Kokkupandava Minski jalgratta MMB3 remont?
#1

Tere!
Minu vanem poeg (9aastane) leidis vanarauast omale ratta ja tahab seda nüüd kindlasti orginaaliks teha (ei tea kust ta selle kiiksu küll saanud on?) , kahjuks ei tea mina ratastest suurt midagi ja nüüd küsingi abi , et mis on piltidel oleval rattal puudu ja valesti?
   
   
   
   

Ratas on osandatud ja ma peaksin nüüd värvimise ette võtma , selleks on kindlasti puudu ketikaitse , kuid kas midagi veel mis läheks värvi alla?
Ketikaitset võib meile julgesti pakkuda.
   


Kui teaksin ratta täpset marki saaksin muuta pealkirja paremaks ja ega ma pole kindel kas see teema ka õiges kohas on? Uunikute jalgrataste alla ta ju ei kõlba?
Vasta
#2

(23-01-2012, 21:44 PM)janek555 Kirjutas:  mis on piltidel oleval rattal puudu ja valesti?

Kindlasti on puudu sadula kõrguse reguleerimise poldi otsast see käepide, mis on näha raami pooleksvõtmise kohas. Sama asi puudu lenksu kalde reguleerimise poldil. Minu rattal on need väheke lihtsamad, pole seda plastikust osa ega vedruga fiksaatorit. Tehasest on lihtsad kroomitud kõverad pulgad. Pakiraam on teine ja ilmselt veel muid erisusi. Ilmselt sama tehase erineval ajal tehtud ratas või siis teise tehase oma.
Minu ratta pass: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid237545

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Tere! Minu meelest oleks teema loogilisem koht siin ikka jalgrataste alamfoorumis, aga usun ise ka, et siis võivad nö. päris vanade rataste omanikud (või vähemalt osa neist) end miskitpidi solvatuna tunda (et ei ole selle foorumi jaoks piisavalt haruldane jm. särgid-värgid).

Aga on olemas ka veel selline foorum:

http://vanaisavokk.4rumer.com/forum
Sealne kasutajaskond on peamiselt noorem põlvkond ja ülekaalus just nõukogude tehaste rattatoodang. Sinu poja vanuseid kasutajaid ma isiklikult pole seal tähele pannud, aga aasta-paar vanemaid juba küll). Igatahes, ega leiba ju ei küsi, kui teema mitmesse foorumisse teha. Edu ratta korrastamisel!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#4

Mul oli kunagi ~'82-'86 selline ratas ja mäletan, et tugijalg oli raamiga samas stiilis valmistatud ehk torujas ja värvitud (mitte läikiv varras). Muu kõik piltidelt paistvaga identne k.a. raami värvitoon. Isegi pakiraam.
Sarnane setukas: http://vanaisavokk.4rumer.com/t674-jukuf...aist-1980a
Sadul suur ja pehme, kahevärviline. Kate oli kinninööritav, pealt musta kunstnahaga kaetud, servad punasega.
Esihargi laagrite timmimise mutrite vahelt on puudu esilaterna kronštein ja loomulikult käis kaasas ka dünamo, mille kinnitusaas on esihargi küljes näha. Originaallaternat, Rolleyes mine sa tea, äkki isegi veel näkkab... Plastikust oli see siis tehtud.
Hark vale värviga plätserdet, aga sellest saab vist noor omanik ise kah aru.
Vahva ja igikestev ratas oli.
Väga armas, kui nii noorel poisil juba selline putitamise pisik veres Smile.

Ajaa...
Aavul on Desna pass välja toodud, aga see pole Desna. Samuti pole see sama vabriku toodang. Mina kutsusin enda oma lihtsalt Minskiks.
Desnal jahh, võis kohata kahesuguseid "kiirmutreid", sellel siin aga peale plastpulkade polegi teistsuguseid näinud. Samad asjad olid suurema gabariidiga Saljuti küljes.

Neil piltidel on plastikosad hävinud: http://www.foldingcyclist.com/Russian-MM...-bike.html
Vasta
#5

Kuigi ma jällegi asjast ei tea, siiski paar rida kirjutan, sest muudest asjadest ei tea niigi palju.
See "belõi aist" mida mateises teemas mainisin, on siiski pigem üks jook, tegu on "lihtsalt" Aistiga.
Sellest rattast jah suurt ei tea, aga ega puudu peale sadula, ketikaitsme (vb ei olnudki kõigil?) midagi suuremat ei paista, üks pedaal ka teisest mängust.
Iseenesest need "kokukad" on küllaltki vanad mudelid, juba siis, kui kassid alles väikesed olid, jah, juba siis olid need uhked ja hinnatud masinad mida igal ühel ei olnud (alguses). Ja kui oleks ka mingi uuem mudel, vaevalt siin kellelgi midagi kobiseda oleks, et vale alafoorum, siia käivad ikka antiik - jalgrattad, Vana - Rooma, Sumeri ja Foiniikia omad peamiselt... Toungue
Ja poisile on see Aist ju ikka väga "antiik". Cool
Vasta
#6

Aitäh heade nõuannete eest, teema ongi juba õiges kohas ja ratta nimi nüüd ka teada. Kõige suurem tänu pakutavate juppide eest , peaks vist järgmise auto teema ka poisi nimele sokutama , äkki pakutakse tasuta autosid ka Wink.
Igatahes on nüüd vaja tallinnast üks terve ratas ära tuua ja siis saab edasi arutada mis kuidas ja kuhu.
Vasta
#7

mina tean seda rattast kui "DESNA" nime all. Minu vanemal tütrel samasugune isend olemas, mida ta enam eriti kasutada ei soovi, kuid paraku ära müüa veel ei saa kuna kaks nooremat veel kasvamas "karjamaal"Big Grin

Niipalju tean lisada et originaal pakiraam too kohe kindlasti ei ole mis sinu piltidel, originaal pakikas on palju tugevama metalliga ja ehtsast terasest mitte mingi plekki või AL segu. Kunagi vanemate kodus oli selline raami küljes, aga mitte enam paraku, nüüd on teine juba aastaid tagsi veel EMEX-isse viidud.
Vasta
#8

(24-01-2012, 19:43 PM)moskiito Kirjutas:  mina tean seda rattast kui "DESNA" nime all.

Inimesed, saage palun aru, et jalgrattad Desna-2 (113-221), Aist (113-322) ja Kama (113-631) on täiesti erinevad rattad, toodetud erinevates tehastes ja isegi erinevates riikides.

Desna - , Zukovski jalgrattatehas, Venemaal Moskva oblastis

Aist - Minski moto- ja jalgrattatehas, Valgevene

Kama - Permi jalgrattatehas, Venemaal Kama jõe ääres Uraalides

Nende ühiseks nimetajaks on vaid 20" (40x406) rattad ja see, et need on kokkuandava raamiga.
Vasta
#9

(24-01-2012, 20:20 PM)oldmoped Kirjutas:  Inimesed, saage palun aru, et jalgrattad Desna-2 (113-221), Aist (113-322) ja Kama (113-631) on täiesti erinevad rattad, toodetud erinevates tehastes ja isegi erinevates riikides.

Tore-tore , mina seda kõike juba tean , aga ole hea ja räägi detailidest.
Pakiraam on terasest kroomitud - kas õige?
Jalg samuti terasest - kas õige?
Kas desna ja aisti pedaalid on erinevad?
Vasta
#10

Osad detailid varieerusid sõltuvalt tootmise ajast - juhtrauakinnitus, ketikaitse kinnitus, rattakott, pedaalid, pakiraami pinnakate jne.

[Pilt: a1.jpg]

[Pilt: a2.jpg]

[Pilt: a3.jpg]

[Pilt: a4.jpg]

[Pilt: a5.jpg]

[Pilt: a6.jpg]

[Pilt: a7.jpg]

[Pilt: a8.jpg]
Vasta
#11

(24-01-2012, 20:20 PM)oldmoped Kirjutas:  
(24-01-2012, 19:43 PM)moskiito Kirjutas:  mina tean seda rattast kui "DESNA" nime all.

Inimesed, saage palun aru, et jalgrattad Desna-2 (113-221), Aist (113-322) ja Kama (113-631) on täiesti erinevad rattad, toodetud erinevates tehastes ja isegi erinevates riikides.

Desna - , Zukovski jalgrattatehas, Venemaal Moskva oblastis

Aist - Minski moto- ja jalgrattatehas, Valgevene

Kama - Permi jalgrattatehas, Venemaal Kama jõe ääres Uraalides

Nende ühiseks nimetajaks on vaid 20" (40x406) rattad ja see, et need on kokkuandava raamiga.

.... aga andke mulle andeks, kuid minule jäi küll arusaamatuks, kas siis tegu Desna, Aisti või Kamaga?




Vasta
#12

Ah, ksf! Attrassid, teeme nii, et meie jaoks on see ikka "Belõi Aist"....ne menee 3 let. Lisaks on veel "Tšornõi Aist", aga see on hoopis teine asi, toodetud teises tehases, aga mis neil ühist on, küllap tead isegi. Rolleyes
aga kes ei tea - 40% Vol.
Vasta
#13

Minu lapsepõlvemälestused (=unistused, mis jäid täitumata) ütlevad, et algul tuli müügile Desna, hinnaga umbes 54 mittekonverteeritavat rubla, sadul oli kõva, monteerimiskangikesed (sadul, lenks, keskkoht) minimalistliku disainiga, pakiraam kerevärvi jämedamadatest pulgakestest. Varsti aga luksuslikum Aist, üle 1,7 korra kallim, pehme sadulaga, kangikesed keerulisemad ja mugavamad, pakiraam läikivast traadist. Erinevusi oli veel, võimalik et helkurid kodarates olid ainult kallimal jpm. Kuna Desna oli esimene, siis sai see nimi „kokuka“ sünonüümiks rahva suus, Kama jõudis kaubandusvõrku hiljem ja neid nimesid oli justkui veelgi, kuid defitsiidiks jäid ikka.

Kui midagi valesti mäletan, andke andeks, mälu pole enam see (Ja Belõi Aist pole tänapäeval enam alati 40%)
Vasta
#14

Kui muidu vahet ei suuda teha, vaadake tootjamärki!
See desnaa on sama valesti rahva suus levinud üldnimetus nagu kõik ümarpuidutõstukid on fiskarsid Toungue
... ja kõik ninaga uazid on villised Toungue.

Tehnikamehed, eksole... Cool
Vasta
#15

(24-01-2012, 22:54 PM)karlarnold Kirjutas:  Minu lapsepõlvemälestused (=unistused, mis jäid täitumata) ütlevad, et algul tuli müügile Desna, hinnaga umbes 54 mittekonverteeritavat rubla, sadul oli kõva, monteerimiskangikesed (sadul, lenks, keskkoht) minimalistliku disainiga, pakiraam kerevärvi jämedamadatest pulgakestest. Varsti aga luksuslikum Aist, üle 1,7 korra kallim, pehme sadulaga, kangikesed keerulisemad ja mugavamad, pakiraam läikivast traadist. Erinevusi oli veel, võimalik et helkurid kodarates olid ainult kallimal jpm. Kuna Desna oli esimene, siis sai see nimi „kokuka“ sünonüümiks rahva suus, Kama jõudis kaubandusvõrku hiljem ja neid nimesid oli justkui veelgi, kuid defitsiidiks jäid ikka.

Kui midagi valesti mäletan, andke andeks, mälu pole enam see (Ja Belõi Aist pole tänapäeval enam alati 40%)
Jah väga popp asi oli nõuka-ajal"kokukas".Eriti noorte seas ja paraku kõik ei saand seda endale lubada.Meenub et Minsk maksis miskit 80-90rbl. Desna raha sain suvel sovhoosis kõplamisega kokku.See oli aga kindlasti rohkem kui 54rbl.Võibolla seepärast et sain mudeli millel dünamo,esituli ja reflektorid kodarates juba standardvarustusesBig Grin Desna juures ei meeldinud ülekanne.
Vahetasin kohe tagumise hammasratta ühe hamba võrra väiksema vastu.Aga ka siis tuli kedrata nii mis hirmus,et edasi liiguksSad
Jõudu oli aga palju-"nokka tõsta" sellega oli väga lihtne.

Vasta
#16

Koos dünamo ja plastist esilaternaga ning galvaanikaga kaetud porilaudadega maksin ma oma nüüdseks taastatud Aisti eest aastal 1978 98 rubla.
Ja ksf. Oldmopedi infole lisaks- Aisti tehti ka 113-311 mudelinumbriga.
Minul säärane.
Vasta
#17

...ja Desnal olid raamiga samat värvi rauast veljed, Aistil olid need alumiiniumist. 10kond aastat tagasi tahtsin ühest sellise jäänusest omale talvise töölkäimise ratast teha. Seni oli häda, et ei lähe edasi ja raiskab jõudu. No sai siis mingine 60/15 ülekanne sinna pandud - ikka ei läind edasi, ehkki ühe meesteka absoluutne ülekanne (vändaring ja läbitud meetrid) oli sarnane - kokukas ei läinud edasi, meestekas läks edasi. Ka teised on üritand kokukaid kiiremaks tuunida ja käike külge nikerdada ja on samale järeldusele jõudnud: sitast saia ei tee. Ehk et nende riistapuude raamigeomeetria jm dünaamika on väga ebaõnnestunud.
Vasta
#18

Tallinast härrad Sirgid annetasid täiesti uhiuue peaaegu komplektse Desna. Sellega kaasa tulid Aisti rattad, mis oluliselt paremad kui eelmised.Lisaks sobib kasutusse ka puuduolev pedaal. Suured tänud Neile!
   
Sven ikka nokitseb ja laagrite/jooksude remont hakkab lõppema. Täna tabasin ta tagaratta puhastuselt.
   
Järgmisena olek vaja ketikaitset, seda lühikest millest eespool ka pilte on. Võib pakkuda privasse. See on esimene puuduv detail ,mis paneb muidu töö seisma.
Vasta
#19

Ratta sõitma saamisest ei ole enam palju puudu, isegi istutav sadul on kuskilt leitud , hr Sirkidelt saadud Desnalt saab puudu oleva pedaali,keti ja usun,et lenksu torusse käiva pika poldi leiab ka kuskilt ... aga endiselt ei ole õnnestunud leida ketikaitset - äkki kellegil ikka on?
Tel 53 960 649
   
Vasta
#20

Ketikaitse ehk kui üles leian saad minu käest, tean täpselt et ära visanud seda pole sest kruvisime suurema hammasratta "vokile" külge ja see jäi lihtsalt ette. Homme katsun seda asja otsida ta peab mul alles olema

Veel pole maha löödud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne