mingi anomaalia volgaga
#1

teagi nüüd, kas postitada seie või volga foorumisse, a eks huvilised leiavad jutu igaltpoolt üles.
täna öösi miskipärast kondasin oma valdustes ringi ja teostasin olemasoleva tehnika ülevaatust. no et nigu näpud sügelesivad ja vist otsisin miskit nokitsemiseks.
vaatsi, et seisab vana 21 na nukralt kapott urvakil. kergitasin siis luuki ja jäin mootorit silmitsema. miskipärast oli pilt kuidagi võõras. kone oli kuidagi kole pikk, lugesin siis piibud üle. no pagan, täitsa kaheksa ja kõik reas. kone mahtus vaevu kapoti alla ää. napsune ma polnd, kuigi eila sai naabrimehe sünnipäeval paar tunnikest oldud, a tulivett ma ei pruukind. seemneid justkui ka söönd polnd. no ei osand asjast miskit arvata ja vaatsi salongi ka. asi oli ikke väga teistmoodi. kardaanitunnel oli suur ja lai ja läks kuidagi diagonaalis veidi tagumise parema nurga poole. põhja alla ei taiband piiluda, a nüüd hiljem jäi vaevama, et huvitav, mis sisteemiga tagasild sääl külges olla võis, kui kardaan sedasi viltu ja ühe otsa manu sisse tuleb.
kusjuures oma 21-e ma kinkisin ju juba mitme aasta eest ää. ja see praegune oli kuidagi ise ilmunud seie. a kuna igasugu muud pulli tehnikat oli ka üksjagu, siis jäi jah täpsem tudeerimine ää ja nüüd ommukul ei suuda toda masinat ja muud kraami enam kuskilt leida.
seega peab vist tunnistama, et unenägu oli, a igatahes väga tõetruu. ja ommuku ärgates olivad käed justkui veitsa õlihaisused.
igatahes, mõistab keegi ehk toda tagasilda kommenteerida?
Vasta
#2

Sihuke lahendus on täitsa olemas! Olen oma simaga näinud,
Seal on miskid koonilised ülekanded ja siis seal tunneli sees on kiilrihmülekanne, mis veab ühte tagumist ratast.....

Ei mäleta täpselt, kumba tagaratast, aga ühest ammusest unenäost justkui tuleb meelde...

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#3

Tuleb kuidagi tuttav ette kas tegemist ei olnud mittte Gaz 21 vaid hoopis Gaz 18 (viimane number tähistabki ilmselt silindrite arvu) Autot kasutatai nõukogude eriteenistuste poolt . 50aastate keskel


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#4

R8- ehk 8-silindrilise rodumootoriga (silindrid paiknevad ühes rodus) oli kõige harilikum takso-Volga eksportvariant. Kapitalistlikes maades oli kütus kole kallis ja seepärast ökonoomilisuse kaalutlustel eksporti minevatele Volgadele selline lahjavõitu kone peale pandigi. Huvitav, et selline isend meite maale kuidagi jõudnud on. Ilmselt mõni junga oma esimesel merereisil kusagilt ostis. Samas, kui sellisele vahtkustutist sportsummuti teha ja tagaluugile R16 turbo kirjutada, siis võib mõne verinoore tütarlapse ära petta küll. Nii et küla peal naistes käimiseks hädapärast kõlbas. Tuli ainult hoolas olla, et tüdruku traktoristist emale mitte vahele jääda, too oleks sellise alatu pettuse kohe avastanud ja koleda skandaali teinud. Missugune ema ikka tahab oma tütart nii vaesele mehele anda, kes endale isegi korralikku autot, näiteks Zaporoožetsit, osta ei jaksa. Viimaks suvatseb va päevavargast noormees järgmisel korral hoopiski mingi kapitalistide käulaga, näiteks diiselmersuga, kohale ilmuda. Kus siis selle häbi ots, küla sead kah naeraks selle peale.
Väikseim mootor, mida Volga kapoti all Nõukogude inimestele pakuti, oli R12. Sellistega sõitsid Saksa poolel sõdinud sõjainvaliidid ja ka väiksemad ülemused, näiteks koristajad ja söökla nõudepesijad. Endast vähegi lugupidav perekonnapea aga alla R16 kaksikturboga variandi ei hakanud üldse vaatamagi.
Tähtsamad ninad, nagu näiteks mõne tehase osakonnajuhataja asetäitja assistendi abid, kimasid ringi juba R24 mootoritega ja olid alati kole kadedad direktori peale, kui see oma R32 nitroülelaadimisega Volgaga neist maanteel nagu s¤ttuvast kassist mööda lendas.
Julged poisid eriosakonnast aga sõitsid Volgadega, milliste mootor oli tõepoolest autotööstuse tippsaavutuste vallast: 48-silindriline, igal silindril oma turbo ja haakesse käis 3-tonnine tsistern naerugaasiga.
Ministritele ja poliitbüroo liikmetele aga valmistati Gorki autotehase eristuudios käsitööna Volga erimudelit R128 mootoriga. Parema manööverdusvõime huvides olid sellised Volgad liigendraamiga nagu Kirovets-traktorid, pikk mootor oli jagatud kahte ossa, vänt- ja muud võllid olid keskelt ühendatud kardaanliigenditega, auto keskosas asus lõõts (lõõtsasid imporditi sõbralikust Ungari rahvavabariigist), igal silindril oli 2 turbot ja 4 küünalt. Selline oleks juba uhke eksponaat Järva-Jaani vanatehnika varjupaigale!


P.S. Mis puutub nende R8 mootoriga Volgade viltusesse kardaanitunnelisse, siis nendega oli lugu nii, et Suure isamaasõja päevilt oli jäänud ladudesse vedelema hulk GAZ-67 esisildu. Et need kuidagi ära realiseerida, keevitati neil käändteljed lihtsalt kinni ja kasutati eksport-Volgade tagasildadeks. Et neil aga diferentsiaal päris keskel pole, siis tuli ka kardaanitunnel teatava nurga all ehitada.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#5

nii-nii, hakkab looma. a praegast tahaks hoopis teada, kuhu krt see volga nüid ää kaduda jõudis?
mäletan, et olin peris rõõmus seukse kone üle ja mõtsi tükk aega, kas toda mootoripukki panna kannatab või kukus kaadervärk kohe ninali. ja nüüd põle mootorit, põle volgat. masendav.

kola hulgas oli muuhulgas ka üks huvitav kone veel. no v2 konet kujutavad keik ette, a mul oli ööse vvv4 kone. keik silindrid ilusti ühe joone pääl. kangeste tahtsin karule kõhtu vaadata, et mismoodu seuke ime tehtud on. kepsud-saaled-vändakaelad peaks keik õite peenikesed olema. ja ikka imelik.
kas seukset aparaati keegi mõistab täpsemalt seletada?
ja loomulikult on seegi nüüdseks ää viidud. tõsi jama lugu.
Vasta
#6

Kas sa, kulla kaasfoorumlane, siis uudiseid ei loegi? Nimelt tuli hiljuti välja, et umbes kahesajal tuhandel Volgal, mis väljusid tehaseväravast aastail 1961-1963, võib olla ohtlik defekt: tehases pumbati vasakusse tagarehvi kogemata 0,1 atm võrra suurem rõhk kui ette nähtud. Seoses sellega kutsub GAZ tehas kõik nimetatud ajavahemikul toodetud Volgad vea kõrvaldamiseks tehasesse tagasi. Defekti kõrvaldamine toimub täielikult tootja kulul ja omaniku teadmata. Nii et hiljemalt homme hommikuks peaks sinu Volga taas kodus tagasi olema. Mis aga puutub sellesse vvv4 mootorisse, siis see on ju Volga originaal (tõrvikkamber!) suunatulede relee mootor. Sinna otsa käib veel kettajamiga reduktor. Suunatulede sisselülitamisel mootor käivitub ja läbi reduktori toimub kontaktide ühendamine-lahutamine, et suunatuled ikka ilusasti ja ühtlaselt vilguks. Ju oli see mingitel segastel asjaoludel sinu autolt maha monteeritud ja heasüdamlikud tehasetöötajad võtsid selle koos Volgaga kaasa, et kui juba rehvirõhu normiviimiseks auto niikuinii Gorkisse viiakse, siis saab ka seda mootorit korraks igaks juhuks stendis katsetada ja selle siis autole tagasi monteerida.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Vaata ma ka imestasin kuidas 1 aprilli öösel mulle kangastus unenägu tähtmootoriga k750 st. Mootor oli nii suur et lenksu tagant ei näinud väljagi Smile

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#8

(01-04-2012, 19:49 PM)ryblik1 Kirjutas:  Vaata ma ka imestasin kuidas 1 aprilli öösel mulle kangastus unenägu tähtmootoriga k750 st. Mootor oli nii suur et lenksu tagant ei näinud väljagi Smile
Tean. Mu vanaisal oli selline. Asja idee oli selles, et kuna juht istus seljaga sõidusuunas, siis puudus vajadus tahavaatepeeglite järele, mis oluliselt lihtsustas ümberreastumist mitmerealistel teedel. Selle asemel olid antud aparaadile paigaldatud ettevaatepeeglid.


Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

Ksf! Diesel'ile on paraku halbu uudiseid. Kuna Venemaa keelas selle aasta esimesest aprillist Eestist loomade sisseveo, siis, lähtuvalt seadusest, on sinu Volga kapotil olnud hirv tõenäoliselt tolli poolt konfiskeeritud (koos hirve küljes olnud Volgaga). Kurb... Aga mine ja uuri piiripunktis asja, ehk saad mõõduka altkäemaksu eest vähemalt selle ülaväntvõlliga suunarelee mootorigi tagasi.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

(01-04-2012, 20:02 PM)Mossemees Kirjutas:  Asja idee oli selles, et kuna juht istus seljaga sõidusuunas, siis puudus vajadus tahavaatepeeglite järele, mis oluliselt lihtsustas ümberreastumist mitmerealistel teedel. Selle asemel olid antud aparaadile paigaldatud ettevaatepeeglid.
Tuttav nipp, seda kasutati lennunduses juba sadakond aastat tagasi:
http://www.hot.ee/nurmsi/main/spirit.html
Tsitaat: Et varustada lennukit suurema hulga kütusega, paigutati lisakütusepaagid lennuki salongi. Selle tulemusel ei olnud piloodil võimalik otse lennukist välja näha. Probleemi lahendamiseks varustati lennuk periskoobiga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne