul mingi X möks seal pidama ka jääda,aga uuestilahtivõtmiseks kuluv aeg pole riski väärt.
Vasta
#6

Mootori silikoon kestab mootori poolte vahel kenasti, kasutatud ja tõestatud.
Aga kui algselt olnud tihend siis miks mitte ise teha, ega see midagi keerulist pole. Vaja on materjali auguraudu, kääre, pliiatsit ja väikest pingutust.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#7

Tihend ikka ülekõige!
Kui panna kaante vahele silikooni,siis kokkupannes lükkab selle vedela vahelt minema. Pidama sedasi ei jää. Kui aga teha mõlemad pooled õhukese kihiga kokku,lasta kivistuda ja siis kokkupaneku ajal veel õhuke kiht vahele,siis saab pidama. Ise aga teen täie südamerahuga papist tihendi,tõmban veel õhukese silikoonikihi peale ja siis kokku. Praktika näitab,et sedaviisi peab kindlalt. Arvestama peab ainult sellega,et papp annab järgi ja mingi aja pärast tuleb kaante polte pingutada. Eks igaühel oma tõde. Mina ei viitsi enam katsetada,tahan lihtsalt sõita....Big Grin
Vasta
#8

Kaaskannataja Kroomtiiva asjakohane postitus sõbralikus mopeedifoorumis:

"Kunagi pidasin jahti hermeetikule,mis sobiks Jawale ja IZ Ju-le ilma tihendita karteri poolte vahele.MA EI TAHA MIDAGI ERILIST.Vanasti sai EPO-ga pandud.
Minu soovi kuuldes anti mingisugune ja öeldi,et kõlbab küll ,aga see tuub oli ettenähtud koos tihendiga paigaldamiseks.Nagu need kõik, mis tal seal riiulil olid.Rallisin veel mõned poed läbi,aga hämati samamoodi.LühidaltToungueoodi tuuakse seda ,mida ostetakse ja ostetakse seda mida poodi tuuakse.Võtsin ühendust Loctite esindusega ega sealtki tarka osatud öelda,aga anti
kohaliku müügiesindaja number.Helistasin,sain koheselt targemaks, et on vaja Loctite 518.
Jama ainult,et tema seda mulle müüa ei saa.Pidin kauplusse tagasi minema
ja tellimuse tegema.Naad peavad terve kasti tellima,mida ei tahetud teha.Selgitasin küll ,et
on vajalik ja hea asi.... Kuna tervet kasti ma ei tahtnud,tulin tulema.Ei andnud alla.Läksin tuttava laagri poodi,kellel oli ka natuke Loctite asju.Kuulas mind ära,tegi mis ta tegi,
aga järgmiseks päevaks oli Loctite 518 käes.Teise hermeetikuga,tihenditele abiks loctite5972
läks asi juba ludinal.Nende kahega on mootor ilma leketeta."

Nii et ilma hermeetikuta Loctite 518, tihendi korral Loctite 5972.

Ja M1A mootor ei ole tehtud selliste tolerantsidega, et see ilma tihendita kokku pannes ennast kinni pooks. See ei ole lihtsalt võimalik.

Mind huvitaks pigem foto sellest statsionaarmootorist, mis jõuallikale doonoriks sai. Äkki on see haruldase esimese invaliidiauto (kolmerattaline variant, 125 cm3) mootor?

A


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Asjalikke mootorihermeetikuid saab ka tsikliesindustest, nt Yamabond (Yamaha) või Suzuki bond (varuosakood 99000-31010). Tegelikult peitub neis ThreeBond 1194. Ise olen läinud parema kuumus- ja keemiakindlusega ThreeBond 1211 peale. Eriti hea liimivusega on nt Permatex Ultra Grey, aga sellega on hiljem tükk tegemist, et mootorilt kaaned maha saada.
Vasta
#10

tere taas,see stats mootor on esimesel ja teisel pildil tsikli kõrval maas,aga mul mure selline,tahaks sellele mudelile paigaldada ikka originaal mootorit,millel tähis k-55,vastu pakkuda iz-56 komlektne mootor ja üks M 1 M on ka üle.
Vasta
#11

(20-01-2012, 01:24 AM)attrassid Kirjutas:  [img][Pilt: K-55__22_.JPG][/img]

Pildil on tõesti 4-käigulie minski vanema tüübi mootori tihendikomplekt.
Vasta
#12

(20-01-2012, 20:29 PM)näkisepp Kirjutas:  ........ mure selline,tahaks sellele mudelile paigaldada ikka originaal mootorit,millel tähis k-55,

mul tunne, et minu omal on see originaal mootor, aga kindlasti ei soovi ma seda vahetada, vaid panen lihtsalt niisama pildi üles ja homme üritan teha paremad pildid
[img][Pilt: K-55__5_.JPG][/img]
[img][Pilt: K-55__2_.JPG][/img]




Vasta
#13

tere hommikut,küsimus selline,kas keegi on teadlik,kas K-55 le tehase poolt paigaldati ka teisi modifikatsiooni mootoreid peale k-55,ma mõtlen kas M1M,M1A,K-125.
Vasta
#14

Nii palju kui ma olen Degtjarjevi tehase mootorratastega kokkupuutunud(K-125,K-125M, K-55 jne) siis K-55 puhul olid kõik mootorid algusest lõpuni, K-55 markeeringuga. M1M,M1A markeeringuga mootoripooli ei kasutatud. Saada neid K-55 mootoripooli kerge pole,sest masin ise oli juba väga lühikest aega tootmises. Kuluv osad peaks olema siiski kõik M1A,M1M jt analoogsete kolmekäiguliste 125ccm vene mootoritega vahetatavad.


Vasta
#15

tere ja head nädalavahetust...
nagu lubatud tegin pildid, K-55 kiri küll ainult katreri peal,
[img][Pilt: mootor__2_.JPG][/img]
[img][Pilt: mootor__8_.JPG][/img]

ja ehk on sellest pildist ka abi....
[img][Pilt: mootor__14_.JPG][/img]




Vasta
#16

Tuvastsin, et üks ilma kaanteta K-55 mootoriblokk täiesti olemas. Markeering: No: ш 1766.
Vasta
#17

Kae järele, kas on meelepärane.

   
   
   
Vasta
#18

Tere, panen siia üles mootori k-125, tuleb välja et sellel mootoril on väntvõll sama kubatuuri modifikatsioonidest laiem. Veidi ka päevatöö tulemust.
[Pilt: 09311431128d6f.jpg]
[Pilt: 093114821a0398.jpg]
[Pilt: 09311568589025.jpg]
[Pilt: 09311608737aae.jpg]
[Pilt: 093116685fc84a.jpg]
[Pilt: 0931170034e4ab.jpg]
Vasta
#19

tere hommikut,seoses taastamisega veel üks mure,äkist kellelgi on üle K-55 le sobilik süütekarp,saaks kasvõi tühja karbi,oleks ka abi.
Vasta
#20

Kodanik näkisepp, kas te seda oksjoni olete vaatanud: http://www.osta.ee/24069332

See K-125 mootor on ilmselt, mõnel oskajal meistril ümber tehtud ,kuid ,et täpsemalt öelda peaks seda mootorit elusuuruses nägema.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne