vibra T 25 mootoris?
#1

Mure on tõsine kuna omal on mõistus nüüd küll otsas ja ehk teadjamad oskavad öelda.
Sai siis teha mootori D21 remont, uued said sisse pandud: väntvõll,kolvid,hülsid,kolvisõrmed,saaled ning esimene rihmaseib.
Sai siis mootor käima panna ja üllatuseks vibreeris mootor päris hullusti ,kuigi käima läks ja töötab ilusasti. Arvasime vibra põhjustab hooratas mis on läinud 180` nihkesse.. sai siis hooratas edasi keerata ..kuid ikkagi sama pull.
Küsimus ongi,et mis võib veel vibra põhjustada?
Vasta
#2

Ega juhuslikult pole mootorile paigaldatud sinist värvi rihmaseibi? Olen hädaga paigaldanud ühele traktorile vanemat tüüpi T-40 rihmaseibi. Peale seda on vibra kohe sees. Vahetasin selle esimesel võimalusel õige osa vasta välja.
Ega mootorit kokkumonteerides pannud eest jaotuskarbist hammasrattaid veidi valesti.....seal käivad kõik asjad märkide järgi. Seal on vastakaalud,mis vales asendis vibrat tekitavad.... Muidugi võib ka teisi hädasi olla,kuid need vast kõige tõenäolisemad.
Vasta
#3

(07-02-2012, 22:59 PM)Uudistaja Kirjutas:  väntvõll,kolvid,hülsid,kolvisõrmed,saaled ning esimene rihmaseib.

Kust tuleb vibra? Kas mootoriploki alt või ülaosast?
Kõige naljakam juhtum, mida ise olen näinud on, kui klapid valesti reguleeritud.

Panid väntvõlli ja hooratta pinki ka eraldi ve?

Rihmaratas milline? Viimasel ajal olen kohanud d210 rihmaratast teise kujuga, mis viib mootoritöö ebaühtlaseks.

Kas väntvõll on 100% ikka sirge? ja saaled õiged?? (isegi uue väntvõlliga olen kohanud, et kaelad eri mõõdus - eri tolerantsid.)

Kui väntvõlli ära vahetasid kas hooratta see liitepind - kas puhastatud korralikult ja istub seal ilusti omas pesas? Hooratas lahti ei ole loksunud? Poldid ikka korralikult keermeliimiga kinni?

Esimeses jaotuskarbis vahetasid ka otsalaagrid? Väntvõll ei pendelda omas korpuses?

Kui vähe töötanud, ja mootor seest puhtaks pestud, siis isegi vähese tööga hakkab mingi asi kuskilt sööma. Lase õli välja ja vaata ega õli sees pole metalli pulbrit. Kui mõni laager läbi, siis selle tuvastus raskem. Väntvõlli saalede juures asi kergem ühekaupa lahti ja veaotsin võib alata.
Arvatavasti ikkagi mõni saale pigistab liiga julmalt kinni ja toimub räige poomine.

Üks ammune ammune kogemus on veel siduri koja sees oleva laagriga. Olen kohanud, et mingis astmes jääb sidurivõll räige pinge alla ja mootor töötab nagu vägistaks teda keegi.

Lisaküsimus:
Määrisid sa ikka saalede ja väntvõlli kokkupuutepinnad korralikult õliga enne kokkuladumist?

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

jaotuskarbis sai märgid uuesti üle vaadatud ja köik veelkord panna märkide järgi kokku. Proovisime - ikkagi vibra sees..
Panin siis vana rihmaseibi ette tagasi.. sama seis.
Ainuke asi mis on veel ,et väntvõllidel on raskuse vahe: uuel (leedus tehtud)väntvõllil nimelt ei ole äravõetavaid vastukaalusid,on ühes tükis valatud . Vanal aga on eraldi käivad ja vana väntvõll on ka hulga raskem. Kas põhjus võib olla selles?
Kui kuskilt pooks siis vaevalt starter käima veaks..ja kui saale oleks ära söönud oleks ka kohe lagin kuulda olnud.
Igatahes vana vänt läheb tagasi peale lihvimas käimist. Siit aga küsimus viljandi meistrimeestele: kes lihvib veel väntvõlle ,peale Liguri Karksis? Keegi vanem mees viljandi linna lähedal pidi kodus tegema..Oleksin tänulik kui saaks kontakti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne