Rumeenia traktori UTB Universal V-445 taassünd
#1

Tere!

Alles see oli, kui Terriga valmis saime, ja juba näpud sügelevad. Ei saa mitte rahus olla ja lasta ajal niisama kasutult tühja joosta. Seda enam, et on konkreetne vajadus jällegi üks masin üles putitada.

Tegemist on, nagu ka teema päises kirjas, Rumeenia päritolu väiketraktoriga UTB Universal V-445, väljalaske aasta 1983. Mootor D-115, 2592 cc diisel R3, 6 käiku edasi ja 2 tagasi. Kirjade järgi võimsust kuni 46 hj. Seega, masin jääb olemuselt kuhugi teadatuntute T-25 ja T- 40 vahepeale.

Üks kataloogifoto siia juurde, et oleks arusaadavam, millega tegu:

[Pilt: orig_26463409_0PaS.jpg]

Traktor on pärit kunagisest Kohtla-Järve Sovhoosist, kuhu neid omal ajal osteti päris mitu tükki. Täpselt ei teagi mitu, aga kasutati neid katmikala kombinaadis seetõttu, et neid traktoreid saab rataste ümbertõstmisega viia väga kitsaks ja pääsesid vahekäikudes liikuma. Algupäraselt on need traktorid loodud ilmselt viinamarjaistandustes töötamiseks.

"Univer", nagu me teda hellitavalt kutsume, on meid juba paarkümmned aastat hästi teeninud, aga vanadus ja väsimus annavad tunda.

Nüüd siis tuli mõte teha talle "noorenduskuur", sest käivitub raskelt, kõrgsurvepump lekib, võtab õhku sisse, hüdropump lükkab õli karterisse, kuues käik ragiseb, külmkäivituse küünal ei toimi, elektrisüsteem on räbal jpm. Tahaks, et remondi lõpptulemusena saaks traktori selliselt korda, kuhu kannatab ka "lips ees" roolitaha istuda, et "jaanipäevaks kõrgeks kasvand rohi....." maja ümber ära niita.

Esimese tööna on vaja masin varju alla tirida, siis hakkan ka fotosid lisama.

Tervitades, IP







Vasta
#2

Et teema lugejatel tekiks parem ettekujutus, millega tegu, siis mõned pildid Eestis baseeruvatest seda marki traktoritest:

http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=73&leht=1

Juuresolev tekst sai kunagi refereeritud ilmselt 1981. aasta põllumajandustehnika kataloogist, milles U-445V ainsa mitte-nõukogude päritolu traktorina sees (RS 09-te ja selle teisendite aeg oli 80ndate alguseks teatavasti läbi). Imporditi neid omal ajal vist jah peamiselt aiandusega tegelevatele põllumajandusettevõtetele eeskätt väikeste mõõtmete tõttu, mis võimaldas neid kasutada ka katmikaladel.

Meie enamlevinud videopangast, Juutjuubist leiab ka seinast seina tasemel klippe, kui trükkida otsingusõnaks UTB-445 vms.

Järjekordselt ei saa mainimata jätta, et on väga tore, et ka traktoritaastajad järjest enam siin foorumis oma projekte tutvustavad, ka jälgisin huviga ksf! Isapulli eelmise projekti arenemist.

Edu Eesti mõistes üsna haruldasele traktorile uue elu andmisel!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#3

Tänan heade sõnade ja soovide eest!

Ma pole seda linki siiani sirvinud. Selgub, et neid masinaid on meie maal mitmeid, mida on väga hea teada. Huvitav oleks nende omanikega remondi-, hoolduse- ning varuosade hankimise kogemusi vahetada. Seepärast kutsun üles endast teada andma.

Tervitades, IP
Vasta
#4

Ma muhelen, muuseas Big GrinBig Grin.. Ja..ja täitsa pönev on. Tõega!


Vasta
#5

Selles videoklipis on näha UTB-445V roomikutel liikuv kaksikvend. Mudelitähis UTB-445 on sellel sama, aga lisatäht/-tähed selle järel teine/teised - täpsemalt ei mäleta enam. Neile, kes ei viitsi sellepärast tervet üsna pikka videot vaatama hakata - nimetatud roomikutel UTB vilksatab kaadris kahel korral ja need mõlemad korrad jäävad videoklipi esimese kuue minuti sisse.

http://www.youtube.com/watch?v=YPp2h2wzSRg

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6

90date kieskel n, oli sellises virmas nagu Ceres neid mitu
Vasta
#7

(07-03-2012, 20:28 PM)guits112 Kirjutas:  90date kieskel n, oli sellises virmas nagu Ceres neid mitu

Kas ikkagi ratasmasinaid, ega ometi neid roomikuid, mida ksf! Sillu vihjas?

Otsin pingsalt remondimanuaali, mis iganes kujul ja vormis. Ehk on kellelgi kusagil alles? Korraldaks kopeerimise või midaiganes.

Kunagi, kui kasutatud treipink C11MT koju jõudis polnud sellel ka ühtegi manuaali kaasas. Kirjutasin tehasesse südamliku kirja ja nädala pärast oli kaustik postkastis. UTB tehast kahjuks pole enam olemas - minema pühitud selle maamuna pealt.

Tervitades, IP
Vasta
#8

Rahu, ainult rahu! Ma otsisin oma 2-sil mootori manuaali kah, oma kolm nädalat kulus, siis äkki oli netis siuhti olemas, tõmbasin alla ja nüüd olen õnnelik Big GrinBig Grin!


Vasta
#9

ratastraktoreid pidasin ikka silmas
Vasta
#10

Lugupeetud IP, loodan, et sa juba tead alljärgnevat:
UTB-445 on sama mis USA-s "Long-445" või "Allis Chalmers 5045"
või lihtsalt "Oliver".. Hmm, nii väidavad mõned foorumid igatahes.
Mul on üks raamat traktorite ajaloost..seal küll ei mainita ülalpooltoodud masinate sugulust..


Vasta
#11

Väga sarnase Fiat traktori teatmiku sedasi hankisin:-) Ilmselt on seesama UTB Fiati litsentsi järgi tehtud, samuti nagu USA-sse eksporditud LONG traktorid. No väga sarnased on nad mõlemad. Samas, ma pole detailideni Fiati manuaalis toodud mõõte oma masinaga võrrelnud ja seepärast väike kahtlus hinges, kas on ikkagi üks-ühele. Originaaldokument peaks mõistagi seda olema. Fiati oma võin vabalt jagada.

Tervitades, IP
Vasta
#12

Ka esimeste Zetoride ja Ursustega sama lugu- Marshalli plaani alusel saadi USA`st litsentsid nende tootmiseks. Nimi pandi juba suupärane.
Vasta
#13

Tegin täna meie "patsiendist" mõned fotod. Välisel vaatlusel tundub, et tegemist on oma vanuse kohta paraja "simulandiga". Olles antud isendi perearstina tema haiguslugu enne uurinud, tean, et arstida tuleks nii südame-, liigeste- kui ka veresoonkonna haigusi (vastavalt siis pumpa, pihusteid ja klappe, käiguosa ja hüdrosüsteemi), siis juba kosmeetika. Kerge rasvaimu vahepeal, vana õliplöga eemaldamiseks. Naha koorimine ja uus toonimine värskema jume andmiseks.

Aga noh, ma ei välista, et ravikuuri käigus võib ka doonori järgi vajadus tekkida. Lahkamisel saame teadaBig Grin

IP

[Pilt: large_26474485_JymK.jpg]

[Pilt: large_26474493_NhIs.jpg]

[Pilt: large_26474491_lT5d.jpg]

[Pilt: large_26474489_HixY.jpg]

Vasta
#14

Üks link:
Üks manuaal
Vahest tasub kaaluda..Cool


Vasta
#15

Õige asi, aga OUT OF STOCK - damn!

Põhimõtteliselt saab vast ka ilma originaalmanuaalita hakkama. Hädapärast kannatab FIATi oma appi võtta. Lihtsalt otsin seda õigetSmile

Tervitades, IP
Vasta
#16

Hea uudis,

Leidsin üles uue plokikaane tihendi. Oli põhjust arvata, et on jäädavalt kadunud. Uskuge, päris suur kergendus tuli hinge, sest klapid tahavad töötlemist ja vana tihendiga ju kokku ei pane.

Muuhulgas küsin, kas selliseid tihendeid suudab keegi valmistada, või tuleb panustada ebay ja teiste ostukanalite võimekusele, kui jälle vaja läheb?

Tervitades, IP

[Pilt: large_26494989_VwNz.jpg]
Vasta
#17

No tore, kui plokikaanetihendiga selleks korraks mure lahenes. Vaatan aga piltidelt, et traktori algsed, omapärased "voolujoonelise" kujuga esilaternad (nagu eespool mitmel minu pildistatud isendil näha) on masina pika ja kireva elu jooksul kaduma läinud ning asendatud (nagu piltidelt tundub) vene omadega.

Kaduma on läinud ka põhilaternatest kõrgemal asuvad suunatuled, nende kinnitusaugudki on piltidel hästi näha.
Ka tundub üldvaatepildilt, et esikandle ülemine osa on samuti puudu ning asendatud lihtsalt mingi plaadiga.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

(14-03-2012, 20:24 PM)Sillu Kirjutas:  ...... "voolujoonelise" kujuga esilaternad (nagu eespool mitmel minu pildistatud isendil näha) on masina pika ja kireva elu jooksul kaduma läinud ning asendatud (nagu piltidelt tundub) vene omadega.

Kaduma on läinud ka põhilaternatest kõrgemal asuvad suunatuled, nende kinnitusaugudki on piltidel hästi näha.
Ka tundub üldvaatepildilt, et esikandle ülemine osa on samuti puudu ning asendatud lihtsalt mingi plaadiga.

Täpselt nii on. Kahjuks on need tuuningud sellele masinale tehtud enne meie kätte jõudmist. Ma ei kujuta ette, et leian talle originaaltulesid ja iluvõre. Need on sellised asjad, mida võib ka hiljem lihtsa vaevaga külge kruvida, kui nad peaks kusagilt välja ilmuma.

Fotodel pole näha esi ja tagararaste lisaraskusi, mis on olemas ja kuuriall varjul. Originaalkomplektist peale tulede ja esivõre suurt muud puudu polegi. Tööriistakast on ka alles.

Seniks panustame mehaanika jms töökorda sättimisele.

Tervitades, IP
Vasta
#19

Ühe sellise traktori sai 80ndate alguses ka toonane Viljandi rajooni Lahmuse aiandussovhoos. Loomulikult äratas oma väljanägemiselt sellal ainuvalitsenud nõukogude tehastes valminud traktoritest oma väljanägemiselt tunduvalt erinev isend kohe ka minu tähelepanu. Pilti kahjuks ei taibanud sel ajal, mõneteistaastase poisikesena teha. Ega tal seal minu meelest kindlat meest peal ei olnud, igatahes juhtusin teda nägema vähemalt nelja erineva traktoristi juhtida, vähemalt mõni neist küll minu arusaamist mööda pruukis traktorit enda majapidamises töötamiseks või ka tehnikat mitteomavatele elanikele "haltuura" tegemiseksSmile. Samas ega ta majandi vahel ka väga sageli silma ei torganud. Mis masinast peale majandi likvideerimist sai, ei ole mulle teada.

Üks teine, vist Luunja sovhoosile kuuluv isend aga oli koos majandis kohapeal valmistatud haakeriistadega väljas 1987. aastal Nõos toimunud põllumajandusnäitusel. Jällegi, pilti kahjuks ei ole.

Ei oleks ma juba nõukogude ajal neid paari isendit tähele pannud, ei teaks vist tänapäevani, et neid sel ajal meile sisse toodi.

Sellised meenutused siis UTB 445-V eksisteerimisest Eestis varasemal ajal.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#20

Tere,

"Univeriga" lood sellised, et pole vahepeal ajapuuduse tõttu progressi toimunud. Seisab teine endiselt veel hoovinurgasSad

Vahepeal olen saanud teda paaril korral uurimas käia ja ühe huvitava asjaoluna panin tähele, et lisaks käigukasti õlist tühjenemisele on mootorisse õli juurde tulnud, topelt norm sees. Nimelt on selle masina hüdroõli käigukasti ja tagasillareduktori vahelises kastis. Ilmselt laseb hürdopump õli mootorikarterisse. Lisaks panin tähele, et mootoriõli on kahtlaselt vedel, seega ei välista, et ka kütust immitseb karterisse. Minu nina lõhna järgi seda kindlaks ei tee, ilmselt olen elus liiga tugevaid "doose" saanudWink. Võimalikud kütuselekke allikad on kõrgsurve- ja etteandepumbad.

Etteandepumba korpusel leidsin CCCP kvaliteedimärgi ja kirjed 2101-1106010. Kas tõesti "Kopika" bensupump lööb nüüd ka diislit? Kui nii siis, vahetusmembraane peaks leiduma. Ma arvan, et kui teha, siis vähemalt membraanid vahetada, kui mitte terve pump, et välistada selle kaudu kütuse leke karterisse.

[Pilt: large_26631065_jvEk.jpg]

Kõrgsurve- ja hüdropump lähevad eraldi remonti.

Küsin sellist asja, millega saaks kompressiooni ära mõõta? Mul on olemas vastav riistapuu, mis mõõdab bensumootorite survet küünlakeermete stutseritega. Talub kuni 20 kg/cm2. Selle diisli norm on 17, aga pole vastavat adapterit. Kas pean mõne remondifirma mehe oma riistaga haltuurale kutsuma, või on keegi koduste vahenditega kompressiooni mõõtmiseks mõne huvitava mooduse leiutanud, mida siinkohal jagada võiks?

Tervitades, IP
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne