Kõver võll.
#1

Harutasin, siin ühe tagajooksu lahti ja avastasin, et võllike natuke kõver. Eelmine ratta omanik oli mingeid hüppeid teinud.Big Grin Kaesin, et võllil ilusti aastaarvud peal ja puha. Mul on küll hunnik sarnaseid vabajookse aga ükski teine võll es sobi. Kunagi keegi kõneles, et selliseid asju saaks treiali juures praavitada? Kas see võiks olla võimalik?Cool
Vasta
#2

Keskpärase mõistmisega inimese jaoks vast jääb küsimus veidi arusaamatuks. Millist võlli tahad treiali juures praavitada, kõverat või "seda teist" mis ei sobi? Kõverat peaks saama praavitada nii treiali, freesija, traktorist - karjaku või kasvõi riigikogulase juures, juhul kui tal on haamer ja silmamõõt olemas. Või tahad mõnele teisele võllile uut mõõtu ja keeret anda. Või midagi kolmandat? Treipingis võlli rihtida ja kontrollida kuidas viskab? Küsimus ehk polegi keeruline ning mine tea, vastuski vb lihtne, aga küsimus esitatud küllaltki keeruliselt.
Vasta
#3

Kui materjal õigeksmurdmist kannatab, siis treipingis tõesti kõige täpsem tulemus. Paned keerme kaitseks tiiru paberit ümber, kinnitad poolest saati padrunisse. Käima, kriidi lased korra vastu. Pink seisma, pikema toruga murrad kriiditäpi poolt vastassuunas. Lased uue märgi peale, murrad veel kui vaja. Nii lihtne see ongi. Vasaraga riigikogujat ei maksa küll otsida. Tuleb meelde Rostselmaš`i garantiimees kes meie "Kolos" kombaini suure haamriga praavitama asus. Peainsener koputas õlale- kui sa muud teha ei mõista, siis mine ära, meil omal on selliseid mehi küll!
Vasta
#4

(26-02-2012, 15:35 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Harutasin, siin ühe tagajooksu lahti ja avastasin, et võllike natuke kõver. Eelmine ratta omanik oli mingeid hüppeid teinud.Big Grin Kaesin, et võllil ilusti aastaarvud peal ja puha. Mul on küll hunnik sarnaseid vabajookse aga ükski teine võll es sobi. Kunagi keegi kõneles, et selliseid asju saaks treiali juures praavitada? Kas see võiks olla võimalik?Cool

Mille võllist jutt käib? Torpedo? Komet? Midagi muud? Ja kust ta kõver on - kas otstest (kus käivad kinnitusmutrid) või keskelt?

Mina olen oma elu jooksul lugematu arvu jalgratta taga- ja esijooksuvõlle õgvendanud - ikka kõvale metallalusele muhk ülespidi ja haamriga õigesse kohta õige tugevusega pauk. Kui otstes olevaid keermeid olen kartnud lõhkuda (keskel neil keeret ei ole), siis olen kas kasutanud vask-vahetükke või olen pärast keermed üle keeranud. Viimasel ajal julgen seda teha ka sõjaeelsetega, sest 26 tpi 3/8" ja 5/16" keermelõikajad on mul nüüd olemas.



Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Torpedo. Aastast 1943. Kõver on keerme kohalt. Eks proovin haamriga. Peale Valdo juttu tuli meelde, et kuskil üks selline imelikust materjalist haamer ka olemas, mis keeret ära ei käkerda. Aga aitaähh kõigile hääde soovituste eest.Rolleyes
Vasta
#6

(26-02-2012, 23:10 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Torpedo. Aastast 1943. Kõver on keerme kohalt. Eks proovin haamriga. Peale Valdo juttu tuli meelde, et kuskil üks selline imelikust materjalist haamer ka olemas, mis keeret ära ei käkerda. Aga aitaähh kõigile hääde soovituste eest.Rolleyes

Kui keerme ära rikud, võid tuua mulle, keeran üle.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Teeme nii!
Vasta
#8

(26-02-2012, 22:37 PM)valdo Kirjutas:  Mina olen oma elu jooksul lugematu arvu jalgratta taga- ja esijooksuvõlle õgvendanud - ikka kõvale metallalusele muhk ülespidi ja haamriga õigesse kohta õige tugevusega pauk. Kui otstes olevaid keermeid olen kartnud lõhkuda (keskel neil keeret ei ole), siis olen kas kasutanud vask-vahetükke või olen pärast keermed üle keeranud. Viimasel ajal julgen seda teha ka sõjaeelsetega, sest 26 tpi 3/8" ja 5/16" keermelõikajad on mul nüüd olemas.

Valdo jutt jälle jumala õige! Enamus muidugi teab, aga igaks juhuks selgitan üle. Nimelt pole nn "vanajalgratta" rattavõlle võimalik kümnend - süsteemis loendada, st on võimalik, aga keeruline ja nii lihtsalt ei tehta. Põhjuseks on muidugi nendel kasutatud tollkeermed. Meeterkeermega võllidega on asi lihtne, tollkeermega võllide hulga loendamiseks kasutatakse aga järgmisi suurusi - üks, paar, mitu, pool tosinat, lugematu hulk, must miljon (viimast mitte segi ajada kümnendsüsteemi miljoniga, must miljon on umbes suurusjärgus üks p...setäis (viimast jällegi mitte segi ajada mahuühikuga p....setäis)).
Valdo, kas sellepärast ongi viimasel ajal nii kiire, et oled kogu vaba aja kulutanud "lugematu hulga" rattavõllide õgvendamisele? Kas Su erakogus juba kõverad võllid otsa ei lõppe? Rolleyes

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne