04-03-2012, 02:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2012, 02:44 AM ja muutjaks oli TeeTL.)
Kahest siin mainitud venekeelsest artiklist jäid silma huvitavad viited alumiiniumile.
Millest siiamaani siin teemas pole eesti keeles justkui törtsugi juttu olnud (kuigi jah, Moskva taastatud bussi needitud esiotsapiltide põhjal oleks võinud ju selle peale tulla...aga noh iidsetel aegadel neediti ju raudagi igapäevaselt ).
Ka nr.383 piltidest kas ei saa aru mis sealt paistab, või pigem paistavad rauaroosteplekid ja -augud. Ja Venemaa pildid teistest säilinud isenditest näitavad voolavat roostet kereplekkidel.
Kui palju seal seda alumiiniumi siis lõpuks algsena oli või olema pidi?
Kas ainult sõrestik, ainult kereplaadid või mõlemad või mitte kumbagi?
Või kui palju sellest sädelevast alumiiniuist nr.383-l alles ja taaskasutatav on?
Algallikad alumiiniumi mainimisel:
Zaruljom: http://www.zr.ru/a/389183/print/
Töödesse kaasati ka Tušinski lennukitehase spetsialistid, kuna ZIS-il endal puudus kogemus alumiimimumsulamist kandevkerede loomisel.
Moskva transpordimuuseum: http://museum.ruz.net/30bus/1946-zis154/
Trollide МТБ-82, trammide МТВ-82 ja busside ЗиС-154 kere koostati unifitseeritud sektsioonidest karkassil , mis kaeti/vooderdati 2-mm duralumiinium paneelidega, konstruktsioonides kasutati laialdaselt alumiiniumprofiilli.
(kahjuks ei ole algne venekeelne sõnastus nii täpne, et võimaldaks väita, nagu olnuks tegu unifitseeritud karkassisektsioonidega või et millistes komponentides seda alumiiniumprofiili seal lõpuks kokku kasutati )
Millest siiamaani siin teemas pole eesti keeles justkui törtsugi juttu olnud (kuigi jah, Moskva taastatud bussi needitud esiotsapiltide põhjal oleks võinud ju selle peale tulla...aga noh iidsetel aegadel neediti ju raudagi igapäevaselt ).
Ka nr.383 piltidest kas ei saa aru mis sealt paistab, või pigem paistavad rauaroosteplekid ja -augud. Ja Venemaa pildid teistest säilinud isenditest näitavad voolavat roostet kereplekkidel.
Kui palju seal seda alumiiniumi siis lõpuks algsena oli või olema pidi?
Kas ainult sõrestik, ainult kereplaadid või mõlemad või mitte kumbagi?
Või kui palju sellest sädelevast alumiiniuist nr.383-l alles ja taaskasutatav on?
Algallikad alumiiniumi mainimisel:
Zaruljom: http://www.zr.ru/a/389183/print/
Töödesse kaasati ka Tušinski lennukitehase spetsialistid, kuna ZIS-il endal puudus kogemus alumiimimumsulamist kandevkerede loomisel.
Moskva transpordimuuseum: http://museum.ruz.net/30bus/1946-zis154/
Trollide МТБ-82, trammide МТВ-82 ja busside ЗиС-154 kere koostati unifitseeritud sektsioonidest karkassil , mis kaeti/vooderdati 2-mm duralumiinium paneelidega, konstruktsioonides kasutati laialdaselt alumiiniumprofiilli.
(kahjuks ei ole algne venekeelne sõnastus nii täpne, et võimaldaks väita, nagu olnuks tegu unifitseeritud karkassisektsioonidega või et millistes komponentides seda alumiiniumprofiili seal lõpuks kokku kasutati )