29-02-2012, 10:09 AM
(29-02-2012, 09:33 AM)MeelisV Kirjutas: üks wikipedia artikel (seega mitte just kulda väärt fakt aga siiski) väidab et alguses pandi peale YAZ-204 aga nn. tarneprobleemide tõttu hakati kasutama DD 6-71 ?Erialane kirjandus ja ajaloolised ülevaated väidavad, et Zis 154 bussidele oli küll projekti kohaselt ette nähtud Yaz 204 mootor, kuid kuna selle valmimine venis (Loe: mootorit ei suudetud valmis ehitada), siis oli kasutati esimese 75-e Zis 154 bussi jõuallikatena ameeriklaste diiselmootoreid.
The ZIS-154 was first assembled with a locally manufactured Yaroslavl YAZ-204 diesel, but supply problems caused ZiS to switch to the Detroit Diesel 6-71, also built under license
fakti päritolu - http://en.wikipedia.org/wiki/GM_%22old-l...ransit_bus
Siin tsitaat YAZ 204 mootori kohta: "В качестве силового агрегата на автобусе ЗИС-154 применялся двухтактный, с непосредственным впрыском топлива, четырехцилиндровый дизель ЯАЗ-204 с одно-рядным расположением цилиндров. Каждый их цилиндров имел поршни с диаметром 108 и ходом 127 мм (общий объем цилиндров 4,65 л). Порядок работы цилиндров был 1 — 3 — 4 — 2. Система зажигания — самовоспламенение рабочей смеси при сжатии. Степень сжатия его равнялась 16. Максимальная мощность дизеля — 110 л.с. при 2000 об/мин., крутящий момент его — 48 кгим при 1200 — 1450 об./мин. коленчатого вала. Контрольный, приходящийся на 100 км пробега, и удельный расходы топ¬лива данного дизеля соответственно составляли 65,0 л и 205 г/э.л.с.ч."